Anna Nooshin bezorgt NPO 3 een kijkcijferflop


De kijkcijfers van dinsdag 26 november 2019 (SKO)

Het vierluik Mooier Wordt Het Niet met influencer Anna Nooshin is gisteren met magere kijkcijfers van start gegaan. Er keken vanaf tien uur 152.000 mensen (3,3 procent) naar de uitzending op NPO 3. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ondanks dat Nooshin haar programma onder meer mocht pluggen bij het veel bekeken Pauw, bleef de kijker weg. De kijker lijkt niet zo geïnteresseerd in de Insta-beroemde Anna Nooshin, door critici ook wel Anna Onshin genoemd. 

De meeste mensen kozen op prime time voor NPO 1. Zowel Opsporing Verzocht als Opgelicht scoorden bijna 1,2 miljoen kijkers (22 en 23 procent).

RTL 4 bood met De Sleutel het meest bekeken alternatief om half tien: daar keken 865.000 mensen (17 procent) naar. Om half negen kwam Verslaafd niet verder dan 653.000 kijkers (12 procent).

SBS 6 bood juist weer het meest bekeken alternatief om half negen: op dat tijdslot kwam Paleis voor een Prikkie uit op 711.000 kijkers (14 procent). Aansluitend stelde Home Alone wederom teleur met ditmaal 301.000 kijkers (6 procent).

Verder keken de meeste mensen naar Juventus – Atlético Madrid op Veronica, goed voor 668.000 kijkers (14 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • NPO 2 scoorde met 2DOC: 369.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Kees van der Spek oplichters aangepakt: 348.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Grenzeloos Verliefd Baby: 270.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met It’s a man’s world: 184.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Two Night Stand: 183.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Robocop: 92.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), RTL Boulevard (801.000), Tijd voor MAX (789.000), GTST (749.000), Editie NL (712.000), Met het mes op tafel (635.000) en Lingo (631.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Rijdende Rechter Wordt Vervolgd (1 miljoen), Pauw (855.000), Journaal laat (619.000), Beau (522.000) en Hart van Nederland (516.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.868.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.354.000
03. EenVandaag (NPO1) 1.240.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.222.000
05. Opgelicht (NPO1) 1.177.000


06. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.168.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.077.000
08. De Rijdende Rechter Wordt Vervolgd (NPO1) 1.033.000
09. De Sleutel (RTL4) 865.000
10. Pauw (NPO1) 855.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 801.000
12. Tijd voor MAX (NPO) 789.000
13. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 749.000
14. Editie NL (RTL4) 712.000
15. Paleis voor een prikkie (SBS6) 711.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.9%
2. RTL4 / 15.5%
3. SBS6 / 8.5%
4. Vero / 8.3%
5. NPO2 / 6.8%


6. NPO3 / 5.3%
7. RTL5 / 4.2%
8. NET5 / 3.5%
9. RTL8 / 2.6%
10. RTL7 / 2.3%


11. Ziggo / 1.7%
12. Comedy / 1.3%
13. TLC / 1.3%
14. SBS9 / 1.0%
15. ZiggoSel / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 38,0%
2. RTL Nederland 24,6%
3. Talpa TV 21,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: BNNVARA

Wat vindt u?

Alle polls

Denkt u dat de carrière van Thijs Römer voorbij is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen