NPO zet homo-intolerante Ajouad op moslimtalkshow

De multiculturele NPO 2-talkshow De Nieuwe Maan krijgt een presentator die iets beter bij de doelgroep past. De islamkritische Fidan Ekiz wordt ingeruild voor de homo-intolerante moslim Ajouad El Miloudi. Dat heeft omroep NTR laten weten. El Miloudi heeft in het verleden niet alleen gezegd dat hij niet met de Gay Pride geassocieerd te willen worden (‘Ik wil niet dat mijn oude Marokkaanse slager me plotseling op tv ziet’), maar ook dat hij er niet blij mee zou zijn als zijn kind homo zou blijken te zijn.

Het is duidelijk dat de publieke omroep na de progressieve Fidan Ekiz kiest voor een aanzienlijk conservatievere presentator. “Ik ben veel minder opiniërend dan een Fidan Ekiz“, zegt de presentator zelf op BNR Nieuwsradio. “Ik zie mezelf veel meer als een instrument en mijn gasten en onderwerpen moeten de muziek maken. Het zal veel minder draaien om mijn mening.” Gelukkig maar.

Hij vervolgt: “Natuurlijk zijn er dingen waar ik ook ervaring en gevoel bij heb en dat zal ik absoluut laten zien. Ik word gecoacht door Jeroen Pauw, dat is ook heel mooi. Hij is een groot voorbeeld voor mij.

El Miloudi hoopt met deze klus naam te maken als talkshowhost. “De allereerste reden om dit programma te doen is omdat ik me wil ontwikkelen en ook de talkshowkant op wil. Het is live, het is opinie, het is nieuws. Het is voor mij echt een volgende stap.

Voor het programma maakt hij de overstap van KRO-NCRV naar NTR. “Ik heb er heel lang over nagedacht. Ik heb tien jaar lang bij KRO-NCRV programma’s gepresenteerd, waaronder Keuringsdienst van Waarde, Puberruil en De Reünie. Dat zijn de zogenaamde zelfdragende formats, formats waarbij het om het format gaat en niet zozeer om de presentator.”

Daar koos hij lange tijd ook bewust voor, aldus El Miloudi. “Tijdens die tien jaar wilde ik eigenlijk nooit praten over mijn Marokkaanse of islamitische achtergrond. Dat weigerde ik echt structureel. Ik ben tientallen keren uitgenodigd door DWDD en Pauw, van: ‘Er zijn weer probleemjongeren in West’, maar ik wilde geen framing. Ik wilde niet gezien worden als de Marokkaan of de moslim. Ik wilde bovenal presentator zijn die een Marokkaanse achtergrond heeft.”

Ik heb het tien jaar lang geweigerd tot het programma Kaaskop of Mocro, waarin ik sprak over mijn dubbele identiteit. Dat bracht me heel veel, want ik zag dat ik jongeren inspireerde. Toen dacht ik: hé, ik ben misschien wel een toevoeging op dit gebied.

De eerste aflevering van De Nieuwe Maan met Ajouad El Miloudi is te zien op vrijdag 24 januari om 17.15 uur op NPO 2. Vanaf 7 februari schuift het programma naar 18.00 uur.

Naast De Nieuwe Maan zal Ajouad vanaf 2020 ook andere programma’s gaan maken voor de NTR.

Lees ook:
Ajouad El Miloudi: ‘Op mijn twaalfde was ik al rijk’ (19 januari 2015)
Ajouad El Miloudi: ‘Ik kan dikke Audi kopen’ (25 maart 2015)
Ranking the Stars-sterren klaar met Ajouad El Miloudi (15 augustus 2016)
Ajouad in Volkskrant: ‘Patty Brard is een racist’ (26 augustus 2016)
Ajouad wil niet geassocieerd worden met homoparade (29 augustus 2016)
Ajouad El Miloudi vindt homoseksueel kind ‘lastig’ (1 september 2016)
Ajouad El Miloudi blijkt verkeershufter: megaboete (19 mei 2017)
Ajouad El Miloudi reageert agressief op Filemon (26 mei 2017)
Ajouad El Miloudi ontkent bedreiging met vuurwapen (6 november 2017)
Ajouad El Miloudi ziet dronken vrouwen niet als sletten (24 januari 2018)
Ajouad El Miloudi: ‘Sandra Schuurhof lijkt op een pony’ (26 januari 2018)
Ajouad El Miloudi gedraagt zich hufterig op vliegveld (30 juli 2018)
Vliegveldkarma treft Ajouad: geweigerd op vlucht (2 augustus 2018)

89 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Daaristieweer
januari 20, 2020 09:51

@ Arnoud Eh sodomie is wel degelijk een keuze. Wetenschappelijk aangetoond dat dit NIET aangeboren is. Pure LHBTI-propaganda. Een sodomiet die een iemand van hetzelfde geslacht neemt langsachter kiest daarvoor net zoals een sodomiet dit met een jong kind zou dan of een dier.

Gast
Pjotr
januari 19, 2020 15:16

Het is een Marokkaan dus dan verwacht je dat inferieure gedrag. Ben niet verbaasd. Mocromaffia dit, liquidatie dat, juweliers beroven zus, bejaarden half d o o d meppen en beroven , vrouwen lastigvallen, ho m o’s uitschelden, Jo d en uitschelden ach ja het is bekend.

Gast
1-2-tjuh
januari 19, 2020 15:12

@ Arnoudje , wie heeft het over ” minder houden van. Er wordt gesteld : liever geen homo als zoon. Dat wil niet zeggen dat deze persoon wel van zijn zoon zou houden als hij homo zou zijn. Hetzelfde als een mongooltje, liever geen kind met down, maar daarom kun je er nog wel van houden. Een vader gaat met zijn zoon nou eenmaal graag voetballen en sport kijken en andere stoere dingen doen en niet samen naar first dates kijken. Neem aan dat zelfs zo’n mietje als jij dat zult begrijpen. En nou snel naar je moeder om uit te huilen.

Gast
Arnoud
januari 19, 2020 14:55

Ronduit bizar dat de NPO een anti homo presentator in 2020.
Er is geen enkele reden om anti-homogeluiden in 2020 in stand te houden(…)

Alsof homosexualiteit van kinderen een keuze is. Alsof het oké is dat je minder houdt van een kind dat op hetzelfde geslacht valt. Alsof grootschalig homo’s pesten op scholen geen probleem is.

Het moreel kompas is flink van slag bij de NPS(…)

Gast
A. Tempelman
januari 19, 2020 14:25

Ajouad kan niet politiek correct zijn, ook al doet-ie nog zo zijn best. Hulp van Jeroen Pauw baat niet…

Gast
zuurkool
januari 19, 2020 12:04

ik mot geen moslims op tv of waar dan ook

Gast
HBaz
januari 19, 2020 02:14

Zo denkt ’t gros van de Nederlanders er ook over. Dus zo bijzonder is dit niet.

Gast
Sjors
januari 18, 2020 21:33

Daar zit dus niemand op te wachten

Gast
Achteruit renner vereniging
januari 18, 2020 21:28

Inderdaad ook die afleveringen gezien met die steen en been klagende allochtone omaatjes. Komen ze thuis bij de mensen met de camera, ziet de kijker meteen overal mannetjes en jochies wegduiken / wegschieten richting anonimiteit en/of zich in hun hoodie verstoppen zodra de camera in zicht komt. Of ze staan heel stoer, dreigend en gevaarlijk te kijken. Lachu mann die NPO ruk omroep!

Gast
Daaristieweer
januari 18, 2020 19:45

Dus als je niet met de LHBTI-propganda (lees:sodomie-reclame) mee gaat ben je intolerant. Als ik hierboven lees zie ik veel intolerantie, maar dat is niet tegen de sodomieten.
Begrijpelijk aangezien NL internationaal helaas bekend staat voor ander onderdeel van sodomie, p3dofilie.
De dagelijkse nieuwsberichten onderbouwen helaas dit cultuur probleem in onze maatschappij….

Gast
Simon
januari 18, 2020 19:35

Kaaskop of mocro vond ik een mooie serie van hem. En zo intolerant is hij echt niet. Hij stelde zelf onderwerpen aan de orde die in zijn achterban moeilijk liggen en dat vind ik al een hele stap.

Gast
man pan
januari 18, 2020 19:09

Fidan Ekiz had trouwens al in december afscheid genomen van het programma, gaf ze nog een afscheid speech en kreeg ze bloemen e.d.
De berichtgeving op Geenstijl en Dagelijksestandaard dat ze het veld moest ruimen omdat ze kritische dingen had gezegd over Sigrid Kaag slaat nergens op. Alleen die domme tokkie volk trappen weer in de fakenews.

Gast
Achmed B.
januari 18, 2020 19:06

Als je in NL geen spruitjes lusten, krijg je bij de NPO iedere week spruitjes.

Gast
Donald Dumb
januari 18, 2020 19:01

Kaaskop.
Moeilijk he, goed schrijven?
Een Kaaskop die zijn eigen taal niet beheerst.
K ne us…

Gast
Kaaskop
januari 18, 2020 18:35

turken en marrokanen kunnen niets fietsen, dus krijgen ze een driewieler.
arrogant k volk

Gast
Kaaskop
januari 18, 2020 18:29

NPO moslimomroep. Niks NL meer aan. Bestaat er een land zonder moslims??? Ik ga er graag naar toe

Gast
aammehoela
januari 18, 2020 17:07

Een vader zit er niet op te wachten dat zijn zoon homo is. Hij kan het accepteren maar ik kan me niet voorstellen dat een vader er heel blij mee is. Accepteren is wat anders dan zeggen dat je je het niet uit zou maken. Want 99% van de vaders zal liever een schoondochter hebben dan een “man als schoondochter”.
Voor het overige heb ik geen mening over deze man. Laat de waarderingscijfers en kijkcijfers het maar zeggen.

Gast
peter
januari 18, 2020 15:07

Een buitenlander *omdat het moet*!

Gast
1-2-tjuh
januari 18, 2020 14:57

Die jongen is eerlijk en hij heeft een punt. Zeker 90$ van de vaders willen geen homo als zoon. Moeders hebben 9 maanden het kind gedragen en gebaard, en accepteren alles wel wat er uitploft. Maar vaders is een ander verhaal, wat de meeste van bovenstaande reageer-mietjes zeker zullen kunnen beamen op basis van hun coming-out, als ze ook eerlijk zijn dan natuurlijk..

Gast
NPO Kijker 13
januari 18, 2020 14:38

Homo zijn is gewoon niet de cultuur van moslims.

Gast
Wil van Bil
januari 18, 2020 14:35

Onbeduidend type dit waar ik geen woorden aan wens te verspillen.

Gast
NPO kijker 12
januari 18, 2020 14:09

Fidan Ekiz is zelf opgestapt ivm tijdgebrek en andere plannen

Gast
123
januari 18, 2020 14:00

Serieus, hij heeft veel met Paul de Leeuw en Richard Groenendijk gewerkt. Zo homo-intolerant is hij dus écht niet. Dus zou ik willen vragen: 🙅‍♂️

Gast
man pan
januari 18, 2020 13:38

Ken hem alleen van Keuringdienst van waren, vond hem een matige interviewer.
Slechte keuze van NPO.

Gast
liever voorbinder dan tinder
januari 18, 2020 13:31

Ik wil ook niet dat mijn dochter thuis komt met ’n moslim.Dan nog liever ’n pygmee met ’n bochel en klompvoet die stottert en de Griekse beginselen voorstaat.

Gast
De Beul van Nederigland
januari 18, 2020 13:23

Al jaren zitten er mensen in dit soort programma’s in het publiek geposteerd om bij de eerste de beste wetsovertreding van presentator of gast(arbeider) direct over te gaan tot burgerarrest. Deze Ajouad is gewaarschuwd.

Gast
Commerciële Yoghurt
januari 18, 2020 13:22

Afschaffen die NPO

Gast
Trudy
januari 18, 2020 13:14

Wat een enorme sukkel deze man.

Gast
Wijze van Zion
januari 18, 2020 13:03

Ik kwam er laatst een tegen, hoog opgeleid, keurig in het pak, beschaafd Nederlands sprekend, geeft iedereen en z’n mening de vrije ruimte, vrouwvriendelijk enzovoorts.

Maar hij lijdt erg onder het feit dat hij het voor de hele groep verpest…..

Gast
Rooie Rinus
januari 18, 2020 12:41

Zonde, de emancipatie van de vrouw is in de beoogde culturele doelgroep namelijk hard nodig. De mannetjes, zoals dit exemplaar hebben vanuit religieus oogpunt namelijk nergens last van. Gemiste kans.

Gast
sukkel
januari 18, 2020 12:21

Zo dat komt weer aan de bak hier in Nederland

Gast
Paul
januari 18, 2020 12:04

PS Wat een penose-kop heeft die gast. Als je dat op straat ziet gaan al je alarmbellen af. En dan op de t.v.?

Gast
Paul
januari 18, 2020 12:03

A ‘Ik zou er niet blij mee zijn als mijn kind homo blijkt te zijn.’
B ‘Ik zou er niet blij mee zijn als mijn buurman een Marokkaan blijkt te zijn.’
Meneer a is niet homofoob.
Meneer b is een racist.😉

Gast
Mea Culpa
januari 18, 2020 11:40

Ik keek het programma heel graag met Fidan. Met deze vervelende Ajouad gaat het programma direct de kast in met de deur op slot.

Gast
Zevenmijlslaarzen
januari 18, 2020 11:20

Hij ziet dronken vrouwen niet als sletten. Wat een verlicht persoon! Een voorbeeld voor ons allen:

Ajouad El Miloudi: ‘Op mijn twaalfde was ik al rijk’ (19 januari 2015)
Ajouad El Miloudi: ‘Ik kan dikke Audi kopen’ (25 maart 2015)
Ranking the Stars-sterren klaar met Ajouad El Miloudi (15 augustus 2016)
Ajouad in Volkskrant: ‘Patty Brard is een racist’ (26 augustus 2016)
Ajouad wil niet geassocieerd worden met homoparade (29 augustus 2016)
Ajouad El Miloudi vindt homoseksueel kind ‘lastig’ (1 september 2016)
Ajouad El Miloudi blijkt verkeershufter: megaboete (19 mei 2017)
Ajouad El Miloudi reageert agressief op Filemon (26 mei 2017)
Ajouad El Miloudi ontkent bedreiging met vuurwapen (6 november 2017)
Ajouad El Miloudi ziet dronken vrouwen niet als sletten (24 januari 2018)
Ajouad El Miloudi: ‘Sandra Schuurhof lijkt op een pony’ (26 januari 2018)
Ajouad El Miloudi gedraagt zich hufterig op vliegveld (30 juli 2018)
Vliegveldkarma treft Ajouad: geweigerd op vlucht (2 augustus 2018)

Gast
Freek
januari 18, 2020 11:14

Ajouad is succesvol horeca ondernemer en krijgt al deze snabbels van de NPO maar toegeworpen. Want ja, diversiteit. Ik geef Ajouad geen ongelijk om er gebruik van te maken. Het is vooral de ‘witte’ NPO die blijkbaar geen idee heeft hoe het de geforceerde diversiteit moet invullen. Ajouad is toch nauwelijks een televisie-talent te noemen.

Gast
2C
januari 18, 2020 11:13

Hopelijk wordt de eerste gast in El Miloudi’s talkshow Rob Jetten, die komt vertellen hoe goed het wel niet gaat met de integratie in Nederland.

Gast
Robert
januari 18, 2020 11:11

Ik heb het altijd een patserig en vervelend kereltje gevonden. Een grote vergissing van de ntr om hem dat programma te laten presenteren.

Gast
Stijn de Jong
januari 18, 2020 11:03

Ajouad is een geweldige vent en allesbehalve een homofoob. Mooi dat hij zich zo ontwikkelt en verdiept. Het zou Mediacourant sieren dit bericht te rectificeren en excuses aan Ajouad te maken.

Gast
Brain.....
januari 18, 2020 11:00

Daar wil ik aan toevoegen dat ik na een wenperiode het volledig zou accepteren zoals het is en er niet minder om van mijn zoon zou houden, maar dat je dat liever niet wil is helemaal niet gek.

Gast
Brain.....
januari 18, 2020 10:58

Nou is Fedin Ekiz per definitie een klasbak, een hele moedige vrouw en weet nu al zovéél beter dan deze flapdrol, maar wat is er mis mee om niet met de Gay Pride geassocieerd te willen worden? Dat willen héééél veel homo’s zelf ook niet.
Wat is er bovendien mis mee dat je liever niet wilt dat je zoon homo is? Ten eerste maakt het “homo-zijn” het leven vaak “moielijker”. Er komen problemen om de hoek kijken (zoals agressie, idd veelal door moslims), sociale problemen, uitsluiting. Ook de kans op het krijgen van bloedverwante kleinkinderen wordt een stuk kleiner. En ja, ook “het plaatje” op de bank, intieme aanrakingen en kusjes in je nabijheid, ja ik zou daar enorm, aan moeten wennen en zeker niet “voor kiezen” als ik de keuze had, die ik natuurlijk niet heb.

Dat heeft helemaal niks te maken met “homo-intolerantie”. Wat een ongelooflijke onzin zeg.

Gast
RaymondVL
januari 18, 2020 10:54

Dan vind ik wel dat hij het programma in een jurk moet gaan presenteren. Wel zo consequent als hij de islam beter wilt vertegenwoordigen. En af en toe een wat luchtiger onderwerp zoals “de steniging van de week” en bij een special over het offerfeest live een schaap de keel doorsnijden tijdens het luid uitroepen van de naam van zijn ingebeelde vriendje allah. Mooi man!

Gast
Paul van der Laan
januari 18, 2020 10:53

Sum ting Wong;
Ook ik hoor niemand over Jinek praten bij de koffiemachine. Helemaal nergens trouwens! Gelukkig maar!

Gast
Zevenmijlslaarzen
januari 18, 2020 10:48

Misschien is de tijd rijp voor moslim-intolerante presentatoren op TV dan kan Jeroen Pauw die ook coachen.

Gast
Sum Ting Wong
januari 18, 2020 10:40

@Paul van der Laan
Prima uiteengezet betoog. Je raakt de kern.

Gast
Paul van der Laan
januari 18, 2020 10:40

Ze betalen ook belasting net als alle andere nationaliteiten hier in Nederland. Maar om alleen constant dezelfde groep te bewieroken. Ramadan journaal, series over Marokkaanse oma’s die eigenlijk niets meer doen dan geen Nederlands praten na 50 jaar hier en indirekt overal babbels over de westerse levensstijl hebben. Rubrieken waar toevallig de gewone Nederlander wordt afgebeeld als telefoon verslaafde moslima met een grote smoel. En als het kan allemaal gemaakt in of vanuit Amsterdam.

Gast
robb
januari 18, 2020 10:33

Paul van der Laan : Ze betalen ook belasting ,er is een omroep in oprichting die dat kan uitdragen en anders de mensen die net zo denken als jij hadden al lang een omroep kunnen oprichten .

Gast
Marco
januari 18, 2020 10:32

In het deugzadel geholpen. Wat dommige jongen die tevens een onbetrouwbare indruk maakt.

Gast
Paul van der Laan
januari 18, 2020 10:26

Het werkt altijd 1 kant op. Bij de NPO een programma waarin moslims ruim baan krijgen om zich te beklagen over de bandeloosheid van westerlingen. Met vol empatisch en ruim begrip tonende westerse presentatoren. Maar waar blijven de westerlingen die hun mening ter overstaan van de kijkers mag ventileren over de in hun ogen rare toestanden en gewoontes zoals eerwraak en uithuwelijken bij moslims bijvoorbeeld? Van de NPO mogen we dit niet vreemd vinden maar moeten het juist – liefst zonder enige kanttekening- volledig accepteren en geweldig vinden. Gelijk omarmen en het liefst zsm jezelf als westerling wegcijferen en schaamte tonen voor dit banale blanke gedrag!! Zoniet, dan komen de WW2 benamingen weer uit de stoffige la.
Beetje opvallend allemaal.

Gast
Thierry Bardot.
januari 18, 2020 10:18

Van ons belastinggeld wordt Geert W + alle beveiliging betaald.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen