Bijna miljoen zien Patty Brard Perfecte Plaatje winnen


De kijkcijfers van woensdag 19 december 2018 (SKO)

Patty Brard heeft woensdagavond voor het oog van 953.000 kijkers (15 procent) de BN’er-fotografiewedstrijd Het Perfecte Plaatje gewonnen. De finale was daarmee de nummer drie op prime time. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Brard treedt met haar winst in de voetsporen van Humberto Tan en Estelle Cruijff, die de eerste twee seizoenen wonnen. Direct na de BN’er-show stortte RTL 4 in tot 422.000 kijkers (7 procent) met een Van der Vorst ziet sterren-herhaling.

Aansluitend deed RTL Late Night met Twan Huys nóg minder goede zaken. Die wist met 271.000 kijkers (7 procent) niet op te boksen tegen Pauw, die John de Mol en Mark Rutte aan tafel had en daarmee 964.000 kijkers (30 procent) scoorde.

NPO 1 was niet alleen de winnaar op de late avond, maar ook op prime time. Het NOC*NSF Sportgala kwam uit op 1,3 miljoen kijkers (22 procent).

De Slimste Mens bezorgde NPO 2 zilver. Daar keken 1,2 miljoen mensen (18 procent) naar. Aansluitend trok Zembla een publiek van 425.000 kijkers (7 procent).

De nummer vier op prime time was Veronica. De film Inglourious Bastards kwam uit op 357.000 kijkers (7 procent).

Zusterzender SBS 6 scoorde weer dramatisch. Fijne Kerst kwam uit op 354.000 kijkers (6 procent) en De Designdroom op 288.000 kijkers (5 procent).

  • SBS 6 scoorde met Fijne Kerst: 354.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Why Him: 303.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met A Touch of Frost: 291.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met WK Darts: 272.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Gooische Vrouwen: 181.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Genaaid: 177.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (1 miljoen), GTST (1 miljoen), Een huis vol (974.000), RTL Boulevard (954.000), Editie NL (772.000), Utopia (393.000) en First Dates (393.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (964.000), Hello Goodbye (806.000), Hart van Nederland (620.000), Nieuwsuur (583.000) en Shownieuws (395.000) het meest in trek. RTL Late Night trok 271.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 23 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en NPO 2 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.059.000
02. NOS*NSF Sportgala (NPO1) 1.342.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.233.000
04. De Slimste Mens (NPO2) 1.194.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.123.000


06. EenVandaag (NPO1) 1.030.000
07. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.008.000
08. Een huis vol (NPO1) 974.000
09. Pauw (NPO1) 964.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 954.000


11. Het Perfecte Plaatje (RTL4) 953.000
12. Hello Goodbye (NPO1) 806.000
13. Editie NL (RTL4) 772.000
15. Journaal laat (NPO1) 621.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 23.1%
2. RTL4 / 13.6%
3. NPO2 / 7.9%
4. SBS6 / 5.9%
5. Vero / 5.4%


6. RTL7 / 4.7%
7. NET5 / 4.7%
8. FS1 / 4.3%
9. RTL8 / 3.3%
10. NPO3 / 2.7%


11. RTL5 / 2.4%
12. SBS9 / 1.1%
13. TLC / 1.1%
14. Comedy / 1.1%
15. BBCFirst / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,7%
2. RTL Nederland 24,0%
3. Talpa TV 17,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen