Telegraaf haalt uit naar ‘ouderwetse’ NPO, RTL en SBS

Het kan de lezer van De Telegraaf niet ontgaan zijn dat de krant maandag een groot nieuw videoplatform lanceert met een keur aan programma’s gepresenteerd door bekende gezichten als Pim Sedee en Monique Smit. Vandaag wordt het platform opnieuw uitgebreid aangeprezen in de krant. In het artikel ‘Tv van de toekomst’ wordt Telegraaf VNDG geschetst als de toekomst van het televisiekijken, terwijl giganten NPO, RTL en SBS worden neergezet als ouderwetse tv-dino’s.

De Telegraaf is vol vertrouwen over zijn nieuwe project: “Ondanks kijkcijferkanonnen als Boer zoekt vrouw en The voice kijken mensen steeds minder televisie. Zenders als NPO, RTL en SBS concurreren met diensten als YouTube en Netflix. De Telegraaf haakt aan bij de tv van de toekomst.

Stuk voor stuk vertellen alle Telegraaf VNDG-betrokkenen dat traditionele televisie wel heel erg ouderwets is. “Online video is sterk in opkomst, het ouderwetse lineair kijken neemt af”, zegt Pim Sedee bijvoorbeeld.

Sedee koos bewust voor een overstap van RTL naar De Telegraaf. “Een machtig merk, dat veel oproept. De Telegraaf ís gewoon Nederland eigenlijk. Ik vind het super om te werken bij een medium dat zo’n enorm bereik heeft.

En het nieuwe VNDG-gezicht Manuel Venderbos, voorheen EO-ster, zegt: “Alles gaat richting online. Als ik iets wil zien, dan wil ik het nú zien. Ik kijk ook nauwelijks meer via dat grote scherm dat in de woonkamer aan de muur hangt.

Vervolgens maakt hij de traditionele tv belachelijk. Zijn kinderen vinden tv maar een dom ding, geeft hij aan. “Toen ze nog iets jonger waren, stonden ze wel eens swipend voor de televisie: ’Hij doet het niet’. En nog steeds begrijpen ze amper dat je niet altijd kunt terugspoelen naar het begin van een uitzending.

Monique Smit is ook al geen tv-kijker. “Ik merk zelf dat mijn vriend en ik bijna geen ’gewone’ televisie meer kijken. Als je tegenwoordig iets leest of hoort wat je interesseert en je bent benieuwd naar de beelden, dan ga je niet meer wachten op het nieuws van acht uur uur of de shownieuwsrubrieken.

Volgens Danie Bles, die iets met mode gaat doen bij VNDG, past tv niet meer in de huidige drukke tijd. “Het is niet dat we tv-moe zijn, maar we hebben met z’n allen gewoon minder tijd. Naar Telegraaf VNDG kun je op je eigen moment kijken, ook onderweg.

De Telegraaf blaast in de krant (via Blendle) hoog van de toren. Vanaf maandag zal blijken of Telegraaf VNDG kan voldoen aan de hooggespannen verwachtingen.

Foto: Telegraaf

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Rob Kemps staat nog negen maanden onder contract bij SBS 6. Gaan ze verlengen?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen