Eyeworks breidt uit naar Brazilië

Televisieproducent Eyeworks breidt haar activiteiten uit naar Brazilië. Met ingang van 1 januari 2008 opent het bedrijf van Reinout Oerlemans een productiekan- toor in Sao Paolo, dat zal worden geleid onder supervisie van Diego Guebel, CEO Eyeworks Cuatro Cabezas. Dat laat een zegsman van Eyeworks vandaag weten. Eyeworks-directeur Reinout Oerlemans is erg blij met deze uitbreiding: “Deze uitbreiding naar Brazilië betekent dat we met Eyeworks nu zijn vertegenwoordigd in 12 landen.”

Reinout Oerlemans ziet veel nieuwe kansen. “Met het huidige succes in Zuid-Amerika als een van de toonaangevende producenten in Argentinië en Chili zien we grote mogelijkheden de rijkelijk gevulde Eyeworks catalogus ook naar Brazilië te brengen. Met CQC is de eerste opdracht al binnen en ik ben ervan overtuigd dat we daar een vliegende start mee zullen maken. Dat programma is een begrip in Zuid-Amerika.

Het eerste programma dat voor de Braziliaanse markt zal worden geproduceerd is Caiga Quien Caiga (CQC). CQC is een wekelijks nieuwsoverzicht met een eigenzinnige, ironische en vooral humoristische benadering. “Het programma wordt door Eyeworks met veel succes geproduceerd in Argentinië, Spanje, Chili, Italië, Frankrijk en Israël met marktaandelen oplopend tot 40%“, aldus een zegsman. “Het succesvolle programma bewijst wederom zijn waarde na eerder al als breekijzer te hebben gefungeerd voor Eyeworks op de Argentijnse, Chileense en Spaanse markt.

Eyeworks werd in 2001 opgericht door Oerlemans en heeft thans productievestigingen in 12 landen, op 4 verschillende continenten: Nederland, België, Duitsland, Zweden, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Argentinië, Chili, Brazilië, Nieuw Zeeland, Australië en de Verenigde Staten. Televisieprogramma’s en formats van Eyeworks worden in meer dan 50 landen over de hele wereld uitgezonden.

Internationale succesformats zijn onder meer Test The Nation, The Chair, The 10, Miss Popularity, So You Wannabe A Popstar, Ticket to the Tribes, Win My Wage, Who Wants to Marry my Son. Meest recente succes is het zelf ontwikkelde Beat the Blondes dat is verkocht in 16 landen waaronder Duitsland, Frankrijk en Italië. (Foto: Kippa)

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen