SBS 6 minst bekeken zender met The World’s Best


De kijkcijfers van donderdag 23 mei 2019 (SKO)

De YouTube-serie Carpool Karaoke van James Corden is ook in ons land een hit, maar op zijn lineaire show The World’s Best zit de kijker niet te wachten. Ook de een na laatste aflevering trok donderdagavond nauwelijks bekijks op SBS 6. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het leek spannend toen SBS 6 de show aankondigde: Angela Groothuizen en Chantal Janzen werkten namelijk aan de show mee door in een groot internationaal jurypanel te gaan zitten.

RTL 4 heeft echter voorkomen dat zijn presentatrices te zien zouden zijn in de uitzendingen op SBS 6. De Nederlandse inbreng komt daardoor helemaal niet terug in het programma.

De kijker laat het massaal afweten. Met 187.000 kijkers (4,1 procent) was SBS 6 donderdag de minst bekeken toptienzender op prime time.

Al met al heeft The World’s Best nog één uitzending te gaan. Daarna wordt SBS-fossiel De 25 weer uit de kast gehaald.

De meeste mensen kozen op prime time voor NPO 1. Nederland Kiest: Het Stemmen noteerde 760.000 (17 procent).

RTL 4 bood het meest bekeken alternatief met Van der Vorst ziet sterren (645.000 kijkers en 14 procent) en Beste Kijkers (554.000 kijkers en 13 procent).

NPO 2 scoorde met De Heerlijke Jaren 50 een prima 635.000 kijkers (14 procent) en op NPO 3 wist Broodje Gezond 442.000 kijkers (10 procent) te bekoren.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • RTL 5 scoorde met Temptation Island: 369.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts Premier League: 321.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Prime Suspect: 321.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met SWAT: 276.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Devil Wears Prada: 198.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met The World’s Best: 187.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,4 miljoen), Half acht nieuws (833.000), Zesuurjournaal (789.000), EenVandaag (775.000), GTST (700.000), Sportjournaal (660.000), M (651.000), RTL Boulevard (463.000) en Editie NL (376.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (908.000), Nieuwsuur (700.000), Hart van Nederland (646.000), Journaal laat (615.000), De Zwakste Schakel (492.000), Timeline (438.000) en Shownieuws (387.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 15 procent en NPO 2 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.419.000
02. Pauw (NPO1) 908.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 833.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 789.000
05. EenVandaag (NPO1) 775.000


06. Nederland Kiest Het Stemmen (NPO1) 760.000
07. Nieuwsuur (NPO2) 700.000
08. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 700.000
09. Sportjournaal (NPO1) 660.000
10. M (NPO1) 651.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 646.000
12. Van der Vorst ziet sterren (RTL4) 645.000
13. Heerlijke Jaren 50 (NPO2) 635.000
14. Journaal laat (NPO1) 615.000
15. Beste Kijkers (RTL4) 554.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 21.8%
2. RTL4 / 14.9%
3. NPO2 / 8.8%
4. SBS6 / 6.7%
5. RTL7 / 6.5%


6. RTL8 / 4.6%
7. NPO3 / 4.5%
8. RTL5 / 4.4%
9. Vero / 4.2%
10. NET5 / 3.8%


11. RTLZ / 1.7%
12. TLC / 1.7%
13. SBS9 / 1.5%
14. Discov / 1.5%
15. BBCfirst / 1.3%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,1%
2. RTL Nederland 30,4%
3. Talpa TV 16,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen