Coen en Sander reiken ‘Houten Reclameblok’ uit

BNN-dj’s Coen Swijnenberg en Sander Lantinga hebben de prijs voor de meest irritante radiocommercial van het afgelopen jaar uitgereikt aan de makers en acteur uit de dj-spot van Centraal Beheer Achmea. De onderscheiding, Het Houten Reclameblok, werd vanmiddag overhandigd in De Coen en Sander Show op 3FM. In de commercial van Centraal Beheer Achmea vertelt een dj in zijn radioshow ‘tussen neus en lippen door’ over de voordelen van de verzekeraar.

Pieter Derks is cabaretier en de man achter de dj-stem in het spotje. Hij vindt het een eer dat hij gewonnen heeft en noemt het “een voorlopig hoogtepunt in zijn carrière“. Volgens Derks blijkt uit de prijs dat de spot bij veel mensen blijft hangen en het dus een succesvolle reclame is. Derks is overigens niet van plan om na deze prijs te stoppen met z’n reclamewerk.

Luisteraars van De Coen en Sander Show hadden regelmatig hun ongenoegen geuit over de radiocommercials. Reden voor de dj’s om Het Houten Reclameblok in het leven te roepen. Daarmee willen zij de adverteerders en reclamebureaus er toe aan te zetten om de kwaliteit van de radiocommercials te verbeteren.

Duizenden luisteraars stemden afgelopen week op de tien genomineerden: de zeurende mannen van Funda, de Glashelderrr-spot van Interpolis, ‘het gesprek’ van ING, Jan Mulder bij de Postbank, de jingle van Profile (‘de fietsspecialist’), ‘Go Go Go’ van Monsterboard, het ‘sterretje in de voorruit’ van Carglass, het meisje met het accent van SNS Bank, ‘Merel en Wouter’ van de LOI en de dj-reclame.

De Coen en Sander Show is elke werkdag tussen 16.00 uur en 19.00 uur te horen bij BNN op 3FM, behalve op vrijdag, dan duurt de show tot 18.00 uur.

Meer in BNN

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen