Grote finale The Next Pop Talent trekt 314.000 kijkers


De kijkcijfers van zaterdag 27 april 2013 (SKO)

De talentenjacht The Next Pop Talent is zaterdagavond roemloos ten onder gegaan. De grote finale, waarin ene Melissa Janssen tot winnaar werd gekroond, zette een diep bedroevende 314.000 kijkers neer op SBS 6. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. The Next Pop Talent werd al sinds de start massaal genegeerd door de kijker. Zelfs met een programma als Lachen Om Home Video’s weet SBS 6 veel meer kijkers te boeien. Die tv-show trok direct ervoor 524.000 kijkers.

Direct na de talentenjacht stelde ook het programma Drekwerk van Rob Geus weer teleur met een zeer matige 380.000 kijkers. De SBS 6-topper van de avond was aansluitend te zien: Hart van Nederland was goed voor 839.000 kijkers.

Jeroen van der Boom stelde na Hart van Nederland ook teleur met zijn muzikale programma De Beste Liedjes Van. Daar keken 385.000 mensen naar.

De topper van de avond was Studio Sport Eredivisie met 1,9 miljoen kijkers. Op prime time was de seizoensfinale van Weet Ik Veel heer en meester met 1,7 miljoen kijkers.

Langs De Leeuw bleef met 973.000 kijkers opnieuw onder het miljoen.

Top 15
01. Studio Sport Eredivisie (Ned1) 1.862.000
02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.734.000
03. Weet Ik Veel (RTL4) 1.733.000
04. Aaf (RTL4) 1.304.000
05. Golden Oldies (Ned1) 1.140.000


06. Journaal 18:00 (Ned1) 1.021.000
07. Kassa (Ned1) 1.015.000
08. Langs De Leeuw (Ned1) 973.000
09. Nooit te oud (Ned2) 905.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 839.000


11. De Grote Improvisatieshow (RTL4) 833.000
12. Half acht nieuws (RTL4) 817.000
13. Blauw Bloed (Ned2) 774.000
14. EenVandaag (Ned1) 766.000
15. Nieuwsuur (Ned2) 714.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. Ned1 / 20.6%
2. RTL4 / 18.4%
3. Ned2 / 10.4%
4. SBS6 / 7.2%
5. Vero / 4.0%


6. RTL8 / 3.8%
7. Ned3 / 3.5%
8. NET5 / 2.4%
9. RTL5 / 2.3%
10. RTL8 / 1.8%


11. Discov / 1.4%
12. Comedy / 1.2%
13. N.geog / 0.7%
14. Nick / 0.6%
15. Eurosp / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,5%
2. RTL Nederland 26,3%
3. SBS Groep 13,6%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

45 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Max
april 30, 2013 00:22

Shownieuws laat wordt steeds beter! De zondagavond film op RTL is dus ook een flop! Mooie scores voor SBS6′ terecht!!!

Gast
Anoniem
april 29, 2013 09:32

Een zwaluw maakt nog geen zomer.

Gast
peter1
april 29, 2013 09:04

@ Henk , ligt dus niet aan het imago van SBS6

Gast
Mike
april 29, 2013 08:32

@ laatste reactie,

Hart van Nederland: bijna 1,4 miljoen kijkers :o!
Oplichters in het Buitenland: bijna 1,1 miljoen kijkers..
Wegmisbruikers: 949 duizend kijkers
Recht van Nederland: 758 duizend kijkers…

Buitengewoon goede avond voor SBS 6.

Gast
Super Grover
april 29, 2013 08:27

Springtij bij SBS; gister tweede zender van Nederland!

Gast
John M.
april 29, 2013 05:59

We zijn verzadigd met al die op elkaar lijkende programma’s. En dan ook nog ‘ns die jury die er echt niet voor geschikt is.
Glennis is er totaal NIET voor geschikt.

Gast
henk
april 28, 2013 21:05

Zenders moet zijn programma’s

Gast
henk
april 28, 2013 20:37

SBS heeft gewoon een imago probleem. Als dezelfde zenders op 4 worden uitgezonden kan je er overal een half miljoen bij optellen.

Gast
piet
april 28, 2013 16:00

kappen dus met dat programma !

Gast
pepe
april 28, 2013 15:28

Rob Geus die walgt van Stierenballen….

slecht acteur die man, als oud kok en keuringmeester zou je toch zeggen dat ie wel wat gewent was, hoef ik dus ook nooit meer te zien dat nep programma

Gast
Simoon
april 28, 2013 15:06

Kom op MC, geef Golden Oldies nou eens die verdiende pluim!

En meld dan meteen dat de cijfers ten opzichte van rtl4 rete-sterk zijn! Niks ingestort, juist gegroeid waar Dgis en wiv hebben ingeleverd in vergelijk met eerste afleveringen.
Het was gouden tv door BNN! Hup pluim!

Gast
Dirk
april 28, 2013 15:05

@anzo: inderdaad, toptv. Die Britse Voice is toch op alle vlakke zo ontzettend veel beter dan de Nederlandse:
– betere zangers
– betere jury (Tom Jones en Will.i.am of Ilse de Lange en Ali B., de keuze is makkelijk)
– geen sponsoring of commercials, heeerlijk rustig….

En Dr Who is super

Gast
duffy
april 28, 2013 14:24

Wat slecht om nikki te laten zingen met de grote ster E.sande.Dat kun je toch niet goed beoordelen.

Gast
AnZoRadio™
april 28, 2013 14:15

Volgens ons stemmen veel mensen af op de BBC voor Doctor Who en The Voice UK. Knallers van programma’s!

Gast
Michael
april 28, 2013 14:10

Wonder dat Remco mag blijven zitten. Falen SBS heeft niks met Talpa te maken. Is gewoon slecht neergezet die zender, geen touw aan vast te knopen. Geven vermogens uit en alles is mis. En een beetje directeur zorgt trouwens dat zelf programmering bepaalt, John of niet John

Gast
Bob
april 28, 2013 13:18

De genadeklap die Talpa zichzelf hiermee heeft toegediend is keihard. En nu maar hopen dat Remko van Westerloo met de juiste mensen het mandaat krijgt om zelf te gaan bouwen aan die zender. Werkt alleen maar als er geen afnameverplichting bij Talpa is overigens. Het gerucht gaat dat SBS momenteel al veel minder besteld bij Talpa en dat vele contracten niet worden verlengd. Gerucht of waarheid?

Gast
sponsor
april 28, 2013 13:04

@jables, is dat belangrijk? sbs heeft het al moeilijk genoeg. dit hebben ze zeker aan zich zelf te danken. ikhoop dat wanneer jij in deze tijd van crisis, niet ontslagen wordt en dat men jou bijstand inkomen en vaste lasten op het net plempt. overigens zijn jaar verslagen in te zien en niet zo lang geleden bekend gemaakt.

Gast
Arjanna
april 28, 2013 13:03

haha, geweldig:

‘ENE Melissa Janssen’

Hahaha

Gast
Arjan
april 28, 2013 12:59

Mijn voorspelling voor volgende week zaterdag

Geen voetbal

20:05 film 500.000 kijkers
22:00 drekwerk 400.000 kijkers
22:40 hart 900.000 kijkers
23:05 liedjes 500.000 kijkers

Gast
sorry
april 28, 2013 12:52

Zojuist
Beste Liedjes gezien
geen sms,en geen geen en nog eens
Kortom lekker muziekprogramma
Goed gedaan SBS

Gast
Jables
april 28, 2013 12:36

Kan er niet eens een financieel verslag van SBS worden gelekt. Ben wel benieuwd hoe de financiën erbij staan na al deze drama’s en hoelang ze het nog kunnen uithouden.

Gast
JaJa
april 28, 2013 12:28

@Bamibal: je schrijft “de uitslag was al lang bekend”. Dat je dat met droge ogen kunt melden terwijl je gisteren schreef dat Freshkid de winnaar zou worden…

Gast
Jong
april 28, 2013 12:25

8% marktaandeel voor Beste Liedjes is ook niet echt goed te noemen hoor, wat iedereen hier ook zegt. Wel zal t goed gemaakt zijn, heb t zelf niet gezien.
Vergelijk het met het 23 uur programma Recht van NL, die score is pas goed.

Gast
Anoniem
april 28, 2013 12:24

De beste liedjes van is het beste programma op SBS wat ik in tijden heb gezien op deze zender!!!

Gast
Gerard
april 28, 2013 12:21

De score van De Beste Liedjes was helemaal niet slecht MC!!
Grote uitzondering trouwens op de rest van de programmering van SBS6. Dit is echt een leuk en goed gemaakt programma!

Gast
Anoniem
april 28, 2013 12:19

Progamering van volgende week op Sbs6 zit er zo uit:

20.00 Home Video’s Ultiem
22.00 Drekwerk
22.40 Hart van Nederland
23.00 De Beste Liedjes Van
00.00 Drekwerk hh
00.30 Home Video’s Ultiem hh
01.00 Hart van Nederland hh
01.20 Home Video’s Ultiem 19/7
19.00 Hart van Nederland vroege editie
19.30 Show Nieuws

Gast
Jerr Meijer
april 28, 2013 12:00

en op 25 weer Langer de Leeuw!

Gast
Anoniem
april 28, 2013 11:54

Ik vond het leuk. De show zag er best goed uit.

Gast
k:Alex
april 28, 2013 11:51

Volgende week nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Hoe zit het tv landschap er dan uit?

Gast
davy
april 28, 2013 11:47

400 duizend kijkers om 23:00-24:00 is helemaal niet geflopt… Daar zijn de meeste makers ontzettend blij mee, das juist een megascore op dat tijdstip.

Gast
Badslipper
april 28, 2013 11:21

Ik heb weer genoten van golden oldies
Maar ik zie ook dat de grote improvisatieshow ook kijkcijfers in levert
Ik vind de best liedjes van een erg leuk programma

Gast
caro
april 28, 2013 11:15

krijgen ze het dan eindelijk door bij sbs? toedeloe!

Gast
jeez
april 28, 2013 11:10

Stuk gezien van Pop Talent maar het is ook echt heel, heel heel slecht. Wat een gebrek aan talent ook, de makers waren vast wel teleurgesteld met zoveel matige, saaie kandidaten.

En dat programma van Jeroen vd Boom….ik denk dat hij de engste man is die momenteel te zien is op TV,brrrr!

Gast
Ome Frans
april 28, 2013 11:09

314.000 kijkers voor zo’n flutshow is zo slecht nog niet voor SBS. Het was rampzalig geweest voor de Publieke Omroep of voor RTL.

Gast
Anoniem
april 28, 2013 10:58

ben sanders te gast bij sbs 6
Beste Media Courant
Ben geen fan van Jeroen van der Boom maar dit programma doet het toch redelijk goed qua tijdstip

Gast
EX sbs medewerker
april 28, 2013 10:54

liedjes gedoe op sbs 6 was toch wel een lekker programma

Gast
Math
april 28, 2013 10:43

‘De grote finale, waarin ENE Melissa Janssen tot winnaar werd gekroond….’
Hahaha de meeste winnaars van talentenjachten zijn na een paar weken alweer vergeten, deze is echter nooit bekend of populair geweest.

Gast
Bamibal
april 28, 2013 10:41

next poptalent nooit meer terug komen graag! we horen niets meer van de winnaar en wat was alles slecht, de uitslag was al lang bekend

Gast
Peter
april 28, 2013 10:33

Mooie cijfers voor de finale van Golden Oldies. Dit ruikt naar een vervolg met en groep nieuwe oudere volgend seizoen. Ik vond het programma meer passen bij Max eigenlijk, maar voor BNN misschien wel het leukste programma wat ze tot nu toe gemaakt hebben.
Paul de Leeuw heeft zeker ook niet slecht gescoord. Lekkere gezellige chaos.

Gast
Freek S
april 28, 2013 10:28

O telefilm! Ik dacht al…. Een tekenfilm voor bejaardenzender Ned2 leek me al zo stug.

Gast
Freek S
april 28, 2013 10:27

Overal een lagere score behalve op Ned2 met een “tekenfilm”?

Gast
Bas
april 28, 2013 10:25

Jeroen vd Boom doet het juist goed op dat tijdstip tegenover de sport!

Gast
Anoniem
april 28, 2013 10:24

Tele film ipv tekenfilm

Gast
Anoniem
april 28, 2013 10:24

Tekenfilm ‘nooit te oud’ ook zeer mooie score! Leuke film ook.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen