Teun Luijkx mijdt BN’er-shows: ‘Ik wil geen merk zijn’

Acteur Teun Luijkx, bekend van A’dam – E.V.A. en van de Trivago-reclames, zit er niet op te wachten om een merk te worden. Dat vertelt de acteur in een interview met TROS Kompas. Luijkx voelt zichzelf nog geen grote ster. “Af en toe word ik aangesproken en vaak is het om te zeggen dat ze de serie zo leuk vinden. Ik denk dat je zelf in de hand hebt hoe mensen op je reageren. Als je actief op social media bezig bent en elke week op tv in een spelletjesshow zit, dan word je als persoon een merk.

Dat wil Luijkx niet. “Ik houd daar niet zo van. Voor mij werkt het het best om juist een beetje onder de radar te zitten. Een beetje lauwwarm te blijven, in plaats van hot te zijn. Als je erg in de spotlights staat, brand je sneller op. Maar iemand die in de luwte blijft… Die kan een leven lang mee.

Toch is hij te zien in ieder reclameblok. “Vroeger was het echt not done. Als je een reclame deed, kon je daarna nooit meer geloofwaardig een rol spelen. Maar dat was ook de tijd dat je je hele leven bij één toneelgezelschap speelde.

Tegenwoordig is acteren een veelzijdig beroep waarin je een film, serie of toneelstuk doet, afgewisseld met reclame, stemmenwerk of een presentatieklus. Het is meer open geworden.

Luijkx schaamt zich dan ook niet voor de reclame. “Ik sta erachter. Trivago vind ik zelf ook leuk, ik gebruik het zelf.

Foto: YouTube/Trivago

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen