Linda verhuist tijdschrift naar Talpa en wordt Net5-baas

Linda de Mol brengt haar mediaplatform LINDA. na vijftien jaar onder bij haar broer John de Mol. Talpa Network haalt het tijdschrift weg bij uitgeverij Sanoma. Dat hebben de betrokken partijen laten weten. Het is niet het enige Linda-nieuws dat Talpa bekendmaakt, want tegelijkertijd wordt duidelijk dat La Mol samen met LINDA.-hoofdredacteur Jildou van der Bijl de Talpa-vrouwenzender Net5 gaat bestieren. Ze willen er ‘de leukste vrouwenzender van Nederland’ van maken.

Linda de Mol was samen met Sanoma mede-eigenaar van LINDA.-uitgeverij Mood for Magazines. Sanoma heeft zijn aandelen nu verkocht aan Linda, die Talpa nu mede-eigenaar maakt. “Talpa Network wil investeren in de groei en de uitbreiding van LINDA., op verschillende platformen.” Daarnaast worden ook samenwerkingen ontwikkeld met andere Talpa Network kanalen, zoals radio en televisie.

De huidige creatief directeur van LINDA., Jildou van der Bijl, blijft in die functie en wordt daarnaast samen met Linda de Mol creatief directeur van de Talpa Network-televisiezender Net5.

Linda de Mol: “Ik zie door deze nieuwe samenwerking echt enorm veel mogelijkheden om het mooie merk en bedrijf, dat LINDA. geworden is, verder uit te bouwen op alle platformen en helemaal toekomstproof te maken en verheug me er enorm op om samen met Jildou Net5 tot de leukste vrouwenzender van Nederland te maken.

Jildou van der Bijl: “Dit is een waanzinnige kans om de sterke vrouwenmerken LINDA. en Net5 nog relevanter te maken voor zowel consumenten als adverteerders. De mogelijkheden zijn eindeloos, mijn hoofd zit al vol plannen. En ik heb veel zin om samen met Linda en de mensen van Talpa Net5 uit te bouwen tot de meest impactvolle vrouwenzender van Nederland.

Talpa Network-baas Peter de Mönnink is verheugd. “Wat een voorrecht om zo’n geweldige samenwerking aan te kunnen gaan. Mood for Magazines is in haar genre hèt benchmark multimediabedrijf in Nederland. Schitterende merken met een echte en hechte binding met de diverse doelgroepen. ‘Leuke vrouwen’ voorop.

Voor Talpa Network een nieuwe parel in het portfolio. De fantastische vakmensen die voor LINDA. werken, blinken uit in creativiteit. Samen met Net5 en andere merken is dit een springplank voor groei. Dat ondersteunen wij van harte.

Alle extensies van LINDA. blijven in de nieuwe samenwerking bestaan en het bedrijf blijft gevestigd in het nieuwe pand aan de Huizerstraatweg in Naarden.

In 2018 bedroeg de omzet van Mood for Magazines 27 miljoen euro en de operationele winst was 6 miljoen euro. Mood for Magazines is gewaardeerd op 47 miljoen euro (waarvan Sanoma 86 procent eigenaar was). Er werken 53 mensen.

Foto: Talpa Network

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen