Rectificatie artikel André Hazes jr. en Bridget Maasland

Mediacourant heeft op 28 december een artikel gepubliceerd waarin André Hazes jr. en Bridget Maasland ‘het ordinairste showbizzkoppel van het land’ wordt genoemd. “Eigenlijk ontbreken alleen de woonwagens nog“, stond in de vervolgzin. Achteraf gezien is het onnodig grievend om woonwagenbewoners te vergelijken met het ietwat platte ‘Brazes’-stel. De belangenvereniging Sinti, Roma en Woonwagenbewoners Nederland laat weten zich totaal niet te herkennen in hun ordinaire gedrag.

De vereniging vroeg Mediacourant om een rectificatie en aan deze oproep wordt bij deze gehoor gegeven. Woonwagenbewoners hebben in sommige kringen dan wel een negatief imago, maar van hen hoor je inderdaad nooit dat ze bijvoorbeeld met hun slipje op de enkels in een café staan. Het is dan ook niet passend om hen met Brazes te vergelijken.

De Vereniging Sinti, Roma, Woonwagenbewoners Nederland en Team Woonwagen Belangen Nederland laten weten ‘geschokt’ te zijn over deze vergelijking met het showbizzkoppel. “Wij herkennen in het gedrag van Bridget en André totaal geen verband met onze woonwagengemeenschap waarbij scheiding niet vaak voorkomt en velen een lang huwelijk beleven.

De woonwagengemeenschap heeft de traditionele familiewaarden juist hoog in het vaandel staan. “Het frappante aan deze zaak is dat Monique oorspronkelijk wél uit de woonwagengemeenschap komt en zij als woonwagenbewoner in deze zaak de bedrogene blijkt te zijn.

Er wordt hier gedoeld op Monique Westenberg, die door André Hazes jr. is ingeruild voor Bridget Maasland. “Om even op het niveau van uw medium te generaliseren lijken eerder de ‘huisbewoners’ tóch niet zo netjes tegenover de woonwagendame Monique.

De vereniging heeft helemaal geen zin om in verband gebracht te worden met ordinair gedrag. “Onze Vereniging Sinti Roma Woonwagenbewoners Nederland en Team Woonwagen Belangen zijn al jaren aan het werk om de steeds terugkerende stigmatiserende beeldvorming en racisme in de Nederlandse media een halt toe te roepen aangezien dit een schadelijk effect heeft op het sociale leven van Sinti, Roma en Woonwagenbewoners.

Meer informatie over deze belangenverenigingen vindt u hier en hier.

Lees ook:
Privé door stof voor André, wél kort geding Bridget (12 december)
Ruzie in BLVD: John van den Heuvel mist wederhoor (12 december)
Privé-Evert haalt uit naar Bridget en Peter R. de Vries (12 december)
‘Slipje Bridget Maasland lag op haar enkels’ (13 december)
Shownieuws: ‘Bridget Maasland is een grote leugenaar’ (13 december)
Bart Ettekoven: ‘André en Bridget geen blijvertje’ (15 december)
Ook Celine Huijsmans vindt Bridget Maasland leugenaar (16 december)
Privé lacht zich rot: rechter maakt gehakt van Bridget (20 december)
Rechter neemt Bridget tegen zichzelf in bescherming (21 december)
De Vries bezorgt Bridget ‘slipje’ Maasland imagoschade (21 december)
‘BN’ers gaan advocatenkantoor Peter R. de Vries mijden’ (21 december)
Bart Ettekoven dreigt Royce de Vries met rechtszaak (21 december)

Foto: RTL

65 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Tante Duiven Tilly
januari 5, 2020 08:29

Geweldig stuk ! Kan niet beter te grappig – MC heeft zich zelf overtroffen.

Gast
BRAAK
januari 5, 2020 07:55

Bridget M. de snol der snollen.

Gast
Bertus
januari 4, 2020 17:04

Die Bridget is zo afgelikt dat ze zo over een barkruk zakt….

Gast
sukkel
januari 4, 2020 11:23

Hazes is net een wijf en Bridslet net een kerel Milf en Puber gaan lekker whaaaaaaaaa NOT

Gast
Timo
januari 3, 2020 23:32

Haha wat een grap. Als woonwagenkampers zich gaan verenigen moeten we echt vrezen voor de toekomst van dit land. Wát een sneue bedoening dit. IQ gemiddelde ligt in ieder geval lager dan het aantal liters drank in een weekend. De balle

Gast
hitzound
januari 3, 2020 22:45

Top, Mediacourant

Gast
De Blije Belg
januari 3, 2020 22:30

Er komt een dag dat ook het veelbesproken
slipje een rectificatie eist!

Gast
Clement
januari 3, 2020 22:02

Nou heb je het mis.
Berbers zijn wel degelijk ietsje erger en slecht bovendien voor je cultuur.
Ze jatten en roven en zijn onbetrouwbaar.

Gast
Freek Vonk
januari 3, 2020 21:43

Kampers zijn tuig van het ergste soort. Allemaal door inteelt. Zelfs Berbers zijn minder erg.

Gast
Suzy Wang
januari 3, 2020 20:38

Lipjes? lappen zul je bedoelen.

Gast
Bart
januari 3, 2020 20:33

en wederom houd bridget haar lipjes stijf op elkaar

Gast
G.ossip
januari 3, 2020 20:31

Hoe dan ook Bridget blijft een vies vodje,op elke foto staat zij met de zelfde jurk,heeft zij er maar 1 dat vieze gevalletje.

Gast
Nozem
januari 3, 2020 20:22

Wat een geweldige tekst weer dit ! Hahahaha

Gast
Simon Dekker
januari 3, 2020 20:03

@Emma22: en daar heeft Dré Bridget ook vandaan begrijp ik? Geinig.

Gast
tim
januari 3, 2020 18:49

Ik had me voorgenomen dit jaar meer positieve opmerkingen te plaatsen maar het wordt me wel erg moeilijk gemaakt.

Gast
Hans
januari 3, 2020 17:59

Wat een farce! Wanneer de politie een woonwagenkamp in moet moet de ME mee anders worden ze gemolesteerd. Hoezo beschaving. Ik zeg het kamp in Maastricht waar de politie en belastingdienst niet binnen durfden. Het kamp in Brabant dat onlangs is uitgekamd omdat daar de grootste criminelen van de provincie woonden. Wie een grote mond heeft krijgt altijd maar gelijk in dit land maar hoeft het niet altijd te hebben. Ik stel voor dat iedereen die de woonwagenbewoners zo keurig vind er zijn volgende auto koopt. Komt vast helemaal goed.

Gast
snoezigkleinhertje
januari 3, 2020 17:41

Die zigeuners zijn tuig van hier heb ik jou daar maar om ze nou te vergelijken met die snotneus en dat vieze stinkwijf gaat inderdaad wel erg ver.

Gast
NPO Pulp en Baghur radio en tv
januari 3, 2020 17:40

Niet alle woonwagenbewoners zijn slecht.. alleen wel heeel eergggg veeeel zij mijn nichtje van 13. Ik zeg niet dat het zo is. Ze worden vaak onterecht beschuldigd van oplichting en flessentrekkerij en drugshandel en afpersing, echter dat is het enige.

Gast
Pierre
januari 3, 2020 17:40

Ja hier is een stuk op papier (scherm tegenwoordig) wat de waarheid nu eens niet te kort doet.
De woonwagenbewoners hebben in het algemeen een grotere eer om hun huwelijk in stand te houden en daar kunnen de zg. huisjes bewoners een voorbeeld aan nemen want daar gaat het merendeel na een paar jaar weer van elkaar af met alle gevolgen van dien, kinderen, pysologen, schulden, huizen onder water enzovoort.
En Monique? Die heeft karakter genoeg om hier bovenop te komen.

Gast
Lies
januari 3, 2020 17:28

Humor!!!

Gast
Powered by Jasper
januari 3, 2020 17:13

@BreakingNews: MC is altijd al zo geweest..

Gast
Opkomer
januari 3, 2020 16:59

Hazes zou zelf eens een keer in de steek moeten worden gelaten. Kinderen maken en danzo de moeder in de steek laten en ’s avonds op de bühne weer toegejuicht worden door een stel malloten die aan persoonsverheerlijking doen, ongeacht, dat zegt iets over de wereld waar we in leven.

Gast
Conny
januari 3, 2020 16:46

Sorry maar in mijn reactie staat een woord verkeerd moet zijn goore smoelen.

Gast
Magdalena
januari 3, 2020 16:46

Ik vind het heel erg voor Monique Westerberg.
Het is een LIEF en zorgzaam moeder voor klein Dre.
Andre is gewoon GEIL, die graag elkedag met een VROUW
naar BED wil.
Dat kan hij elkedag met Bridge doen.
Want die is toch GEIL.
Kan zo aan haar zien!
Genoeg mensen kennis

Gast
Whitedog
januari 3, 2020 16:23

Wat een zielige redactie hier.

Gast
Conny
januari 3, 2020 16:23

Helemaal mee eens ik kost die drie helemaal uit.Elke dag zie die gooien smoelen weer, zoals jongetje hazes die twee ouwe afgelebberde wijven zowat de strot dichtknijpen, sorry hoor maar als dat een kind van mij was.😂😂

Gast
Zo ist, en niet anders.
januari 3, 2020 16:06

dokter Bibber
Fri 03 Jan 2020 om 14:34

Ik ben het helemaal met je eens.

Ik walg ervan dat ze samen met die k*t.moeder van Hazes die lieve Monique zoveel pijn doen.

Wat zal ik straks lachen als die Maasland ook word achter gelaten door die Hazes.

Gast
K.C.T.
januari 3, 2020 16:01

BNers ha ha ha inderdaad, zou me als woonwagenbewoner ook niet met het hazes geteisem op m’n gemak voelen,,,,, ha ha ha geniaal verhaal,,,, dat kunnen de BNers zich heerlijk daar steken “where the sun don’t shine” maw. zelfs de scharensliep en toddenboer staan hoog boven het BN volk verheven!!!!

Gast
Nikolaas van Myra
januari 3, 2020 15:55

@Bareuh, wat verwacht je dan van MC. Heb je nou niet door welke toon hier wordt aangeslagen, dat is de bedoeling.

Gast
Max
januari 3, 2020 15:48

Zo zie je maar wat voor een bedenkelijke site dit is, helemaal wat betreft de ronduit stuitende reacties die hier geplaatst worden. Alles er maar uitkramen, mensen beledigen. Wat een niveau.

Gast
Bertus V.
januari 3, 2020 15:48

Go MC, GO!

Gast
Jeep
januari 3, 2020 15:34

Briljante rectificatie! :)

Gast
Dries Roel Vink
januari 3, 2020 15:33

Weinig vermogen tot relativeren bij de bewuste doelgroep!

Gast
Bareuh
januari 3, 2020 15:29

Het is immers wel eens tijd dat MC werd aangesрroken op dat continue ongenuanсeerde gestook en dat verdraaien van de waаrheid onder het mom van een lоlletje.

Gast
Bareuh
januari 3, 2020 15:27

De reacties hierboven zijn verbijsterend mild, sterker nog: MC wordt gewoon gecomplimenteerd! Vеrwijdеrt MC soms alle reacties waarin deze sitе keihard wordt uitgelaсhen?

Gast
Remi
januari 3, 2020 15:27

Sinti, Roma, Woonwagenbewoners Nederland
en Team Woonwagen Belangen Nederland …

Kortom, hardwerkend Nederland ;) ;) ;)

Gast
Sebas
januari 3, 2020 15:24

dit is top

Gast
Nils Holgersson
januari 3, 2020 15:20

Geheel terecht dit artikel.

Gast
JanH
januari 3, 2020 15:13

Hugo Chavez vergeleek de Venezolaanse parlementariërs ooit met ezels. Na een storm van protest bood hij zijn excuses aan. Aan de ezels, uiteraard. Die hebben, net als woonwagenbewoners, hun slechte naam vooral aan domme vooroordelen te danken.

Gast
ikweethetbeter
januari 3, 2020 15:11

Haar voorgevel wordt groter ,ik denk dat ze zwanger is nu het nog kan !!!!!!!!!

Gast
BreakingNews
januari 3, 2020 15:03

Wat een bagger artikel. Voorheen had MC nog wel objectieve berichtgeving. Tegenwoordig is alles tendentieus en probeert de redactie (?) een kopie van Geenstijl te maken van deze site. #fail

Gast
Alex Jones
januari 3, 2020 14:58

Heerlijk zelfs de mensen met paard en wagen plus slijpsteen willen niet in het daglicht staan met het ordinaire koppel.

Gast
Leo knots
januari 3, 2020 14:53

Ha ha en weer extra negatieve aandacht voor dit ordinaire keppel. Wel goed trouwens dat de roma’s hier niks te maken mee willen hebben

Gast
Maarten
januari 3, 2020 14:50

Iemand nog plek voor een wietplantage?

Gast
Feut
januari 3, 2020 14:46

Fair, goed gedaan MC!

Gast
WaveX
januari 3, 2020 14:43

Straks een teleurstelling voor alle aanwezige 285.000 fans als ze een half uur lang tegen een leeg podium aankijken. Dreetje heeft natuurlijk weer een belegen oma zijn sponde ingezongen met plagiaat nummers van de echte André .

Gast
Wilco H.
januari 3, 2020 14:36

Zo hoort het dus.
Excuses.
Kordaat opgetreden tegen deze misstand.
Ordinair gezever.

Gast
dokter Bibber
januari 3, 2020 14:34

Ik wil niet flauw zijn maar de criminaliteit in sommige woonwagenkampen is schrikbarend en dat getuigt niet van een goede smaak en al helemaal niet van enige beschaving, wel van tokkies gedrag,

Bridget vind ik een gestoorde valse vrouw die via haar werk bij de televisie Monique zeer diep weet te kwetsen.
Haar nieuwe ‘zoon’ is een goedkope, zuipende, vreemdgaande mislukte flapdrol, mama Bridget maak je ouwe tietjes maar nat wan ook jij komt aan de beurt dat je wordt ingeruild.

Gast
Marianne
januari 3, 2020 14:33

Hahahaha

Gast
ordinary people
januari 3, 2020 14:33

de humor ligt op straat, zullen we wedje wagen hoe lang dit stel bij elkaar blijft..?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen