Talkshow Robert Jensen blijft erg slecht bekeken


De kijkcijfers van dinsdag 4 december 2018 (SKO)

Het wil maar niet echt lukken met de tv-comeback van Robert Jensen. Zijn talkshow blijft namelijk erg slecht bekeken op RTL 5. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Jensen ontving in de zesde aflevering van zijn programma Theo Hiddema, Tweede Kamerlid voor Forum voor Democratie, en wist daarmee 221.000 kijkers (4 procent) te bekoren. Daarmee was RTL 5 de nummer acht in dat tijdslot. Alleen NPO 3 en RTL 8 wisten nog minder kijkers te boeien.

De eerste vijf afleveringen deden het ook niet best. Daarin waren Nigel Farage (322.000 kijkers), Pete Hoekstra (157.000 kijkers), Thierry Baudet (180.000 kijkers), Martin Bosma (209.000 kijkers) en Peter R. de Vries (224.000 kijkers) te gast.

De grote winnaar op prime time was NPO 1. Opsporing Verzocht scoorde 1,3 miljoen kijkers (23 procent) en Opgelicht had er 1,2 miljoen (22 procent).

RTL 4 komt op de tweede plaats. Verslaafd scoorde 894.000 kijkers (15 procent) en Het Rotterdam Project had er 849.000 (15 procent).

SBS 6 pakt brons dankzij Johnny de Mol. Zijn programma Waar is De Mol trok 658.000 kijkers (11 procent). Daarna zorgde Kim-Lian van der Meij er als vertrouwd voor dat de zender compleet instortte. Haar programma Mag Ik Jullie Oma Zijn? trok 300.000 kijkers (5 procent).

Verder keken de meeste mensen naar Annie M.G. Schmidt op NPO 2, goed voor 440.000 kijkers (7 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met Paddington: 331.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Point Break: 296.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 295.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Avatar: 277.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Bad Habits Holy Orders NL: 261.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Mr. Magoriums Wonder Emporium: 213.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,1 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half Acht Nieuws (1 miljoen), GTST (935.000), Sinterklaasjournaal (826.000), RTL Boulevard (779.000), Editie NL (588.000) en First Dates (524.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Kanniewaarzijn (1,2 miljoen), Pauw (978.000), Hart van Nederland (622.000) en Nieuwsuur (525.000) het meest in trek. RTL Late Night met Twan Huys haalde met 385.000 kijkers de top 25 niet.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 26 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en SBS 6 brons met 7 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.051.000
02. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.341.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.310.000
04. Opgelicht (NPO1) 1.230.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.184.000

06. Kanniewaarzijn (NPO1) 1.156.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.131.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.041.000
09. Pauw (NPO1) 978.000
10. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 935.000


11. Verslaafd (RTL4) 894.000
12. Het Rotterdam Project (RTL4) 849.000
13. Sinterklaasjournaal (NPO3) 826.000
14. RTL Boulevard (RTL4) 779.000
15. Waar is De Mol (SBS6) 658.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.5%
2. RTL4 / 14.1%
3. SBS6 / 7.2%
4. NPO3 / 5.6%
5. NPO2 / 5.5%

6. Vero / 4.7%
7. NET5 / 4.3%
8. RTL7 / 3.9%
9. RTL8 / 3.1%
10. RTL5 / 2.9%


11. TLC / 1.2%
12. Discov / 1.1%
13. Comedy / 0.9%
14. BBCFirst / 0.9%
15. RTLZ / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,6%
2. RTL Nederland 24,0%
3. Talpa TV 16,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen