6 Inside al zeven weken een drama: raakt het geduld op?

Albert Verlinde en Jan Versteegh roepen in koor dat ‘een programma tijd nodig heeft om te groeien’ als ze naar de horrorscores van hun megaflop 6 Inside gevraagd worden, maar hoe lang dan in vredesnaam? De rubriek heeft er nu zeven weken op zitten en deze week keken er slechts de helft van het aantal mensen dat in de eerste week afstemde op 6 Inside. Toen keken er 253.000 mensen, deze week keken er 132.000 mensen. Dat zijn tien huishoudens met een kijkcijferkastje.

De grote vraag is: hoeveel geduld heeft John de Mol met dit programma dat overduidelijk nooit wat gaat worden? 6 Inside levert nu avond aan avond marktaandelen op van zo’n 4 procent, terwijl de combinatie Hart van Nederland en Shownieuws tot dit jaar op hetzelfde uitzendmoment op 8 à 10 procent zat.

Verlinde en zijn insiders hebben de hele vooravond van SBS 6 afgebroken. Hart van Nederland staat nu om zeven uur geprogrammeerd, maar moet zich daar nu ook tevreden stellen met marktaandelen van zo’n 4 procent.

Het is onbegrijpelijk dat een mediamiljardair de vooravond van SBS 6 dacht te kunnen fixen met een gemakzuchtig uitgevoerd tv-magazine in een studio met de allure van een lokale omroep.

Als dit de ambities van John de Mol met SBS 6 uitstraalt dan kunnen de NPO en RTL voorlopig weer lekker in hun luie stoel gaan zitten, want zo gaat het hem natuurlijk niet worden.

De weekgemiddeldes van 6 Inside tot nu toe:

  • Week 01: 253.000 kijkers,
  • Week 02: 170.000 kijkers,
  • Week 03: 170.000 kijkers.
  • Week 04: 153.000 kijkers,
  • Week 05: 156.000 kijkers,
  • Week 06: 122.000 kijkers,
  • Week 07: 132.000 kijkers.

Foto: SBS

Meer in SBS

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen