De Vries bezorgt Bridget ‘slipje’ Maasland imagoschade

Bridget Maasland dacht bij Peter R. de Vries in goede handen te zijn voor haar zaak tegen de Privé, maar dat juridisch advies van De Vries is als een stalen boomerang in het gezicht van Maasland teruggekomen. Het lijkt erop dat de misdaadjournalist zijn persoonlijke vete met Privé-baas Evert Santegoeds iets te veel heeft laten meespelen in deze kwestie, ten koste van zijn cliënt Maasland, want het credo stilzitten als je geschoren wordt was juist in deze zaak erg raadzaam geweest. 

Maasland spande de zaak aan om Privé op de knieën te krijgen voor het gebruik van het woordje ‘huwelijksnacht’ (die ze vijf jaar geleden al zou hebben beleefd met haar huidige partner André Hazes jr. op het huwelijksfeest van Patty Brard), maar een kort geding verder weet heel Nederland dat de romantiek op die ‘huwelijksnacht’ ver te zoeken was. Sterker nog: tijdens de zitting bleek dat Maasland met haar slipje op haar enkels is gezien op het feestje, tot afschuw van andere aanwezigen.

Een ongegeneerde vrijpartij. Haar slip lag op haar enkels. Ze zaten te kussen en te voelen. Het ging er nogal wild aan toe. Zijn handen zaten echt overal bij Bridget“, klonk het getuigenverslag.

Dat hebben Peter R. de Vries en zijn advocatenkantoor lekker geregeld voor Maasland. Van de NOS tot de Story: dankzij de rechtszaak weet nu iedereen hoe schaamteloos Maasland zich misdragen heeft.

De Vries is volledig door het ijs gezakt, maar deed gisteren in RTL Boulevard net alsof hij er toch een overwinning uit heeft gesleept. “De rechter zegt in het vonnis: ‘Hier is duidelijk overdreven om het verhaal op te kloppen.’ Dat staat gewoon in het vonnis“, riep hij.

Gelukkig corrigeerde Luuk Ikink hem direct: “Dat ging over het flessenhok-verhaal.

En dus niet over het hele verhaal. Want het ware verhaal dat tijdens de zitting aan het licht kwam is namelijk net iets erger dan wat de Privé allemaal heeft opgeschreven.

Hoger beroep?

Wat vindt zijn cliënt Maasland nou allemaal van deze juridische afgang? De Vries: “Bridget heeft hier zeer gemengde gevoelens over. Ze vindt het natuurlijk heel jammer en vervelend dat de rechter heeft geoordeeld dat het niet gerectificeerd moet worden, maar tegelijkertijd is ze wel blij dat in het vonnis de rechter wel erkent dat het verhaal schromelijk is overdreven en een aantal dingen ook gewoon helemaal niet waar zijn. Dan is het wel een beetje frustrerend voor haar dat dat dan niet gerectificeerd hoeft te worden.

Adviseert hij haar een hoger beroep? “Bridget heeft er wel behoorlijk genoeg van. Dit heeft natuurlijk heel veel publiciteit opgeroepen, dus we moeten daar eens rustig over praten. Op zichzelf zou je zeggen dat het vonnis daar wel aanknopingspunten voor biedt, maar je moet ook de balans opmaken of dat nuttig is.

En zijn zoon Royce de Vries, de advocaat van Maasland: “Het is natuurlijk teleurstellend dat er niet gerectificeerd moet worden, maar aan de andere kant is het goed dat de rechter vaststelt dat de passages onjuist zijn en dat blijkbaar de publicaties van Privé met een korrel zout moeten worden genomen.

Lees ook:
Privé door stof voor André, wél kort geding Bridget (12 december)
Ruzie in BLVD: John van den Heuvel mist wederhoor (12 december)
Privé-Evert haalt uit naar Bridget en Peter R. de Vries (12 december)
‘Slipje Bridget Maasland lag op haar enkels’ (13 december)
Shownieuws: ‘Bridget Maasland is een grote leugenaar’ (13 december)
Bart Ettekoven: ‘André en Bridget geen blijvertje’ (15 december)
Ook Celine Huijsmans vindt Bridget Maasland leugenaar (16 december)
Privé lacht zich rot: rechter maakt gehakt van Bridget (gisteren)
Rechter neemt Bridget tegen zichzelf in bescherming (vandaag)

Foto: RTL

52 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
J.R.
december 24, 2019 15:21

@Zoe De andere vrouw krijgt altijd de schuld. Ik heb het nu dus niet over deze rechtzaak maar wanneer een man vreemd gaat krijgt de vrouw met wie die vreemd gaat en single is altijd de schuld. Het valt mij ook op dat toen de relatie tussen Andre en Bridget aan het licht kwam, Bridget degene was die uit werd gescholden en over André werd nauwelijks wat gezegd, terwijl hij degene is die z’n vriendin en kind in de steek laat.

Gast
Tina
december 22, 2019 14:20

Dreetje “kleine jongen” Hazes met zijn plakplaatjes en steroidenkop is een sletje. Punt uit

Gast
Erik
december 22, 2019 13:19

Oh… En Peter was niet haar advocaat. Dat schijnen heel veel toetsenbordhelden hierboven wel te denken.

Gast
Erik
december 22, 2019 13:18

Heel opvallend dat bridget door bijna iedereen hierboven wordt aangevallen en dat André Hazes niet wordt genoemd. HET WAS HAZES DIE VREEMD GING, niet Bridget. Weer typisch dat de vrouw in de ogen van zielepoten altijd de slet is en de man niet.

Gast
Lariekoek
december 22, 2019 12:40

Bridget heeft geen imagoschade! Na de bekendmaking van Santegoeds zijn er meer mannen met potentie die Bridget willen doen! Potentie m.b.t. de sex en potentie wat betreft banksaldo!

Gast
DE GENERAAL
december 22, 2019 12:18

Bridget is onschuldig.
Peter R. de Vries is een mafkees.
Zoontje Rolls moet terug naar school, want die kan nog niet eens fatsoenlijk Nederlands spellen. Verloren rechtszaken gaan roemloos aan een spelfouten of een verkeerd geplaatste komma ten onder.
BN-ers van het B, C en D garnituur, dhr. Moskovisch is dan misschien wel geschorst voor het leven, hij helpt u beter dan Peter. En u kunt cash afrekenen. Dat is beter dan dat gerommel met factuurtjes en boeteclausules.

Gast
Mw. Bakker.
december 22, 2019 00:55

En die vader van hem wordt niet zeer gewaardeerd of hooggeacht.
Ik vind het een irritant kereltje dat wat mij betreft alleen hoon krijgt en blaam treft voor de hoge mate van irritatie die hij met zijn pedantie oproept.
Ik vind Peter R de V de grootste zuiger die er rondloopt. Zeg dat maar tegen je vader. En stik maar lekker in die kleautescriptie van je.

Gast
Mw. Bakker.
december 22, 2019 00:51

Royce ‘Rukker’ de Vries heeft dan maar weer bewezen een kansloze kåtjurist te zijn. Binnnkort mag hij met Bram een biertje gaan drinken, maar eerst een dikke faal met Rosanna.

Gast
Ben
december 21, 2019 23:43

Wie gaat er dan ook met dit enge ventje in zee na al die missers. Alles draait im 3 dingen. Peter peter peter.

Gast
zoe
december 21, 2019 21:13

Iedereen heeft het over Bridget maar over Hazes hoor je niets .
Het is wel Andre die zijn vinger in het gat van Bridget stopt.

Gast
Jellesbode
december 21, 2019 21:06

Ik denk dat ze de volgende keer geen slipje meer aantrekt

Gast
Rolls de Vries
december 21, 2019 19:55

Geachte ‘Timo’.

Je zult een geheel andere toon aanslaan wanneer jij jezelf in de beklaagde bank tegenover mij aantreft, terwijl ik jou onderwerp aan een spervuur van incriminerende vragen. Mijn zeer gerespecteerde vader zal daarnaast op de voorste rij zitten en jou zijn welbekende blik van pure minachting laten voelen.

Voor verdere vragen en opmerkingen verwijs ik u door naar ons loket. Mijn scriptie slokt namelijk bijna al mijn tijd op. En Hosanna Kluivert belt me iedere 15 minuten.

Gast
Tm20
december 21, 2019 19:37

Positief voor Bridget is dat niemand nog over “Ijskonijn Bridget ” spreekt. Vanaf nu is het: “Slipje Maasland ” :)

Gast
Timo
december 21, 2019 19:34

Die vent die zich voordoet als Rolls de Vries is echt niet goed. Doe niet alsof je netjes kunt schrijven, je faalt aan alle kanten hárd. Psycholoog zoeken, professionele hulp verkrijgen. Je bent ziekelijk gestoord.

Gast
Gerard
december 21, 2019 18:52

Hoe is het toch mogelijk, rechtzaak verloren en die arrogante de Vries weet er toch weer een positieve draai aan te geven en Bridget moet betalen

Gast
Rolls de Vries
december 21, 2019 18:41

Geachte redactie.

Ik zie mij genoodzaakt te verdedigen tegen bovenstaande aantijgingen. Er is hier geen sprake van imagoschade d.m.v. het vonnis; op een paar kleine punten na heeft mijn cliente immers het volledige gelijk van de rechtbank gekregen. U hoeft mijn woord daarin niet voor lief te nemen: het verslag van de zitting beaamt mijn standpunt volledig.

De toon van uw berichtgeving is daarentegen vol van smaad en laster. De resulterende opmerkingen zijn zo mogelijk nog velen malen erger. Er rest mij dan slechts de taak om u, de redactie, en iedere reageerder die mij “Lada de Vries” heeft genoemd en/of mijn cliente heeft beticht van immoreel gedrag, respectievelijk te dagvaardigen. Wees u er bewust van dat mijn alom gerespecteerde vader Dhr. R. de Vries zich volledig in dit besluit kan vinden, wat des te meer impliceert dat u aan de verkeerde kant van het gelijk staat.

Helaas heb ik vandaag vanwege al deze tumult wederom geen vooruitgang met mijn scriptie kunnen boeken. Ik verzoek u dan ook vriendelijk doch dringend indien u zich schuldig heeft gemaakt aan bovenstaande uw contactgegevens achter te laten in het gastenboek op onze website.

Gast
Gerard
december 21, 2019 18:41

Eerder bij boulevard ging die al verkondigen wat privé allemaal fout had gedaan en waren ze al door die lui veroordeeld .
Wat voor zin heeft het toch om die man daar aan het woord te laten
Ik had die Peter vd Vorst hoger ingeschat
Wat een niveau, echt geteisem en dan vooral die zakkenvuller vd Vries

Opzochten met die man, de kijkcijfers worden zo met de dag minder

Gast
Tanja
december 21, 2019 18:26

Dat er überhaupt nog kerels zijn die hun vingers in Bridget haar fluit willen steken vind ik al bijzonder.

Gast
zoe
december 21, 2019 17:55

Nieuw in de mark Bridget slipjes met voor gevormde enkels.

Gast
J. Bloemheuvel
december 21, 2019 17:28

Er is geen andere God dan Petertje R. De V.
En al dje andere Goden staan in dienst van
Oppergod P. R. De V.
Waar is de tijd dat P. R. De V nog een echte
en redelijk goede misdaadjournalist was?
Zo jammer na al die redelijke successen uit
het (verre) verleden.
HOOGMOED KOMT DUS OOIT ECHT TEN VAL.

Gast
dennis
december 21, 2019 17:01

Birgit Maasland is inmiddels uitgeroepen tot tv slet 2019, gefelliciteerd meid.

Gast
rudy
december 21, 2019 16:39

Oké dan ben je een “vrouw” van 45 en laat je een ventje van 20 aan je kalkoennenkop zitten? Het ventje heeft toch wel zn handjes na die tijd goed gewassen?

Gast
Marcel
december 21, 2019 14:58

Ik geloof niets van het verhaal, ik ken Bridget goed, zij heeft nooit een slip aan. Altijd klaar om gevingerd te worden.

Gast
de Bruin
december 21, 2019 13:50

@Sum Ting Wong

Haha, die laatste zin!

Gast
sukkel
december 21, 2019 13:24

Bridslet gaat af als een gieter zij en dr tokkie hebben een groot imagoprobleem

Gast
FlyingLotus
december 21, 2019 13:04

Submissive slutwife en goor.

Als ik een hond zou hebben zou die er over heen mogen pissen.

Gast
T
december 21, 2019 12:53

Bridget blijkt toch geen ijskonijn te zijn, maar een hete hartstochtelijke snol.

Gast
Joep
december 21, 2019 12:11

Die gerard joling weet precies wat er is gebeurd, maar je zag dat hij bang was voor peter. Dus zei hij, ik houd mijn mond, maar hij wist wel te vertellen, dat er geen wijnkelder/ flessenhok was. Dus iedereen die daar was heeft alles gezien, dus waarom heeft bridget dan nog een advocaat nodig. Dit is toch een verloren zaak. Beter kan ze het toe geven. Dan was iedereen het een week later al weer vergeten. Nu staat het bijna naast paay zijn filmpje. Omdat ze het zelf zo groot heeft gemaakt.

Gast
Drs. G.A.E.S. Bierhalen
december 21, 2019 11:49

@ A.M.: Natuurlijk had ze een slipje aan, anders kwam er zo’n ijskoude wind tussen haar benen vandaan..

Gast
Masterplugger
december 21, 2019 11:39

Waarom heeft iedereen het toch steeds over een slipje??? Iedereen ziet dat dit eerder ter grootte van een kussensloop moet zijn… Of een oma onderbroek.

Gast
William
december 21, 2019 11:17

Vreemd dat ze in RTL Boulevard dan Steeds Peter R aan het woord laten, dat is toch niet onpartijdig?

Gast
Tokkie
december 21, 2019 11:04

Ben ouderwets maar het staat in de sterren !
Het kan allemaal ( normaal ? ) waar wezen dat je steeds met verschillende kerels in bed licht maar je wordt op afgerekend vroeg of laat ! Het is dan een beetje ziekelijk als je dan beledigd voelt je hebt het toch zelf al publiek persoon over je eigen uitgeroepen , u eigen schuld dikke bult Slipje B. Maasland

Gast
Suzy Wang
december 21, 2019 10:51

imago schade? Welke imago dan?

Gast
Bep
december 21, 2019 10:05

Oh ja heerlijk, we gaan nu de Kluivert-zaak krijgen, ik kan niet wachten.Peter R is zijn toespraak al aan het voorbereiden voor als ze verliezen. “Eigenlijk heeft ze gewonnen want er is nu veel meer aandacht voor zwerfhonden”. “ Het geld dat ze verduistert heeft heeft ze goed belegd in onroerend goed en is nu meer waard geworden”.Dus Rossana heeft goed werk gedaan.Whahahaha.

Gast
Sylvana S.
december 21, 2019 10:04

Het was nog een wit slipje ook. Racisme!

Gast
Matty
december 21, 2019 10:04

Dat deze man zich nu ook al als advocaat voordoet is toch
diep en diep treurig!! Dat we dat niet meteen afstraffen is mij een raadsel!

Gast
Annoniemus
december 21, 2019 10:03

Zou dat slipje nog opgevoerd zijn als bewijsstuk , of was het kruis al verteerd !

Gast
Jan
december 21, 2019 10:01

Prangende vraag!
Wie waren de 5 BN-ers-getuigen die de rechtbank het bewijs gaven dat er meer was gebeurd dan alleen een kus?
Wie oh wie?
Toegegeven, Bridget is aan dit drama echt zelf schuldig aan, maar ik krijg nu wel een soort NSB-er gevoel bij die getuigen.
Ik denk o.a. die partner van Santegoeds, Airen, Renate G.?
De vriendschap tussen Santegoeds en Bridget is hiermee volledig verbroken en hij heeft haar carriere-technisch ook kapot gemaakt.
Hotter Than My Daughter zal wel voorlopig niet worden uitgezonden en misschien is ze de Zwakste Schakel ook kwijt.

Gast
Mw. Bakker
december 21, 2019 10:00

Onbetrouwbare geldgraaiende nep-adviseur is get.
Ik vind Peter R. de Vries een vervelende betweter.
En hij heeft Bridget geen goede dienst bewezen.
Het arme meisje is er zomaar ingetrapt.

Gast
Jantien Visser
december 21, 2019 09:59

De advocaten praktijk van Royce de V, kan beter `Lada`de Vries genoemd worden, geeft hier een signaal af dat ze zaken aanpakken voor het geld, niet omdat zij de klant goed bijstaan.
Blinde Jelle kon zien dat deze zaak nooit gewonnen kon worden met zoveel getuigen van het incident. `Lada de V. is gewoon gek op aandacht geweest.
In mijn ogen is Bridget nu ook verworden tot een dronken del die daardoor niet meer goed kon inschatten welk een showtje zij had opgevoerd voor vele BNers. Toch bewonderingswaardig dat deze zelfde toeschouwers daar altijd over gezwegen hebben. Ons kent ons?

Gast
A.M.
december 21, 2019 09:58

Het verwondert mij dat ze überhaupt een slipje aanhad!

Gast
Fiona van Eesteren
december 21, 2019 09:57

Peter R. De Vries weet het helemáál niet beter.
Hij heeft Bridget en haar rechtszaak gewoonweg gigantisch verneuckt en hij denkt ee waarschijnlijk nog mee weg te komen ook.
Het zou Peter (en Royco) en hun ‘malafide’ kantoortje (aanhalingstekens, want illustratief bedoeld) sieren om Bridget haar centjes terug te geven.
Van enig recht was hier volgens de gemeenschap geen sprake, louter opgeklopte ego’s waarvoor Bridget nu de hoofdprijs heeft betaald.

Gast
K.C.T.
december 21, 2019 09:48

BNers ha ha ha Peter weet het Beter!!! ook deze zelfpijper met z’n (Lada) advocaatje valt door de mand,,, wordt vervolgd met de Kluivert zaak,,,deze Tokkies hebben Peter en advocaatje ook als verdediger van hun oplichtingsactiviteiten,, hoop op een totale “démasquer” van beide partijen, het nationale geteisem aan de schandpaal is een schone zaak,, wordt vervolgd! BNers in overvloed waar zonder moeite de sticker “GETEISUM” op te plakken is!

Gast
T. Splitsing
december 21, 2019 09:47

Volgende slachtoffer van Peter? Katja ‘nooit pijpen in een KLM-vliegtuig’ Schuurman.

Gast
Sloggie
december 21, 2019 09:47

Het zal niet de eerste keer zijn dat Peter de Vries z’n neus in het slipje van een ander steekt. Dikke faal natuurlijk.
Imagoschade en reputatie naar de filistijnen.
Hadden ze maar nooit geluisterd naar Peter z’n gebazel,
maar ja, een gewaarschuwd mens telt nu voor twee.

Gast
Frikandel
december 21, 2019 09:46

Wie gelooft er nu nog in de Vries, dan ben je wel erg dom.

De volgende keer Maasland….Gedraag jezelf, en denk aan je zoontje…
En ook nog,..als je een advocaat nodig hebt, kies dan een GOEIE advocaat.

En beloof me dat je NOOIT MEER op je zoontje gaat stemmen, als je liegt, je durft nogal zeg!!!
Hopelijk gaat het kleine ventje niks over komen door jou domme uitspraak.

HOW DARE YOU !!!!

Gast
ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ..
december 21, 2019 09:44

Voor zoveel publiciteit zouden Bridget en André eigenlijk een rekening moeten sturen naar Petert. Deze zaak heeft zijn advocaten-praktijken natuurlijk genoeg bekendheid gegeven, we denken aan €17,500 en dan praten ze nergens meer over. En het bewijsmateriaal (slipje) wordt verbeurd verklaard.
Kopers genoeg, denken wij zo.

Gast
¡\VeronicaDoet@§₽æ..Beter.?
december 21, 2019 09:37

Peter R de Vries heeft het wéér verkleaut.
Ik ben benieuwd wie zijn volgende slachtoffer wordt….

Gast
FlyingLotus
december 21, 2019 09:36

Te dicht bij de zon vliegen…is van alle tijden.

Gast
#Wie zwijgt is stil#
december 21, 2019 09:36

Een duur kerstcadeautje voor del Bridget aan Privé. Kassa volgend nummer.

Dom om naar PRde Vries te luisteren.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen