87 procent wil liever Wilfred uit VI dan Johan Derksen

Het is bloedbonje tussen de mannen van VI. Niet alleen Johan Derksen vindt dat Wilfred Genee zich als een Judas heeft gedragen, maar ook René van der Gijp heeft het helemaal gehad met hun gespreksleider. Na jaren van gewaagde uitspraken uitlokken, zat Wilfred in de racismespecial van VI ineens Arie Boomsma te spelen en dat vinden de mannen hypocriet. Zowel Johan als René willen er nu mee stoppen. Maar is het dan niet een veel beter idee om Wilfred Genee te vervangen?

De kijkers van VI zien veel liever Wilfred vertrekken dan Johan, zo blijkt uit een poll op Mediacourant waarop de afgelopen dag zo’n 1.100 keer op is gestemd. Op de vraag ‘Als een van de twee moet vertrekken, wie ziet u dan liever gaan?’, antwoordt maar liefst 87 procent Wilfred Genee. Slechts 13 procent ziet Johan liever gaan.

Overigens denkt Marco Louwerens, de tv-baas van Talpa Network, dat de soep niet zo heet gegeten wordt als hij wordt opgediend. “Johan gaat gewoon door met VI, zoals ik hem ken. Hij was eventjes geëmotioneerd na afloop. Dan ben je even boos en zeg je: nou, heb ik er nog wel zin in? Ik denk dat we dat allemaal weleens kennen dat gevoel. Hij spreekt dat alleen ook gelijk uit. Maar toen ik hem vanmiddag sprak was hij alweer een stuk rustiger.”

Marco: “We hebben nog één uitzending te gaan en dan gaat iedereen eventjes lekker op vakantie. Ik denk dat dat ook wel goed is na deze heftige periode om een beetje bij te tanken en dan ben ik er heilig van overtuigd dat we gewoon bij het begin van het nieuwe seizoen weer met VI aan tafel zitten.”

Shownieuws-deskundige Bart Ettekoven vindt de mannen echte dramaqueens. “Celine, jij werkt natuurlijk dagelijks met Wilfred en je kent de andere mannen ook. Hebben zij wel echt vrouwen thuiszitten? Het lijken wel een stel valse nichten jongens. Geer en Goor kunnen hier nog een puntje aan zuigen.”

Celine Huijsmans, sidekick in Genee’s radioshow, daarop: “Wilfred was echt niet blij. Je merkte in de uitzending dat hij er nog heel veel over wilde zeggen. Dit is totaal niet wat hij ervan vindt. Hij kan zich er niet in vinden dat Johan en René zo boos zijn, want hij zegt: ‘We hebben dit van tevoren helemaal doorgesproken.’”

De laatste Veronica Inside van het seizoen is aankomende maandag te zien, om 20.30 uur op Veronica.

Zie ook de poll op GeenStijl:

Foto: SBS

61 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Fikkie
juni 25, 2020 13:56

Misschien moeten we ons eens gaan afvragen wat voor volk die 87% dan werkelijk is. Tokkie Nederland die racisme en discriminatie wel ok vind? Dan heb ik het niet over Zwarte Piet want dat heeft niets te maken met racisme.

Gast
Heerlenaar
juni 25, 2020 07:59

Een complete mediastorm. Dat is dit. Afgelopen dinsdagavond is er een bom onder VI gelegd door René, na de judas-aktie van Wilfred. (Die overiges beweert dat alles van te voren is doorgesproken.) Ik denk dat de aandacht inderdaad af moest van Johan Derksen, en ze daarom deze ruzie hebben bedacht. Deze wilden ze vermoedelijk niet voor heel gekleurd Nederland dat zat te kijken, uitvechten. Normaal gesproken doen ze dit wel. Vechten ze ruzie’s voor de camera uit. De drie gaan al jaren met elkaar door het leven, hebben voor en tegenslagen gehad. Hopelijk overleven m’n 3 mediahelden ook deze storm! #teamderksen

Gast
toxilogic
juni 25, 2020 04:05

Een goede vervanger voor Genee zou wonderen kunnen doen voor VI, die Genee heeft z’n masker laten vallen, hij is een kleur- en fantasieloos loos burgermannetje die zich superieur voordoet.

Gast
A. Tempelman
juni 25, 2020 01:27

De achterban van Mediacourant? Nou dan heb je wel een goeie dwarsdoorsnee van voetbalminnend Nederland. Ha ha ha.

Gast
Arie
juni 24, 2020 21:59

Het probleem is dat een programma als VI een presentator heeft die kan trekken, zuigen, schmieren. Genee kan dit als een ander.
Met een andere presentator (Barbara Barend, weet u nog) gaat dit zeer waarschijnlijk niet lukken of het programma wordt geheel onherkenbaar (denk Ruud ter Weijden). Beide goede presentatoren maar niet voor dit programma in de huidige vorm.
Namen van andere geschikte presentatoren schieten mij niet een-twee-drie binnen.
Henry Schut, de beoogd opvolger van Tom Egbers, is geheel keurloos en alleen geschikt om een autocue voor te lezen.
Van Ramshorst doet het vlot en goed bij Studio Voetbal dat voor de rest wel erg saai blijft (vooral omdat de gasten vrijwel niets zeggen).
Humberto Tan acht ik voor dit format ook niet geschikt en kan niet door een deur met Derksen.

Gast
Mooirijswijk
juni 24, 2020 19:27

Heeft die Kraay toch gelijk, die griezel van een Genee is inderdaad een
p a a r d e n l u l, erger nog, moet altijd aan bruine overhemden denken sinds zijn walgelijke optreden afgelopen maandag. Hoe zou dat toch komen?

Gast
Meneer de Uil 🐦
juni 24, 2020 19:05

Misschien dat Gerard Eckdom (sorry…) voor wat enige duiding kan zorgen in dit verhaal?!

Gast
Realist
juni 24, 2020 18:23

Jensen over Genee:GENEE DE GRIEZEL – DE JENSEN SHOW #184
Het is geen wonder dat Wilfred Genee het zo lang volhoudt in Hilversum. Hij heeft geen ruggengraat en gaat over lijken.
Op Jensen.nl en youtube

Gast
Dirk
juni 24, 2020 17:38

Cabaret en Clickbait.

Gast
Geronimo
juni 24, 2020 17:22

Wilfred heeft gespuugd in de bron waar hij uit gedronken heeft. Hij heeft zijn hele carrière aan Johan en Gijp te danken. Natuurlijk moet je een ondankbare hond buiten zetten. Geen twijfel over mogelijk.

Gast
Britt Scholte Lover
juni 24, 2020 17:14

Bart Nijman eigenaar van deze site!

Gast
Groene Piet
juni 24, 2020 15:31

Dat mensen ingaan op dat spel. Het gaat als altijd om aandacht en geld en ze kloppen het wat op om straks weer wat meer kijkers te hebben.

Gast
Dirk Kuyt
juni 24, 2020 14:39

Ik ik ik ik ik kan alleen veronica inside dragen en dan als bijbaantje trainer van feyenoord worden ik ben dirk de beste

Gast
Zomaar
juni 24, 2020 14:21

Stukje uit het van vandaag AD

De kans is groot dat Wilfred Genee, Johan Derksen en René van der Gijp vanavond alweer met z’n drieën aan tafel zitten. Niet in de studio in Hilversum, maar in een ruimte in Dordrecht. Daar verzorgen de drie vanavond een praatshow. Het trio is maanden terug al geboekt om een uitzending te maken voor de businessclub van FC Twente.

Gast
Pieter
juni 24, 2020 13:51

Weg met Judas Genee.

Gast
Teuntje
juni 24, 2020 13:46

Awkwardie moet zijn excuses aanbieden walgelijke uitspraak oproepen tot geweld

Gast
Pakkme van Agteren
juni 24, 2020 13:16

Een kleine groep linkse social justice warriors heeft de luidste stem, waardoor het lijkt alsof dat de mening van heel Nederland is.

Gast
Jan Butcher
juni 24, 2020 12:52

Jammer hoe één persoon alles kan verkloten. Dit is ook precies wat al die kleinzerige jankers willen. Nu blijft er geen programma meer over waar men nog met een beetje luchtigheid naar dingen kijkt. Over 10 jaar zal alles wat je op TV ziet wel in het rijtje Margriet van der Linden vallen.

Gast
Jamai
juni 24, 2020 12:39

Jongens, het is toch wel duidelijk dat alles de komende dagen nog even uit de kast getrokken wordt om de kijkcijfers van aanstaande maandag, bij de laatste aflevering van het seizoen, door de 2 miljoen-grens te krijgen…

Gast
Media Master
juni 24, 2020 12:24

Tjonge jonge jonge…wat een legendarische poppenkast allemaal, een hele slechte klucht van de heren. Wie heeft deze volstrekt misplaatste oud Griekse tragedie bedacht…? Hoe zeg je dat ook al weer, “crying all the way to the bank” en weer een tonnetje of twee bijgeschreven. Iedereen lacht zijn lul uit z’n broek: de zenderbaas, John de Mol en vooral de drie VI “boezemvrienden”. Het wordt tijd voor even afstand, rust en vakantie, LOL…laat me niet lachen zeg. Heerlijk gesponsord op het strand van Aruba, of in je prachtige kapitale boerderij in Grolloo of een romantische bruiloft met een paar nieuwe klokjes om je pols. Nog even een blik op het saldo via de bank-App, glaasje champagne erbij en onderuit gezakt afwachten tot John de Mol voor de zoveelste keer al zijn geveinsde charmes in de strijd gooit om alsjeblieft nog één seizoen lekker door te rollebollen met VI!

Gast
Anna
juni 24, 2020 12:22

Genee heeft geen zelfrefelectie. Slappe lul dat het is. Ander lekker stoppen met VI. Derksen kan zich lekker richten op zijn muziek en Gijp gaat lekker het voetbal analyseren bij Fox of Ziggo. Genee kan lekker vaarwel zeggen tegen zijn carierre.

Gast
DaveRoelvink
juni 24, 2020 12:10

Toen ik hoorde dat het hier ging over een uitgekotste rat die uit de media moest verdwijnen dacht ik 100% dat het mij betrof.

Gast
Corry Jankbal
juni 24, 2020 12:06

VI kan prima zonder de rat Wilfred, maar niet zonder Rene en Johan. Hopelijk zwichten zij nooit voor censuur en onderdrukking.
Wel mooi hoe sommige bn-ers nu hun echte gezicht laten zien. Zo weet je wat je aan die mensen hebt.

Gast
Dikkie Dik
juni 24, 2020 11:33

@ Bart 
wo 24 jun 2020 om 10:49
Helemaal met je eens.

Gast
VI
juni 24, 2020 11:27

Kloot-zak die Genee.

Gast
chris?
juni 24, 2020 11:24

Alle 3 er uit, dus stoppen met dit afzeikprogramma

Gast
Ron
juni 24, 2020 11:24

Wilfred mag zich nog wel eens goed in de spiegel bekijken en zijn conclusies trekken. Gijp heeft volkomen gelijk als hij zegt dat hij zich achter Johan schaart, maar om nu zo dramatisch te gaan doen en dreigen met stoppen vind ik wel wat te pessimistisch gesteld, maar dat is Gijp de laatste tijd wel vaker…

Gast
Simon
juni 24, 2020 11:15

Als ze geen onderlinge bonje hebben dan is er iets fout bij VI.

Gast
M.
juni 24, 2020 11:14

Ik en Genee zijn de enige twee mensen op tv die witte racistische Nederlanders aanpakken, viespeuken als Gijp en Derksen.

Nederland moet zich schamen. Uh, bluh..

#teamWilfredGenee

Gast
Harry Dijs
juni 24, 2020 11:08

Over Arie Boomsma gesproken:

…Meer vrijheid in de sportscholen!
Da’s toppiejoppie voor Arie Boomsma
want alleen lichaamstaal gaat hem goed af…

Gast
Keta Minek
juni 24, 2020 11:06

René van der Gijp woest op Wilfred: ‘Dit komt nooit meer goed’
Bron: RTL.

Gast
Bart
juni 24, 2020 11:00

Iedereen gewoon lekker blijven. Wat ook gaat gebeuren.

Gast
willembever
juni 24, 2020 10:59

Wel slim. Niemand heeft het meer over de wel-of-niet racistische/discriminerende opmerkingen in het programma. De focus ligt helemaal op ‘De Ruzie’

Gast
Xavier
juni 24, 2020 10:54

Die sidekick hóór je denken wanneer ze die onzin aan het spuien is. Wel begrijpelijk, zo’n simpel maar goedbetaald baantje wil je natuurlijk niet kwijt

Gast
BRAAK
juni 24, 2020 10:52

Genee is inderdaad een Judas!

Gast
Bart
juni 24, 2020 10:49

Heleen erin, Wilfred eruit

Gast
Rww
juni 24, 2020 10:35

Helene kan dit helemaal niet joh. Tekstjes oplezen en open deur vragen kan ze maar in cafe genee en hendriks leek ze wel de staigaire.

Gast
anoniem
juni 24, 2020 10:34

Waarom denk je dat Wilfred een gescheiden man is………………………..

Gast
real-Analist
juni 24, 2020 10:25

Oh, een poll door Geenstijl is natuurlijk representatief voor Nederland. De Johnnie, Anita, Ingrid en gekke Henkies in NL zijn geselecteerde leeghoofden uit bijv. bepaalde wijken in Scheveningen. Het gaat goed zo met Nederland!

Gast
Jan.
juni 24, 2020 10:24

Die Genee is een beetje het zwarte schaap van de familie aan het worden…

Gast
Sjim
juni 24, 2020 10:24

Ach jongens, polletje van 2 dagen… Waar gaat het over?

Gast
Huismaker
juni 24, 2020 10:23

Genee is de Super Calvinist 2020.

Gast
Moes
juni 24, 2020 10:17

Nee Michiel , Gijp is 59.

Gast
San
juni 24, 2020 10:17

@Siem wo 24 jun 2020 om 9:54
Probeer nou niet zo interessant te doen joh.. je weet helemaal niets
Ga werken, simpele!

Gast
Jan Leeman
juni 24, 2020 10:16

Laat ze toch ophouden met die hypocriete Show. Ik bedoel deze media-Show, alsof ze echt gaan stoppen. Het gaat uiteindelijk om geld en aandacht.

Gast
Moes
juni 24, 2020 10:16

Dit waait allemaal wel over, precies wat Marcel zegt. Ff op vakantie en het volgende seizoen er weer tegenaan. Hansie Hansiiieeee!

Gast
Michiel
juni 24, 2020 10:15

We het over twee volwassen mannen die ruimschoots de pensioenleeftijd hebben bereikt, die jarenlang dondergoed wisten dat Genee ze constant aan het uitlokken was met zijn vragen. Ze waren dolblij met die vragen, want daardoor konden ze al giebelend hun verrotte en ouderwetse meningen uitspugen. Het zijn echt geen maagdelijke minderjarige schoolmeisjes die in hun naïviteit bij de neus zijn genomen. Het zijn volwassen mannen met jarenlange media ervaring die nu beweren dat ze opeens niet weten hoe hun programma werkt. Wat een onzin. “Wir haben es nich gewusst”, aldus Derksen en Van der Gijp. Neem je moeder in de maling.

Gast
Pien
juni 24, 2020 10:14

Dat erg leuke grapje over die h**tzaaier Akwasi die oproept tot geweld en daar mee weg lijkt te komen dat is pas serieus ernstig, jouw grapje dus niet dat is leuk en geen racisme!

Zijn racisme ervaringen geloof ik niet, Akwasi belazerd de kluit.

Gast
Dries
juni 24, 2020 10:13

Maar wat vindt Dave Roelvink hiervan?

Gast
Pien
juni 24, 2020 10:11

Wilfred Genee vind ik een hele enge gladde matennaaier. Wegwezen enge matennaaier die je bent.

Johan Derksen maak alsjeblieft grappen zoals jij wil en laat je niet de mond snoeren door hypocriete selectief verontwaardigde moraalridders zoals Arie baaraapboomsa, die verwende voetballers, deugers als Halina Reijn met dat maskergelaat , Sylvana SS en al die schreeuwers mensen die in alles racisme willen zien.

Dat grapje over die h**tzaaier Akwasi die oproept tot geweld en daar mee weg lijkt te komen is serieus ernstig. Zijn racisme ervaringen geloof ik niet, deze man belazerd de kluit.

Als het zo doorgaat met deze enge gevaarlijke BLM beweging dan weet ik wel voor wie ik zal kiezen bij een sollicitatieprocedure.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen