RTL 4 vervangt Premiersdebat door Rode Hoed Debat

Foto: SBSRTL 4 vervangt het geannuleerde Premiersdebat op 26 februari door het RTL Rode Hoed Debat. Hieraan doen de lijsttrekkers van de vijf volgende partijen mee: CDA, D66, GroenLinks, SP en PvdA. Dat heeft de tv-zender laten weten. Onder leiding van Frits Wester gaan de lijsttrekkers vanaf 21.00 uur bij RTL4 in debat over hun opvattingen, verschillen, leiderschap en de toekomst van Nederland. “RTL geeft hiermee gehoor aan een massale roep van kijkers om meer debat op tv.”

Harm Taselaar, hoofdredacteur RTL Nieuws, zegt: “We hebben gemerkt dat heel veel kiezers zoekende zijn en behoefte hebben aan meer informatie. Ze stellen ons actief die vraag. Ook onder de politieke partijen is er een breed gedeelde wens om prime time de degens te kruisen en kiezers te informeren over hun belangrijkste standpunten.”

We zien het als onze taak om aan die behoefte tegemoet te komen. Daarom hebben we besloten de verkiezingscampagne op tv met dit debat af te trappen. Ik kan zeggen dat alle vijf lijsttrekkers ondertussen hebben toegezegd.’

RTL heeft – na het afhaken van PVV en VVD voor het Premiersdebat – deze keer gekozen voor de grootste vijf partijen in de Peilingwijzer na PVV en VVD. CDA, D66 en GroenLinks liggen daarbij op kop. De verschillen met SP en PvdA zijn in de laatste Peilingwijzer zeer gering.

Foto: RTL

41 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Joop55
februari 15, 2017 11:57

15 maart, CDA is nou al duidelijk.

Gast
kampie
februari 15, 2017 10:54

fred
dinsdag 14 februari 2017 om 18:04

aldus fred, de geitenwollen sok

Gast
johan d
februari 15, 2017 10:53

wel toepasselijk in de rode hoed

Gast
Anoniem
februari 15, 2017 09:43

Waarom niet om 20.00?

Gast
wim
februari 15, 2017 07:44

Gisteravond: Jinek-Tan verschil 1 miljoen kijkers

Gast
Van Leemhuyzen
februari 15, 2017 02:49

@0:56

Mee eens!

Gast
F'iscadel
februari 15, 2017 00:56

Dat debat is niet compleet zonder de PVV. Dus ik ga niet kijken!

Gast
Wigwam
februari 14, 2017 23:58

Dit RTL4-debat is een soort van Olympische losersvlucht

Gast
Marcel
februari 14, 2017 22:24

Sinds Kok is de PVDA gewoon een elitaire neo liberale partij voor de grachtengordel.

Gast
Anoniem
februari 14, 2017 22:13

PvdA links? Laat me niet lachen, Drees draait zich al jaren om in zijn graf. Net zoals Joop den Uyl. Walgelijk liberale partij en hoezo neo-liberaal geef dr maar een draai aan. Compleet van het padje af.

Gast
Marcel
februari 14, 2017 21:54


dinsdag 14 februari 2017 om 21:42:

Trap er toch niet in!

Gast
Marcel
februari 14, 2017 21:42

PvdA is absoluut links, zeker met Asscher aan het roer.

Gast
pieter
februari 14, 2017 21:19

wat zeuren de mensen toch over linkse partijen en zenders is naast de NPO nu ook RTL al links?

Wat willen jullie nou weer 4 jaar Rutte?
die de meeste de armoede in gejjaagd hebben?
en gestolen van de gewone man
Ga maar lekker op de VVD en PVV stemmen ,dan
worden jullie nog meer uitgeknepen en gaan de voorzieningen en opgebouwde rechten helemaal naar de knoppen mede mogelijk gemaakt door D66 en GL

Nederlanders zijn dom heel dom als ze moeten stemmen
en reken maar dat Rutte 3 eraan komt
hebben jullie 4 jaar lang voedsel om te klagen

MIJN STEM GAAT NAAR DE MEEST BETROUWBARE PARTIJ DE SP

Gast
Ha ha ha, die watiserdan! Nooit naar school geweest?
februari 14, 2017 21:15

@watiserdan:

Kun jij me vertellen waarom PVV’ers als jij het Nederlands altijd zo slecht beheersen?

Gast
schuld van Poetin
februari 14, 2017 20:50

Het is mijn schuld ik geef het toe.

Gast
watiserdan
februari 14, 2017 20:45

@fred
dinsdag 14 februari 2017 om 18:04

Ah jij bent er dus zo 1 dat als jij een afspraak maakt je het gaat schenden, zal erg gezellig zijn in je vrienden kring, oh wacht die hebben je laten vallen omdat je schijt aan afspraken hebt.

Gast
Sanne
februari 14, 2017 20:33

Net goed, PVV en VVD wilden niet, omdat er één partijtje bij kwam, boehoe… Nou moeten ze op de blaren zitten. Eigen schuld hoor.

Gast
Kees D
februari 14, 2017 20:02

Rutte en Wilders dachten sluw strategisch te zijn, maar vissen achter het net. Als ze zich in déze situatie al de kaas van het brood laten eten, hoe krijgen ze dan ooit strategisch iets voor elkaar in Brussel of Washington? Ze hebben zelf niet eens door hoe ze hun eigen belangen verkwanselen.

Gast
Frankopdebank
februari 14, 2017 19:48

Ach ja, Wilders loopt weer eens weg als het hem iets niet bevalt. Da’s geen staatsman, da’s een dreinerig klein kind.

Gast
Marcel
februari 14, 2017 18:54

Wat nou ‘links onderonsje’ het CDA en de PVDA zijn allerminst links te noemen.

Gast
Graaf Volkert
februari 14, 2017 18:51

Dit laat weer zien dat Wilders zijn verantwoordelijkheid niet durft te nemen en alleen maar roeptoetert. Juist nu had hij kiezers definitief voor zich kunnen winnen…
Hierdoor zal hij nooit gaan regeren. Hij laat snel verstek gaan…

Gast
Henk
februari 14, 2017 18:27

Ik ben benieuwd: wat VVD en PVV willen, weet ik nou wel, en dat arrogante ‘wij maken de dienst wel uit bij zo’n debat’ is me echt in het verkeerde keelgat geschoten: stelletje regenten. Door hun arrogantie krijgen de anderen een kans, eens kijken of daar wat goede ideeën tussenzitten.

Gast
David
februari 14, 2017 18:24

Een debat zonder weglopers, altijd beter dan niets. Hier komt misschien de linkse uitdager van Rutte en Wilders naar voren… Interessant!

Gast
fred
februari 14, 2017 18:04

Geweldig van RTL.
Je laat je toch niet “in je zak schijten” door 2 van die over het paard getilde politici.
Pluim voor RTL.
Tip voor de andere debatten : Alles zonder VVD en PVV !!!!

Gast
Marcel
februari 14, 2017 18:03

Een links onderonsje. Precies wat RTL wilde.

Gast
Walter
februari 14, 2017 17:56

RTL heeft toch zijn zin: De PVDA toch bij het debat!

Gast
SLinkse Kleine Partijtjes
februari 14, 2017 17:49

Er is deze kleine linkse partijtjes, met allemaal gladde voormannen, alles aan gelegen om rechts de grond in te trappen.
Dat doen ze, sinds Pim Fortuyn, nu al jaren, en nog steeds hebben ze niets geleerd!
RTL is linkser en linkser aan het worden.

Op deze avond gaat heel links met elkaar in “debat”. Wow, zeteltje pikken van elkaar; Dat wordt spannend.
Ze beloven weer van alles en maken, zoals iedere verkiezing, helemaal niets waar van hun belofte!

Gast
Anoniem
februari 14, 2017 17:42

Goed zo RTL de vvd is hier niet blij mee.

Gast
Anoniem
februari 14, 2017 17:38

PVV en VVD verliezen bij eenvandaag ,de vvd zakt van 41 naar 23 bijna de helft minder daar word niet over gesproken in de media ,bij de telegraaf staat vvd nadert de pvv terwijl ze verliezen.

Gast
ano@niem.nl
februari 14, 2017 17:32

Gewoon schandelijk wat RTL doet. Door hun eigen manier van handelen hun eigen zin krijgen: de linkse partijen aan het woord zonder tegengewicht.

Dit slaat werkelijk nergens op en slaat de plank volledig mis!

Gast
Van Leemhuyzen
februari 14, 2017 17:28

5 waardeloze partijen!

Gast
Anoniem
februari 14, 2017 17:03

De naam is wel erg suf!

Gast
Ans
februari 14, 2017 16:58

@mark

EenVandaag heeft Wilders vs Rutte al.

Gast
Anoniem
februari 14, 2017 16:58

Nederland is een gereformeerd land stem dus SGP of CDA.

Gast
Anja
februari 14, 2017 16:44

@Kees D, Zie opmerking van watiserdan. Te dom om te schijten.

Gast
Marcel
februari 14, 2017 16:35

Goede beslissing van RTL. Van links zal toch de aanval geopend moeten worden, CDA beschouw ik daar niet toe natuurlijk want dat is een christelijke variant van de VVD, en ook de PVDA niet, zo neo liberaal als de pest allemaal ondanks mooie linkse beloftes. Maar van de overige partijen verwacht ik wel wat.

Gast
magere marc
februari 14, 2017 16:27

+ twee kartonnen borden voor straf.

Gast
watiserdan
februari 14, 2017 16:15

oftewel heel dat linkse rtl met dat linkse debat lekker overslaan.

Gast
Calvin
februari 14, 2017 16:11

Goed van ze. PVV en VVD krijgen toch genoeg aandacht.

Gast
Kees D
februari 14, 2017 16:06

Ben benieuwd of RTL nou voor linkse kerk wordt uitgemaakt nu Arrogant Rechts liever carnaval viert.

Gast
Mark
februari 14, 2017 16:06

Als SBS 6 slim is strikken ze Rutte & Wilders.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen