IDTV bestaat 40 jaar: ‘Vol vertrouwen toekomst in’

Het Nederlandse tv-productiehuis IDTV, bekend van programma’s als De Rijdende Rechter en Wie is de Mol, viert vandaag zijn 40-jarige bestaan. En hoewel het medialandschap met name de afgelopen jaren bijzonder stel is veranderd, ziet het bedrijf de toekomst – met meer online dan ooit – met vertrouwen tegemoet. “We zijn ervan overtuigd dat we door combinatie van video, events en online een unieke positie hebben“, zegt Taco Rijssemus, sinds afgelopen maart de algemeen directeur.

IDTV wil zich als producent onderscheiden met verhalen die ertoe doen, verhalen die iets losmaken en mensen in het hart raken. “Een mission statement dat in vier decennia niet wezenlijk is veranderd. Het medialandschap daarentegen, transformeerde IDTV van louter televisieproducent naar ontwikkelaar van content voor tv, online en live.”

Naast tv-programma’s profileerde het bedrijf zich de afgelopen tien jaar als succesvol producent van grote publieksevenementen als de Koningsvaart en de MH17-herdenking en zakelijke evenementen voor onder meer Heineken en KPMG. “Ook digitaal wil IDTV de komende jaren vooroplopen met de productie van online content.”

De makers zijn klaar voor de toekomst. Onlangs verhuisde IDTV van het Kraanspoor in Amsterdam-Noord naar de Overschiestraat in Amsterdam-West. Deze verhuizing, evenals de aanstelling van Taco Rijssemus en het vernieuwde logo, kenmerken de nieuwe fase die IDTV doormaakt.

De mediawereld staat op zijn kop en de verhoudingen, relaties tussen zenders en adverteerders veranderen. Ook wordt de vraag naar content van merken, zakelijke klanten en de overheid steeds groter, daar kunnen wij van profiteren”, besluit Rijssemus.

IDTV werd in 1977 opgericht door de Nederlandse producent Harry de Winter en begon met concertregistraties van Prince, Tina Turner en Madonna, die wereldwijd op televisie werden uitgezonden. In de jaren daaropvolgend, schreef het bedrijf geschiedenis met het televisieformat Lingo en dramaseries als 12 steden 13 ongelukken, Prooi en Oud Geld.

In 2003 werd IDTV aangekocht door het Britse mediabedrijf All3Media, en daarmee onderdeel van een mondiaal netwerk van televisie- en filmbedrijven.

Foto: IDTV

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen