RTL 4 wil nieuw programma rondom De Librije

RTL 4 wil een nieuw programma rond- om het restaurant De Librije van Jonnie en Thérèse Boer maken. Dat vertelt Thérèse Boer in De Stentor. Na de reallifesoap Pure Passie, komt er nu een programma waarin gezocht wordt naar een nieuwe kok en gastvrouw voor De Librije. “RTL wilde weer een realityserie over ons maken, zoals die er al was, maar daar voelen wij niet voor. We willen echt ons vak laten zien en daarmee zouden we met dit programma de kans krijgen“, vertelt Thérèse.

Volgens RTL 4 is er nog geen definitieve beslissing genomen. “We verwachten er over een paar weken uit te zijn“, laat een woordvoerder van de omroep weten. Over het aantal afleveringen is nog niets bekend. “Dat is nu nog in onderhandeling. Evenals de kosten die er mee gemoeid zijn. Want ja, het gaat natuurlijk altijd over geld, maar over hoeveel, daar doen we geen mededelingen over.”

Thérèse kan iets meer vertellen over het programma. “Het gaat er om dat wij mensen opleiden en dat er na een afvalrace uiteindelijk één iemand voor de keuken en één iemand voor de bediening over blijft. We weten nog niet of het programma op dinsdag- of donderdagavond uitgezonden wordt. En ook niet of het nu zes of acht afleveringen worden die dan wekelijks uitgezonden zouden worden. En afhankelijk van het aantal afleveringen kan pas bepaald worden hoeveel kandidaten mee zullen doen. Over twee weken hebben we weer een bespreking met RTL, wellicht is er dan meer te melden.

21 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Leroy
september 30, 2009 15:05

Ach, alsof iemand in die twee geïnteresseerd is. Daarnaast alweer een kookprogramma? Daar zit Nederland toch niet meer op te wachten. Ze kunnen RTL4 beter omdopen tot RTL klus & kook, met al die klus- en kookprogramma’s. De creativiteit straalt er weer vanaf RTL! Geld overigens ook voor SBS, met hun eigen re-make van een nietszeggend kookprogramma.

Gast
Ronnie
september 30, 2009 14:13

Weinig creatief dit soort programma’s, het is makkelijk te sponsoren (geldt ook voor woonprogramma’s), dus lekker goedkoop. Financieel heel slim, maar tv-maken is meer dan de centjes, vind ik.

Gast
Anoniem
september 30, 2009 14:10

Ik ben het zo zat

Gast
Lies
september 30, 2009 12:59

Kan er niet meer tegen, dat eindeloze gemuts over de opmaak van een bord, zullen we die of die wijn, ja chef, nee chef, ik kan er niet meer tegen!

Gast
Sasha
september 30, 2009 12:30

FLOP NET ALS DE SLIMISTE

Gast
Tetje
september 30, 2009 12:16

Reactie op Bjorn: En een uitgebreide docuserie over New York, de Beagle, P&W, DWDD, Arie, Claudia, Koefnoen en zo kan ik nog wel even doorgaan, man je vergeet the best there is. Maar daar weet je het bestaan natuurlijk niet van.

Gast
Bjorn
september 30, 2009 12:01

Reactie op Tetje: Hahaha, ja inderdaad
Andre v Duin, 20 jaar TV Show, 20 jaar Spoorloos, 20 jaar Toen was geluk, 20 jaar Boer zoekt hoer 20 jaar opgelicht en radar en lingo en de reunie en de rijdende rechter en ga zo maar door.
Allemaal heel vernieuwend!

Allemaal wel leuk voor mensen die hier van houden en die hier boven posten, althans zo lijkt het.
En andere mensen kijken weer naar o.a. de commerciele Kookprogramma’s.

Bijna alleen maar negatief en nooit opbouwend is de mening van de vele pipo’s
Wat zijn er toch een oer vervelende zure Nederlandse mensen op deze aardkloot, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Gast
Puk
september 30, 2009 11:57

Ik vind mijn eigen kookprogramma ’s avonds het meest boeiende. In mijn eigen keuken.

Gast
Helena
september 30, 2009 11:47

Ik vind maar één kookprogramma de moeite waard en dat is “Masterchef” op de BBC!

Gast
Tetje
september 30, 2009 11:37

Ik ben zo blij met de po, dan zie je nog eens iets anders.

Gast
tv kijker
september 30, 2009 11:29

Ja hoor weer en kookprogramma op de buis
met trendy recepten natuurlijk .
in een tijdperk dat men bij AH kant en klaar maaltijden eet
of lekker makkelijk

wordt tijd voor een audio ,video ,computer , programma
met nieuwtjes , uitleg , dus educatief
daar wordt iedereen wijzer van
want iederee kan koken maar met elecronica omgaan is soms moeilijk
kan gesponsord worden door MEDIAMARKT of SATURN bijvoorbeeld
hebben we vroeger ook wel eens gehad met Cees Titulaar
maar de tijden zijn veranderd,en de techniek staat niet stil

Gast
Arrowhead
september 30, 2009 11:22

Ben benieuwd wanneer RTL aankondigd dat ze een nieuwe zender “RTL Cooking” ofsow

Gast
Helena
september 30, 2009 11:20

Kookprogramma’s, klusprogramma’s en talentenjachten en spelletjesprogramma’s met bn’ers . Geeuw, hoe origineel! Ik denk dat ik mijn TV voortaan alleen nog maar voor leuke DVD’s ga gebruiken.

Gast
Martijn
september 30, 2009 11:19

Heel origineel. En straks zijn ze verbaasd dat mensen dit genre beu zijn. Het is tijd voor vers bloed bij RTL.

Gast
Puk
september 30, 2009 11:13

Dat iemand er naar kan kijken snap ik niet. Knip en plakwerk, mooie emo, mooie shots, geweldige belichting, het decor toppiejoppie. Het zijn van die vakfanaten. Van mij mogen ze als ik er maar niet naar hoef te kijken.

Gast
laus
september 30, 2009 11:10

Ik vind dit stel eigenlijk helemaal niet zo sympathiek!
Dan doet Herman het een stuk leuker!
Als ze er nu echt eens een mooi programma van maken, zoals de taste of life, dan ga ik zeker kijken!

Ben benieuwd of dit dan tegenover dat van SBS komt te staan!

Gast
Kees
september 30, 2009 11:10

Ik zoek iemand die mijn frietkraam wil overnemen. Kan dat op RTL 5???

Gast
Daan
september 30, 2009 11:08

Gaat nu iedere kok via de tv op zoek naar een opvolger? Als afwisseling voor Herman, dinsdag 21.30, is het wellicht een leuke toevoeging.

Gast
Joost
september 30, 2009 11:08

Waarom opeens al die programma’s over koken? Zo leuk is het toch ook weer niet. Topchef VIPS, Ben van Beurten, Herman gaat koken, De Librije.. Het houdt niet op.

Gast
Ad
september 30, 2009 11:07

Leuk dat RTL 4 met wat origineels komt. Het vak van de chefkok is altijd al ondervertegenwoordigd geweest op televisie. Er is haast niets over te zien. Spannend.

Gast
yossarian
september 30, 2009 11:05

Leuk, een programma over koken en chefkoks. Dat was er nog niet!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen