Wie is de Mol én All You Need te sterk voor Linda de Mol


De kijkcijfers van zaterdag 22 februari 2020 (SKO)

Het nieuwe seizoen van All You Need Is Love is zaterdagavond met 894.000 kijkers (15 procent) van start gegaan op RTL 4. Daarmee blijft de zender – net als vorige week met All Together Now – het meest bekeken alternatief voor Wie is de Mol op NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Linda de Mol, wiens titel als tv-koningin wankelt nu ze de overstap heeft gemaakt naar SBS 6, moet genoegen nemen met een derde plek voor haar televisieshow Deze Quiz Is Voor Jou.

Wie is de Mol was goed voor een score van 2,1 miljoen kijkers (35 procent) en Deze Quiz Is Voor Jou kwam uit op 744.000 kijkers (13 procent).

Voor Linda betekent dat opnieuw een kijkcijferdaling. De eerste drie afleveringen scoorden 1,1 miljoen kijkers (18 procent), 812.000 kijkers (14 procent) en 836.000 kijkers (14 procent).

NPO 1, RTL 4 en SBS 6 brachten gedurende de tweede helft van prime time Hoogvliegers (627.000 kijkers en 13 procent), BankGiro Miljonairs (1 miljoen kijkers en 23 procent) en De Alleskunner (534.000 kijkers en 11 procent).

De andere zender die op prime time hoog in de top 25 stond was NPO 3, dankzij de Wie is de Mol-nabeschouwing MolTalk, goed voor 895.000 kijkers (16 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 2 scoorde met Van Oud Geld: 411.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI Miami: 230.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Er ist wieder da: 172.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 147.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Total Recall: 140.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Team Spoedeisende Hulp: 129.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), Kassa (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), Half acht nieuws (962.000), EenVandaag (936.000), RTL Boulevard (825.000), Kees en Co (705.000), Eigen huis en tuin (679.000) en Blauw Bloed (447.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,2 miljoen), Shownieuws (578.000), Hart van Nederland (510.000) en Studio Sport (506.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 16 procent en SBS 6 brons met 12 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 2.149.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.782.000
03. Kassa (NPO1) 1.250.000
04. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.235.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.056.000


06. BankGiro Miljonairs (RTL4) 1.031.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 962.000
08. EenVandaag (NPO1) 936.000
09. MolTalk (NPO3) 895.000
10. All you need is love (RTL4) 894.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 825.000
12. Deze quiz is voor jou (SBS6) 744.000
13. Kees en Co (RTL4) 705.000
14. Eigen huis en tuin (RTL4) 679.000
15. Hoogvliegers (NPO1) 627.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 26.5%
2. RTL4 / 16.1%
3. SBS6 / 11.5%
4. NPO2 / 5.5%
5. NPO3 / 4.8%


6. NET5 / 3.1%
7. FS2 / 2.9%
8. RTL8 / 2.8%
9. Vero / 2.6%
10. RTL7 / 2.3%


11. RTL5 / 1.9%
12. FS3 / 1.3%
13. Ziggo / 1.3%
14. SBS9 / 1.2%
15. BBCfirst / 1.1%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 36,8%
2. RTL Nederland 23,1%
3. Talpa TV 18,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen