Herhaalzondag SBS 6 verslaat Zomergasten


De kijkcijfers van zondag 14 augustus 2016 (SKO)

Foto: SBSEen herhaling van het Alberto Stegeman-programma Undercover in Nederland was zondag voor de tweede week op rij het meest bekeken alternatief voor de Olympische Spelen op NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Undercover in Nederland trok vanaf half tien 532.000 kijkers naar SBS 6, goed voor ruim 9 procent marktaandeel. Het aansluitend uitgezonden De Meldkamer trok bijna evenveel kijkers, namelijk 486.000 kijkers (bijna 9 procent).

De herhaalzondag van SBS 6 versloeg niet alleen de herhaalzondag van zijn grote concurrent RTL 4, maar ook de avondvullende, nieuwe aflevering van Zomergasten. De uitzending met Hedy d’Ancona was goed voor 409.000 kijkers en bijna 8 procent marktaandeel op NPO 2.

Zomergasten is nu drie afleveringen onderweg. De eerste aflevering met Abou Jahjah trok 484.000 kijkers (10 procent) en de tweede aflevering met Arjen Lubach was goed voor 415.000 kijkers (8 procent).

De andere meest bekeken Rio-alternatieven op prime time waren zondag Obese met 389.000 kijkers (7 procent) op RTL 4, Ranking the Stars met 355.000 kijkers (6 procent) op NPO 3 en Moordvrouw met 289.000 kijkers (5 procent) op RTL 4.

NPO 1 was wederom heer en meester. Rio Live trok op prime time 2,1 miljoen kijkers (38 procent). Aansluitend was de talkshow Studio Olympic Park goed voor 1,9 miljoen kijkers (35 procent).

Vooravond en late avond

De vooravondtoppers waren Studio Sport Eredivisie (2 miljoen), Rio Live (1,8 miljoen), Paardensport (1,2 miljoen), Achtuurjournaal (898.000), Half Acht Nieuws (548.000) en vtwonen (268.000).

Op de late avond waren Hockey (1,4 miljoen), Hart van Nederland (717.000) en Shownieuws (631.000) het meest in trek. RTL 4 trok 195.000 kijkers met Divorce.

NPO 1 marktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 39 procent marktaandeel. SBS 6 pakt zilver met 8 procent en NPO 2 brons met 7 procent.

Top 15
01. Rio Live (NPO1) 2.109.000
02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.993.000
03. Studio Olympic Park (NPO1) 1.947.000
04. Hockey OS NLD AUS H KF (NPO1) 1.447.000
05. Paardensport OS KW Springen (NPO1) 1.222.000


06. Studio Rio Avond (NPO1) 1.211.000
07. Journaal 20:00 (NPO2) 898.000
08. Hart van Nederland (SBS6) 717.000
09. Shownieuws (SBS6) 631.000
10. Half acht nieuws (RTL4) 548.000


11. Undercover in Nederland (SBS6) 532.000
12. De Meldkamer (SBS6) 486.000
13. Basketbal OS ARG BRA H (NPO1) 413.000
14. Zomergasten (NPO2) 409.000
15. Obese (RTL4) 389.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 38.7%
2. SBS6 / 8.2%
3. NPO2 / 6.8%
4. RTL4 / 6.3%
5. Vero / 4.0%


6. NET5 / 3.3%
7. NPO3 / 3.1%
8. RTL7 / 3.1%
9. RTL8 / 2.9%
10. RTL5 / 2.5%


11. Comedy / 1.2%
12. FOXEre1 / 1.0%
13. RTLZ / 0.9%
14. FOX / 0.7%
15. N.geog / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 48,6%
2. SBS Groep 15,9%
3. RTL Nederland 14,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Noot bij marktaandelen per zendergroep: opgeteld zijn de marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Wat vindt u?

Alle polls

De NPO-talkshows vertrekken uit Amsterdam. Een goede zaak?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen