Willemijn Veenhoven weg bij Op1, Tim Hofman terug?

Voor de tweede keer stapt een Op1-host van het eerste uur op: na Sander Schimmelpenninck houdt ook Willemijn Veenhoven het voor gezien. Het lijkt erop dat de late talkshow haar toch niet helemaal past: ze gaat met ingang van 2021 de radioshow Spijkers met Koppen presenteren, wordt door haar BNNVARA-baas een ‘een radiomaker pur sang’ genoemd en wordt vervangen bij Op1. ‘Voorlopig’ blijft ze nog aan, maar wie gaat straks op haar plek zitten? Keert Tim Hofman terug bij Op1?

Tim Hofman viel deze zomer drie weken lang in bij Op1 en daarvan vormde hij twee weken lang een duo met Hugo Logtenberg, die met Sophie Hilbrand de Op1-vrijdag presenteert.

Willemijn zit samen met Erik Dijkstra op de maandag. Als Tim Hofman haar zou opvolgen, dan zou Op1 op maandag door twee heren gepresenteerd worden. Het lijkt erop dat de NPO dat onwenselijk vindt: op alle avonden kent Op1 een man-vrouw-duo.

Zelf liet Tim weten dat hij Op1 naar meer vindt smaken: “Een pak aan doen en vragen stellen, ja, dat ligt me wel. Als ik echt goed wil worden moet ik daar elke week of elke dag gaan zitten.”

Fidan Ekiz, die Op1 in de zomer heeft gepresenteerd, lijkt geen optie nu ze De Vooravond presenteert. Andere BNNVARA-vrouwen zijn Floortje Dessing, Astrid Joosten en Emma Wortelboer.

BNNVARA laat weten dat er nog naar een opvolger wordt gezocht.

Foto: BNNVARA

75 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Dokter Tinus
oktober 28, 2020 11:38

Jacobine Geel met haar sexy legs

Gast
Ruud35
oktober 26, 2020 23:48

Ik vind het onverantwoord hoe in Op1 de onervaren presentatoren ons steeds maar weer door ingewikkelde coronagesprekken moeten loodsen. Daar zijn ze vaak niet goed genoeg voor en dat is schadelijk in een volksgezondheidscrisis. Deskundige interviewers en duiders graag! Geen jonge honden of zij-instromers die het nog moeten leren. Zet die maar op het show- en entertainmentnieuws.

Gast
Irene
oktober 26, 2020 10:34

Wat een geluk. Kan geen kritische vragen stellen onvoorstelbaar dom. Doorheen kakelen met opmerkingen die niet kritisch zijn noch getuige van algemene ontwikkeling en kennis van zaken wat er recent speelt op deze planeet.

Staatstelevisie dat kan het natuurlijk ook zijn.

Waar zijn de journalisten die Door durven vragen.

Die bijvoorbeeld aan oosterhuis vragen wat hij met de miljoenen vaccins heeft gedaan in 2009. Tevergeefse vaccins.

Gast
Hoessein
oktober 26, 2020 09:33

Sophie Hilbrand weg…..Dat mens heeft zo’n ordinaire en een gore uitstraling….
Verder kan zij niet interviewen, maar alleen mensen met hun rug tegen de muur zetten, en zelfs dat wil haar ook niet lukken….
Kijk maar naar Klaas Dijkhoff,deze “De Slimste Mens” was een paar maatjes te groot voor haar..

Gast
robert
oktober 26, 2020 08:27

Bij mij hangt de vlag uit, eindelijk verlost van die zuurpruim. Ik ga weer kijken!

Gast
Simon Dekker
oktober 26, 2020 00:29

Zolang Tim ‘Ik lees mijn prijzenspeech wel even van mijn mobiele telefoon’ Hofman dan afleert om alles af te lezen van zijn telefoon, vind ik het best.

Ik vond hem in het begin echt een kwal, later en tegenwoordig een heel goed tv-maker, maar na die actie op het televizier gala had ik toch een enorme afknapper.

Gast
Lieke van Lexmond Lover
oktober 25, 2020 21:53

Gewoon Jeroen Pauw weer terug

Gast
Jaap Aap
oktober 25, 2020 21:05

Emma wortelboer???! HAHAHAHAHA alsjeblieft, ik pis in m’n broek 😂😂😂

Gast
Mar
oktober 25, 2020 17:07

Emma Wortelboer. Serieus?? Dat meen je toch niet! Die hysterische nitwit!

Gast
Jantine
oktober 25, 2020 16:30

Pieter van der Wielen is inderdaad weer terug naar de radio. Daar is hij op zijn best. Was het op tv gewoon net niet. En werd ‘outshined’ door Nadia Moussaid. Niet eens op inhoud, maar wel op uitstraling, geloofwaardigheid en presenteren. TV maken is het een vak. Net als radio.

Gast
JoopH
oktober 25, 2020 15:01

Gewoon 2 avonden met Carry en Charles . Nadia ook supergoed maar niet meer die ouwe meuk zoals Astrid Joosten en Caroline Keyl, het is juist leuk dat een jongere generatie zich hier kan presenteren zoals Carry en Welmoed.

Gast
RonaldZ
oktober 25, 2020 14:42

Ik zeg, zet Dionne Stax daar neer op de late avond.
Mensen willen na zo’n late programma gaan slapen en dat krijgt mevrouw Stax je geheis, waarschijnlijk al aan het begin van de uitzending.

Gast
JoopH
oktober 25, 2020 14:41

Philips de Goede, Op1 is toch wat meer voor intelligentere mensen dus daar zit jouw probleem waarschijnlijk.

Gast
chris?
oktober 25, 2020 14:26

M.C. zij gaat ook Felix Meurders vervangen, die ALXX JAREN EEN PROGRAMMA HAD MET jANSEN

Gast
Willie
oktober 25, 2020 14:05

“Azijnzeiker” als geen andere naam weet te verzinnen geeft dat al aan wat een niveau die kwal heeft. Zulke domme tikkie zouden eigenlijk geen stem mogen hebben, komt alleen maar braaksel uit.

Gast
Hendrie
oktober 25, 2020 13:52

Sven Kockelmann Op1

Gast
Olcay Gulsen
oktober 25, 2020 13:51

Die Tim is eigenlijk Ruud de Wild 25 jaar jonger.
Als ik Ruud zijn creditcard heb leeg getrokken, maar is een projectje van die Tim gaan maken.

Gast
Marlies
oktober 25, 2020 13:36

Anniko van Santen

Gast
Neeeeeee, niet Tim Hofman
oktober 25, 2020 13:35

Neeeeeee, niet Tim Hofman!!!!!

Gast
Gerda
oktober 25, 2020 13:35

@azijnzeiker, gewoon een gezond tegenwicht kun je niet verdragen he? Je mag me ook G noemen he..

Gast
azijnzeiker
oktober 25, 2020 13:25

Gerda is zo links als het maar kan, ik zou eggen zoek een linkse hobby samen met M. Ga weg bij deze rechtse site. Linkse mensen zo als jij hebben hier niets te zoeken.

Gast
Lariekoek
oktober 25, 2020 13:21

@Gerda
Het gaat nergens hier over Akwasi, maar jij moet Akwasi weer noemen. Waarom? Heb je kinderen met een Afrikaan en heeft hij je verlaten, voor een ander?

Gast
NPO kijker
oktober 25, 2020 13:20

Maakt niet uit wie. NPO heeft alleen maar toppers.

Gast
Sender
oktober 25, 2020 13:07

Menno Bentveld na Veronica dacht ik…..al 100 jaar wekzaam bij de VARA.
Heel veel programma’s gepresenteerd en bleef. de blonde, goed geconserveeerde man.
Ook wel inval bij DWDD gedaan en zeker niet slecht.
Deze ‘next door neighbour guy’ moet alsnog de kans krijgen om zichzelf meer te profileren als talkshow host. Het zou tijd worden.

Gast
Wim
oktober 25, 2020 12:58

Wel jammer, ik vond haar 1 vd beste eigenlijk.

Gast
Dirk
oktober 25, 2020 12:56

@ Sophie Hilbrand?

Dit vieze wijf met dat spuiten en slikken aureool en met die hooiberg op haar hoofd, met dat vervolgens zgn. interessante fronsende voorhoofd, is voor mij HET prototype van complete na gemaaktheid op TV.
Daarnaast is zij nog dom ook met haar allerlei niet afgemaakte opleidinkjes.
Raar links mens.

Gast
Jan
oktober 25, 2020 12:53

Ze gaat Spijkers met Koppen doen, ze volgt daar Felix Meurders op.

Gast
L. Koopmans
oktober 25, 2020 12:36

Erg jammer dat Menno Bentveld blijkbaar weggaat bij Vroege Vogels. Hij was erg goed.

Gast
Kleurloos avrolid
oktober 25, 2020 12:08

Sven Kockelmann hopenlijk in iedergeval niet. Dat hou je geen 50 minuten vol.

Gast
ome H
oktober 25, 2020 11:44

In ieder geval blij dat die Willemijn weg, nu hopelijk wel geen woke figuur op die plaats

Gast
Hans
oktober 25, 2020 11:33

anymous,

Als jij nou eens ophoud met je commentaar je hoeft niet
te kijken dom mens!!!!

Gast
robb
oktober 25, 2020 11:33

Ik zou Sofie bij Erik zetten en Hugo alleen , in januari ook de de avonden ruilen max op vrijdag bv .

Gast
Sigmund
oktober 25, 2020 11:32

Gelukkig, die stem van haar gaat door merg en been en fingerspitzengefühl mbt haar gasten heeft ze ook niet.
Maar goed, ze zal wel weer ergens anders opduiken

Gast
Bart
oktober 25, 2020 11:29

Hugo en Sophie naar de maandag
Nadia en Pieter op vrijdag
Jammer dan voor Erik in dit geval. Een talkshow als OP1 past hem toch niet zo goed. Hij past meer in een format als DWDD. Al dan niet met Frank Evenblij.

Gast
Radiomonteur
oktober 25, 2020 11:28

Een beetje doorzichtig. Als iemand niet overkomt op tv zeg je gewoon eufemistisch dat ze een radiomaker pur sang is. Ze heeft overigens geen mooie radiostem en spreekt slecht Nederlands. Maar verder lijkt ze mij wel sympathiek.

Gast
Fan
oktober 25, 2020 11:26

Ja Jeroen wat mij betreft of Astrid Joosten, Nadia Moussaid. En Pieter, geen Tim.

Gast
Mick
oktober 25, 2020 11:25

Die super linkse tattoo kneus mag het dus gaan doen. Wat een afgang.

Gast
Bromsnor
oktober 25, 2020 11:20

Laat Jeroen Pauw het gewoon één keer per week (liefst alle avonden) alleen presenteren. Dan is het het kijken echt waard.

Gast
Koos Kleurdoos
oktober 25, 2020 11:19

Neem toch gewoon een heel nieuw duo Martien Meiland en Ryanne van Dorst.
En dan gewoon die ijdeltuiten van het Erasmus MC laten interviewen.
Ab Oosterhuis doet mee want wijnen wijnen wijnen.

Gast
Ben Zine
oktober 25, 2020 11:06

@Joost 2: Daar is één remedie voor, niet meer naar kijken.

Gast
Sender
oktober 25, 2020 10:57

@Ruud,

Ik denk dat je Pieter van de Wielen bedoelt??
van de Wielen kan goed luisteren, vragen stellen en heeft een prettige stem.
Maar of hij nog wil?? Het was meer een vakantieuitstapje en toen ik hem voor het laatst sprak was hij daar ook echt hel duidelijk in.

Gast
Joost2
oktober 25, 2020 10:51

OK, nu nog die ratelaar en kakelkip Welmoed Sijtsma.
Als die ook nog eens ’s morgens het TV programma van WNL presenteert heb ik de hele dag hoofdpijn als ik er eens naar luister en kijk.

Gast
Zomaar een persoon
oktober 25, 2020 10:50

@Wim Lubbers – Likeability levert doorgaans niet de meest prikkelende tv op.

Gast
Jan de 💩
oktober 25, 2020 10:47

Hippe tatoos , hippe baard , hippe muzieksmaak , politiek correct , kortom : zo fout als de neten .

Gast
Bep
oktober 25, 2020 10:43

Meestal kijk ik niet, overdaad aan Corona,.
Met Willemijn had ik helemaal niets , alleen al hoe ze er bij zat.Laten we Emma en Tim maar niet doen, dat brengt veel irritatie teweeg.Zelf ben ik fan van Carry en Charles en Thijs.Op een beschaafde manier vragen stellen is wel zo prettig en er niet voor je eigen ego zitten zoals Tim.
Astrid gaat het niet doen denk ik.

Gast
anonymous
oktober 25, 2020 10:43

Gewoon ophouden met die vreselijke duo presentatie.
•autocorrect•

Gast
anonymous
oktober 25, 2020 10:41

Gewoon ophouden met die vreselijke duplo presentatie

Gast
Ruud
oktober 25, 2020 10:41

Kan niet gewoon het VPRO-duo terug? Zij deden het uitstekend…

Gast
Duco van Deugen
oktober 25, 2020 10:38

Astrid lijkt geen goede keus. Ze heeft toch een teveel ‘twee voor twaalf’ gezicht. Wordt lastig om haar serieus te nemen als presentator van een programma zoals Op1.

Gast
Sender
oktober 25, 2020 10:37

Ghislaine werkt bij KRONCRV

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen