‘Lage acteurssalarissen nopen Imanuelle tot dealen’

Imanuelle Grives is aan het drugsdealen geslagen vanwege de lage salarissen voor acteurs in Nederland. Dat denkt Jan Uriot, de roddeltijger van Privé, zegt hij in een video op Telegraaf.nl. De salarissen van actrices als Grives zijn niet om over naar huis te schrijven, weet Uriot. “Misschien ligt het een beetje aan de salarissen die we in Nederland uitkeren aan acteurs. Wij hebben natuurlijk geen Hollywood-salarissen en mensen gaan dan bijbeunen. Ik denk dat het met haar ook zo gebeurd is.”

Wat verdient Grives volgens hem? “Ik ken niet de salarissen van alle acteurs, maar wel van een aantal musicalacteurs en die zijn heel erg slecht.”

In de musicalwereld verdienen acteurs een hongerloontje, aldus La Uriot. “We hebben daarin drie toppers: Simone Kleinsma, Pia Douwsma en Stanley Burleson. Zij worden heel goed betaald, maar de rest die eronder hangt hebben het zeer hard.

Kleinsma, Douwes en Burleson zijn inderdaad nog nooit betrapt op drugsdealen, maar de acteurs onder hen kunnen bijna niet anders, aldus Uriot. “Er moet echt wat gedaan worden aan die acteurssalarissen. Het zijn hele lage salarissen. Als ze een rol hebben gespeeld, dan verdwijnen ze in de WW. Daar wil je niet in terechtkomen.”

Is drugsdealen niet een beetje overdreven als bijbaantje? “Je kan ook de poes van de buurvrouw gaan voeren en dan krijg je 7 euro 50 van de buurvrouw. Dat kan ook.”

Foto: SBS

77 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Janine
augustus 5, 2019 10:34

Als je geen talent hebt dan moet je stoppen met acteren en iets anders gaan doen

Gast
Jannet
augustus 4, 2019 14:57

Wat een gelul zeg! Dus als je een minimum salaris hebt is de enige optie drugs te gaan dealen!😳🤣

Gast
Noëlla
augustus 4, 2019 14:40

@Move!

Jij bent het domme wicht hier, kneus. Nance d’r woorden: “Als je een bepaalde carrière opbouwt, dan ga je niet meer zo heel makkelijk achter die kassa zitten. Daar zou iedereen wat van vinden en dat is best wel heel moeilijk.”….en nou oprotten, stuk pisvlek.

Gast
Jeffrey
augustus 4, 2019 00:30

En actie!
Leuk geprobeerd schatje.
We tellen met je mee..

Gast
Carmen
augustus 4, 2019 00:03

Ze kan toch een basisinkomen krijgen… oh nee, we leven in het mijlenver achterlopende en visieloze Nederland van de VVD, de slavendrijverspartij. Imanuelle, ik geef je groot gelijk dat je bent gaan dealen. Wie past er nu op de Winkel?

Gast
Imanuelle
augustus 3, 2019 14:10

Er zijn genoeg acteurs die bijverdienen in kledingwinkels, restaurants, als voice-over, als dj enz., waarom moet zij dan opeens worden toegestaan om te gaan dealen. Ze had net een zangwedstrijd gedaan, waar ze de finale haalde, dus daarmee met vergoedingen minstens 10k verdiend. Nog los van de daaruit voortvloeiende snabbels. Imanuelle wilde gewoon geen onderwijzerssalaris, maar een directeurssalaris.

Gast
RaymondVL
augustus 3, 2019 12:32

Echt, Astrid…. je bent een standaard deuggleuf met dito standaard antwoorden. Geen greintje zelf denken bij. En dan nog een beetje dreigen met traceerbare sporen……. oh, wat ben jij goed bezig zeg. Applaus voor jezelf!

Gast
Astrid
augustus 3, 2019 12:25

@RatmondVL

…”Wat is dat toch met die zwarten en slachtofferrol?”

Zegt genoeg.
Pas maar op, want op het internet laat je altijd traceerbare sporen achter.
Zolderkamerheld.

Gast
RaymondVL
augustus 3, 2019 12:20

Zeg deugende Astrid… dat jij achter iedere boom een racist ziet is jouw probleem. Het zijn de deugers die met de termen zwarten en witten aan kwamen zetten. Als je spreekt van een witte krijg je applaus, spreek je van een zwarte is het meteen racisme. Dus ga hier niet de deuggleuf uithangen!

Gast
Astrid
augustus 3, 2019 12:16

@RaymondVL
Volgens mij is iemand als Holleeder niet zwart, maar zijn slachtofferrol des te erger.
Dus ga hier nou niet de racist uithangen!

Gast
RaymondVL
augustus 3, 2019 12:15

Oh, dus Imanuelle Grives is eigenlijk gewoon een slachtoffer? Zeg dat dan eerder joh. Nee, dan is het goed. Dan mag ze drugs verkopen en levens verwoesten. Wat is dat toch met die zwarten en slachtofferrol?

Gast
Move!
augustus 3, 2019 10:25

@Noëlla
En toen dacht jij: kom, ik vul zelf de reden eens in. Dom wicht dat je d’r bent!

Gast
Bart
augustus 3, 2019 09:16

Raar dat KRO-NCRV en de makers van Spangas tot nu toe alleen hebben gesproken over een aanpassing in de verhaallijn waardoor Emanuelle even niet te zien is in de serie. Ze moeten haar personage natuurlijk gewoon helemaal vervangen en haar op staande voet ontslaan. Dit is geen voorbeeld voor kinderen.

Gast
Rachid
augustus 3, 2019 09:11

ze had een voorbeeld kunnen nemen aan Jasmine Sendar, toen acteerklussen uitbleven is die gaan werken iin een kinderdagverblijf

Gast
Wanny
augustus 3, 2019 09:05

@ Marianne

Ze gaan de WW in vanwege te weinig werk. Dus er is meer aanbod dan vraag.

In de horeca is het andersom.

Gast
[MikE]
augustus 3, 2019 08:55

DIe Jan Urinoir is nu echt helemaal van het padje. Waarschijnlijk moet hij zijn pillen nu bij een ander kopen dan bij Imanuelle en nu zit hij in een foute trip. Dan ga je dit soort ongein uitkramen.

Gast
Henk
augustus 3, 2019 08:53

Er zijn meer mensen die slecht verdienen en die zulke dingen niet doen. Neemt niet weg dat de verschillen soms wel heel erg groot zijn. De een heeft een spaarpotje met 3 nullen en de ander met 9 nullen. Vooral dankzij de lage lonen aan de onderkant en valsspelen.

Gast
[MikE]
augustus 3, 2019 08:44

Zwartje met haar vogelverschrikkerhaar kan zich in de bak аnaal laten gebuiken voor een extra zakcent.

Gast
Annoniemus
augustus 3, 2019 06:53

Als ze zo slecht betaald was als bruine actrice dan zal ze ook wel een heel slechte actrice zijn , slap excuus om dan te gaan drugs dealen !!!

Gast
P.I.S.Bak
augustus 3, 2019 06:29

Wat wil die Jan nou duidelijk maken? Dat het ook is om drugs!te dealen als je een laag salaris hebt? Daarnaast haalt hij een hele beroepsgroep naar beneden door te zeggen dat deze zo slecht wordt betaald.

Showbizz draait om aspiratie, dromen en glamour. Die jonge acteurs die elke dag hun best doen, moeten die nu ongelukkig zijn omdat ene Jan van zo’n achterhaald K u t blaadje zegt dat ze onderbetaald worden?

Gast
JesseJames
augustus 3, 2019 01:06

Het is natuurlijk wel een hele slimme dekmantel. Wie verdenkt een actrice en semi BN-er nou van het dealen in drugs. Misschien is die hele acteer-carriere wel bijzaak voor iets wat veel meer geld oplevert. Alleen in Belgie werkte de truuk niet. Ze is een BN-er, geen bekende Belg.

Gast
Imanuelle
augustus 3, 2019 00:17

KFC u later.

Gast
Noëlla
augustus 2, 2019 23:18

@move!

Je praat zelf onzin. Nance gaf een paar dagen geleden nog toe dat ze het niet zag zitten om ergens achter de kassa te gaan zitten…

Gast
MediaPrak
augustus 2, 2019 22:12

Is Uriot nog niet vervangen door Koos van Plateringen?

Gast
Tim H
augustus 2, 2019 22:01

@marianne
In de horeca loopt niemand binnen

Gast
Dries
augustus 2, 2019 21:55

Tuig is het…. niks anders.
Ga werken voor je geld kreng net als ieder ander.

Gast
Marianne
augustus 2, 2019 21:54

Nee Wanny, als dat zo zou zijn dan zouden de werknemers in de horeca goed moeten verdienen. Daarvan zegt men dat ze schreeuwen om mensen. Alleen de brouwer en de pandeigenaren lopen binnen.

Gast
Pino
augustus 2, 2019 21:42

@ Piet Snot:

GHA GHA GHA!

Gast
Wanny
augustus 2, 2019 21:31

Dan zijn er misschien te veel acteurs en actrices. Dan moet je wat anders gaan doen.

Gast
Tim H
augustus 2, 2019 20:50

Het probleem is ook dat veel acteurs parttimer zijn.

Gast
Maria
augustus 2, 2019 20:42

Zijn er ook een aantal soapies die op bestelling een bepaalde mening verkondigen? Geld doet immers rare dingen met mensen. En de hypotheek moet ook betaald worden.

Gast
Eikenprocessierups
augustus 2, 2019 20:32

Mijn salaris noopt mij tot inbreken.

Gast
Prrttt
augustus 2, 2019 20:15

Wat een ontzettend domme reportage weer van Uriot. Die man heeft nog nooit iets zinvols gemeld. De salarissen van acteurs of musical spelertjes zijn prima. Niks mis mee in vergelijking met veel andere banen. Het probleem is dat veel media mensen waaronder acteurtjes en musical sterretjes van zichzelf vinden dat ze bijzonder zijn en meer moeten verdienen. Dat De Telegraaf dit soort domme video’s plaatst. Onbegrijpelijk.

Gast
Joost
augustus 2, 2019 19:38

Hard bestraffen. Lange gevangenisstraf.

Gast
IP Reclame
augustus 2, 2019 19:36

Uit. Goed voor u.

Gast
Johnny👀
augustus 2, 2019 19:26

Tja, De zoveelste nicht die laat zien dat nichten niet helemaal sporen.

Gast
Pauline
augustus 2, 2019 19:15

Wat een onzin verhaal van Uriot. Misschien een echte baan zoeken en een goed salaris verdienen ipv de 3e rangs BNer uit willen hangen en dealer worden. Moeten we dan medelijden hebben of zo. Losers

Gast
Fritske
augustus 2, 2019 19:11

Ik wil de poes van de buuv best wel wat yoghurt voeren maar niet voor een fooi van 7,50.

Gast
kim holland
augustus 2, 2019 19:08

gaat ze met een rode lamp achter de ramen werken is legaal en het verdient goed en je helpt je medemens er mee een win win situatie

Gast
Lies
augustus 2, 2019 19:05

@Paul: zo is het, je kunt idd ook gewoon in een koffiebar gaan werken. Met opgeheven hoofd, desnoods toiletten schoonmaken.
Dat doet de rest van werkend NL ook met een slecht betaalde baan.
Of je verkoopt je ziel aan de duivel en besluit drugs te gaan verkopen aan jongeren op festivals …. in België. Zij heeft waarschijnlijk een hele foute vriendengroep om zich heen gehad anders doe je zoiets niet.
Jammer, ze had misschien een mooie carriere in het verschiet maar koos voor de makkelijke weg.

Gast
Gwendolyn
augustus 2, 2019 18:16

Ik ben het eens met Noëlla (15:23). Verder zeg ik maar niks…

Gast
BoBBi
augustus 2, 2019 18:10

Uriot, ga je schamen. En diep ook.

Gast
Wortel
augustus 2, 2019 18:06

Totale onzin. Gewoon de cel in voor 20 jaar. Weg ermee

Gast
Erwin
augustus 2, 2019 18:06

Er is ZOVEEL mis met dit bericht dat ik niet weet waar ik moet beginnen. Okee:
– Jan Uriot
– Die vrouw heeft zakken vol drugs en er komt hier iemand met een uitleg
– Zeer hard, doe of Nederlands of Engels.

Gast
sukkel
augustus 2, 2019 17:50

Wat een slechte smoes heeft dat lelijke gedrocht

Gast
Koen
augustus 2, 2019 17:43

Volgens mij is deze man niet helemaal 100. Zij verdienen echt niet minder dan jan modaal en dan het woord “hongersloontje” gebruiken. Ik zou hem per direct ontslaan. Dit is minachting vd kijker en hij advieseert om te gaan dealen, op nationaal tv. Waarom zijn hier geen kamervragen over gesteld?

Gast
jahaha
augustus 2, 2019 17:43

het is gewoon een ordinaire dealer, dus aanpakken!

Gast
Iemand
augustus 2, 2019 17:04

Acteurs zouden natuurlijk ook een echt vak kunnen gaan uitoefenen. Kennelijk is de behoefte aan hun acteurskunsten niet groot genoeg.

Gast
Sjors van Kempen
augustus 2, 2019 17:04

Getinte medelanders zijn nou eenmaal vatbaar voor dit soort manieren van inkomensverwerving. Zit in de genen.

Gast
Mag ik ook eens een keer wat zeggen.
augustus 2, 2019 16:40

Ik vraag me al tijden af of die Uriot wel goed bij z’n hoofd is?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen