Verrassing: Paul de Leeuw nieuwe presentator Op1

Paul de Leeuw wordt toegevoegd aan het presentatieteam van Op1. Hij gaat vanaf 6 november samen met Astrid Joosten de vrijdageditie van de talkshow presenteren. Dat heeft BNNVARA zojuist laten weten in een persbericht. Paul is heel blij met deze klus. “Het is een ongelooflijke eer om samen met Astrid Op1 op vrijdag een beetje meer het weekend-gevoel te gaan geven. En ook een uitdaging om met dit team, naast sfeer maken, ook een iets serieuzere kant van mezelf te laten zien.”

Daar denkt Astrid hetzelfde over. “Ik had heel veel zin om weer gesprekken te voeren op televisie. Dat ik dat ook nog eens met Paul mag doen maakt dat ik me er zeer op verheug. We hebben er erg veel zin in om elke vrijdag een sprankelende uitzending te maken Op1.

Gert-Jan Hox, contentdirecteur bij BNNVARA, vindt het een topduo. “De gesprekken die ik de afgelopen week gevoerd heb met Astrid en Paul waren inspirerend. Met hun enorme ervaring en gevoel voor humor kleuren we de BNNVARA-vrijdagavond van Op1 net even anders in, natuurlijk zonder daarbij het journalistieke karakter van het programma uit het oog te verliezen.

Het huidige vrijdagduo Sophie Hilbrand en Hugo Logtenberg verhuist naar de maandagavond, waar nu nog Erik Dijkstra en Willemijn Veenhoven zitten. “De afspraken hierover met de NPO gelden tot in elk geval het einde van dit jaar.

Vorige week werd bekend dat Willemijn stopt met de presentatie van Op1 en Erik gaat haar achterna. Hij start begin volgend jaar met een nieuw, wekelijks programma op NPO Radio 1. Daarnaast blijft hij Radio Bureau Sport en Per Seconde Wijzer presenteren én werkt hij aan een grote tv-serie over koloniale roofkunst.

Foto: Nick van Ormondt & John Kramer

118 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Freek
oktober 29, 2020 08:37

*Het gekkenhuis

Gast
Peanut
oktober 29, 2020 08:37

Ik ben hier heel erg benieuwd naar!

Gast
freek
oktober 29, 2020 08:36

Tja, Paul is dikke maatjes met Frans Klein. Waarom zou je Paul die flop na flop maakt nog opwarmen voor een talkshow? Dat kan alleen in de gekkenhuis die NPO heet.

Gast
J.Bouwmeister
oktober 29, 2020 08:34

verassing moet zijn vergissing

Gast
Anja
oktober 29, 2020 08:19

Is het weer zover is die geldwolf weer bezig met binnenharken.

Gast
Tracy
oktober 29, 2020 07:46

Dat Paul de leeuw weer bij de npo gaat werken is omdat npo en rtl een zelfde zender is als de presentator te weinig verdiend wordt hij afgeserveerd naar rtl4
Dan valt het niet zo op dat hij Dan wel een groot salaris krijg en mopperen de kijkers niet meer een hele slimmen truc van die zenders om telkens uitgerangeerden
BN’er te ruilen

Gast
Sender
oktober 29, 2020 07:36

Het feit dat de Leeuw alweer stilletjes bij de NPO binnen komt is op zich al een schande. Hij prostitueert zich letterlijk alle kanten op. Joosten en de Leeuw kennen elkaar weliswaar als jaren en zijn wellicht ingespeeld op elkaar maar een talkshow is echt heel andere koek. Schoenmaker blijf bj je leest zou ik tegen de Leeuw willen zeggen en voor Joosten hoop ik dat ze niet haar glazen ingooit. Als bedoeld haar keurige, intelligente, onkreukbare imago.

Gast
critikast
oktober 28, 2020 23:47

Dat zal desastreuze gevolgen hebben voor de kijkcijfers. De Leeuw is journalistiek gezien totaal onbekwaam en is echt uit de tijd. En Joosten heeft zoveel Botox in haar gezicht dat dat ook niet uitnodigend is voor de kijkers. Wat een farce! Welke vriendjes hebben De Leeuw aan dit baantje geholpen? Voordeel als je stevige kruiwagens hebt, hé Paul ? Mispunt !

Gast
Connie Klapstoel
oktober 28, 2020 22:03

Dat kan die zwetende worst niet. De vuile flikkker met zijn gouden kettinkjer.

Gast
ano@niem.nl
oktober 28, 2020 19:47

Kortom nog meer rode linkse rakkers.

Gast
Caramba
oktober 28, 2020 18:45

Ik had toch echt de indruk dat driekwart van Nederland zucht tot ie eindelijk eens wordt bijgezet in het mausoleum.
Het gaat immers om een stomvervelende vent met een ego tot aan het eind van de straat die vaak niet eens verstaanbaar is omdat ie zijn woorden afraffelt en inslikt. Deze benoeming is een memorabele aanfluiting.

Gast
De Blije Belg
oktober 28, 2020 18:10

Super!

Gast
Chelsey
oktober 28, 2020 18:03

Bij de komende lockdown kan Paultje natuurlijk ook nog eens vanuit eigen huis extra live “corona” talkshows kunnen gaan maken voor de NPO! Onder leiding van een Meester improvisator zoals deze BNN/VARA-Leeuw zal dit programma het zéker véél beter gaan doen in vergelijking met zo’n eerste corona golf huiskamer showtje van Beau bij Herr Bertelsmann’s Luxembourg Chaîne de télévision commerciale néerlandaise beter dan niX zender 4!

Gast
michiel
oktober 28, 2020 17:49

Hopelijk laat hij het interviewen van buitenlandse gasten over aan Astrid, want met Nederlands heeft Paul al moeite, laat staan met een vreemde taal. Wordt tijd dat ‘ie een keer naar de nonnen gaat om fatsoenlijk Engels en Duits te leren

Gast
thursdee
oktober 28, 2020 17:31

Die Dijkstra moest gedwongen opstappen, nontalent

Gast
Robert
oktober 28, 2020 17:25

Laat die Paul de leeuw toch bij de commerciële blijven! Met hangende pootjes terug.

Wat moet in een serieus programma met zo’n etter als Paul de leeuw!! Hoe kom je op het idee.

Gast
Ali Bim Salami
oktober 28, 2020 17:18

Geweldig nieuws, dit bewijst dat je de grootste loser kan zijn en toch nog ergens kan werken. Talentloosheid is de nieuwste eigenschap die je moet hebben.

Gast
J. Bloemheuvel
oktober 28, 2020 16:58

Wil men een succesvol programma een
totale afgang geven neemt men een eng
iets als dit wezen.
Snel vernederend einde gegarandeerd.

Gast
Bart
oktober 28, 2020 16:58

BNNVARA zou de Leeuw eigenlijk nog een kans moeten geven met Lekker Laat in december en in de zomer op de plek van OP1. En laat hem ook weer een leuke comedy maken. Terugkeer Seth & Fiona op NPO3.

Gast
Chelsey
oktober 28, 2020 16:54

Dit is wérkelijk tof nieuws! Goed om te horen! Fijn dat Paultje weer terug mag bij dé NPO om daar samen met collega Astrid Joosten de vrijdag editie van Nederlands enige échte Late Night Talkshow Op1 te gaan presenteren! Dat deze twee BNN/VARA Vakmensen behalve sfeer ook nog een serieuze kant hebben bewezen ze beiden eerder al in hun carrière, de Leeuw als presentator van VPRO’s Zomergasten en Joosten in TROS’ Jongbloed & Joosten! Theekrans laat rtL-Bertelsmann met Jinek krijgt in elk geval te maken met twee zeer geduchte concurrenten tegenover zich op de Kleutervrijdag van open riool 4 Luxembourg! Zet hem op Paultje: rtL-Six beter dan Nix! (Heel wijs van je om je contract met rtL stop te zetten!)

Gast
Pippo
oktober 28, 2020 16:43

Excuses voor de reactie van Mick vn 16:30 uur. Hij is toch uit de kliniek van zeer zwaar zwakbegaafde autisten ontsnapt. Helaas kan er dus af en toe vervuilde tekst te lezen zijn!

Gast
Mick
oktober 28, 2020 16:30

Een serie over koloniale roofkunst. Moeten Frans en Shula nou echt overal politiek in bedrijven. Om moe van te worden die NPO.

Gast
Bart
oktober 28, 2020 16:17

@man pan Stiekem eigenlijk best een goed idee voor een parodie van OP1.

Gast
Boulevard Late Night krijgt mokerslag
oktober 28, 2020 16:17

Ik zou niet graag in de verlopen schoenen van Jinek staan.

Gast
Paul de Overschreeuw
oktober 28, 2020 16:15

Niemand gedacht laten we Jeroen Pauw nemen in plaats van die andere mislukking uit het dierenrijk.
Met uitzondering van woensdag en donderdag allemaal matige duo’s en zelfs Carrie en Welmoed halen slechts het SBS6 niveau.

Waarom niet stoppen met die ongein duo’s en gewoon Thijs, Charles, Jort en Jeroen het programma laten presenteren. Voeg Sven Kockelman eraan toe en die Jinek kan wel inpakken.

Gast
Hannelore
oktober 28, 2020 16:11

Jammer, je zou bijna denken dat hij iets van anderen weet dat niet door de beugel kan aangezien dit geen logische keus is.

Gast
Juist
oktober 28, 2020 15:51

Dat ze Astrid Joosten vragen snap ik wel maar dat ze dit programma ook door die enge deuger laten presenteren is waanzin.

Gast
Ook dat nog!
oktober 28, 2020 15:34

Helaas, Paul de Leeuw nooit meer op RTL4. Echt jammer!

Gast
Volgespoten Sok
oktober 28, 2020 15:33

Mies Bouwman en Jaap van Meekren worden opgegraven en vormen een nieuw Op1 duo.

Gast
animo
oktober 28, 2020 15:23

Zwarte Piet hij bestaat toch ook niet of geloof jij nog

Gast
Zwarte Piet
oktober 28, 2020 15:20

De Leeuw is die nitwit die dertien jaar geleden bij een Sinterklaasuitzending zei dat Zwarte Piet niet bestaat. Idioot. Sindsdien heb ik nooit meer naar deze asociale dombo gekeken.

Gast
Mark
oktober 28, 2020 15:19

Wat een goede combi, zo’n beetje de grootste sterren die de VARA ooit heeft gehad met jaren lange staat van dienst. Als het een beetje Jongbloed & Joosten gevoel opwekt zou dit wel eens elke vrijdag ruim boven 1 miljoen kunnen scoren. Misschien verslaat die Jinek nog wel. Moeten ze wel een schappelijke tijd beginnen om 22:15/22:20 en niet Eredivisie voetbal ervoor zetten zodat Op1 pas 22:45/22:50 begint, want da’s te laat. Dan gaan de mensen wel een uur naar Jinek kijken.

Gast
Arme Jinek
oktober 28, 2020 15:18

Tijd om ook maar terug te gaan naar de NPO.

Gast
Art Rooijakkers
oktober 28, 2020 15:16

Ik ben benaderd door hART van Nederland.

Gast
RTL is en was niets voor Paul de Leeuw
oktober 28, 2020 15:14

Hopelijk heeft Paul zijn lesje geleerd.

Gast
Echt linkse man
oktober 28, 2020 15:13

Weer twee incapabele hoogbejaarden die onterecht nog steeds denken dat ze met een Amerikaanse, elitaire r keurig Nederlands spreken. En dat bij een omroep opgericht voor de gewone hardwerkende man (en vrouw uiteindelijk). Je kunt beter Vara.

Gast
Jantien Visser
oktober 28, 2020 15:00

Prima keuze. Paul in een ietwat serieuze rol heb ik altijd aangenaam gevonden. Dus ik ga kijken. Ben heel erg benieuwd. Madam Astrid kan dan alvast wijn nippend kreetjes slaken van “oh Paul, dat kán je toch niet zeggen” of “foei, Paul bind een beetje in” Heerlijk, nu al zin aan.

Gast
David
oktober 28, 2020 14:59

Denk dat dit best leuk gaat worden!

Gast
animo
oktober 28, 2020 14:45

Dat word een vrolijke vrijdagavond .

Gast
snoezigkleinhertje
oktober 28, 2020 14:39

Die Hilbrand was al compleet waardeloos maar met die bollevetklep is het nog erger dat is wel een prestatie.

Gast
Giiel Beelen
oktober 28, 2020 14:34

Ze hadden mij ook gebeld voor deze klus maar ik sliep nog, hoorde de telefoon dus niet…

Gast
Tweet
oktober 28, 2020 14:34

Prima keuze, Astrid ook qua leeftijd=ervaring. Prima dat ook ‘lollige’ Erik verdwijnt. Nu graag lieve maar ongeschikte Giovanca nog.

Gast
Ad
oktober 28, 2020 14:31

Bassie en Adriaan eerst gevraagd, wilde niet. Toen maar een treetje lager gezocht.

Gast
Prompt
oktober 28, 2020 14:29

Discutabele reputatie voor seks? Wat betekent dat in godsnaam? Jij hebt vast een discutabele reputatie voor Nederlands met je kromme taal, spaties voor komma’s, incorrecte spelling en een rits vraagtekens.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 28, 2020 14:27

Paul de Leeuw in een talkshow?

Gast
annoniemus
oktober 28, 2020 14:22

Dit moet een hele slechte Corona-grap zijn , Paul met een discutabele reputatie voor sex met minderjarige jongetjes , en die mag daar gaan zitten ???????

Gast
Hans
oktober 28, 2020 14:21

Allemaal BN’ers die een talkshow gaan presenteren. Het was al geen journalistiek meer, maar dit slaat alles.

Gast
Rww
oktober 28, 2020 14:16

Ooit was andre van duin een verschrikkelijke platvloerse ordinaire komiek nu een bejubelt presentator en acteur.

misschien gaat de leeuw ook een transformatie doormaken.

Gast
robb
oktober 28, 2020 14:16

Jinek heeft er voorlopig geen last van maar Beau wel .

Gast
Job
oktober 28, 2020 14:15

Geef het een kans chagerijntjes

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen