Buddy Vedder maakt geen succes van terugkeer Deal or no Deal

De kijkcijfers van dinsdag 12 oktober 2021 (SKO) – Buddy Vedder weet niet te scoren met de terugkeer van Deal or no Deal. Het dagelijkse RTL 5-programma gaat echt volledig aan de kijker voorbij.

Deal or no Deal © RTL

Deal or no Deal is jarenlang een groot succes geweest, maar de revival van het programma weet maar niet te scoren. De spelshow zit momenteel in zijn tweede uitzendweek en wordt nu twee keer per dag uitgezonden: om 19.30 én om 22.00 uur. Zowel de vroege als late uitzending zijn totaal niet in trek bij de kijkers van RTL 5.

Deal or no Deal is flop

De dure spelshow met presentator Buddy Vedder trok gisteren in de vooravond 141.000 kijkers (3,1 procent marktaandeel) en op de late avond 188.000 kijkers (4,8 procent). Op hetzelfde tijdstip zou de zoveelste herhaling van een willekeurig programma evenveel of meer kijkers trekken.

Het is een bittere pil voor Buddy, maar hij is niet de enige die de kijktradities van mensen niet weet te verbreken. Zo blijft ook de talkshow van Johnny de Mol tobben in de vooravond van SBS 6. Zijn programma HLF8 kwam gisteren niet verder dan 242.000 kijkers (5,5 procent).

Dionne Stax op één

Het meest bekeken programma op prime time was DNA Onbekend met 1,3 miljoen kijkers (26 procent) op NPO 1. Opsporing Verzocht wist direct erna 940.000 kijkers (21 procent) te beien, De Rijdende Rechter trok vervolgens 1,1 miljoen kijkers (27 procent).

RTL 4 pakte zilver met 626.000 kijkers (13 procent) voor Bureau Hofstad en verder waren NPO 2’s Nieuwsuur (553.000 en 13 procent) en RTL 5’s Kees van der Spek: Opgelichters Aangepakt (547.000 en 11 procent) het meest in trek.

De nieuwe SBS 6-show Mission Impossible is van start gegaan met 311.000 kijkers (6 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met Urk: 496.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Vier handen op een buik: 364.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Olympus Has Fallen: 292.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Adem in adem uit: 235.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Salt: 209.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Autumn Dreams: 157.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Half acht nieuws (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), EenVandaag (968.000), RTL Boulevard (850.000), GTST (713.000), Editie NL (687.000) en Khalid & Sophie (600.000) scoorden het best in de vooravond. HLF8 trok 242.000 kijkers.

Op de late avond waren Op1 (768.000), Jinek (674.000), Hart van Nederland (559.000) en Journaal laat (409.000) het meest in trek. Shownieuws trok 329.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.800.00001. NPO1 / 25.1%
02. DNA Onbekend (NPO1) 1.293.00002. RTL4 / 18.4%
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.264.00003. SBS6 / 8.7%
04. De Rijdende Rechter (NPO1) 1.113.00004. NPO2 / 7.9%
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.071.00005. RTL5 / 5.2%
06. EenVandaag (NPO1) 968.00006. NPO3 / 4.9%
07. Opsporing Verzocht (NPO1) 940.00007. RTL7 / 4.5%
08. RTL Boulevard (RTL4) 850.00008. Vero / 3.5%
09. Op1 (NPO1) 768.00009. NET5 / 3.4%
10. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 713.00010. RTL8 / 3.3%
11. Editie NL (RTL4) 687.00011. Ziggo / 1.2%
12. Jinek (RTL4) 674.00012. N.geog / 1.1%
13. Bureau Hofstad (RTL4) 626.00013. TLC / 1.1%
14. Khalid & Sophie (NPO1) 600.00014. SBS9 / 1.0%
15. Zes uur nieuws (RTL4) 597.00015. Discov / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 37,9%
02. RTL Nederland 32,1%
03. Talpa TV 16,6%

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Denkt u dat Deal or no Deal een blijvertje is op RTL 5?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen