NPO verdedigt Apple-hysterie onder populaire dj’s

Geplaatst op Wed 13 Sep 2017 om 14:00

De NPO vindt het geen probleem dat enkele omroepgezichten zo hysterisch doen over de nieuwe peperdure iPhone van telefoongigant Apple. Dat laat de publieke omroep weten op Twitter. De allernieuwste iPhone X werd dinsdag gepresenteerd in de Verenigde Staten en gaat maar liefst 1.329 euro kosten. 3FM-dj’s Domien Verschuuren en Michiel Veenstra, twee echte Apple-fans, roepen hosanna, terwijl de meerderheid van hun luisteraars dit niet kan betalen, klonk een klacht op Twitter.

Critici vinden het zuur dat de gewone man op straat stijl achterover slaat van dit soort prijzen voor een telefoon, terwijl presentatoren die in Hilversum voor een flopzender werken er met het grootste gemak elk jaar één kunnen kopen en dan ook nog nonchalant kunnen roepen dat ze hem af en toe wel eens stuk laten vallen.

De NPO reageert op Twitter op een klacht hierover. “Ik weet niet over welke medewerkers je hebt precies hebt, maar je kunt wel stellen dat Apple een grote fan-schare heeft. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat iedereen ook meteen een nieuwe iPhone hoeft te kopen, maar wel dat de nieuwe iPhone nieuwswaardig is.

Ondertussen heeft Domien Verschuuren de pre-order-datum van de iPhone X, 27 oktober, al in zijn agenda gezet. “Dit worden pre-order wachtrijen waar je bang van wordt..“, zegt de dj. “1329“, twittert hij daarna over de prijs. “Ben al onderweg! ;)

Ook Michiel Veenstra kan niet wachten: “Ik ben al met slaapzak onderweg hoor.

Bij de commerciëlen, die er volgens oud-3FM-dj Giel Beelen een veel zuiniger salarisbeleid op nahouden, is men kritischer. “Echt belachelijk“, zegt Erik Mouthaan bijvoorbeeld over de prijs.

En SBS 6-ster Maurice Wijnen: “Er komt een moment dat je denkt: 1329 euro voor een iPhone X? Doe ff normaal gekke appels!

Volgens Boulevard-ster Luuk Ikink loopt Samsung voorop. “Oled-schermen, gezichts-herkenning, geen home button meer, telefoon zonder randjes. Op alles. Apple is alleen awesome in het perfectioneren.

Ook de media reageren kritisch. Zo denkt De Telegraaf dat het toestel vanwege zijn prijs een heuse ‘status-telefoon’ gaat worden.

De nieuwe iPhone X is volgens critici de belangrijkste nieuwe iPhone in jaren. Voortaan kan men de telefoon ontgrendelen door naar het toestel te kijken én kan men gepersonaliseerde poep-emoticons naar elkaar sturen.

Foto: Michel Schnater/BNNVARA








17 Reacties op “NPO verdedigt Apple-hysterie onder populaire dj’s”


  1. Tichelaar

    Nog nooit een sympathieke Apple-gebruker ontmoet. Maar onsympathiek zijn is niet verboden.

  2. Von Metternich

    Gek toch hoe dat werkt hè, het menselijk brein. Je zou denken: een 3FM-dj geneert zich kapot en houdt zich muisstil, maar kennelijk zorgt moeder natuur er op één of andere manier toch voor dat die typjes zonder enige terughoudendheid protserig durven te doen op twitter.

  3. John

    Piep Giel

    Hahahaha

  4. John

    Giel heet eigenlijk Jack Spijkerman

  5. Olga

    Who cares? Wat een non-nieuws. Mensen mogen toch enthousiast zijn over iets en hun geld besteden waaraan zij willen? De een aan een nieuwe phone van 1329 euro, de ander koopt een nieuwe vouwwagen. Ieder zijn ding toch?

  6. b

    Onzin verhaal , hoeven we ook niet meer naar voetbal te kijken want er zijn aardig wat mensen die geen kaartje of Foxsport kunnen betalen en zo kun je dus eindeloos door gaan met het bashen van dingen die te duur zijn . Producten die te duur zijn prijzen zichzelf uit de markt maar dat wil niet zeggen dat het geen goed product is . Als iemand het geld er voor over heeft is dat toch prima.

  7. Radio NERD

    Alleen mensen die niet echt hoeven te werken voor hun geld , geven geld uit
    aan die over geprijsde artikelen van appel.
    Productie kosten i Phone 10 $ 75,00 verkoop $ 999 !! .
    Tja sommige mensen willen graag beduveld worden.

  8. De Waarheid

    iPhone is van Apple… Dat is een merk. dat hoort normaal STER tijd in te kopen. Zolang dat niet is gedaan MAG er niet, nooit en te nimmer, over een commercieel merk of product gesproken worden. net als de weggedraaide of slecht afgeplakte merken op flesjes in beeld. Dus sluikreclame, dus aanpakken!! #iDioten

  9. Kijkhenk

    Heel bjzonder allemaal,
    en dan wel Mecedes-logo afplakken bij het Familiediner?!?!
    Hoeveel meet-maten zijn er in Hliversum?!?

  10. robb

    Als hun luisteraars ook graag een willen moeten ze exrta hun best doen om ook een te kopen als ze het willen ,niet zo zielig doen zou ik zeggen.

  11. anonymous

    Ach de Tesla waar Mattie in rijdt kan ik ook niet betalen

  12. jelle

    Kom Tichelaar, gaan we een keer bier drinken. 😉

    On topic: als ze t kunnen betalen, moeten ze het maar gewoon kopen. Ik ga voor de goedkopere versie als mijn oude brikkie op is.

  13. mark

    Apple is niet zo goed maar ja je wilt toch ergens bij horen.

  14. rick

    3fM Luisteraars?

  15. KIP

    MC bedoelt kopen is krijgen. De zin had moeten zijn:De gewone man krijgt zo’n telefoon niet cadeau. Domien en Veenstra hebben er een van Apple door de bus gedouwd gekregen. Vooral GL’er Veenstra moet zich schamen.

  16. Alex

    Geef die twee een persoonlijke boete van 1.329 EUR.

    Er zit een verschil tussen melden dat de telefoon komt en het promoten ervan. Die lijn is heel duidelijk en wordt hier overtreden.

  17. toxilogic

    Och die jongetjes laten hun ware gezicht zien om hun nieuwe speeltje te ontsluiten, dit biedt ongekende mogelijkheden bijvoorbeeld hun snobistische smoelwerk dusdanig te verbouwen dat ze geen 112 meer kunnen bellen, doei !

Reageer

Voor het reageren op artikelen van Mediacourant gelden huisregels. Lees de policy.

Let op: Reacties aan Mediacourant of vragen over redactionele keuzes kunt u slechts toesturen via het mailformulier.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.