Frits Sissing houdt alle concurrentie onder de miljoengrens

De kijkcijfers van woensdag 3 februari 2021 (SKO) – Frits Sissing is dé kijkcijferkoning van de woensdagavond. Met zijn programma Tussen Kunst & Kitsch houdt hij alle concurrenten onder de miljoengrens.

Frits Sissing © Michel Schnater

Tussen Kunst en Kitsch is de dominante partij op de tv-woensdag: geen enkel programma weet op prime time meer kijkers te bekoren. Zo was de aflevering van gisteren goed voor een topscore van ruim 1,9 miljoen kijkers (30 procent marktaandeel). De concurrentie wist daar niet eens bij in de buurt te komen.

RTL 4 op afstand

Het meest bekeken alternatief volgt flink op afstand: De Perfecte Verbouwing wist op RTL 4 een publiek van 805.000 kijkers (13 procent) te vermaken. De andere toppers om half negen waren Steenrijk Straatarm met 713.000 kijkers (11 procent) op SBS 6 en Meiden die Rijden met 680.000 kijkers (11 procent) op NPO 3.

De meest bekeken programma’s die gedurende de tweede helft van prime time begonnen waren Doorbakken met 1,4 miljoen kijkers (24 procent) op NPO 1, Het Dorp met 1,3 miljoen kijkers (24 procent) op NPO 1, Hart in Aktie met 623.000 kijkers (12 procent) op SBS 6 en Brut met 539.000 kijkers (10 procent) op RTL 4.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 528.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Slechtste Chauffeur: 446.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Appetite for Love: 359.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met De K van Karlijn: 308.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met American Assassin: 247.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Son of a Gun: 185.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,6 miljoen), Half acht nieuws 1,5 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), M (1,2 miljoen), RTL Boulevard (933.000), GTST (855.000), Editie NL (825.000), Tijd voor MAX (749.000) en Met Het Mes Op Tafel (741.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (1,1 miljoen), Hart van Nederland (765.000), Jinek (730.000) en Journaal laat (644.000) het meest in trek. Shownieuws trok 454.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 29 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.532.00001. NPO1 / 28.9%
02. Tussen Kunst en Kitsch (NPO1) 1.930.00002. RTL4 / 16.5%
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.622.00003. SBS6 / 10.7%
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.462.00004. NPO2 / 6.8%
05. Doorbakken (NPO1) 1.354.00005. NPO3 / 5.9%
06. EenVandaag (NPO1) 1.332.00006. RTL5 / 4.4%
07. Het Dorp (NPO1) 1.283.00007. RTL8 / 3.7%
08. M (NPO1) 1.184.00008. Vero / 3.6%
09. Op1 (NPO1) 1.109.00009. NET5 / 2.9%
10. RTL Boulevard (RTL4) 933.00010. RTL7 / 2.8%
11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 855.00011. Discov / 1.1%
12. Editie NL (RTL4) 825.00012. RTLZ / 1.1%
13. De Perfecte Verbouwing (RTL4) 805.00013. Spike / 0.9%
14. Hart van Nederland (SBS6) 765.00014. BBC / 0.7%
15. Tijd voor MAX (NPO1) 749.00015. Comedy / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 41,6%
02. RTL Nederland 28,8%
03. Talpa TV 17,8%

Het is niet meer mogelijk om te reageren onder artikelen van Mediacourant. Voor meer informatie bekijk dit artikel.

Meer in Kijkcijfers

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Paul de Leeuw ligt behoorlijk onder vuur als presentator van Op1. Moet hij blijven of wieberen?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Meest gelezen in februari

Alle artikelen
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen