Torenhoge cijfers voor Wie is de Mol-finale


De kijkcijfers van donderdag 5 maart 2015 (SKO)

De grote finale van het vijftiende seizoen van Wie is de Mol, die voor het eerst live werd uitgezonden, trok donderdagavond een recordaantal van bijna 3,4 miljoen kijkers naar NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Wie is de Mol won met gemak van het RTL Verkiezingsdebat, dat gelijktijdig werd uitgezonden op RTL 4. Het debat was met 816.000 kijkers wel het meest bekeken alternatief voor Wie is de Mol, waarin Margriet van der Linden werd ontmaskerd als Mol.

De Wie is de Mol-finale gaat de boeken in als de meest bekeken aflevering van het realityprogramma ooit. Vorig jaar kwam de slotuitzending ook over de magische drie miljoen-grens heen, toen er ruim 3,1 miljoen mensen inschakelden.

Wie is de Mol, dat met 44 procent marktaandeel maar liefst 87 procent boven NPO 1’s laatste weekgemiddelde scoorde, was vanzelfsprekend het meest bekeken programma van de avond.

De nummers twee, drie en vier waren het Achtuurjournaal met 2 miljoen kijkers, GTST met 1,7 miljoen kijkers en het Half Acht Nieuws met 1,4 miljoen kijkers.

Op vijf staat de tweede aflevering van Katja’s Bodyscan, dat direct na Wie is de Mol te zien was. Van de 3,4 miljoen Mol-kijkers bleven er ‘slechts’ 1,1 miljoen hangen voor Katja Schuurman. Ze begon vorige week met 840.000 kijkers.

Het programma Studio PowNed op NPO 3 wist 315.000 kijkers te vermaken, terwijl SBS 6 op prime time genoegen moest nemen met 581.000 kijkers voor The Mentalist.

Op de late avond won RTL Late Night (971.000) van Pauw (488.000).

De meest bekeken tv-zenders van de avond waren NPO 1 met 25 procent marktaandeel, RTL 4 met 17,5 procent en SBS 6 met 9 procent.

Top 15
01. Wie is de Mol (NPO1) 3.359.000
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.001.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.656.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.359.000
05. Katja’s Bodyscan (NPO1) 1.102.000


06. De wereld draait door (NPO1) 988.000
07. RTL Late Night (RTL4) 971.000
08. RTL Boulevard (RTL4) 941.000
09. Journaal 18:00 (NPO1) 901.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 885.000


11. EenVandaag (NPO1) 863.000
12. RTL Verkiezingsdebat (RTL4) 816.000
13. Utopia (SBS6) 796.000
14. Editie NL (RTL4) 690.000
15. Shownieuws (SBS6) 622.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.8%
2. RTL4 / 17.5%
3. SBS6 / 8.9%
4. NPO2 / 6.1%
5. Vero / 5.6%


6. RTL7 / 5.1%
7. NPO3 / 4.1%
8. NET5 / 3.9%
9. RTL5 / 3.8%
10. RTL8 / 2.8%


11. TLC / 1.1%
12. Discov / 1.0%
13. N.geog / 0.9%
14. FOX / 0.9%
15. Comedy / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,1%
2. RTL Nederland 29,2%
3. SBS Groep 19,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen