RTL 4-show Time to Dance levert 29 procent kijkers in


De kijkcijfers van vrijdag 4 mei 2018 (SKO)

Het nieuwe programma Time to Dance met presentatoren Chantal Janzen en Jamai Loman heeft vrijdagavond kijkers verloren op RTL 4. De tweede aflevering bleef steken op 757.000 kijkers (13,5 procent). Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Time to Dance trapte vorige week af met bijna 1,1 miljoen kijkers en 18 procent marktaandeel. Dat betekent dat het programma in één week tijd bijna dertig procent van zijn kijkers is kwijtgeraakt en bijna een kwart van zijn marktaandeel.

Voor RTL 4 zijn deze cijfers van Time to Dance even slikken na zes maanden achterover te hebben geleund met The Voice en The Voice Kids. Het komende halfjaar kan de zender níet terugvallen op de succesvolle talentenjacht.

Ondanks het kijkersverlies was RTL 4 nog wel de nummer twee op prime time. De nummer één was NPO 1: het Achtuurjournaal begon vanwege Dodenherdenking pas om half negen en trok 2,8 miljoen kijkers (43 procent). De TV Show op Reis had er aansluitend 993.000 (17 procent).

De nummer drie op prime time was NPO 2. Mijn Vader Was Fout trok 743.000 kijkers (13 procent) naar die zender.

Verder keken de meeste mensen naar RTL 7. Voetbal Inside zette 568.000 kijkers (10 procent) neer.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • SBS 6 scoorde met Schindler’s List: 349.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Big Bang Theory: 300.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met NCIS New Orleans: 262.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Suskind: 244.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Zwartboek: 214.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Gordon Ramsay Over Cocaine: 85.000 kijkers.

Vooravond en late avond

De Nationale Dodenherdenking (2,2 miljoen), Half Acht Nieuws (996.000), Zesuurjournaal (801.000), GTST (738.000), RTL Boulevard (724.000), EenVandaag (708.000), Dodenherdenking Waalsdorpervlakte (623.000) en Editie NL (602.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw (720.000), Nieuwsuur (638.000), Hart van Nederland (509.000), Operatie D-Day (504.000) en RTL Late Night (500.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 29 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 14 procent en NPO 2 brons met 8 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.765.000
02. Nationale Dodenherdenking (NPO1) 2.171.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 996.000
04. TV Show op Reis (NPO1) 993.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 801.000


06. Time to Dance (RTL4) 757.000
07. Mijn vader was fout (NPO2) 743.000
08. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 738.000
09. RTL Boulevard (RTL4) 724.000
10. Pauw (NPO1) 720.000


11. EenVandaag (NPO1) 708.000
12. Nieuwsuur (NPO2) 638.000
13. Dodenherdenking Waalsdorpervlakte (RTL4) 623.000
14. Editie NL (RTL4) 602.000
15. Voetbal Inside (RTL7) 568.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 28.8%
2. RTL4 / 14.3%
3. NPO2 / 8.0%
4. SBS6 / 6.8%
5. RTL7 / 5.3%


6. RTL8 / 3.5%
7. NPO3 / 3.2%
8. Vero / 3.0%
9. NET5 / 2.9%
10. RTL5 / 1.3%


11. Discov / 0.9%
12. TLC / 0.8%
13. Eurosp / 0.7%
14. SBS9 / 0.7%
15. ID / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 40,0%
2. RTL Nederland 24,5%
3. SBS Groep 13,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen