Ben van Beurten zoekt een chefkok op SBS 6

SBS 6 komt vanaf januari 2010 met een nieuw programma waarin chefkok Ben van Beurten op zoek gaat naar een kok voor een toprestaurant in Den Helder. Het restaurant wordt in het voorjaar van 2010 geopend. “Maar zonder chef is hij natuurlijk nergens. Hij geeft de chef-koks elke aflevering daarom een uitdagende kookopdracht“, aldus SBS. “Kun jij goed koken én de dagelijkse leiding van een groot restaurant op je nemen? Dan ben jij misschien wel de nieuwe chef kok die Ben van Beurten zoekt!

Ben van Beurten heeft samen met zijn compagnon één bijzondere droom: een groot en prestigieus restaurant openen waar het geen dag hetzelfde is. De chefkok die hij daarvoor zoekt komt dan ook op een bijzondere plek te werken. “Een eigenzinnige kaart, live-entertainment en extravagante inrichting in een grote oude scheepsloods op de voormalige Rijkswerf Willemsoord in Den Helder“, zo omschrijft SBS.

Kandidaten die mee willen doen kunnen een e-mail sturen naar chef@sbs.nl.

47 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
mafkees
januari 21, 2010 13:24

Beetje laat, ik weet ‘t.

Mensen, don’t worry. Dat NSB6 en consorten niet bekijkenswaardig is wisten we al lang, we kijken er dus toch ook al lang niet meer naar?

Dus, wie neemt nu wie in de maling? Het is de slang die in z’n eigen staart bijt, NSB6 et al leeft op reclamegeld, reclame neemt mensen in de maling, NSB6 neemt de reclamejongens in de maling, cirkel rond, prachtig toch?

Gast
sanne
oktober 19, 2009 13:57

Ik denk wel degelijk dat het een leuk programma word (ook al lijkt het idd weer een kloon) Ben van Beurten bracht het programma “fifteen” ook erg leuk. Daarbij komt dat Ben een meester kok van beroep is en Herman den Blijker eigenlijk een slager. Dus ik vind dat Ben meer recht heeft op zo’n prgramma dan Herman. Al met al is het natuurlijk wel weer het zoveelste kook programma op de tv, maar ik denk/hoop dat Ben er een erg leuke draai aan kan geven. Ik heb in ieder geval groot respect voor deze meesterkok!

Gast
Erna
oktober 10, 2009 12:54

Corr: …ga niet vertellen dat het omgekeerd is…(maar dat komt op hetzelfde neer natuurlijk)

Gast
Erna
oktober 10, 2009 12:53

Reactie op sven: ‘…maar ga niet verkondigen dat het onzin is…’ Sorry maar mij moet iets van het hart: de co boys verkondigen zo vaak onzin. Iemand met hersens luistert er nieteens meer naar. Tjonge wat een onzin en gebluf hoor je ze bij tijd en wijle blaten. Uitsluitend voor eigen gewin. En maar denken dat de mensen ze niet door hebben met hun slappe verkoop-praat.

Gast
anoniem
oktober 7, 2009 01:55

na aaper ,….

Gast
sven
oktober 1, 2009 09:02

Reactie op michel:
wat jij zegt is gedeeltelijk waar.. sbs zit nu 15 jaar op zender.. dit is de fase waarin rtl4 ook flinke investeringen durfde te maken omtrent formats, het hele idols avontuur etcetera… sbs weigert bij hoog en laag geld te stoppen in een dramaserie, komedie of amusement uit eigen koker, zo liggen de feiten nou eenmaal.

Nou is idols een aangekocht produkt, maar het had gigantisch kunnen floppen, maar rtl durfde het wél aan. En zo zijn er meer programma’s op de buis gekomen in die tijd.

RTL heeft een veel creatievere inslag dan SBS, dat is ook niet slecht, want iedere omroep is vrij om zijn imago & koers te bepalen, maar ga niet verkondigen dat het omgekeerd is.

Gast
sven
oktober 1, 2009 08:51

Reactie op Vinc: hahahahaaaaaaaaaaaaa :p een gemakserde kok .. ik zie ineens die hatsjoe voor me die komkommers uit patty d’r handen sloeg *proest, komt niet meer bij*

hij zou wel mee kunnen doen, of een gemaskerde frietbakker aangezien het sbs publiek niet echt culinair onderlegd is waarschijnlijk

Gast
Tetje
september 30, 2009 17:23

Reactie op Newhouse: Sleur- en slijm tv uitbannen.

Gast
Newhouse
september 30, 2009 17:14

Reactie op Tetje: Snap er geen bal van; wat is je punt ?

Gast
Tetje
september 30, 2009 17:12

Binnenkort weer de Frogertjes maar nu op een camping. Iets met zielige kindertjes geloof ik. Of hebben ze maar besloten om ermee te kappen omdat het nu wel een beetje heel erg opvalt hoe je makkelijk scoort? (met sneue types) Kan goed zijn want ik hoor er helemaal niets meer over. Gisteren nog even Nattas op tv gezien omdat ze Silvie-money-money-money wel heeel erg dapper en sterk vond omdat ze op Pink Ribbon stond (??) Nouja! Gelijk een kalmeringsplaatje omgezet. Ik kan de pianoconcerten van Chopin aanraden, de Preludes in A Major en B minor doen het steengoed op zulke momenten.

Gast
Anoniem
september 30, 2009 15:58

Reactie op mark:

Bewegende banners heeft SBS van MTV gejat hoor… dat je dat effe weet!

Er is dan ook helemaal niks origineel aan SBS.

Hoe je het ook went of keert als er iets bij RTL aanslaat zal SBS het altijd kopieren.

SBS6 is gewoon een goedkoop aftreksel van RTL4 en dat zal het altijd blijven…

Gast
Anoniem
september 30, 2009 15:35

Waarom neemt iemand SBS6 nog steeds serieus? Dit is toch te gek jongens, wat een zielepoten bij SBS zeg

Gast
Anoniem
september 30, 2009 15:33

SBS toch, ga je schamen

Gast
Kees
september 30, 2009 15:15

Ach ja SBS, het is een soort zusje van de TROS. Alles nadoen en maar heel weinig zelf bedenken.

Gast
Dirk
september 30, 2009 15:14

Dat zullen ze leuk vinden in Den Helder, er is zoveel subsidie verdwenen in Willemsoord terwijl de stad er armoedig uitziet en er genoeg problemen zijn. Nu profiteert een omroep er indirect van.

Gast
Leroy
september 30, 2009 15:00

Reactie op !#Michael#!: We weten dat je RTL-fan bent hoor, dus deze reactie was inderdaad te verwachten.

Alweer zo’n kookprogramma. Net als de hele Herman-reeks en al die andere kookprogramma’s zal ik dit ook niet gaan kijken. Herrie in het Hotel vond ik nog wel leuk, maar de originaliteit is verder nergens te vinden.

Gast
mark
september 30, 2009 14:31

RTL 4 copycat ook hoor, met The Mask en Vier In Het Land en bewegende banners door het beeld om reclame te maken voor nieuwe programma’s: doet SBS het al groot, dan gaat RTL er nog groter overheen.

Gast
Anoniem
september 30, 2009 14:26

Reactie op Daan:

een programma waarin een aantal koppels strijden om de beste toptent, waarbij de winnaar kosteloos het pand mag overnemen

Het gouden tv-idee. :(

Gast
michel
september 30, 2009 13:45

Reactie op Daan: Ok dat6 van zenderfan neem ik terug ;) RTL heeft wel meer nieuwe dingen dan SBS klopt wel maar, bestond ook al eerder. Beide zender kopen veel aan uit het buitenland en daar apen ze ook alles van elkaar na dus ja.

Gast
Daan
september 30, 2009 13:35

Reactie op michel: dat weerspreek ik dus. Aangezien de PO er al veel langer is, zijn inderdaad hier de meeste concepten ontstaan. Bij RTL is er echter ook veel ontstaan en veel varieteit in aanbod geweest. Bij SBS, afgezien van HvN, echter geheel niet. De varieteit is er nauwelijks en nieuwe concepten wordt zelden of nooit aangedurft.

Zenderfan ben ik overigens geheel niet, al heb ik door aanbod wel voorkeur voor zenders. In de vooravond mag ik graag RTL5 kijken en primetime voornamelijk Ned1 soms afgewisseld met RTL4 of Ned3. Later op de avond was voornamelijk Ned1 maar nu ook De Slimste.

Gast
michel
september 30, 2009 13:23

Reactie op Daan: Ach je had het al gezien je lijstje bij het andere bericht want, zie hier vele aanpassi8ingen. Dat een soap elke dag komt vind ik niet zo orgineel hoor. Het genre was er al en heette Spijkerhoek. Verder was RTL Boulevard niet het aller eerste programma met nieuwtjes . Ieder onderwerp had zijn eigen programma bij de PO behalve Showbiz daarmee was RTL dan wel de eerste bij Showtime. Flauw dat ik dit zeg? Ik dacht er net eens over na en ook over mijn reactie hierboven en ja.

Ja heel flauw en net zo flauw als jou lijstje. Elke zender komt met vernieuwde concepten maar, jat ook weer dingen van elkaar. Dat doen ze zowel bij de PO, RTL als SBS en ook bij alle andere zenders over de hele wereld. Dus ja waarom zouden we er over klagen. Wees geen zender fan en kijk gewoon naar wat je leuk vind of leuk lijkt op welke zender het ook komt!

Gast
michel
september 30, 2009 13:15

Reactie op Daan: Ja dat zij je gisteren ook al bij het kijkcijfer onderwerp maar, das echt onzin wat je zegt! Heb even je lijstje gekopieerd en er wat dingen achter gezet ga maar even kijken!

Gast
Daan
september 30, 2009 13:08

Reactie op Tetje: ik zeg ook zeker niet dat het allemaal goede ontwikkelingen zijn geweest. Maar als er gezegd wordt dat RTL4 ook maar een zender die alleen ideeen overneemt van anderen vind ik dat 20 jaar RTL toch onrecht wordt aangedaan. RTL4 heeft de afgelopen 20 jaar veel bijgedragen aan het televisieaanbod van eigen bodem. Ze hebben het nu even moeilijk met het feit dat de concurrentie zo groeit, maar dat komt vast wel weer goed.

Gast
Lies
september 30, 2009 13:01

Volgens mij is het gewoon Rob Kamphues zonder bril, met midlife crisis.

Gast
Tetje
september 30, 2009 12:51

O ja, had Nattasja niet vlak voor of erna een of ander tearjerkend programma? Zo komt toch alle goeds weer van pas. Ze doen goed. En wie goed doet die goed ontmoet.

Gast
Tetje
september 30, 2009 12:45

Reactie op Daan: Alles wat je nu opnoemt hebben ze zelf verzonnen ja. Niet dat we er op zaten en zitten te wachten, ik in elk geval niet, maar nu voel ik me toch een beetje schuldig want ja, de voedselbank, het goede doel, op prime time, met de Frogers ( lees Toppers, lees kaartverkoop, lees volle Arena, lees Money!!) de Frogers dus, prominent aanwezig in volle armoe. Emo tv van de bovenste plank. Functioneel ook, want er stond net een reeks optredens gepland van de Toppers, maar dat even terzijde. Ze doen reuze hun best maar ik heb het nu wel gezien.

Gast
Daan
september 30, 2009 11:56

Reactie op tv kijker: ik ben benieuwd. Maar om niet teveel te hoeven zoeken een selectie:
– een programma waarin een aantal koppels strijden om de beste toptent, waarbij de winnaar kosteloos het pand mag overnemen. (Mijn tent is top)
– een programma waarin je wordt geholpen bij de verkoop van je huis en wordt begeleid bij de verkoop van je huis. (TV Makelaar)
– een dagelijkse nederlandse soap (GTST)
– een programma waarbij een bekend stel een aantal weken in armoede gaat leven om aandacht te vragen voor de voedselbank (ff geen cent te makken)
– een dagelijks entertainmentprogramma waarin de laatste nieuwtjes worden besproken (Boulevard)
– reality waarin een groep van de buitenwereld afgesloten mensen wordt gevolgd door camera’s (Big Brother)

Nogmaals: ik ben benieuwd van welke PO programma’s deze programma’s allemaal zijn afgekeken.

Gast
tv kijker
september 30, 2009 11:43

dat zou een hele lijst worden
maar aan de hand van mijn bijzonder groot tv videoarchief vanaf midden jaren 50 kan ik dat zo nakijken ,al kost dat wel tijd
maar ik weet zeker dat je geboren bent na 1970
zo niet, dan heb je niet veel kennis van zaken

Gast
Daan
september 30, 2009 11:36

Reactie op tv kijker: jij kent blijkbaar de geschiedenis van de PO! Noem mij dan maar de originelen van de PO van de voorbeelden die ik zojuist noemde.
Daarnaast kun je toch niet ontkennen dat RTL4 door de jaren heen een veel gevarieerder aanbod heeft gehad (vooral met series van eigen bodem) dan SBS6.

Gast
Helena
september 30, 2009 11:30

En maar klonen en maar uitmelken. Zitten hier echt nog mensen op te wachten?

Gast
m
september 30, 2009 11:24

Origineel SBS heel origineel , hoe komen jullie erop.

Gast
Puk
september 30, 2009 11:17

Gaat het hier ook al over een kookprogramma? Ik geloof mijn ogen niet. Heer zo’n Herman cloon? Mooie emo, mooie shots, mooi dit mooi dat. Waar gaat het over? Wat een gezeik. Nu weer ergens in Den Helder. En dat in een tijd waar praktisch niemand uit gaat eten. Malloten.

Gast
tv kijker
september 30, 2009 11:11

Reactie op Daan:
ben totaal geen fan van sbs ,noch van rtl
maar zijn die ideeen die jij schrijft niet jejat van de P.O
als je je eens zou verdiepen in de gechiedenis van de P.O.
dan zou je wel anders schrijven

Gast
laus
september 30, 2009 11:07

Eerst maar eens zien wat ze er van maken….
Wie weet geven ze er wel een bijzondere draai aan!
Als ze dat doen, kan het nog wel eens leuk zijn en geen kopie van Herman.
Ik hoop trouwens wel dat het geen “talentenjacht” wordt met 10 voorrondes!
Nu met k2 zoekt k3 hebben ze het ook netjes gehouden. (Maar dat moest ws van VTM)

Gast
!#Michael#!
september 30, 2009 11:06

Dit is wel een beetje heel erg …

Gast
Vinc
september 30, 2009 11:05

Nu al het smaakmakendste programma van 2010. Ben gaat op zoek naar een chef. Er zullen ook wel auditierondes komen, wildcardshows en een gemaskerde kandidaat, een kind van 11 en een vrouw die 1 jaar geleden nog was opgegeven aan een ernstige ziekte, zo heeft HVN savonds ook wat te melden als ze de dorpelingen van deze mensen gaan ondervragen. Wat een triestigheid. Pure copycat.

Gast
Daan
september 30, 2009 11:04

Reactie op tv kijker: eerlijk blijven he, ook al ben je een SBS6 fan. RTL voegt wel degelijk wat toe aan het aanbod en durft vaak als eerste ideeen uit. Of het nu koken, bouwen, tuinieren, talentenjachten, “iets” met sterren, reality, comedie van eigen bodem, drama van eigen bodem, nieuws, quizzen of shows zijn: RTL4 begint ermee en SBS6 kopieert het wanneer het blijkt aan te slaan bij de kijker.

Gast
yossarian
september 30, 2009 10:57

Leuk, een programma over koken en chefkoks. Dat was er nog niet!

Gast
tv kijker
september 30, 2009 10:49

Reactie op Daan:
RTL voegt toch ook niets toe , het is toch allemaal na aperij
en nog slecht gedaan ook

Gast
Anoniem
september 30, 2009 10:49

En ik ben doodmoe van al dat gekopieer van SBS, wat een walgelijke zender is dat, VERSCHRIKKELIJK!

Gast
Rik
september 30, 2009 10:42

Ik ben blij dat er een knop op mijn afstandsbediening zit, ik word doodmoe van al die kookprogramma’s. Herman helpt, Herrie gezocht, Herman mompelt, Herrie aan de Horizon, Wie is de Chef, Over de Kook, wanneer houdt het op?

Gast
Marcel
september 30, 2009 10:41

al voordat het restaurant open gaat weet je dat het failliet zal gaan. Den Helder is geen gemeenschap voor dit soort restaurants, het is echt De Doorvoerhaven naar Texel en geen rijke gemeente. (zie ook het winkelcentrum aldaar)

Gast
Hans
september 30, 2009 10:40

Het is te hopen dat hij niet zo mompelend ‘ praat’ als onze intellectueel Herman den Blijker.

Gast
Daan
september 30, 2009 10:39

SBS6 blinkt weer eens uit in originaliteit: wat voegt deze zender nu toch eigenlijk toe aan ons televisieaanbod behalve cpoycats en buitenlandse series?

Gast
Henkie
september 30, 2009 10:36

Goh.. waar kennen we dit van?

Gast
Tim
september 30, 2009 10:34

hhmmmmm waar lijkt dit programma toch op???

Gast
drama queen
september 30, 2009 10:28

Haha ouwe copycat!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen