Thank You For The Music blijft redelijk bekeken op SBS


De kijkcijfers van zaterdag 13 juli 2019 (SKO)

De Kim-Lian van der Meij-show Thank You For The Music houdt zijn kijkersschare behoorlijk goed vast op de zaterdagavond van SBS 6. Zo keken er deze week ook weer 557.000 mensen (13 procent) naar de muzikale tv-show. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Thank You For The Music is voor SBS-begrippen een bescheiden succes. Zo scoorde het programma gisteren 63 procent boven het laatste weekgemiddelde van de familiezender van Talpa Network.

Toch wist SBS 6 niet te winnen van herhalingen op NPO 1 en RTL 4. NPO 1 pakte goud met Floortje Naar Het Einde Van De Wereld, goed voor 1,1 miljoen kijkers (26 procent). Aansluitend trok Silent Witness 740.000 kijkers (18 procent).

RTL 4 trok met de combinatie Oh Wat Een Jaar en Praat Nederlands Met Me 841.000 kijkers (20 procent) en 637.000 kijkers (16 procent).

De nummer vier op prime time was NPO 2. Blue Planet 2 kwam uit op 427.000 kijkers (10 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 8 scoorde met CSI NY: 250.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Legend of Hercules: 249.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Politie 24/7: 168.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Take Two: 154.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Tour du Jour: 126.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Bulletproof: 105.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), Half acht nieuws (918.000), EenVandaag (886.000), Sportjournaal (787.000), Erica op reis (566.000), RTL Boulevard (541.000) en Lachen om home video’s (498.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren De Avondetappe (858.000), Nieuwsuur (596.000), Hart van Nederland (572.000), Studio Sport (533.000) en Shownieuws (466.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.537.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.144.000
03. Floortje naar het einde van (NPO1) 1.090.000
04. Tour de France (NPO1) 973.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 918.000


06. EenVandaag (NPO1) 886.000
07. De Avondetappe (NPO1) 858.000
08. Oh wat een jaar (RTL4) 841.000
09. Sportjournaal (NPO1) 787.000
10. Silent Witness (NPO1) 740.000


11. Tour de France (NPO1) 680.000
12. Praat Nederlands met me (RTL4) 637.000
13. Nieuwsuur (NPO2) 596.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 572.000
15. Erica op reis (NPO1) 566.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 22.9%
2. RTL4 / 17.0%
3. SBS6 / 11.6%
4. NPO2 / 6.9%
5. NPO3 / 4.7%


6. Vero / 4.2%
7. RTL8 / 3.8%
8. RTL5 / 3.4%
9. NET5 / 3.2%
10. RTL7 / 3.0%


11. Discov / 1.4%
12. Comedy / 1.3%
13. SBS9 / 1.0%
14. TLC / 0.9%
15. Ziggo / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,5%
2. RTL Nederland 27,2%
3. Talpa TV 20,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen