Paul de Leeuw scoort met Roodkapje
De kijkcijfers van zaterdag 23 augustus 2014 (SKO)
Het nieuwe programma Roodkapje van tv-ster Paul de Leeuw is een succes. Er keken zaterdag 1,2 miljoen mensen naar de uitzending op RTL 4, goed voor een marktaandeel van 19,3 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Leeuw zelf zei vanwege de sterke concurrentie te hopen op een score tussen de 600.000 en 800.000 kijkers, maar dat werden er een stuk meer. Op hetzelfde tijdstip trok alleen Ik Vertrek meer kijkers, namelijk 1,3 miljoen (20,2 procent) op NPO 1.
Roodkapje werd uitgezonden na afloop van de seizoenspremière van Hollands’ Got Talent, dat met ruim 1,6 miljoen kijkers en 27,7 procent marktaandeel prime time-winnaar werd.
Al met al behaalde RTL 4 een erg mooi marktaandeel van 20,3 procent en zat NPO 1 daarmee flink op de hielen. De publieke zender kwam uit op 22,5 procent aandeel.
NPO 1 had de winnaar van de avond in huis, het Achtuurjournaal met 1,7 miljoen kijkers (32 procent), en de winnaar op de late avond, Studio Sport Eredivisie met 1,6 miljoen kijkers (27,6 procent).
Verder scoorde NPO 1 met 50 Jaar Van Duin, dat bijna 1,5 miljoen kijkers scoorde, goed voor 24,6 procent aandeel.
SBS 6 was met 8,1 procent de nummer drie van de avond. Het station scoorde op prime time 515.000 kijkers met Komt Een Man Bij De Dokter (8,2 procent).
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.741.000 02. Holland’s Got Talent (RTL4) 1.625.000 03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.586.000 04. 50 Jaar Van Duin (NPO1) 1.452.000 05. Ik Vertrek (NPO1) 1.260.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 22.5% 2. RTL4 / 20.3% 3. SBS6 / 8.1% 4. NPO2 / 6.1% 5. RTL5 / 4.4%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 32,0% 2. RTL Nederland 30,0% 3. SBS Groep 14,9% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |