Achtste seizoen The Voice Kids succesvol van start


De kijkcijfers van vrijdag 1 maart 2019 (SKO)

Het achtste seizoen van The Voice Kids is vrijdagavond met bijna 1,7 miljoen kijkers (29 procent) van start gegaan op RTL 4. Daarmee opent het programma ongeveer even goed als in voorgaande jaren. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De eerste zeven seizoenen van The Voice Kids openden met 2,8 miljoen (35 procent), 2,5 miljoen (36 pct), 2,3 miljoen (31 pct), 1,5 miljoen (23 pct), 2 miljoen (28 pct), ruim 1,7 miljoen (27 pct) en ruim 1,7 miljoen kijkers (26 pct).

Opvallend is dat Anouk en Ilse DeLange dit jaar naast elkaar zitten als coaches in The Voice Kids, terwijl ze een turbulent ruzieachtig verleden hebben met elkaar. Dat is echter al lang geleden, zei Anouk in Boulevard.

Volgens mij is dit echt al heel lang geleden dat ik een keer een cd in de prullenbak had gegooid tussen de luiers. Dat was gewoon een grapje. Het is zo uit z’n verband getrokken. Joh, we zijn allebei volwassen vrouwen en het is gewoon hartstikke relaxed.

Al met al was The Voice Kids de grote winnaar op prime time. NPO 1 pakt zilver dankzij Flikken Maastricht (1,4 miljoen en 22 procent), maar de TV Show trok erna slechts 853.000 kijkers (15 procent).

Het brons op prime time is voor NPO 2. Twee voor Twaalf kwam uit op een score van 1,1 miljoen kijkers (18 procent). Daarna trok Diederik en Da Vinci 451.000 kijkers (8 procent).

Verder keken de meeste mensen naar Veronica Inside, goed voor 462.000 kijkers (8 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur wordt tot de late avond gerekend):

  • NPO 3 scoorde met Reizen Waes: 454.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS Los Angeles: 324.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Wegmisbruikers: 185.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Deurwaarders: 181.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts UK Open: 142.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Cloudy with a chance of meatballs 2: 70.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), GTST (1,1 miljoen), RTL Boulevard D(691.000), Tijd voor MAX (642.000), Editie NL (590.000) en BinnensteBuiten (495.000) waren de vooravondtoppers. 6 Inside trok 151.000 kijkers.

Op de late avond waren Jinek (948.000), Eredivisie op vrijdag (881.000), RTL Late Night met Twan Huys (747.000), Hart van Nederland (582.000), Journaal laat (581.000) en Nieuwsuur (485.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 22 procent en NPO 2 brons met 9 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.907.000
02. The Voice Kids (RTL4) 1.696.000
03. Flikken Maastricht (NPO1) 1.370.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.274.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.151.000


06. Twee voor twaalf (NPO2) 1.128.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.081.000
08. EenVandaag (NPO1) 1.067.000
09. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.065.000
10. Jinek (NPO1) 948.000


11. Eredivisie op vrijdag (NPO1) 881.000
12. TV Show (NPO1) 853.000
13. RTL Late Night met Twan Huys (RTL4) 747.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 691.000
15. Tijd voor MAX (NPO1) 642.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.0%
2. RTL4 / 22.2%
3. NPO2 / 8.5%
4. SBS6 / 5.0%
5. Vero / 4.8%


6. NET5 / 4.5%
7. NPO3 / 4.0%
8. RTL5 / 2.8%
9. RTL7 / 2.7%
10. RTL8 / 2.1%


11. SBS9 / 1.6%
12. FOX / 1.5%
13. Discov / 1.2%
14. Comedy / 1.0%
15. BBCfirst / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,5%
2. RTL Nederland 29,8%
3. Talpa TV 15,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen