NPO 3 pakt door met tv-hit First Dates: spin-off in hotel

Geplaatst op Wed 05 Dec 2018 om 8:30

First Dates is het eerste vooravondsucces van NPO 3 sinds het vertrek van De Wereld Draait Door in 2014 en daarom komt de zender volgend jaar met een spin-off van deze succesvolle titel: First Dates Hotel. Dat heeft BNNVARA laten weten. Waar First Dates laat zien hoe stelletjes een blind date hebben in een restaurant, is First Dates Hotel iets groter van opzet. Hierin staat een hotel vol vrijgezellen centraal. “Je kijkt mee hoe tientallen vrijgezellen aan het daten slaan.” 

De alleenstaanden verblijven allemaal in het First Dates Hotel, waar ze een frisse duik kunnen nemen in het zwembad, drankjes kunnen drinken aan de bar en op diner dates gaan met de voor hun uitgekozen date.

Er wordt momenteel gezocht naar kandidaten. “Goed nieuws Vic. Het First Dates Hotel komt naar Nederland. Wie kunnen zich allemaal opgeven?“, zegt gastheer Sergio in een oproep.

Barman Victor: “Ik hoop iedereen, want volgens mij verdient iedereen wel een leuke date.

De oproep kunt u hier bekijken.

Foto: BNNVARA, Estera Marysia








17 Reacties op “NPO 3 pakt door met tv-hit First Dates: spin-off in hotel”


  1. Den Draaiert Joost

    Het was in Engeland ook een flop, dus……..

  2. Martini

    Programma is best leuk hoor en gun NPO3 ook wel eens een succes. Maar dit kan toch ook zo op RTL4 of vooravond RTL5/Net 5!?

  3. Jan

    Die Sergio is echt te positief. Zwaar irritant.

  4. Curryworst

    Het is niet eens een echt restaurant zoals in de Engelse versie.
    Dus ook een gewoon een hotel nagebouwd in de studio?

  5. Paul

    Een succes voor wie. NPO3 succes of voor de deelnemers?
    Wordt hier nauwelijks succes geboekt met dates.

  6. Zomaar

    @Martini
    En waarom zou het door de commerciëlen moeten worden gemaakt?
    Vrees dat het dan weer een stuk platter, dus veel minder verfijnd zou worden.

  7. Michel

    Suzanne Kunzeler kan beter bij SBS gaan werken. Die heeft in een paar jaar tijd de programmering van NPO3 steeds verder richting dit soort pulp getrokken. Datingshow, tienermoeder hulp-tv en andere reality die niet zou misstaan bij de commerciëlen. Datingshow een succes? Nog meer datingshows!

    Ik ben geen tegenstander van amusement op de publieke omroep. Maar dan wel een bescheiden aandeel amusement ten opzichte van nieuws/drama/informatieve programma’s/kinderprogramma’s etcetera. Op NPO3 is het andersom, daar wordt donderdagavond als ‘informatieve avond’ betiteld. De rest van de week pulp-week? Geen wonder dat men twijfelt aan het bestaansrecht van die zender.

  8. Ikke

    Waarom wordt elk succes meteen uitgemolken met een spin off? En waarom ook door de NPO? Voor mij is uitmelken een typisch commercieel fenomeen. Iets wat niet thuis hoort bij de NPO. Met uitmelken help je nieuw succes om zeep. Wees zuinig op wat je hebt. Hou het exclusief. Minder is beter. Meer van hetzelfde hebben we meer van genoeg van. Foute keuze van NPO3. Maar dat merken ze vanzelf in de kijkcijfers.

  9. west

    @ curryworst dat zal wel een reden hebben, niet elk restaurant leent zich daar voor, en je hebt ook te maken met regels Je kunt op deze manier als omroep een horeca bedrijf een dienst bewijzen , hij kan om zijn restaurant in beeld te laten brengen in een tv programma , daar economisch van profiteren , en dat mag niet volgens het C v d Media !

  10. Mink Vaillant

    Ik ben het helemaal met @Martini eens. Prima programma, maar kan net zo goed bij de commerciële televisie. Een spin-off versterkt nog eens extra het gevoel dat het hier om kijkcijfers gaat in plaats van om de publieke taak.

  11. Zalmneusje

    Eindelijk weer eens een vermakelijk programma in de vooravond. Alles klopt: de awkwardness van “daar zitten we dan”, Ser-chi-joo die net doet of hij een vlotte vent is, maar juist ongemakkelijkheid in zijn vel uitstraalt, de knappe barman die steeds zijn zelfde riedeltje afdraait. Het is allemaal van een onschuldige aandoenlijkheid. Heerlijk.

  12. Happie

    Tussen alle standaardontmoetingspraatjes zit af en toe een pareltje van originaliteit en dat maakt het programma leuk, Jammer dat de melding van het vervolg van een date zo kort en schraal is.

  13. Joop55

    Mijn vrouw deed de vorige keer mee, het is haar goed afgegaan.

  14. Bardy247

    Sergio met zijn tegeltjeswijsheden en bij de barman heb ik de nylondraadjes nog niet kunnen vinden, maar dat lijkt wel een personage uit The Thunderbirds. De serveersters dragen ook niets bij aan het programma.
    Bij sommige matches lijkt het wel alsof ze expres een mismatch maken.
    ze moeten zich realiseren dat het oom de kandidaten gaat en niet om de presentatoren

    De Engelse versie is zoveel leuker.

  15. ℙluk vd ℙetteflet ℗

    Wij genieten van de gekunstelde ontspannenheid en het geacteerde perfecte decor van twee op het oog on-ontspannen mensen. Soms is er ietsje p teveel geknipt en geplakt, maar als avondbehang in onze knusse Petteflet kan dit zeker doorgaan voor een Pettefletwaardige achtergrond. Geen gegil, geen geschreeuw, geen hysterische toestanden, gewoon …. lekker.
    Prima show. Aanrader. Wegzappen kan altijd nog.

  16. kaatje

    Ja Bardy247, roep en klaag jij maar wat je wilt, ondertussen kijkt er van de ca half miljoen kijkers, geen kip minder om, hahaha.

  17. John de Mollz

    Aardige tv in een wereld vol tv bagger.
    Helaas gaan ze het nu weer eindeloos uitmelken.

    firt dates de musical
    first dates onderbroeken
    first dates in de lucht
    first dates in de kelder
    first dates op vakantie
    first dates in het zwembad
    frist dates – boer zoekt meisje
    enz enz

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.