Idols-producent boos op Entertainment Group

[img=300,148 left]http://www.rtl.nl/shows/idols3/liveshows/liveshow9/live9_3_finalisten_474x234.jpg[/img]Mark de Vink, uitvoerend producent van RTL 4-talentenjacht Idols, vindt het ‘dom’ en ‘ondoordacht’ dat het managementbureau The Entertainment Group Idols-kandidaten Floortje en Angelique als merknamen heeft gedeponeerd. “De geur van doorgestoken hangt al aan Idols.

We werken er keihard aan om elke zweem van partijdigheid te vermijden.

Vink vervolgt in het Algemeen Dagblad: “Van ons krijgen alle deelnemers even veel aandacht. En dan gebeurt dit! Als producent bekruipt je dan een gevoel van machteloosheid. The Entertainment Group heeft het programma ernstig in problemen gebracht.” De Vink benadrukt dat het vroegtijdig vastleggen van de merknamen en de websitedomeinen niet betekent dat de winnaars van de talentenjacht al be- kend zijn. “Het bedrijf dacht gewoonweg slim te zijn, maar heeft niet aan de consequenties gedacht.

Frank Wisse is directeur van The Entertainment Group, het toekomstige managementbureau van de Idols-finalisten. Wisse is boos op De Vink. Hij vertelt “Dit is buiten alle proporties. De Vink is een overspannen uitvoerend producent die niet capabel is zijn werk uit te voeren. Ik geef toe: de commotie over de merkregistratie hebben we onderschat. Daarvoor trek ik het boetekleed aan. Maar van zijn commentaar lig ik niet wakker. Wat er precies is gebeurd? In januari hebben wij Floortje als merknaam gedeponeerd omdat wij, ongeacht de einduitslag, graag met haar willen werken. Vorige week zou de complete top vijf volgen. Alleen is door een foutje bij ons op kantoor alleen Angelique vastgelegd. Uiteraard volgen vandaag Ellen en Raffa?la alsnog, alsmede Harm.

Met het wegstemmen van Angelique is volgens Wisse bewezen dat er van vals spel geen sprake is. Wisse vindt dat hij slechts vooruitdacht. “Dat is nodig, maar wordt ons niet gemakkelijk gemaakt. De Vink heeft letterlijk gezegd: ‘Tot aan de finale op 11 maart is Idols van mij’. Hij begrijpt niet dat een groot succes van een Idol n? de tv-serie afstraalt op zijn programma. Om een carri?re na zo’n tv-succes als Idols op te bouwen, moet je eerder dan de dag na de eindstrijd beginnen.

Volgens Wisse, die zegt de merknamen en de websitedomeinen te registreren om ze aan de artiesten te geven, zit Idols zijn bedrijf dwars bij de voorbereiding van de loopbaan van de nieuwe Idols. “Je kan niet binnen een week een plaat bedenken, maar moet het ijzer wel smeden als het heet is. Doe je dat niet, en wacht je zoals bij Boris is gebeurd te lang met de plaat, dan is het momentum weg.” Wisse zegt dat hij niet met de deelnemers mag praten. “Dat dat niet kan, is te belachelijk voor woorden.” [u]AD[/u]

Meer in # Geen categorie

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Martien Meiland klaagt voortdurend over de fans die hem miljonair hebben gemaakt. Wat vindt u daarvan?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen