Licht kijkersverlies voor Net5-serie Bagels & Bubbels

Geplaatst op Wed 15 Apr 2015 om 8:56


De kijkcijfers van dinsdag 14 april 2015 (SKO)

Foto: MAXDe nieuwe Net5-serie Bagels & Bubbels met Bracha van Doesburgh en Egbert-Jan Weeber heeft dinsdagavond een licht kijkersverlies geleden. De tweede aflevering trok 336.000 kijkers, goed voor ruim 5 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Bagels & Bubbels trapte vorige week af met 389.000 kijkers en bijna 6 procent marktaandeel. Van het oorspronkelijke kijkerspubliek is deze week 14 procent afgehaakt. Wat overblijft is een nog magerder score.

Net5 probeert uit het dal te komen met dure eigen dramaseries. Deze serie, en Dagboek Van Een Callgirl, dat donderdag 333.000 kijkers overhield, zijn helaas geen successen.

Al me al was Net5 dinsdagavond de zevende zender van de avond. De grote nummer één was NPO 1 met bijna 21 procent aandeel, gevolgd door RTL 4 (18 procent), NPO 3 (12 procent) en SBS 6 (9 procent).

Eretribune

NPO 1 had met het Achtuurjournaal (1,8 miljoen) de winnaar van de avond in huis, RTL 4 met Goede Tijden Slechte Tijden (1,4 miljoen) de nummer twee en NPO 3 met Atlético Madrid – Real Madrid (1,4 miljoen, 21 procent) de nummer drie én de winnaar op prime time.

Het meest bekeken alternatief op prime time werd geboden door NPO 1, dat bijna 1,2 miljoen kijkers trok met Opsporing Verzocht (19 procent) en 982.000 kijkers met De Nationale Misdaadmeter (15 procent).

RTL 4 brons op prime time

RTL 4 pakte brons op prime time met 942.000 kijkers voor Jo Frost: Nanny on tour (15 procent) en 975.000 kijkers voor Herman en Martijn (15 procent).

SBS 6 scoorde vooral met Hart van Nederland (758.000 kijkers, 13 procent) en noteerde op prime time 649.000 kijkers met NCIS: Los Angeles (10 procent).

Showrubrieken

De showrubrieken RTL Boulevard en Shownieuws scoorden 768.000 en 666.000 kijkers, terwijl DWDD (1,2 miljoen) als vertrouwd de talkshowstrijd won van RTL Late Night (928.000) en Pauw (752.000).

De meest bekeken film van de avond was 3:10 To Yuma met 261.000 kijkers op RTL 7. De meest bekeken niet-Nederlandstalige serie was NCIS: Los Angeles op SBS 6.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.831.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.415.000
03. Atletico Madrid – Real Madrid (NPO3) 1.350.000
04. De Rijdende Rechter (NPO1) 1.239.000
05. De wereld draait door (NPO1) 1.194.000


06. Opsporing verzocht (NPO1) 1.188.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.146.000
08. Nationale Misdaadmeter (NPO1) 982.000
09. Herman en Martijn Op De Proef (RTL4) 975.000
10. Jo Frost Nanny on tour (RTL4) 942.000


11. RTL Late Night (RTL4) 928.000
12. EenVandaag (NPO1) 838.000
13. Voetbal CL NB (NPO3) 828.000
14. Journaal 18:00 (NPO1) 815.000
15. RTL Boulevard (RTL4) 768.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 20.7%
2. RTL4 / 17.6%
3. NPO3 / 12.1%
4. SBS6 / 9.2%
5. NPO2 / 6.9%


6. RTL5 / 4.1%
7. NET5 / 4.1%
8. Vero / 4.1%
9. RTL7 / 3.9%
10. RTL8 / 2.0%


11. TLC / 1.1%
12. FOX / 0.9%
13. Comedy / 0.9%
14. Discov / 0.7%
15. N.geog / 0.4%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 39,7%
2. RTL Nederland 27,6%
3. SBS Groep 17,7%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 








35 Reacties op “Licht kijkersverlies voor Net5-serie Bagels & Bubbels”


  1. Paul

    miljoenen iretriares en ghanese in onze asieldorpen , en de nederlanders kijken televisie .

  2. Ra's al Ghul

    SBS9 al sinds vorige week donderdag niet meer in de marktaandeel top 15.

    Wat een drama.

  3. peter1

    @Ra `S al Gul. En waarom is het een drama , lijkt meeer een drama voor zenders die daar nog onder zitten

  4. twan

    Martijn en herman waren ook weer leuk gister alleen jammer dat hwt eten waarom.het gin beetje tegen viel.

  5. Frans

    over 2 maanden begint de Tour weer

  6. peter1

    SKO kastjes houders hebben ook een vast kijk patroon
    daarom komt SBS nooit boven de 20
    RTL gemiddeld 28
    en de NPO meestal op 1

    Misschien staan erbij de oudjes meer kastjes

  7. jevon

    Briljante rijdende rechter gisteren. Het kwaad heeft een gezicht gekregen. Een eigenaar/architect/projectontwikkelaar die een stukje terras van 8 m2 claimt om er niets mee te doen.

  8. Frenkie

    Als Net5 nou maar het aandurft om hiervan een 2e en 3e seizoen te bestellen. De cast en het verhaal is gewoon goed/leuk. Deze serie is één van de bouwstenen voor het weer op orde krijgen van Net5. Met de contacten van de netmanager bij Heineken moet het toch wel lukken om Heineken voor meerdere seizoenen als sponsor te behouden. Op RTL4 was deze serie een kijkcijferhit.

  9. Mediaprak

    GTST en DWDD zakken een beetje in. RTL heeft zo wie zo dit jaar met ‘eigen” producties een minder voorjaar. 1,5;milj voor CL. mij benieuwen of Veronica dat volgend jaar lukt.

  10. Al2.0

    Misschien kam MC een stukje weiden aan de teleurstellende start van de Amerikaanse hitserie Empire met 84000 kijkers bij Fox. Het is duidelijk dat de tv kijker steeds meer een oude luie zapper blijkt te zijn, die niet verder kijkt dan NPO of RTL. En verder doorzappen dan kanaal 10 maar eng vindt. Jammer!

  11. Borus

    Veronica doet het weer!

  12. Fox watch

    SBS is totaal buiten beeld en lijkt qua kijkcijfers op het mislukte RTL Lounge.

  13. Anonymous

    @ Paul. Ook buitenlands? Wat zijn in hemelsnaam iretriares?

  14. erik

    Ik vind dat zo nu en dan ze een gok moeten nemen. Sommige series groeien des te langer ze lopen

  15. Owen

    Lounge zit ook in het duurdere extra pakket en SBS9 in het gratis pakket dus ook niet vergelijkbaar aangezien RTL Lounge in minder yhuishoudens te zien is. En aangezien RTL geld vraagt voor RTL Lounge en Crime lijkt het me nogal raar om te zeggen dat het mislukt is. Het is niet dat RTL verlies maakt op deze zenders.

    En Empire doet het ok voor een kleine zender als FOX vergeet niet dat seizoen 1 al is uitgezonden en al door veel mensen is bekeken.

  16. Albertine Verlinde

    Help, we zitten in een voorjaarsdipje met Boulevard. Of moeten de mensen ons gewoon niet meer?

  17. 7Up

    Dat hele Fox is toch gewoon een flop. Jammer dat een serie als Empire daar wordt gespeeld zodat niemand het ziet.

  18. AL2.0

    RTL Lounge heeft letterlijk 0 kijkers. Dan is het mislukt, hoor.

    SBS9 komt nooit meer voor in de top15. Dan is het mislukt, hoor.

    De zenders zijn vergelijkbaar, omdat ze allebei zijn mislukt, haha

  19. Anonymous

    FOX deed weer niks. Dat ze nog een zendlicentie hebben

  20. Anonymous

    Kijkcijfers is natte vingerwerk.

  21. Fox watch

    Er zijn teveel RTL en SBS zenders. Die houden nieuwe partijen en zenders uit de markt. Da’s niet goed.

  22. Anonymous

    Dat kijkcijfers meten op de huidige manier is een farce.
    Met luistercijfers is het nog droeviger. Dat wordt opgeschreven in een schriftje. Weet je na vier maanden eens een hoeveel mensen er naar een zender hebben geluisterd.En daar hangt de hele zooi aan op haha lavhertje

  23. AL2.0

    Fox Channels Benelux heeft drie open zenders: National Geographic Channel, 24 Kitchen en FOX. En natuurlijk de abonneezenders Fox Sports.

    Ze pakken 1-2% van het reclamegeld in Nederland. Fox doet dit wereldwijd in tientallen landen. Daarom hebben ze hier nog een zendlicentie. Door wereldwijd te werken zijn de kosten per zender veel lager en wegen de reclameopbrengsten op tegen de kosten, denk ik. Daarvoor zal Fox nog wel koeten verdubbelen denk ik, maar ze zijn (langzaam) op weg

  24. Anonymous

    Er hoeven geen nieuwe partijen bij. Er zouden zes tv zenders moetenzijn. 2 van de NPO, 2 van RTL en 2 van SBS. Dat is zat voor Nederland

  25. Fox watch

    6 is veel te weinig. Ik kijk graag naar:
    Eurosport, NPO Politiek, Fox, National Geographic, 24 Kitchen, regio-omroep etc. Dat wil ik juist niet missen. Wat minder RTL en SBS is prima!

  26. gtstfites

    @Fox watch
    Welke bedrijf heeft er in totaal meer zenders NPO of MTV Networks?

  27. peter1

    Hoe meer zender,des te meer iedereen zegt, op de tv is het ook niets !
    we kijken uit verveling, en uit gewoonte
    Zolang deze trend voortzet verandert er niets met de kijkcijfers

  28. Anonymous

    FOX was niks, FOX is niks en FOX wordt nooit wat

  29. Mark

    Even wat verwachtingen…

    Donderdag op Ned. 1 gaat vanaf volgende week eindelijk weer eens boven het miljoen uitkomen, dan start 3 delige nieuwe reeks DWDD University. Moet toch minimaal 1,2 miljoen opleveren.

    Woensdag 29-4 Anne Frank docu op Ned. 1: 1,4 miljoen kijkers?

    Vrijdag Popster finale duurt tot 23:10 uur! Komt natuurlijk door de vele finalisten. Moet toch wel 800.000 kunnen halen. Volgend jaar graag live de finale en dat de kijkers mee kunnen stemmen. Veel spannender dan opgenomen en gemonteerd.

    Gisteren zond SBS nog hh uit van Gouden Bergen, maar ik vrees vanavond wer niet boven de 500.000, ook mede door voetbal. Verder zou ik als ik SBS was Nederland Muziekland op zaterdag direct na HvNl zetten, zoals afgelopen maanden ook al die andere muziekprogramma’s met Jeroen van der Boom. Kan zeker elke week wel 500.000 kijkers trekken maar niet als het pas na middernacht komt.

  30. A.Zijn

    @Mark Welk volgende seizoen van Popster? Lol

  31. Pippo Koeien

    Niet leuk, A.Zijn

  32. A.Zijn

    Pippo…… Het is toch om te gieren!

  33. Anonymous

    Dat bedrijf gaat ten gronde

  34. Karel de Vries

    In alle kijkcijfergeweld lijkt iedereen Toni en Tony nu al volledig vergeten (ik ook), die blijken dinsdag een enorme vrije val te hebben gemaakt naar net iets meer dan 200.000 kijkers. Au!

  35. Anonymous

    @Karel; 200.000 vind ik nog veel voor dat stel.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.