Talkshowoorlog: Op1 wint ook in week twee van Jinek

Geplaatst op Sat 18 Jan 2020 om 8:05


De kijkcijfers van vrijdag 17 januari 2019 (SKO)

De NPO 1-talkshow Op1 heeft ook de tweede week van de kijkcijferoorlog met de RTL 4-talkshow Jinek gewonnen. Op de Voice-vrijdag was Jinek wél net iets groter dan Op1: het ging gisteren om 884.000 kijkers (23,4 procent) versus 753.000 kijkers (19,8 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Waar Jinek 48 procent van de kijkers van de lead-in (The Voice of Holland) verloor, wist Op1 juist 19 procent kijkers méér dan de lead-in (Evenblij Maakt Vrienden) te boeien.

Zowel Op1 als Jinek zien hun weekgemiddelde dalen en wel met respectievelijk 14 als 15 procent. Op1 gaat van 963.000 kijkers (23,5 procent) naar 829.000 kijkers (22,4 procent), terwijl Jinek daalt van 911.000 kijkers (23,6 procent) naar 772.000 kijkers (21,7 procent).

RTL 4 had met The Voice of Holland wederom de grote winnaar op prime time in handen op vrijdagavond. Er keken 1,7 miljoen mensen (31 procent) naar de prime-time-vullende show.

De meest bekeken alternatieven om half negen waren Flikken Maastricht met 1,4 miljoen kijkers (24 procent) op NPO 1, De Slimste Mens met 1,3 miljoen kijkers (22 procent) op NPO 2 en de film First Blood met 237.000 kijkers (4 procent) op Veronica.

Om half tien waren dat Evenblij Maakt Vrienden met 631.000 kijkers (12 procent) op NPO 1, Nieuwsuur met 448.000 kijkers (9 procent) op NPO 2 en Douane in Actie met 261.000 kijkers (5 procent) op RTL 5.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • Veronica scoorde met First Blood: 237.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Ghostbusters: 225.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 223.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Dirty Grandpa: 143.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Silver Linings Playbook: 140.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Norbit: 95.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half acht nieuws (939.000), Gesprek met premier (936.000), GTST (766.000), Editie NL (715.000), RTL Boulevard (691.000), Tijd voor MAX (573.000) en Lingo (555.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (884.000), Eredivisie op vrijdag (771.000), Op1 (753.000), Hart van Nederland (502.000), Journaal laat (499.000) en Shownieuws (383.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 23 procent en NPO 2 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.866.000
02. The Voice of Holland (RTL4) 1.707.000
03. Flikken Maastricht (NPO1) 1.437.000
04. De Slimste Mens (NPO2) 1.324.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.172.000


06. Journaal 18:00 (NPO1) 1.165.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.097.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 939.000
09. Gesprek met premier (NPO1) 936.000
10. Jinek (RTL4) 884.000


11. Eredivisie op vrijdag (NPO1) 771.000
12. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 766.000
13. OP1 (NPO1) 753.000
14. Editie NL (RTL4) 715.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 691.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 23.5%
2. NPO1 / 22.7%
3. NPO2 / 9.5%
4. SBS6 / 6.3%
5. Vero / 4.9%


6. NPO3 / 3.7%
7. RTL5 / 3.4%
8. NET5 / 3.0%
9. RTL7 / 2.8%
10. RTL8 / 2.1%


11. TLC / 1.3%
12. N.geog / 1.2%
13. FS1 / 1.1%
14. BBCfirst / 0.9%
15. FS2 / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,9%
2. RTL Nederland 31,8%
3. Talpa TV 15,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: NPO








149 Reacties op “Talkshowoorlog: Op1 wint ook in week twee van Jinek”


  1. Nicole

    Prima scores voor zowel Op1 als Jinek, Jinek dit keer wat hoger dan Op1.

  2. Zomaar een persoon

    Als de helft van je kijkers na TVOH afhaakt, doe je iets niet goed.

  3. Talpa-fan

    Jinek scoort zo’n 75.000 kijkers minder.
    Het wordt steeds minder.minder,minder met Jinek.
    Lingo wordt steeds maar populairder.
    Talpa gaat deze strijd winnen.

  4. Nicole

    “wist Op1 juist 19 procent kijkers méér dan de lead-in (Evenblij Maakt Vrienden) te boeien.”

    De lead-in was Eredivisie voetbal en Op1 scoorde lager dan de lead-in…

  5. Bart tv man

    Best zorgelijke ontwikkelingen in de cijfers van Jinek. Gisteren waren de gasten ook weinig urgent of spraakmakend. Maar op vrijdag na de Voice nu al ruim onder 1 miljoen kijkers, moet een bittere pil zijn na jaren van vrijwel onafgebroken een miljoenscore op ieder willekeurige dag van de week op een later tijdstip.

  6. Nicole

    Zomaar een persoon
    Sat 18 Jan 2020 om 8:07

    Een deel van de mensen gaat op een gegeven moment natuurlijk slapen… Marktaandeel daalt van 31.0% naar 23.4%, dat valt mee en is voor Jinek een prima marktaandeel.

  7. Zomaar een persoon

    @Nicole – Dan gaan ze iig erg vroeg naar bed.

  8. Anoniem

    Extreem bizar dat deze site op andere dagen met geen woord rept over de lead-in. Jinek had woensdag en donderdag op haar mindere dagen ook méér kijkers dan het programma voor haar. Waarom trekt MC haar overstap zo slecht?

    Het heeft SBS in ieder geval volledig buitenspel gezet. HvNL net een half miljoen. Triest is het.

  9. Sum Ting Wong

    Kan iemand mij vertellen waarom we naar die talkshows zouden moeten kijken? Wat is de meerwaarde?

    Van wat ik er van gezien heb zijn ze saai, voorspelbaar en politiek correct. Nooit spraakmakend of opzienbarend.

    Op m’n werk heb ik nog nooit iemand bij de koffieautomaat over zo’n talkshow horen praten.

  10. Positief

    Om 12 uur in de herhaling had OP1 213 duizend kijkers en Jinek 40 duizend. Dat bij de eerdere score opgeteld…..

  11. Jelle

    De doelgoep van de voice is heel anders dan de kijkers die naar jinek kijken. Dus dat is logisch dat de kijkcijfers dalen.

    Prima kijkcijfers voor beide programma’s. Volgende week weer reclame bij npo1. Zien of dat nog uitmaakt.

  12. Nicole

    Sum Ting Wong
    Sat 18 Jan 2020 om 8:14

    Dat moet niet, je kunt er naar kijken als het je interesseert! Anders niet!

  13. Berend von Rammstein

    Dramatische terugval in de kijkcijfers bij Jinek inderdaad.
    RTL-JINEK scoort zichtbaar minder goed dan NPO-JINEK altijd deed.
    Het zou ermee te maken kunnen hebben dat er niet genoeg geadverteerd werd voor Jinek in de afgelopen week.
    Net vóór de aftrap in het nieuwe jaar werd de kijker zo ongeveer elke vijf minuten verrast met een reader en een aankondiging voor de nieuwe Jinek.
    Heel misschien kan PetervdV de frequentie van aankondigingen weer ietwat opvoeren – of beter nog – de hele dag reclame voor Jinek maken!!
    Jinek moet winnen!!

  14. Tre

    Hou eens op met dat oorlog. Oorlog is iets heel anders dan wat gekonkel over kijkcijfers.

    WIDM ruim 1 miljoen uitgestelde kijkers!

  15. Nicole

    Positief
    Sat 18 Jan 2020 om 8:15

    Dat is geen goede vergelijking, Jinek wordt veel later herhaald.

  16. Anoniem

    Ben benieuwd of MC met een correctie komt. Evenblij was de lead-in van Op1 helemaal niet. Dat was de eredivisie.

    Tja, nu valt het verhaal over de lead-in ineens helemaal in duigen.

  17. Suzanne

    Vindt de kijkcijfers niet echt boeiend, Jinek doet het alleen en dan vindt ik de kijkcijfers top.
    Niet vergeten dat voor Jinek wel een reclameblok komt ook na tvoh.
    Knap gedaan Jinek, heerlijk om na je te kijken, bij npo deed je het goed en bij rtl ben je niets veranderd , zal wel weer veel commentaar krijgen van die toetsenbord terroristen, maar who the fuck 🍷🍷🤣

  18. Sum Ting Wong

    @Nicole
    Wat een saai en voorspelbaar antwoord. Zo humorloos ook.
    Ik bedoelde natuurlijk dat iemand argumenten zou verzinnen waarom het kijken naar zoiets de moeite waard zou zijn zodat het hier een wat meer inhoudelijke discussie zou worden.

  19. Bizar

    WIE IS DE MOL
    4.065.000

  20. critikast

    Suzanne: fan van Jinek? Stiekem een beetje verliefd op haar? Zoveel stelt ze toch niet voor? Voorspelbare gasten, saai, te lange gesprekken, grachtengordelsfeertje. Geef mij maar Op1 met veel meer variatie en veel betere gasten.
    Let op je spelling trouwens !(vindT ik)

  21. Bert van de Kartbaan

    Van de 1,7 miljoen kijkers die op Rtl4 naar The Voice kijken zapt er zi’n beetje DE HELFT weg als Jinek in beeld verschijnt.
    Dat is ‘actief vermijd gedrag’.

    Kan het zijn dat Jinek niet helemaal op de goede zender zit? Dat, zeg maar, de doelgroep die het team van Jinek voor ogen heeft niet helemaal overlap heeft met het volk dat daadwerkelijk naar RTL4 kijkt?
    Ik konkludeer héél voorzichtig een hele dikke faal, na Tan en Beau en Twan en nu Jinek; dat misschien nu vier experimenten en ettelijke miljoenen euro’s verder het gepruts met die vermoeiende talkshows tot een einde komt…

  22. Nicole

    Bert van de Kartbaan
    Sat 18 Jan 2020 om 8:25

    Konkludeer? Wat voor taal is dat?

    Op andere dagen scoort Jinek wel hoger dan de lead-in, en het marktaandeel van Jinek in vergelijking met TVOH daalt slechts beperkt.

  23. Hugo

    Vrijdag willen de jongere RTL kijkers meer show en niet een veel te lang
    gesprek over een gehackte server.Humberto Tan kon dat wel op de vrijdag.

  24. Nicole

    Sum Ting Wong
    Sat 18 Jan 2020 om 8:21

    Het heeft voornamelijk met smaak te maken wat je leuk vindt! Ik kan toch geen argumenten geven waarom jij talkshows leuk zou moeten vinden, misschien hou jij meer van ander soort programma’s.

  25. Sum Ting Wong

    @Nicole
    Je kan toch zeggen waarom jij kijkt?

  26. NPO kijker 8

    Mijn idool Erland Galjaard was gisteren te gast bij Op1, wat een geweldige man en wat een goede uitzending! Kwaliteit wint altijd!

  27. Nicole

    Sum Ting Wong
    Sat 18 Jan 2020 om 8:31

    Omdat ik gesprekken over de actualiteit en achtergronden interessant vind.

  28. Mark2

    Inderdaad glijdt Jinek langzaam naar een lager niveau. Straks nog de reclame ertussen en het drama is compleet.. voor rtl dan! Jinek heeft prima inkomsten de volgende jaren. Goed gedaan!!! Niets mis mee. Maar een erg slechte investering voor rtl!

  29. Duck

    Het maandag duo van OP1 heeft dus veruit de beste kijkcijfers van
    de week met meer dan een miljoen kijkers.

  30. Reageerder

    Wanneer houdt dit nou eens op, net of er niets anders meer is te vermelden MC.

  31. Sum Ting Wong

    Nicole heb je dat overdag dan niet al veertien keer gelezen op nieuwssites, in online dagbladen, en gehoord op andere media-uitingen? Ik dus wel. Voor mij zijn talkshows herhalingen van oud nieuws en dan nog in een saaie vorm ook.

  32. Mark2

    Overigens zou het me niets verbazen als rtl naar buiten komt met een persverklaring over Videoland (zoals ze dat altijd doen) dat veel mensen dit live programma al vooruit hebben gekeken op Videoland… 🤓)

  33. Nicole

    Sum Ting Wong
    Sat 18 Jan 2020 om 8:37

    Niet altijd, zeker niet als ik de hele dag gewerkt heb.

  34. Nicole

    Mark2
    Sat 18 Jan 2020 om 8:35

    Bij Jinek zit de reclame er al voor, in plaats van gedurende het programma. Bij Op1 mist juist nog de reclame voorafgaand, het is afwachten of dit volgende week toegevoegd zal gaan worden.

  35. Reageerder

    De berichtgeving van MC klopt ook voor geen meter als je het hebt over de lead in.
    Be houdt alstublieft eens op met het woord oorlog.

  36. Rww

    Rtl zal dit prima cijfers vinden. Rtl zal waarschijnlijk niet de doelstelling hebben om de grootste te zijn maar om een talkshow neer te zetten met stabiel hoge cijfers, na het debacle van twan en beau.

  37. Mark2

    Ik vind wel grappig te zien dat voorafgaand aan de start van Jinek op 4 het meerendeel van de reacties ging over de klap aan npo1, over de overwinning op 4. Nu lees je meerendeel reacties over hoe goed dit is voor rtl, hoe goed dit is voor de kijker etc etc. Het kan mij niet aan de indruk ontgaan dat dit voor een groot deel door dezelfde mensen wordt gepost. Grappig!

  38. NPO kijker 8

    Op de vrijdag trok Tan, Twan en Beau VEEL meer kijkers MET RECLAME

    Ondanks de roddels over op1 van de telegraaf trekt Boulevard weinig kijkers en voor de vrijdag GTST ook heel magertjes.

    Top gedaan week 2 OP1

  39. Rob

    Typisch mc : de hele week schrijven ze niet over de lead in voor Jinek behalve als het programma voor haar wel meer kijkers heeft. De rest van de week geen enkele keer in jullie artikelen vermelden jullie dat Jinek een mindere lead in heeft dan op 1.
    RTL koos er gisteren voor om meer reclame uit te zenden en later te beginnen met Jinek . Ik snak dat reclame inkomsten belangrijk zijn en de keuze omdat de talkshow op 1 ook later begon maar waren ze om 22.20 gestart met Jinek hadden ze misschien hoger gescoord.

  40. WEST*

    de cijfers zijn een gemiddelde dus zou ook zo kunnen zijn dat de kijkers aantallen in verschil nihil zijn .

  41. Sum Ting Wong

    En Mark2, ik vind het wel grappig om te lezen met wat voor banaliteiten jij je bezig houdt.

  42. Nicole

    NPO kijker 8
    Sat 18 Jan 2020 om 8:57

    Hou toch op steeds onzin te verkondigen. Beau had op vrijdag 13 december bijvoorbeeld 744.000 kijkers, dus hoezo meer kijkers?

    Bovendien zat er bij Beau geen reclame voorafgaand aan de uitzending, dat heeft juist weer een positief doorkijkeffect.

  43. Pietpiet

    Gelukkig zien de meesten in dat het verhaal over de lead-in zeer selectief is en ook van geen kant klopt. De hele week doet Jinek het beter dan de lead-in. Logisch dat ze op vrijdag niet de kijkers van TVOH vasthoudt, dat wilden Tan en Twan graag, maar Jinek gaat niet voor goedkope showrotzooi, maar voor kwaliteit. Op1 was verschrikkelijk, nog nooit zo’n slechte match gezien, donderdag was het bijna net zo erg. Elkaar aftroeven, in de rede vallen, een totaal ander onderwerp beginnen, niet luisteren… Nee, ga maar op cursus bij Eva! (Nee, ik ben geen RTL-fan dus frame me ook niet zo)

  44. NPO kijker 9

    Nederland 51% – Duitsland een magere 32% (voor de vrijdag zeer laag)

    Holland staat garant voor kwaliteit

    RTL onder PvdV verliest miljoenen reclame inkomsten als de kijkers blijven weg zappen.

  45. Kelly

    CO 46,8%
    NPO 35,9%

  46. .

    Het programma voorafgaand aan Op1 had een marktaandeel van 16,0%. Op1 19,8%! Het programma voorafgaand aan Jinel had een marktaandeel van 31%. Jinek 23,4%!

  47. NPOMAN

    Tot nu toe werkelijk ‘n geweldige prestatie van NPO! Dit beloofd wat!

  48. Nicole

    NPO kijker 9
    Sat 18 Jan 2020 om 9:10

    En Talpa dan? Die hadden maar 15%… Alle buitenlandse programma’s die Talpa gisteren uitzond is kwaliteit???

  49. Paul Grijpstra

    De race is begonnen en de uitslag is nu al zo’n beetje bekend.
    Heeft het zin om er nog verder over te berichten?

  50. Nicole

    .
    Sat 18 Jan 2020 om 9:13

    Ja, en de rest van de week was dit andersom en dan hoor ik je daar niet over!

  51. Ben Zine

    CO: 8 zenders
    PO: 3 zenders

  52. Kelly

    PO 6 zenders, maar de NPOextra zenders worden zo slecht bekeken dat ze maar niet meegeteld worden.

  53. Peter Selie

    De wisselende presentatie valt me niet tegen, maakt het best spannend elke dag.

  54. Xylon

    Met dit slappe commerciële aftreksel van haar Jinek showtje op de late night van rtL4 is het zelfs met The Voice als lead in nog té lastig om kijkers vast te houden, laat staan aan te trekken !.. Projectje Eva is dan ook zoals velen hadden verwacht ruimschoots mislukt !.. De twee incapabele nederlandse dienstkneusjes, Peter van der Vorst en Sven Sauvé, voorzien hiermee hun Duitse Broodheer Herr Bertelsmann van een ongekend flinke dure grap bij zijn commerciële nederlandstalige gedrochten zendergroep: rtL-Nederland !.. Op1 is Nederlands enige echte Late Night Talkshow die ertoe doet natuurlijk bij dé Nederlandse Po !..

  55. Jelle

    Piet Piet, jij bent zeker duidelijk een RTLrtl fan.

  56. mark!

    @ Nicole
    Sat 18 Jan 2020 om 9:15
    NPO kijker 9
    Sat 18 Jan 2020 om 9:10

    En Talpa dan? Die hadden maar 15%… Alle buitenlandse programma’s die Talpa gisteren uitzond is kwaliteit???
    Zeg het dan goed! talpa produceert the voice of holland.. daar cachen ze dus ook!

  57. WEST*

    BEN ZINE hoeveel com tv zenders zitter er een tv pakket ?
    Dus als je die bij elkaar op gaat tellen dan kom je nog hoger uit
    COM TV is dan de grote winnaar volgens sommige hier

  58. Paul van der Laan

    Talkshows. Inderdaad oud nieuws van die dag wordt voor de liefhebbers nog even door een links grachtengordel filtertje heen gepompt. Zo weten de kijkers ook weer hoe de kwakende zelfbenoemde Feminist en de voor 99,99% in de vergetelheid weggezonken schrijver/ dichter / tekstschrijver/ auteur/ intellectueel enz.. en andere links overgoten gasten erover denken.

  59. NPO kijker 9

    mark!
    Sat 18 Jan 2020 om 9:23

    Cachen???

  60. Stefie

    Met de herhaling mee komt op1 met 966duizend nog boven jinek uit met 924duizend. Dus wie wint er uiteindelijk? !!!.

  61. Ben Zine

    @Kelly & West: overige CO zenders zoals Rtl Z en Sbs 9 hebben een aandeel van minder dan 0,8 %, dus dat tikt enorm aan… Als de PO meer zenders zou hebben, al was dat 1 meer dan zou het totaal van PO hoger uitkomen dan van de CO.

  62. NPO kijker 10

    Stefie
    Sat 18 Jan 2020 om 9:28

    Al 10 uitzendingen OP1

  63. Kelly

    Lezen Ben, de NPO heeft geloof ik al drie extra zenders, die weinig bekeken worden, maar die niet meegeteld worden. Waarom SBS9 wel meetellen en die 3 extra NPO zenders niet?

  64. HansR

    Jinek doet het op vrijdag bijna net zo goed als Beau.
    Er wordt gefluisterd dat RTL het succes van, het eerst afgemaakte OP1 met een duo, Eva en Beau samen laat presenteren. vd Vorst heeft hun kijkcijfers bij elkaar opgeteld en komt op 1,2 miljoen.
    “IK WIL WINNEN” moet lukken desnoods alle reclame om half negen uitzenden!

  65. WEST*

    Wat ik nou gek vind is dat je niets leest ,hoe ze reageren bij RTL GROUP over een beslissing hier bij RTL NEDERLAND
    betreffende de reclameloze uitzending bij Jinek

    Beetje vreemd of zoul RTL een uitbrander hebben gekregen van het EU RTL hoofdkantoor en ze toestemming hebben gekregen, om in ieder geval tot eind februari de uitzending van Jinek reclame vrij uit te zenden !

    Denk dat deze beslissing niet in goede aarde is gevallen bij Bertelmann

  66. Jos

    Jinek scoort goed (geld).

  67. Sven L.

    @ WEST; RTL Nederland is een zelfstandige organisatie die weliswaar onderdeel uitmaakt van een groter bedrijf, maar ze worden pas op het matje geroepen als de jaarcijfers naar beneden duikelen. Niet als ze een testcase uitvoeren zoals dit. Reclameloze JINEK is peanuts voor de RTL Group. Je moet de zaken wel even in perspectief zien haha.

  68. Sum Ting Wong

    West, je stapelt aanname op aanname. Je comment hoort op die manier in de categorie fantasie.

  69. Marin

    Eh klopt niet helemaal, deze week heeft Jinek ook op dinsdag meer kijkers getrokken. Dus op1 had 3 van de 5 meer kijkers. Zorg dat je goede info geeft voor je iets plaatst.

  70. Sven L.

    Ik denk dat Peter van der Vorst hartstikke tevreden is met deze cijfers. Als dit het niveau is en het stabiliseert op gemiddeld 750 duizend kijkers (met soms een uitschieter naar boven / beneden), dan is dat gewoon prima. Marktaandeel zit ruim boven de 20% en dat is heel lang geleden voor RTL4 op dat tijdslot.

  71. NPO kijker 10

    Wat praten de RTL trollen de kijkcijfers van Jinek toch goed. Ze verzinnen er alles bij.
    Ze zijn gewoon slecht en ze zullen met reclame alleen maar verder zakken.

    Twan had in week 2 (sept 2018) gemiddeld meer kijkers MET RECLAME.

  72. animo

    Beau had ieder vrijdag tegen het miljoen aan .

  73. Sven L.

    @NPO Kijker; kan zijn maar daar holde de inhoud echt heel snel achteruit.

  74. Mark2

    @npokijker: spot on!!! De kinderlijkheid van de goedpraat reacties zijn eigenlijk best leuk! Zakelijk gezien is dit gewoon slecht!! Kost te veel!

  75. robb

    Jinek moet toch haar npo veren afgooien en doen wat de RTL kijker wil ,RTL moet ook weer terug naar de reclame ,het klinkt misschien raar maar de rtl kijker is niet gewent om zo lang zonder reclame te kijken .

  76. Huismaker

    Jinek, door het mediakartel gebombardeerd als supertalent, is niet meer dan een hysterisch gillend persoon, die als toneelspeelster alle aandacht wil hebben. De haat tegen Trump, die-Wilders en Baudet ken geen grenzen. Zelf lachen als “tafelgasten” als Koch, Tjerrie de dood in wensen. Schaamteloos om een politiek -correcte te spelen. Jinek is compleet door het ijs gezakt. Kijk maar eens een de aflevering op jensen.nl over haar.

  77. Nicole

    animo
    Sat 18 Jan 2020 om 9:52

    Dat klopt niet, Beau had op vrijdag 13 december bijvoorbeeld 744.000 kijkers.

  78. ikzegookwat

    Jinek snapt geen hol van de RTL kijker.
    Op vrijdagavond na de voice lekker praten over zelfmoord.
    Dan heb je het dus echt niet begrepen

  79. Goedemorgen

    Op1 had gisteren een goeie show. Prettige interactie tussen het duo en de gasten. Goede sfeer. Ze begonnen een stuk later, wat voor de vrijdagavond prima is. Volgende week weer reclame tussen de lead-in en Op1, maar dat zal weinig effect hebben op de kijkers. Die hebben hun keuze toch al gemaakt. Ik denk dat Jinek in de huidige opzet beter paste bij de NPO. Het was een warm bad voor haar. Ook kwa publiek.

  80. Thierry Bardot.

    Huismaker: Meten met twee maten, realisten kunnen het niet laten.
    Doodskist met Rob Jetten: HAHAHAHA
    Gaten schieten in een poster van Jesse Klaver: HAHAHAHA
    ‘Thierry Baudet moet een wandeling langs de snelweg maken’: BOEH GAAT TE VER!1!111 KOCH MOET KAPOT.

  81. Marko

    Huismaker,

    Begin niet over Jensen grotere idioot bestaat er niet.

  82. Alotta Fagina

    Is Jinek wel live of wordt ze met vertraging uitgezonden? Gezien de ondertiteling vaak voorop loopt.

  83. Rookworst

    @Criticast kijk naar je eigen spelling, Stiekem met 1 k? Verliefd met een d??

  84. robb

    ikzegookwat ,Kijken als je wat schrijft dat item was donderdag.

  85. NPO kijker 10

    Speciaal voor de RTL trollen.

    Cijfers 22 november 2019

    07. Beau (RTL4) 1.052.000

  86. Nicole

    NPO kijker 10
    Sat 18 Jan 2020 om 10:24

    ??? Dat zegt toch niks, er wordt hier gezegd dat Tan/Twan/Beau op vrijdag ALTIJD meer dan een miljoen kijkers scoorden, dit gaat over één week…

    Bovendien was er toen ook nog geen concurrentie van een andere talkshow tegelijkerijd.

  87. Britt Scholte Lover

    Niemand die de cijfers van SBS6 opmerkelijk vindt…..? Dat is pas pure drama. Hoe lang nog Talpa?

  88. Nicole

    NPO kijker 10
    Sat 18 Jan 2020 om 10:24

    En hoezo RTL trollen? Mijn eerste reactie is dat zowel Op1 als Jinek prima gescoord hebben. Volgens mij ben jij hier degene die niet in staat is iets positiefs over RTL te zeggen…

  89. NPO kijker 10

    Alotta Fagina
    Sat 18 Jan 2020 om 10:19

    Zou zomaar kunnen dat het niet live is. Was me ook al bij NPO op gevallen.

    Europavoetbal, Oranje dames en heren schonk Pauw altijd aandacht aan (zeker de uitslag) en Jinek laatste maanden nooit meer.

    De kijkers worden bedonderd door Jinek en ze trappen er nog in ook.

    Dom volk die RTL trollen.

  90. 100% Gegarandeerde RTL pulp

    RTL effect slaat genadeloos toe bij Jinek.

    Straalt geen energie meer uit.

  91. Verdwaald in RTL land

    Eva was meer op haar plaats bij NPO.
    Show en Eva voelen niet goed aan in RTL omgeving.
    Maakt geforceerde indruk.
    “Het moet lukken, het moet leuk zijn”

  92. Ellen

    Alotta Fagina
    Sat 18 Jan 2020 om 10:19

    Ik denk dat dat zo is omdat het digitale signaal er een paar seconden over doet om op uw scherm te verschijnen. Het ondertitelingssignaal gaat blijkbaar sneller.

  93. Ron

    Zo, behoorlijk wat kijkers afgehaakt na TVOH, de lead-in is toch niet meer zo leidend. Vorige week ook al niet. De gasten waren voor een vrijdagavondshow wel ietwat aan de saaie kant. Op1 had alleen Erland waar ik wel benieuwd naar was maar verder ook niet veel bijzonders, en dat al een hele week niet. Er zullen toch keuzes gemaakt worden qua gasten en itemkeuze want beide talkshows met exact hetzelfde format en opbouw een show kan echt niet. De kijker is daar op de duur niet bij gebaat, en dat zie je nu al terug.

  94. ℙluk van de ℙettenflet Ⓟ

    Npo1 keek lekker weg gisteren.
    Sophie was goed op stoom met lastige vragen voor Erland.
    Daar kan Eva op 4 nog een voorbeeld aan nemen..,

  95. Goedemorgen

    RTL wil gewoon terug naar de goeie ouwe tijd met Baren en Van Dorp, maar dat gaat niet meer lukken in deze tijd van veel meer keuze. Het enige wat misschien had gekund en onderscheidend genoeg was geweest, was als de ze heren van VI er hadden neergezet. Verder denk ik ook dat de kijker het aanvoelt als iets geforceerd is en het moet slagen. En daarbij doet de NPO waar het goed in is en daar moet je ook niet tegenop willen boksen. Daar zit het publiek voor de talkshow in de huidige opzet.

  96. animo

    Sven L. :Peter is helemaal niet tevreden ,hij is doods bang dat Eva over een paar weken onder de 500.000 zit.

  97. NPOMAN

    Jinek haalt niet de verwachte kijkcijfers bij RTL en biedt ook niet de juiste thema”s, zoals: shownieuws, roddels, etc. Uiteindelijk paste Tan veel beter bij ‘t RTL publiek/nivo!

  98. Vorst van Peter

    Jinek blijft, opvallend te zien, een oplees pop.
    En dat komt, door dat inspiratieloos gezicht erbij, vermoeiend en ongeïnteresseerd over.

    Verder zijn de onderwerpen te lang, je valt er zo bij in slaap. Bij NPO zou je dat juist verwachten, daar wordt toch meer gelachen.
    Daar geen geforceerde lach met Herman Koch (FD) en Martijn Koning (die zichzelf heel leuk vindt)

  99. Pieterke

    Trump basher Eval (linkse) Jinek had maar liefst 170.000 kijkers minder dan vorige week vrijdag en 846.000 (!) minder dan twee weken terug. Zonder reclame tussendoor. Minder, minder, minder. Het is een compleet drama en een talkshow trauma voor RTL.

    Deze week is de arrogante Jinek keihard de fout in gegaan om Thierry Beaudet mede dood te wensen en heeft daarmee haar kijkcijfer ‘doodvonnis’ (al zichtbaar) getekend.

  100. Geert

    Talpa-fan
    Sat 18 Jan 2020 om 8:07
    Willen jullie meer of minder Jinek ?

  101. ℙluk van de ℙettenflet Ⓟ

    Inspiratieloos, vermoeid en ongeïnteresseerd.
    En dood haar, hahaha, niemand die het haar durft te zeggen.
    Enfin, we vinden er niet veel aan.
    Sophie Hilbrand was erg sterk gisteren, Erland Galjaard had niet veel in te brengen tegen haar. Dan dus is hij volgende week te gast bij Jinek, bij gebrek aan nieuwe gasten.

  102. Adriaan

    Is de echte voorlopige conclusie niet dit:

    – OP1 scoort beter dan verwacht, maar een stuk minder dan het programma voorheen in het tijdslot 22:15-23:15 (Op1 moet je niet vergelijken met Pauw, maar met het programma dat ervoor stond)
    – Jinek scoort bijna 2x zoveel al andere programma’s bij RTL4 tussen 22:20-23:30
    – Hart van Nederland bijna gehalveerd

    Dus ik snap dat de Op1-fans heel blij zijn, maar objectief gezien is RTL4 de grootste winnaar, onderaan de streep.

  103. Thierry Bardot.

    Jinek, Bau, Huys, Tan, het is en wordt niks bij RTL.

  104. Goedemorgen

    Je hebt vast gelijk Adriaan, maar het moet toch niet zo zijn dat je er van dit soort rekensommetjes op los moet laten. Het succes en het goede gevoel moet gewoon van het scherm afspatten. Is dat niet wat de kijker aanvoelt.

  105. Tinie

    Talpa kon ook weer prima meekomen gisteravond. 😜

  106. Het geld van Ome John verdwijnt als sneeuw voor de zon

    Tinie
    Sat 18 Jan 2020 om 11:47
    Talpa kon ook weer prima meekomen gisteravond. 😜

    > Net als vrijwel elke avond.

  107. Britt Scholte Lover

    De gasten van beide talk shows waren niet boeiend, waardoor de mensen afhaken!

  108. sukkel

    Laat die hypocriete Janknek maar lekker afgaan hoop dat die rotsmoel gauw van deTV oprot …. fake wijf is te veel over het paard getild ze krijgt alsmaar meer kapsones

  109. Derhal Flynn

    Angela zal moeten toegeven dat Op1 beter is.
    Op zeven van de tien avonden trok de talkshow op NPO 1 meer kijkers dan Jinek op RTL 4. Toch doet Jinek het veel beter dan voorgangers Beau, RTL Late Night met Twan Huys en Zomer met Art.

  110. SBS6 elke dag 4de zender van Nederland, dit is nooit zo bedacht.

    Structureel 4de zender Pulpa6.
    Wat een afgang en wat een negatief rendement.
    Reden pulpa programma’s voor tokkies. Dat wordt m niet meer dus stekker er uit.

  111. Tycho

    Zullen we het eens over de cijfers van SBS6 hebben?

  112. Best

    Jinek en Op1 mooie cijfers. SBS…daar heeft niemand het meer over…

  113. Tulp

    Conclusie : Op1 en Jinek doen het beiden goed. Met de slechte lead in wat lagere kijkcijfers, maar verder niks om over te klagen.

    Op1 scoort beter dan verwacht en sinds Jinek heeft RTL niet meer zo hoog gescoord op de late avond en ze doet het beter dan haar voorgangers.

    Allebei winnaars.

  114. Mark

    Gisteren Op1 half uur later door eredivisie voetbal ervoor, anders hadden ze op vrijdag ook gewonnen van Jinek. Kijkcijfers van die laatste gehalveerd op vrijdag. Toch wel vrij pijnlijk met zo’n lead-in.

  115. Commerciële Yoghurt

    TVOH was leuk. Volgende week weer VI!
    Jinek prima. Mooie score voor RTL4 op de late avond!

    Grappig dat al die staats adapten zo afgeven op Jinek nu ze op RTL4 zit, terwijl ze nog steeds het zelfde trucje doet als toen ze op 1 zat. Overigens goed afgekeken van de toen goed scorende Tan.

  116. Mike

    Jinek is een erg fout mens.

  117. Bart M.

    Bij Pulpa verdwijnt geld als sneeuw voor de zon, de kijkers overigens ook.

  118. Guttegut

    Sophie is echt goed en vreemd lekker

  119. StefanV

    Er wordt duidelijk een bepaalde kant op geschreven. Toen Op1 maandag een uitstekende lead-in had met Spoorloos, werd er geen krimp gegeven over de lead-in.

    Het verschil tussen Jinek en Op1 is ook veel groter dan vorige week vrijdag. Toen scoorde Jinek 1.053.000 kijkers en Op1 had 1.025.000 kijkers; een verschil van 28.000 kijkers. Gisteren was het 884.000 kijkers versus 753.000; een verschil van 131.000 kijkers.

    Het is maar net wat je wilt zien.

  120. discuswerper

    @9:35 jouw visie op de (media) wereld is wel erg naief. Ik dacht dat jij beweerde “in de business” te zitten. Met dit soort opmerkingen is dat maar heel moeilijk te geloven.

    Denk je serieus dat RTL Group aan micromanagement doet en zich ermee gaat bemoeien of en wanneer er welk reclameblok bij welk programma wordt uitgezonden op elk van hun zenders?

  121. discuswerper

    NPO Kijker 10

    De SBS trollen daarentegen zijn eindelijk terug in hun schulp. Nu werkelijkheid wordt wat hier al maandenlang voorspeld wordt, nl. dat TALPA het met het nu gevoerde beleid absoluut niet gaat redden, is het verheerlijken van John de Mol verstomd en wordt door Xylon en jou alleen nog maar de NPO verheerlijkt en RTL gebasht.

    Is het al eens in je opgekomen dat wat jij “RTL trollen” noemt, dat dat voor een groot deel ook mensen kunnen zijn die het werkelijk geen HOL interesseert wie het grootste marktaandeel heeft, maar die wel gewoon een objectieve realistische kijk op de zaak hebben en die nu ook gewoon gelijk blijken te krijgen?

    Er zijn hier maar 2 trollen, en dat zijn Xylon en jij, en in mindere mate *WEST. En natuurlijk al jullie schizofrene alterego’s onder wie met name jij probeert regelmatig wanhopig een stroom van berichten ‘s morgens hier te plaatsen zodat het LIJKT alsof er 20 mensen zijn die jouw mening delen, maar in werkelijkheid ben je het gewoon allemaal zelf.

    Ziek meisje.

  122. NPO kijker 14

    Ergens wel vreemd dat Nicole en haar 1000 andere namen altijd alleen maar reageren op de echte NPO kijker posten en niet op haar nep namen.

    Wat zijn RTL trollen toch dom.

  123. Lucky

    Vergeet dit nooit”niemand is onvervangbaar” niets is hetzelfde. En iedereen sterft op een dag.
    Gun iedereen zen tijd en glorie. Echte resultaten gewoon eerst zen beloop laten gaan. Waarom dagelijk de kijkcijfers publicerrn. Eat is de toegrvoegde waarde??

  124. Huismaker

    Jinek is niet meer dan een hysterica, die het goed zou doen bij een musical. Theatraal, onecht. Schreeuwen. Aandacht. Overdreven. Oortje. Autocue. Wie, inb godsnaam, heeft dit mens ooit als een “talent” neergezet ? Of stond er een “wederdienst” tegenover ?

  125. Mark

    Vanavond gaat WIDM naar de 3,5 miljoen. En morgen HHB over de 3,5 miljoen (extra kijkers omdat Eredivisie weer begint).

    RTL 4 mag vanavond blij zijn met gem 650.000 – 700.000. En morgen met 550.000 – 600.000.

    SBS 6 hele weekend prime onder 500.000; ook met HvNL.

  126. NPO kijker 14

    12. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 766.000
    15. RTL Boulevard (RTL4) 691.000

    De RTL vooravond brokkelt langzaam af richting ………

    Hoor je het RTL trollenleger niet over.

  127. NPO kijker 1000

    Ik ben de tel kwijt

  128. Mart

    Hahahaha @14.48, je slaat de spijker op z’n kop!

  129. NPO kijker 14

    Sat 18 Jan 2020 om 14:48
    Sat 18 Jan 2020 om 15:29

    RTL kleuter/trollen gedrag

    Fijn weekend trollen en doe Nicole en haar 1000 …………

  130. Sven L.

    @ animo; ook als Jinek boven het miljoen scoort bestaat het risico dat ze gaat kelderen naar 500.000 kijkers. Dat is bij Tan ook gebeurd. En Tan daalde omdat Galjaard zich persoonlijk ging bemoeien met de gastenlijst. Ik zie dat nu niet gebeuren met deze redactie.

    Een goed praatprogramma blijft heus wel overeind. En Jinek is gewoon een prima praatprogramma. Ik keek naar haar op NPO1 en nu op RTL. Zit geen verschil in. 0,0.

  131. Inge

    Die NPO kijker en haar vele andere namen moet toch wel één van de vervelendste figuren van deze site zijn. Altijd zwart-wit denkend en nooit luisterend. Nooit open staan voor andere indrukken of ideeën.

  132. Thierry Bardot.

    Inge: je moet het er mee doen daar zijn de meesten van, geen pvv/fvd tokkies.

  133. Inge

    @Thierry Bardot.
    En figuren die overal hun politieke standpunt aan anderen denken te moeten opdringen zijn minstens zo vervelend. Ga een hobby zoeken of ga de politiek in, loser.

  134. NPO kijker 14

    De RTL trollen zij weer wakker of is het iedere 5 minuten de zelfde trol met een andere naam.?

    Fijne weekend trollen. Wel een beetje lief zijn voor elkaar.

    Uw NPO kijker en za en zo ook FOX sport.

  135. iWan

    Schokkend! Inderdaad, dat er 1 miljoen mensen naar oude stock-oude rommelfilms kijken.

  136. aammehoela

    Allerlei meningen maar vrijwel niemand die het over de gasten heeft. Marjolein Faber, de heks van PVV, kreeg bij Op1 weinig kritische vragen over haar opmerkingen tegen dat 12-jarig jochie. Waarom niet even vragen over het feit dat uit een grote enquete blijkt dat inmiddels 73% gelooft dat het klimaat verandert. Slechts 7% denkt van niet. (Ministerie van Economische Zaken; bron). Voor de klimaat-ontkenner : komende maandag code rood voor delen van Spanje (omgeving Valencia en Ibiza).
    Verder overstromingen in Australie vanwege lokaal grote hoeveelheden neerslag na soms jaren droogte……….. De eerste zomerverwachting is ook uit. 2020 wordt nog warmer dan afgelopen jaar, tenzij er een grote vulkaanuitbarsting zou komen.

  137. aammehoela

    Gisteravond dus DWDD, journaal, The Voice gekeken. Hierna Eredivisie op Vrijdag de wedstrijdsamenvatting teruggekeken en aansluitend Op1. Ook nog stukje Jinek gezien met een heel mooi optreden aan het einde.
    Ben voor volgende week benieuwd naar de dinsdag. Lag het aan dat gezwets en geouwehoer over die transgenders dat de kijkcijfers voor beiden lager waren of wordt dit structureel op de dinsdagavond.