Jojanneke sluit prostitutieserie af met 400.000 kijkers
De kijkcijfers van dinsdag 27 januari 2015 (SKO)
De vierdelige reportageserie Jojanneke in de Prostitutie sloot dinsdagavond af met precies 400.000 kijkers op NPO 3, goed voor een marktaandeel van bijna 7 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het programma van Jojanneke van den Berge, dat flink wat controverse veroorzaakte, begon drie weken geleden met een voor NPO 3 zeer flinke 734.000 kijkers. Daarna moest de presentatrice flink inleveren: in de weken die daarop volgden keken er 392.000 en 502.000 mensen.
Jojanneke in de Prostitutie was dinsdag het op drie na meest bekeken NPO 3-programma. Alleen het Jeugdjournaal (542.000), Je Zal Het Maar Hebben (503.000) en de kindersoap SpangaS (429.000) deden betere zaken.
De grote winnaars op dinsdag waren het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), GTST (1,8 miljoen) en prime time-winnaar Opsporing Verzocht (1,6 miljoen).
De andere meest bekeken programma’s op prime time waren Opgelicht (1,4 miljoen), TV Makelaar (1,4 miljoen) en Dubbeltje op zijn kant (1,2 miljoen).
NPO 1 was met bijna 22 procent marktaandeel de nummer één, gevolgd door RTL 4 (20 procent) en SBS6 (9 procent).
SBS 6 scoorde op prime time 697.000 kijkers met NCIS.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.210.000 02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.813.000 03. Opsporing Verzocht (NPO1) 1.585.000 04. De wereld draait door (NPO1) 1.569.000 05. Half acht nieuws (RTL4) 1.476.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 21.7% 2. RTL4 / 20.2% 3. SBS6 / 9.4% 4. NPO2 / 8.3% 5. NPO3 / 5.0%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 35,0% 2. RTL Nederland 31,0% 3. SBS Groep 16,1% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |