John de Mol dwingt Chantal Janzen tot formatwijziging

John de Mol gunt het Chantal Janzen niet om door te gaan met haar programma Chantal Blijft Slapen op RTL 4. Ze voert een formatwijziging door en gaat nu verder onder de naam Chantals Pyjama Party. Dat heeft ze donderdag onthuld in RTL Boulevard. De Talpa-productie Chantal Blijft Slapen is een pion in de tv-oorlog tussen RTL en Talpa Network en De Mol is bezig om alle Talpa-producties naar SBS te verhuizen. Janzen is daar een slachtoffer van geworden.

Nu kiest Janzen voor een nieuwe formule, die ze zelf gaat produceren. “Het was Chantal Blijft Slapen, maar het speelt mee dat we er niet zijn uitgekomen om dat over te nemen. We zijn ook een heel kleine producent.

Maar Chantal Blijft Slapen was toch háár format? “Daar zijn de meningen over verdeeld. Het is altijd samen bedacht. We hebben besloten ermee door te gaan, maar het moet niet sleets worden, dus ik dacht: tijd voor frisse lakens. We hebben al een paar draaidagen gehad. Ik ben er onwijs trots op. We hebben iets toegevoegd, waardoor iedere BN’er een heel erg leuk pyjamafeestje krijgt, vandaar ook de naam.”

Hoe ziet zo’n pyjamafeestje er precies uit? “Dat ga ik niet verklappen. Dat is voor iedere gast een verrassing en voor de kijker ook.”

De tv-serie begint in september en wordt op 16 november afgesloten met een concert in de Ziggo Dome. “Er komen bekende slaapgasten, zoals Lil’ Kleine, Famke Louise, Maan, Wibi Soerjadi en Tijl Beckand, om samen met ons een pyjamaparty te houden. Iedereen mag komen, maar dan wel in pyjama. Het wordt één groot concert.

Het programma begint dit najaar en we sluiten dan af met deze big bang in de Ziggo Home.”

Lees ook: Chantal Janzen vreest juridische strijd met John de Mol (28 maart)

Foto: RTL

32 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Daniel
mei 27, 2019 20:30

Nee Albert, Patty en de rest van die losers blijven slapen bij John de Mol

Gast
CreaBea
mei 25, 2019 01:52

nachtmerrie?

Gast
Kijker
mei 24, 2019 21:35

Het word John gaat slapen met SBS en Talpa .

Gast
ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ
mei 24, 2019 21:30

Haha, briljante zet.
Meer van hetzelfde met een nieuwe frisse titel.
Het geroezemoes van de buren zal vanzelf wel verstommen,
laat Chantal maar schuiven. Die zit goed.
Orkest. Licht. Applaus.

Gast
Goed bezig die Sjon
mei 24, 2019 21:01

Domme programma formats is een strijd tussen Talpa en RTL.

Ach de strijd tussen de onnadenkende gaat door tot dat beide in het putje verdwijnen.

Gast
Trudy
mei 24, 2019 11:55

Chantal is ook zo een Botox fake geval net zoals de WEndys Lorettas Pattys… Liekes Gordons enz enz mensen zijn het spuugzat steeds dezelfde bullshit Tv !!

Gast
Enzo Voorthuijsen
mei 24, 2019 11:33

De mol een soort wolf in schaapskleren die er als de kippen bijzit om alles weg te pikken, onderweg alles vernielend wat hij tegenkomt.

Gast
Mike
mei 24, 2019 11:22

En Frans Bauer deed het al op de radio met een prijsvraag voor gewone mensen.
En @west. John de Mol is al 8 (ACHT) jaar baas van de SBS toko. Duurt lang dat wachten op succes.

Gast
Werelds
mei 24, 2019 11:06

Dit is ook niet Chantals format. Valerio deed dit in 2010 al op MTV jaren voor Chantal hier uberhaupt aan dacht

Gast
Alex
mei 24, 2019 10:49

September 2019, de datum die John al meerdere malen heeft genoemd als uiterste datum dat hij SBS op orde wilt hebben.

Het komt nu wel heel dichtbij en de kijkcijfers zijn nog heel ver weg.

Gast
John @ 6
mei 24, 2019 10:42

SBS groep kan mij gestolen worden… Geen een is zich zelf gebleven of moet zich aanpassen aan John… Als je mij vraagt zoals bijv. ekdom op R10 was volgens mij bij R2 veel beter betreft het maken van een ochtendprogramma. Want Jeroen en Jan-Willem doen het veel leuker als Gerard…. Alles wat John aanraakt is niet meer goud bij SBS. Behalve zijn eigen zakken met geld.

Gast
MediaPrak
mei 24, 2019 10:30

“Ik keek eigenlijk al nooit naar de Talpa zenders” Aldus Albert Verlinden in sept 2020 bij zijn overstap naar RadioNH.

Gast
Katja
mei 24, 2019 10:27

Serieus? Pyjama party in de ziggo dome met optredens van artiesten zoals Famke Louise…..?…………………………. well ok….

Gast
gtstfites
mei 24, 2019 10:06

zij is leuk !! punt !!

Gast
Laat iedereen zichzelf zijn.
mei 24, 2019 10:05

Is Chantal ook weleens gezellig thuis bij man en kinderen???

Ben benieuwd hoelang dit nog zo door kan gaan!!

Gast
Annoniemus
mei 24, 2019 09:57

Ik denk niet dat hier iemand wakker van ligt !

Gast
potmeter
mei 24, 2019 09:44

Ik even reageren op grover,
Ik heb rtl zenders van mijn pakket laten verwijderen,
Daar deze het motto voort liegen,bedriegen en manupileren

Gast
Linda
mei 24, 2019 09:35

@Markov

Wat is dan de pr-strategie??

Gast
john
mei 24, 2019 09:31

wat een etter die John de mol… gunt niemand iets behalve zichzelf. hoop oprecht dat zijn gedoe… voor hem snel eindigt en talpa groep straks op zijn gat ligt.

Gast
Grover
mei 24, 2019 09:27

Ik hoop toch zo dat alles volledig flopt op sbs he

Gast
MarkoV
mei 24, 2019 09:24

Dit is wel weer uitermate verdrietig, maar past ook goed in de geniale pr-strategie van John!

Kijkers konden het de laan uitsturen van de best scorende Pietje Paulusma ook al niet waarderen, net als het kopen van alles en iedereen, het niet produceren van kwaliteit en vooral roepen hoe goed het gaat. Laat Chantal haar format houden en probeer er niet een Sbs programma van te maken. Zit niemand op te wachten.

Gast
@west
mei 24, 2019 09:14

Hoe lang is John de Mol nu al bezig, continu blijven zeggen dat hij de klus nog moet afmaken slaat werkelijk nergens op. Nieuwe sterren zijn al bezig daar maar scoren ook gewoon niet…

Gast
Linda
mei 24, 2019 09:01

Alle titels gaan naar 6 behalve de kijkers.En langzaam breekt daar de oorlog uit.Albert gaat het eerst weg met ruzie.

Gast
Huiskamer
mei 24, 2019 08:54

Hallo. Alles blijft bij John de M. Alleen hij mag zijn zakken vullen. Begrepen ?

Gast
west**
mei 24, 2019 08:49

Cijfers zijn inderdaad dramatisch voor TALPA , en met name voor 6
Maar over een snelweg die niet klaar is , kan nog niet bereden worden door het grote publiek , we moeten wachten tot John zijn klus heeft afgemaakt .
Dan pas kunnen we oordelen of de zender 6 een succes wordt !

Het valt ook niet mee in een veranderde tv landschap een tv zender op te zetten

Gast
AD (Angela's Dagblad)
mei 24, 2019 08:44

Misschien hebben de 44 advocaten die The Voice (niet!) naar SBS gehaald hebben nu nog tijd om Chantal aan te pakken?

Gast
Anny
mei 24, 2019 08:41

achtie = actie

Gast
Anny
mei 24, 2019 08:41

Uitermate sneue achtie van De Mol. Hier gaat hij de “oorlog” ook niet mee winnen.

Gast
Suikerspin
mei 24, 2019 08:40

Het is of Chantals pyjamaparty (Nederlands) of Chantal’s Pyjama Party (Engels). Niet Chantals Pyjama Party!

Gast
Meneer Kaktus
mei 24, 2019 08:37

Patty blijft Slapen op Net5!

Gast
Linda
mei 24, 2019 08:36

Dit helpt John ook niet om meer mensen naar zijn zender te laten kijken. Wat gaat het dan worden? Wendy, Linda of Gordon blijft slapen? Is nog steeds geen Chantal blijft slapen. Erg sneu dit.

Gast
José
mei 24, 2019 08:35

En wat gebeurt er met het Talpa-format? Kim Lian blijft slapen op SBS 6?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen