Op1-ster Sander zeer vrouwonvriendelijk over Yolanthe

Sander Schimmelpenninck, namens omroep WNL één van de talkshowhosts van Op1, heeft zich behoorlijk seksistisch uitgelaten over Yolanthe Cabau. Dat is te horen in zijn Zelfspodcast, die hij samen met goede vriend Jaap Reesema maakt. Yolanthe wordt erg vrouwonvriendelijk besproken door de heren. “Yolanthe kan ik mij nog herinneren: dat was wel aftrekmateriaal, laten we eerlijk zijn“, begint Jaap. Al snel daarna gaat het over het uiterlijk van de 34-jarige showbizzster.

Jaap: “Ik heb haar dus nog een keer in het echt gezien na alle verbouwingen. Nou, dat is gewoon verminking. Dat vind ik echt heel erg, want het is een mooie vrouw.”

Sander: “Als je haar gezicht ziet dan denk je wel van: ze gaan allemaal lijken op een kat hè? Ze gaan allemaal op elkaar lijken.”

Jaap: “Ze hebben het zelf gewoon niet door.”

Sander: “Een kat met Down.”

Het is ook nog eens een golddigger, aldus Sander. “Een van mijn nichtjes die zat bij haar in de klas en die vertelde altijd al dat Yolanthe superzakelijk in de wedstrijd zat. Die heeft er op superjonge leeftijd al twee ballonnen op laten schroeven. Gewoon met het idee van: ik ga de BV Yolanthe oprichten en ik ga gewoon heel snel naar de cash. Eerst kwam Jantje Smit langs, dat was effe Ajax. En toen kwam de Champions League langs.”

Op haar zestiende op de mavo zei ze: ik wil een rijke vent. Dat is goed gelukt. Ze heeft haar schaapjes op het droge. Ze ziet er wel uit als een kat met Down, maar het is toch een hele leuke meid.”

Om een vrouw lacherig te bespotten met haar uiterlijk is niet erg chic van de heren, temeer omdat Reesema moet weten wat het is om te worden gepest met je uiterlijk.

Foto: WNL

58 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Arie Schoenlepel
januari 16, 2020 20:14

Wat een simpele lafbek is die jongen. Hopelijk zijn we snel van hem op tv verlost. Sukkeltje.

Gast
Geilneef
januari 15, 2020 19:59

Jaap heeft zelf thuis een paard in de gang

Gast
Mies
januari 15, 2020 17:22

Ze hebben gewoon gelijk; alle gebotoxten lijken op elkaar. En mooi is het niet dus laten we ermee ophouden!

Gast
Mike
januari 15, 2020 17:17

Sander Schimmelpenninck is een arrogante eikel met een zeer onplezierige uitstraling op tv bij Op1.

Gast
Nuchtere Nico
januari 15, 2020 17:08

Geen woord aan gelogen.

Gast
Sean
januari 15, 2020 16:38

Sander is een vieze enge natnek. Eng gastje hoor, en houdt zijn handjes niet thuis.

Gast
Commerciele Yoghurt
januari 15, 2020 15:18

Ik mis Johan Derksen!
Gelukkig is hij er maandag weer met VI op Veronica!

Gast
LLRV
januari 15, 2020 14:53

Geen woord gelogen! Ze drukken zich nog redelijk beschaafd uit, je kunt sommige gedragingen van haar nog veel harder aanpakken. Wat is het probleem? Ah, snap het! We leven in het deug-tijdperk!

“Dat kan echt niet meer!” – “Oh, oh! Vrouwonvriendelijk!” – “Racisme!”

Giovanca Ostiana doet het trouwens heeeeel goed! Wat een kwaliteit. Goed dat iemand bij de NPO haar heeft ontdekt. Wat kan ze goed zingen …

Gast
Kwakende Oliebol
januari 15, 2020 14:31

Wat is er vrouwonvriendelijk over de waarheid?

Gast
Hans
januari 15, 2020 14:25

Schimmelpenninck is een arrogante klootzak,kan niets en Reesema moet naar zijn eigen wijf kijken ,ook hoog in .de bol en zo mooi is die nou ook niet

Gast
januari
januari 15, 2020 14:18

hij heeft ook gewoon gelijk!

Gast
Jussie S.
januari 15, 2020 13:50

Geen speld tussen te krijgen.

Gast
aannas
januari 15, 2020 13:45

SANDER ik hoop dat dit je klus bij OP1 gaat kosten!!!!

NPO HAAL HEM VAN DE BUIS, deze man is niet geloofwaardig en journalistiek geschikt!

Gast
kl
januari 15, 2020 13:12

Over respect voor vrouwen gesproken. JJe zou met zo”n man getrouwd zijn!
Inderdaad NIET geschikt voor een talkshow met dit niveau!

Gast
Wesley
januari 15, 2020 13:11

Toch zou ik haar nog steeds doen….

Gast
snoezigkleinhertje
januari 15, 2020 13:02

Dat gedweep van die kabouter van kaasbergen met die transgender neutrale baby is net zo weerzin wekken als die plastickop van dr.
Deze domme bimbo serveerde beschermde vissen in dat frietkot op Ibiza terwijl ze zelf in het vliegtuig zat.
Maar wel lekker mekkeren over dat klimaat ze lijkt Dolf Jansen wel (helemaal een klimaat proleet)

Gast
huismaker
januari 15, 2020 12:57

Ster ?
MC is een grote fan van musical zeker ? Lekker theatraal spelen.

Gast
Erik
januari 15, 2020 12:56

Wat is hier precies vrouw onvriendelijk aan? Dit gaat over yolanthe en haar behoefte aan geld en plastischirurgie. Wat heeft dit met andere vrouwen te maken. Beetje ver gezocht om dit vrouwonvriendelijk te vinden. Er wordt altijd maar meteen een label geplakt op iets. Wat er totaal niks mee te maken heeft.

Gast
Bart M.
januari 15, 2020 12:39

De heren hebben gewoon gelijk, van de eens zo mooie Yolanthe is na alle verbouwingen en botoxbehandelingen geen ene moer over. Als ze straks 50 wordt heeft ze een oude verinneweerde kop, waar niets meer van te maken is.

Gast
sukkel
januari 15, 2020 11:55

Yolanthe de golddigger is heel geraffineerd jammer voor dat kindje zo een moeder… kerels kotsen haar op den duur toch uit!!Zo mooi is ze niet meer ze wordt ook ouder dan heeft ze nog alleen maar haar centjes ze doet heel aardig maar is het niet …gaat over lijken

Gast
Peanut
januari 15, 2020 11:51

Ik vind MC vaak onterecht sneren. En ook mensen soms beschadigen zonder reden. Maar in dit geval terechte terechtwijzing.

Gast
Babs
januari 15, 2020 11:45

Hij benoemt het, maar zo denkt bijna iedereen toch haar…?

Gast
popcorntime
januari 15, 2020 11:32

Popcorn :-)
Maak nog even een zak open.
Aanvallen op Jolanthe zijn altijd smeuig :-D

Gast
Bette
januari 15, 2020 11:30

Vermoeiend dat tegenwoordig alles of op racisme of op vrouwonvriendelijkheid gegooid wordt. Hij zegt hardop wat hele volksstammen denken. Gehaaide tante met een geplastificeerde kop. Zeer onsympathieke vrouw met gunfactor nul.

Gast
Wendy's dealertje
januari 15, 2020 11:16

Verfrissend Sander Schimmelpenninck, eindelijk een ander geluid.

Gast
Marianne
januari 15, 2020 11:14

Wel grappig dat uitgerekend Jaap Reesema, die zelf kampt met een bochel, grappen maakt over het uiterlijk van anderen.

Gast
Ron
januari 15, 2020 11:05

Sneuneus, die Sander, maar dat wisten we al. Maar het is hem gelukt, er wordt over geschreven.

Gast
De eerste, enige en echte commerciële zendergroep in Nederland is RTL
januari 15, 2020 11:04

Ze slaan de spijker op z’n kop.

Gast
Kim
januari 15, 2020 11:02

Jaaps vrouw heet kim kutter. Zegt ook al genoeg

Gast
NPO kijker 3
januari 15, 2020 11:01

Charles
Wed 15 Jan 2020 om 10:44

Brieven? Was er maar EEN maar wel de schrijver erbij noemen. Wel zo netjes.

Kopie/plak net zoals Jinek en heel veel RTL trollen hier op deze site doen is niet zo netjes.

Gast
Curryworst
januari 15, 2020 10:59

Deze kwajongens mogen dan wel gelijk hebben over Yo maar ja… de b0chel van Reesema lijkt mij ook stof tot grappen en grollen.

Gast
Kusje van meneer
januari 15, 2020 10:59

Beau ter Ham
Wed 15 Jan 2020 om 10:27

Dat kan allemaal wel zo zijn, maar geeft dat iemand dan automatisch het recht om je te gedragen met scheldpartijen, die niet zouden misstaan op ’n gemiddelde basisschool? Dacht het toch even niet. En bovendien: lekker journalistiek ook; wel zélf alles mogen roepen, maar niet gediend zijn van enig weerwoord. NPO1 onwaardig, zou ik zo zeggen.

Gast
Janus
januari 15, 2020 10:58

Jaap de zanger zonder nek

Gast
Snake Charmer
januari 15, 2020 10:51

Ze zeggen gewoon de waarheid. Komen die feministen weer met hun vrouw vriendelijke onzin.

Gast
Ron
januari 15, 2020 10:46

@Charles
En wat voor brieven.
Een asielzoeker die 1 jaar in Nederland is, doet het in beter Nederlands.

Gast
Charles
januari 15, 2020 10:44

NPO kijker 2
Wed 15 Jan 2020 om 10:05

Als je op deze website hele brieven aan een minister gaat schrijven ben je helemaal de weg kwijt…

Gast
COSA NOSTRA
januari 15, 2020 10:34

Hahaha leuk gevonden , een kat met down, humorrr!!!!!!!

Gast
Beau ter Ham
januari 15, 2020 10:27

Sander is een prima kerel en zegt wat hij denkt. Hij heeft toch gelijk, deze dame is toch een golddigger en bij interviews komt er geen verstandig woord uit.
Het gaat over kralen over haar zoon of het land waar ze weer zit.
In de irritante top 3 staat ze naast Meis echt op een dikke nummer 2.
Sander lekker doorgaan !

Gast
Suzy Wang
januari 15, 2020 10:25

strak

Gast
Suzy Wang
januari 15, 2020 10:25

nou dat klopt toch. Die atrak getrokken wijven zien er niet uit. Connie Breukhoven, net n allien.

Gast
anoniemmm
januari 15, 2020 10:22

meneer Sander

trek je woorden niet terugggggggggggggggggggggggggggg

als er een is die dit verdient heeft

dan is yolanthe

ze is slecht en berekend

meisjes man type

niets tegen transgenders

meneer Sander je hebt kijk op de wereld

en dat is ook te zien aan je eenvoudig uiterlijk met hersens

niemand wil poep in huis of zijn bord

dus

we gaan yolanthe door spoelen

grgrgrgrgrgrgrgrgrgrgrgrgrgrgrgrgrgrgrgrg

Gast
Lilly Labiamus
januari 15, 2020 10:17

Het is niet seksistisch. Het is Yolanthe-onvriendelijk. En dat het een plastic golddigger is wisten we al lang.

Gast
Anouk
januari 15, 2020 10:16

Reesema heeft zelf geen nek, en een verzonnen carrière, en het aller ergste, een geit van een vrouw thuis zitten, mijn god, wat is zij een gedrocht.

Gast
Scandinavisch Uitzendsysteem 6, de stekker kan eruit
januari 15, 2020 10:09

Topcast!
So true.

Gast
aldus
januari 15, 2020 10:05

Idioten die twee. Yolante heeft geen man, werkt hard en voedt in haar eentje een kind op. Vooroordelen van twee kneusjes die totaal niet weten hoe Yolante leeft tegenwoordig. Zielig.

Gast
Tsja
januari 15, 2020 10:05

Haha die laatste zin.

Gast
Frikandel
januari 15, 2020 10:05

Schimmelpenninck…..kijk naar jezelf, en naar je eigen familie, lelijkere mensen zijn er niet.
Heb je aandacht van Yolanthe nodig of zo?

Gast
NPO kijker 2
januari 15, 2020 10:05

Beste Carola,

Je zat gisteravond bij Jinek.

Daar werd een filmpje vertoond van mensen die wandelden langs snelwegen en soms maar net aan de dood ontsnapten.

Later was er een fragment van Thierry Baudet, die vond dat rechters te veel op de stoel van de politiek gingen zitten, bijvoorbeeld in de Urgenda-zaak en bij de terugkeer van de slagersvrouwen en -kinderen uit het kalifaat.

Jij suggereerde dat Baudet daarmee de bijl aan de wortel van de rechtsstaat zette.

Waarop de ook aanwezige schrijver Herman Koch zei: “We gunnen Baudet een wandeling langs de snelweg.”

Jinek in een deuk natuurlijk.

Publiek lachen en klappen natuurlijk.

En wat deed jij?

Niets.

Sale (NL)
Jij liet deze door een schrijver uitgesproken doodswens van een parlementariër, vergelijkbaar met zo’n doodskist met de naam van Klaver erop tijdens het boerenprotest, gewoon lopen.

Je zat er vrolijk bij.

Niet als een boer met kiespijn, maar schaapachtig glimlachend.

Kijk, dat vind ík nou een minister onwaardig.

Dat Jinek haar verachting voor Thierry Baudet niet kan verbergen, maar vrolijk wordt van zo’n als grap verpakte doodswens, ach… Wie met een foto van Hillary Clinton op haar nachtkastje slaapt en in eigen land het beste klikt met Robbie Jetten, is niet wijzer.

Maar van jou had ik een kleine interventie verwacht.

Gemiste kans, poes.

Groet,

JanD

Gast
K.C.T.
januari 15, 2020 10:01

BNers, niet helemaal ongelijk deze aftrek proleet,,,,, lookalikes, veel plastic, veel onecht/aanstellerig/hersenloos/inhoudsloos gewauwel, MUCHABOUTNOTHING, maar wel op TV!!!

Gast
Joker
januari 15, 2020 10:01

Het is beledigen zonder humor. Een kansloos gesprek( wie luistert er naar zo’n podcast??)
Die Jaap ken ik niet eens dus even opgezocht maar hij ziet er zelf uit alsof die zijn nagels nog frituurt voor die ze bijt. En ik heb 100x liever Yolanthe dan dat monster die Jaap zijn vriendin noemt! Wat een grap die gozer.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen