Paul de Leeuw scoort met Roodkapje


De kijkcijfers van zaterdag 23 augustus 2014 (SKO)

Het nieuwe programma Roodkapje van tv-ster Paul de Leeuw is een succes. Er keken zaterdag 1,2 miljoen mensen naar de uitzending op RTL 4, goed voor een marktaandeel van 19,3 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Leeuw zelf zei vanwege de sterke concurrentie te hopen op een score tussen de 600.000 en 800.000 kijkers, maar dat werden er een stuk meer. Op hetzelfde tijdstip trok alleen Ik Vertrek meer kijkers, namelijk 1,3 miljoen (20,2 procent) op NPO 1.

Roodkapje werd uitgezonden na afloop van de seizoenspremière van Hollands’ Got Talent, dat met ruim 1,6 miljoen kijkers en 27,7 procent marktaandeel prime time-winnaar werd.

Al met al behaalde RTL 4 een erg mooi marktaandeel van 20,3 procent en zat NPO 1 daarmee flink op de hielen. De publieke zender kwam uit op 22,5 procent aandeel.

NPO 1 had de winnaar van de avond in huis, het Achtuurjournaal met 1,7 miljoen kijkers (32 procent), en de winnaar op de late avond, Studio Sport Eredivisie met 1,6 miljoen kijkers (27,6 procent).

Verder scoorde NPO 1 met 50 Jaar Van Duin, dat bijna 1,5 miljoen kijkers scoorde, goed voor 24,6 procent aandeel.

SBS 6 was met 8,1 procent de nummer drie van de avond. Het station scoorde op prime time 515.000 kijkers met Komt Een Man Bij De Dokter (8,2 procent).

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.741.000
02. Holland’s Got Talent (RTL4) 1.625.000
03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.586.000
04. 50 Jaar Van Duin (NPO1) 1.452.000
05. Ik Vertrek (NPO1) 1.260.000


06. Roodkapje (RTL4) 1.190.000
07. Journaal 18:00 (NPO1) 970.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 929.000
09. EenVandaag (NPO1) 900.000
10. Studio Sport (NPO1) 775.000


11. Hart van Nederland (SBS6) 763.000
12. Sportjournaal (NPO1) 715.000
13. ’t Spaanse Schaep (NPO1) 675.000
14. Prinsengrachtconcert 2014 (NPO2) 637.000
15. Campinglife (RTL4) 637.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 22.5%
2. RTL4 / 20.3%
3. SBS6 / 8.1%
4. NPO2 / 6.1%
5. RTL5 / 4.4%


6. NET5 / 3.5%
7. Ned3 / 3.4%
8. RTL7 / 3.4%
9. Vero / 3.3%
10. RTL8 / 1.9%


11. FOXEre / 1.9%
12. Discov / 1.1%
13. FOX / 1.1%
14. Comedy / 0.8%
15. MTV / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 32,0%
2. RTL Nederland 30,0%
3. SBS Groep 14,9%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

87 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Fred
augustus 25, 2014 06:35

Je vraagt je af waarom de beste man niet meer terug kan komen op het niveau dat hij had ten tijde van Mooi! Weer De Leeuw! Op dat level is hij sindsdien niet meer gekomen. Hij moet toch spijt als haren op zijn hoofd hebben dat hij er destijds mee is gestopt? Linda en haar kliek kwamen (bijna) nooit boven hem uit, hij was heer en meester op de zaterdag. En kijk nu eens.

Gast
Ano Nieme
augustus 25, 2014 02:29

Debiliserend Nederland keek massaal. Was te verwachten

Gast
Klaas Klaassen
augustus 25, 2014 01:14

@ Klaplong

Ik ben dat niet hoor.

Je bent best wel een beetje obsessief zie ik.

Gast
Citroenzweet
augustus 25, 2014 00:24

Tja, en toen was er het sprookje van Roodkapje
‘We nemen het even mee, zo tussen een borrel en een hapje’
De kinderen nog niet op bed, keken nog even met ons mee
Maar wat we zagen, stemde ons niet helemaal tevree
Een compleet ontspoorde Paul de Leeuw
in het flauwste spelletje van de eeuw
Toch sloeg De Leeuw bijkans op hol
Wipte bijna van de bank af van de lol
Was een kind in zijn eigen Leuterbos
’t Publiek was mak, De Leeuw was los
Ook de gasten hadden reuzegein
Maar wellicht mag ’t iets volwassener zijn?

Maak gebruik van dat wat je al jaren weet
En bespaar je dat beginnersleed
Zorg gewoon dat je programma stáát
Dat iedereen weet waar ie voor gaat
De erfenis die je hebt gekregen, is een ongelooflijk groot goed
Werk er met je mensen aan, zodat het wordt zoals het wezen moet

Gast
Klaplong
augustus 24, 2014 23:58

Leuke halve naamgenoot. :S

Gast
colin
augustus 24, 2014 23:40

breng langs de leeuw weer terug en laat dit eeb programma onderdeel zijn. Het klopt niet helemaal nu doordat het begint als een talkshow, daarna spel, muziek, en dat allemaal op een rommelige manier. Het heeft wel potentie maar er zal wel een en ander moeten veranderen

Gast
Kaaskijker
augustus 24, 2014 23:39

Dat ze door nationalisme bezeten Nederland overnamen. Repressie van hun idee van politiek.

Gast
RechtsRadicaal
augustus 24, 2014 22:50

Wat is daar mis mee, Klap Klapsen?

Gast
Klap Klapsen
augustus 24, 2014 22:41

= NSDAP

Gast
Bóris
augustus 24, 2014 22:40

NPO=Nederlandse Staats Omroep= NSO

Gast
Klap Klapsen
augustus 24, 2014 22:32

@ Marly van der velden Lover

Bek dicht.

Gast
Marly van der velden Lover
augustus 24, 2014 21:48

HGT elke keer van hetzelfde, paaldans act hebben we al zovaak gezien, dansacts, dingen met dieren enz enz. allemaal al ns gezien

Gast
Tim20 MJ
augustus 24, 2014 20:54

Roodkapje volgehouden tot het reclameblok. Veel geschreeuw, weinig diepgang en volkomen ouderwets spel. Meer van verwacht. Paul moet zich echt even terugtrekken en over een tijdje gewoon bij de VARA terugkomen met een goed programma. Bij RTL lijkt het alsof de hoge heren totaal kritiekloos zijn m.b.t. De Leeuw, dit programma had het scherm bij de NPO namelijk niet gehaald. Denk dat Henny Huisman hier volgende week wel tegenop kan.

Gast
Anonymous
augustus 24, 2014 19:32

Die NPO kijkers kunnen niet tegen snel en modern vandaar dat NPO1 vol zit met oubolligheid.

Gast
Anonymous
augustus 24, 2014 18:59

@gtstfites, juist voor de gemiddelde NPO 1 kijker is dat denk ik wel prettig.

Gast
gtstfites
augustus 24, 2014 18:41

Ik snap niet waarom mensen nog naar het NOS Journaal kijken met Jeroen Overbeek. Hij praat zo traag ik val altijd in slaap als ik hem erop heb staan.

Gast
donder
augustus 24, 2014 18:37

mooi k!! programma ook

Gast
Theo
augustus 24, 2014 17:10

nou nou wat is die blij.
wacht volgende week maar af.
dan beginnen de nieuwe zaterdag programma op NPO 1 en SBS6.
En ee week weer later kunnen we zeggen, goed gedaan Paul, NPO of SBS6

Gast
Jan Jansen
augustus 24, 2014 17:05

@ Ben Profijt

Moet je die kromme zin nu echt onder twee berichten plaatsen?

Gast
Ben Profijt
augustus 24, 2014 17:00

Wie vond nog meer hoe een ontzettende Vara-uitstraling dit programma had?

Gast
Wim van Lenthe
augustus 24, 2014 16:53

RTL is terug van vakantie….de zenders krijgen het weer moeilijk, met de nieuwe programmering die uit ijskast gekomen…
Voor RTL4 is Juli en Augustus echte vakantiemaanden…

Gast
Sean
augustus 24, 2014 15:52

De Nederlandse TV zaterdagavond was een behoorlijke afgang. Zit je eerst te kijken naar Tumble en Doctor Who op de BBC, kom je op RTL4 in een of ander verjaardagspartijtje in een studio terecht.

Gast
Gerrie
augustus 24, 2014 15:49

Bagger.

Gast
Klaplong
augustus 24, 2014 15:25

Boer.

Gast
Klaplong
augustus 24, 2014 15:24

@John

Schrijf dan meteen ook Mike de Boer als מיכאל de Boer, want het is eigenlijk een Hebreeuwse naam. Of nee wacht, ik bedoel מיכאל de Bure, want boer is natuurlijk een verbastering van het Middelnederlandse bure. Of nee wacht…

Je zwamt gewoon uit je nek. Bovendien is de h in het Spaans stom, dus zowel “Umberto” als “Humberto” zijn fonetisch. Daar gaat je argument.

Gast
Dave
augustus 24, 2014 15:15

Het was niet eens een goede of leuke show. Namen raden… Met een potje met briefjes. Tsja.

Gast
Saludos
augustus 24, 2014 14:15

@andres,
ga maar eerst jouw naam leren schrijven.
Alle gekheid op een stokje, effe serieus nu.

Gast
Bart V.
augustus 24, 2014 14:13

Iedere avond vijf afleveringen van The Simpsons, daarna een herhaling van een herhaling van een herhaling van Dr. House. Zie hier de prime time programmering van het open kanaal van Fox.
Wie bedenkt er nu zoiets ? Kijkt het management van Fox zelf wel naar deze zender ? Verwachten ze hier de prijs voor een eventuele overname mee omhoog te krijgen ? Wat is het doel van deze hele onderneming ? Zo min mogelijk kijkers scoren ?

Gast
Saludos
augustus 24, 2014 14:12

Koekwaus, voor onze schoolmeester.

Gast
Saludos
augustus 24, 2014 14:09

@andres, ga maar eerst leren jouw naam leren schrijven. Hoofdletter?
Verbeter de wereld, begin bij jezelf. Koewaus!

Gast
Si
augustus 24, 2014 14:04

@andres, jaloers? Kennen / kunnen. Que horrible. Sorry, -orrible!

Gast
andres
augustus 24, 2014 14:00

“Mensen die Spaans kunnen” eerst maar eens Nederlands leren!

Gast
Si
augustus 24, 2014 13:55

Umberto es mi ermano…

Gast
John
augustus 24, 2014 13:47

Het is Humberto maar in het Spaans spreekt met de H niet uit. Zodoende schrijf ik het ook niet. Dus gewoon fonetisch. Je zegt ook geen hermano maar ermano. etc.
Mensen die Spaans kunnen weten dit…

Gast
TVKijker
augustus 24, 2014 13:44

Eigen Huis & Tuin nieuw seizoen en nog steeds niet in HD. Man man man.

Gast
Klaplong
augustus 24, 2014 13:44

@John

Wat ook irritant is? Lui die “Umberto” schrijven. Zo moeilijk is zijn naam niet, hoor!

Gast
Klaplong
augustus 24, 2014 13:43

Heb niet gekeken, maar is niet mijn programma.

Gast
John
augustus 24, 2014 13:38

De meeste mensen zullen eenmalig gekeken hebben. Heb eventjes gekeken maar het was een kopie van oud onder een rode kap en daar zat meester Umberto onder. Een tweede keer zit er zeker niet in. Irritant tot en met!

Gast
Eduard
augustus 24, 2014 13:32

Heb gekeken, maar is niet mijn programma.

Gast
Chr.is.back
augustus 24, 2014 13:23

@Bart

Hoezo omdat het “zo hoort”? Wat is dit voor nutteloze insinuerende vraag? Omdat het niet goed is voor zijn gezondheid uiteraard! Lijkt me logisch.

Gast
Jos
augustus 24, 2014 13:21

Terwijl Umberto iedereen een podium geeft om hun ding te doen. Respect voor Umberto!

Gast
Jos
augustus 24, 2014 13:20

Als ik het niet dacht. Meneer Tan achter een grote schemerlamp laten staan om jezelf goed te voelen. Wereld zangeres Donna Lynton, in een caravan laten zingen om e goed te voelen. Typisch.

Gast
Opa
augustus 24, 2014 13:16

Als ik bovenstaande zo lees ben ik weer blij dat ik niet naar 50 jaar Van Duin heb gekeken.
Neen, gelukkig heb ik en de rest hier in het verzorgingstehuis wederom genoten van RTL4 met HGT en Roodkapje.

Gast
Opa
augustus 24, 2014 13:13

Als ik bovenstaande zo lees ben ik weer blij dat ik niet naar Roodkapje heb gekeken.
Neen, gelukkig heb ik en de rest hier in het verzorgingstehuis wderom genoten van Ned1 met 50 jaar van Duin en weer een flitsende aflevering van Ik Vertrek.

Gast
Bart
augustus 24, 2014 13:13

@Chr is back. Waarom moet hij iets aan zijn gewicht doen? Omdat dat zo hoort??? Wie zegt dat?

Gast
j. koop
augustus 24, 2014 13:00

Ik heb niet gekeken. Ben paul moe.

Gast
ABCD
augustus 24, 2014 12:48

Als ik bovenstaande zo lees ben ik weer blij dat ik niet naar Roodkapje heb gekeken.
Neen, gelukkig een mooi Prinsengrachtconcert (klassiek kan dus toch mooi zijn) met werken van o.a. componisten uit Georgie. Nooit van gehoord, klonk mooi. Hierna het voetbal en even nog naar Match of the Day (al 50 jaar een begrip bij de BBC) gekeken. Brits voetbal blijft toch mooi om naar te kijken.

Gast
Gaite
augustus 24, 2014 12:42

Mooie lijst met marktaandelen. Blijkbaar hebben we tegenwoordig NPO 1, NPO 2 en Nederland 3.

Gast
erfgooier
augustus 24, 2014 12:38

HGT: leuk met een paar aan het begin gemonteerde knallers.
Roodkapje: slaapverwekkend en onduidelijke uitleg. Iets over hoofdletters? Het sduurt allemaal veel te lang.

Gast
Chr.is.back
augustus 24, 2014 12:27

Die foto. Er zit een plooi van zijn ene oor, onder zijn kin door naar zijn andere oor. Die man moet echt iets aan zijn gewicht doen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen