Wie is de Mol blijft The Masked Singer de baas


De kijkcijfers van zaterdag 3 oktober 2020 (SKO)

RTL Boulevard bespreekt de kijkcijfers van The Masked Singer – 2,2 miljoen kijkers – alsof het achtste wereldwonder is opgestaan, maar voor grote tv-shows van de NPO zijn dit soort scores gemeengoed. Zo blijft Wie is de Mol onveranderd de grote winnaar van het tv-amusement: daar keken gisteren 2,6 miljoen mensen (38 procent) naar. Ondanks de torenhoge kijkcijfers van RTL 4’s vrijdagavondshow, blijft het tv-goud dus gewoon in handen van NPO 1’s zaterdagavondshow.

Direct na Wie is de Mol bleven 1,3 miljoen mensen (22 procent) hangen op NPO 1 voor Dit Was Het Nieuws, terwijl 976.000 mensen (16 procent) doorzapten naar NPO 3 voor MolTalk.

RTL 4 bood het meest bekeken alternatief voor het NPO 1-geweld met Holland’s Got Talent (1 miljoen kijkers en 16 procent) en BankGiro Miljonairs (1,2 miljoen en 21 procent).

SBS 6 moet genoegen nemen met de vierde plek: tv-koningin Linda de Mol scoorde daar 802.000 kijkers (13 procent) met Ik Hou Van Holland, waarna Hit The Road er 401.000 (8 procent) overhield.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 511.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Instinct: 280.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met 2012: 227.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Prince: 198.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI NY: 193.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Love Island: 142.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), Kassa (1,1 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), RTL Boulevard (714.000), Editie NL (559.000) en Lachen om home video’s (552.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,2 miljoen), Hart van Nederland (659.000), Shownieuws (564.000), Studio Sport (542.000) en Lieve Frogers (537.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 29 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 2.554.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.308.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.365.000
04. Dit was het nieuws (NPO1) 1.252.000
05. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.221.000

06. BankGiro Miljonairs (RTL4) 1.192.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.165.000
08. Kassa (NPO1) 1.090.000
09. Half acht nieuws (RTL4) 1.078.000
10. Holland’s Got Talent (RTL4) 1.042.000


11. MolTalk (NPO3) 976.000
12. Ik Hou Van Holland (SBS6) 802.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 714.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 659.000
15. Shownieuws (SBS6) 564.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 29.0%
2. RTL4 / 16.6%
3. SBS6 / 11.7%
4. NPO2 / 5.6%
5. NPO3 / 5.2%

6. Vero / 3.4%
7. NET5 / 3.3%
8. RTL8 / 2.9%
9. RTL7 / 2.3%
10. RTL5 / 2.0%


11. FS1 / 1.8%
12. SBS9 / 1.3%
13. Eurosp / 1.1%
14. FS2 / 0.9%
15. Comedy / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 39,8%
2. RTL Nederland 23,8%
3. Talpa TV 19,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: AvroTros

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen