Roy Donders genomineerd voor Loden Leeuw

Roy Donders is genomineerd voor de Loden Leeuw Persoonlijkheidsprijs voor meest irritante bekende Nederlander in een commercial. Dat heeft Antoinette Hertsenberg maandagavond bekendgemaakt in TROS Radar. Donders maakt kans op de publieksprijs door zijn optreden in de Jumbo-reclame die te zien was tijdens het WK Voetbal. “Dankzij het smakeloze juichpak van Donders werd de oranjekoorts als snel oranjegriep: veel te veel hysterie“, aldus de redactie van Radar.

De andere vier genomineerden in deze categorie zijn Tim en Tom Coronel voor het slopen van een bibliotheek in een Allsecur-reclame, Gerard Joling en Jort Kelder voor hun ‘ingestudeerde kwinkslagen’ in een Sixt-spot, de ‘humorloze’ Jeroen van Koningsbrugge voor Overtoom en Chantal Janzen die in een Robijn-reclame doet ‘alsof het de normaalste zaak van de wereld is dat je als beste moeder vooral de wasvrouw bent’.

De genomineerden in de algemene categorie Loden Leeuw voor meest irritante reclame zijn Fonq, Gaslicht.com, Specsavers, Hoyhoy.nl en Strato.

Radar reikt de prijzen uit op 5 januari.

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen