Ramadanconference is geen kijkcijferhit op NPO 1


De kijkcijfers van woensdag 5 juni 2019 (SKO)

NPO 1 komt na de oudejaarsconference nu ook met de ramadanconference, maar de kijker loopt er niet erg warm voor. De islamitisch getinte show met onder meer Najib Amhali kwam woensdagavond op prime time niet verder dan 646.000 kijkers (14,6 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Ramadan Conference scoorde maar liefst 32 procent onder het avondgemiddelde op NPO 1. Het Achtuurjournaal ervoor trok maar liefst 1,6 miljoen kijkers (37 procent).

Ook om elf uur ’s avonds, als er veel minder mensen tv kijken, scoorde NPO 1 beter. Pauw kwam uit op 853.000 kijkers (33 procent). Al met al was NPO 1 de nummer drie op prime time. Gewoonlijk is de zender de nummer één.

SBS 6 pakt ditmaal het goud dankzij het populaire Mr. Frank Visser: Hoe Is Het Nu Met, dat om half tien 802.000 kijkers (18 procent) scoorde. Daaraan voorafgaand deed Wegmisbruikers 468.000 kijkers (11 procent).

RTL 4 behaalt zilver met Obese, dat 775.000 kijkers (17 procent) scoorde. Verminkt erna kwam uit op 620.000 kijkers (14 procent).

NPO 1 pakt dus brons. De vierde plek op prime time is voor NPO 3, dat met de Martine Bijl-film Alles is Familie 331.000 kijkers (7 procent) scoorde.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Veronica scoorde met Hitman Agent 47: 305.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Inspector Morse: 262.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Saving Private Ryan: 244.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met De Slag om Libanon: 255.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Hotel Rules: 141.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Love Island: 125.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,6 miljoen), EenVandaag (942.000), Zesuurjournaal (933.000), Half acht nieuws (788.000), GTST (761.000), M (710.000), RTL Boulevard (551.000), Editie NL (532.000), Zes uur nieuws (455.000) en Utopia (388.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Hart van Nederland (853.000), Pauw (853.000), Nieuwsuur (537.000), Journaal laat (518.000), Shownieuws (510.000), De Zwakste Schakel (490.000) en Kelder en Klöpping (418.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.594.000
02. EenVandaag (NPO1) 942.000
03. Journaal 18:00 (NPO1) 933.000
04. Hart van Nederland (SBS6) 853.000
05. Pauw (NPO1) 853.000


06. Mr. Frank Visser Hoe is het nu met (SBS6) 802.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 788.000
08. Obese (RTL4) 775.000
09. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 761.000
10. M (NPO1) 710.000


11. Ramadan Conference (NPO1) 646.000
12. Verminkt (RTL4) 620.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 551.000
14. Nieuwsuur (NPO2) 537.000
15. Editie NL (RTL4) 532.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.6%
2. RTL4 / 16.0%
3. SBS6 / 11.6%
4. NPO2 / 5.9%
5. NPO3 / 5.6%


6. RTL7 / 4.9%
7. Vero / 4.7%
8. RTL8 / 4.1%
9. NET5 / 3.6%
10. RTL5 / 2.9%


11. Discov / 1.4%
12. SBS9 / 1.4%
13. Ziggo / 1.4%
14. TLC / 1.4%
15. Comedy / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,1%
2. RTL Nederland 27,9%
3. Talpa TV 21,3%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: NTR

Wat vindt u?

Alle polls

Mist u Eva Jinek tijdens haar megalange vakantie?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen