VPRO presenteert nieuw logo

Foto: VPRODe VPRO heeft een nieuw logo. Het oude logo uit 1982 is getransformeerd in een nieuw beeldmerk, waarmee de omroep zich beter wil onderscheiden in het grotere media-aanbod. Het bureau Thonik heeft het logo ontworpen voor flexibel gebruik. “Thonik creëerde met het nieuwe logo het uitgangspunt van een eindeloos te variëren, maar voortaan altijd herkenbare stijl in de vormgeving van alle programma’s en uitingen van de VPRO“, zo vertelt een woordvoerster dinsdag.

De pay-off die VPRO in campagnes gaat voeren is ‘meer VPRO’. “Meer VPRO, door de overtuiging dat er meer behoefte is aan kwaliteit op televisie, radio en internet, zoals de VPRO die aanbiedt. Met onderscheidende documentaires, diepgravende onder- zoeksjournalistiek en kritische reportages, met oor voor muziek uit de voorhoede en oog voor film, design, trends en literatuur, met intelligente belangstelling voor wetenschap, met sterk drama, pakkende satire en eigenzinnige jeugdprogramma’s.”

Meer VPRO omdat er met meer leden meer VPRO kan zijn. Meer VPRO omdat de VPRO Gids in het vervolg met honderd pagina’s nog meer inhoud heeft. Meer VPRO omdat dit bijdraagt aan een sterke Publieke Omroep in een tijdsgewricht waarin de noodzaak ervan onder druk staat. Meer VPRO omdat de VPRO meer wil“, besluit de zegsvrouw.

Een video van de nieuwe huisstijl is online te bekijken.

23 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
eddy XD
augustus 26, 2010 10:22

Mooi logo, waarom een andere logo?
misschien ga VPRO fuseren met VARA en BNN

Dan komt en waarschijnlijk weer een nieuwe logo
BVV of zo iets

Gast
Michelle Mosterd
augustus 25, 2010 11:59

Een formidabel nieuw logo, maar ‘Meer VPRO’ is erg ongeïnspireerd, erg AVRO en vooral ook heel erg 2002. Daar helpen die twee alinea’s uitleg verder niet bij. Trouwens, wat was er mis met ‘Ja, daar zijn wij van’? Dat was nog eens een pay-off!

Gast
Coeus
augustus 25, 2010 10:40

De ontwerper van het oude logo, Willem van den Berg, zei vijftien jaar geleden al dat hij niet begreep dat ze het nog steeds niet hadden vervangen: “Zal wel teveel kosten om al het briefpapier enzo te vervangen”, grapte hij toen. Maar het is een aardig voortborduursel op. Nog steeds herkenbaar en toch nieuw.

Gast
michel
augustus 25, 2010 08:38

Ik vind dat de VPRO iets moet doen aan Villa Achterwerk. Valt totaal weg in de programmering van Z@PP. En Frank Lammers gaat Eric Corton vervangen bij De Nederpopshow. Wat een stomme zet dit. Eric Corton is De Nederopshow!

Gast
dnhk
augustus 24, 2010 22:38

wahahaha zoiets als “new” coca cola….

Gast
Tom
augustus 24, 2010 21:41

Vind het nieuwe filmpje mooi, met toch weer gelukkig de herkenbare muziek erbij.
Mede door het filmpje vind ik het logo toch wel mooi.
Ben ook benieuwd naar de vernieuwde VPRO gids.

Gast
Frans
augustus 24, 2010 20:00

Het is iets moderner dan het huidige, maar het oogt nog ouderwetser.
Knap hoor. ;-)

En deze dan ?
http://www.sportgeschiedenis.nl/userfiles/vprologo.jpg

Gast
LD
augustus 24, 2010 18:44

Vind het niet lelijk, ’t is herkenbaar voortgeborduurd op het oude logo. De redenerin van meer herkenbaarheid volg ik niet, het oude logo was al heel VPRO.

Gast
Eddie
augustus 24, 2010 18:06

Filmpje is wel echt leuker

Gast
Medi@watcher
augustus 24, 2010 18:01

Men voelt zich tegenwoordig al snel verleid tot verandering. Was in dit geval niet nodig nodig.

Gast
NEGATIEF
augustus 24, 2010 17:57

Ik vind het een mooi logo. En als je het vergelijkt met het ‘verbeterde’ logo van RTL7, is dit mijns inziens toch wel een verbetering x 100.

Gast
Henkers
augustus 24, 2010 17:50

Vond de huidige slogan erg tof. ‘VPRO, ja daar zijn wij van’. Gewoon, omdat het best wel random is.

Gast
Naamloos!
augustus 24, 2010 17:46

hmm, opzich wel beter dan de vorige:)

Gast
Nathan
augustus 24, 2010 17:20

Had ik ook kunnen bedenken.

Gast
Anoniem
augustus 24, 2010 17:16

vond het oude logo toch meer VPRO… :(

Gast
NRG - 5 jaar isoaps.nl
augustus 24, 2010 17:13

Het nieuwe logo van de NCRV blijft lelijker :P

Gast
Marijn
augustus 24, 2010 17:00

Past wel bij de VPRO…

Gast
Jesse
augustus 24, 2010 17:00

Ik vond het oude logo mooier. Jammer.

Gast
Max
augustus 24, 2010 16:56

Jammer, het oude logo bestond al zo lang, was echt een klassieker geworden.

Gast
anonymous
augustus 24, 2010 16:50

Het oude logo uit jaren 70 is nog de mooiste.. deze is lelijk, vooral het lettertype. Hoop niet dat ze de hele stijl gaan doorvoeren in de betiteling etc. Dat zou pas echt zonde zijn!

Gast
David (2)
augustus 24, 2010 16:48

Grappig, zat laatst er net aan te denken dat dat logo al zou oud is als ik me herinner (ben uit 1976 dus klopt dan ook wel :P).

Gast
Anoniem
augustus 24, 2010 16:41

Wel een verbetering, maar idd nog steeds niet mooi

Gast
Wouter
augustus 24, 2010 16:29

mooier.. maar nog steeds erg lelijk haha

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen