RTL 4 aan kop dankzij Gooische Vrouwen


De kijkcijfers van woensdag 10 december 2014 (SKO)

Foto: RTLRTL 4 was woensdagavond de meest bekeken zender van Nederland, mede dankzij de veel bekeken film Gooische Vrouwen op prime time. Er keken bijna 1,5 miljoen mensen naar de komediefilm met Linda de Mol, goed voor bijna 22 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De film Gooische Vrouwen is twee keer eerder te zien geweest op RTL 4. De première in januari 2013 trok 1,7 miljoen kijkers en de herhaling trok in januari van dit jaar 1,3 miljoen kijkers.

Recht tegenover Gooische Vrouwen wist woensdag alleen NPO 3 meer kijkers te boeien. Die zender wist bijna 2 miljoen kijkers bij elkaar te harken voor de Champions League-wedstrijd Ajax – Apoel, goed voor bijna 29 procent marktaandeel.

Daar RTL 4 óók goed scoorde in de vooravond (2 miljoen kijkers voor GTST) en op de late avond (945.000 kijkers voor RTL Late Night), was de zender met dik 21 procent aandeel tóch de nummer één. NPO 1 werd tweede met 18,5 procent en NPO 3 derde met 17 procent.

NPO 1 scoorde vooral in de vooravond, waar het Achtuurjournaal en DWDD respectievelijk 2,2 miljoen en 1,6 miljoen kijkers wisten te boeien. Op prime time ging het nieuwe programma De Sterren van Bethlehem van start met slechts 705.000 kijkers, goed voor 10 procent aandeel.

SBS 6, met dik 8 procent marktaandeel de nummer vier van de avond, trok 730.000 kijkers en 10,5 procent aandeel met het slot van Bureau Raampoort. De tweedelige miniserie begon vorige week met ruim 1 miljoen kijkers.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.238.000
02. Ajax – Apoel (NPO3) 1.992.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.955.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.575.000
05. Gooische Vrouwen (RTL4) 1.475.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.262.000
07. Voetbal CL NB (NPO3) 1.253.000
08. EenVandaag (NPO1) 1.109.000
09. Journaal 18:00 (NPO1) 1.109.000
10. Voetbal CL SV (NPO3) 968.000


11. RTL Boulevard (RTL4) 958.000
12. RTL Late Night (RTL4) 945.000
13. Midsomer Murders (NPO1) 862.000
14. Hart van Nederland (SBS6) 825.000
15. Editie NL (RTL4) 782.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 21.3%
2. NPO1 / 18.5%
3. NPO3 / 17.0%
4. SBS6 / 8.1%
5. NPO2 / 5.0%


6. RTL7 / 4.5%
7. RTL5 / 4.5%
8. Vero / 3.7%
9. NET5 / 2.2%
10. RTL8 / 1.4%


11. Discov / 1.2%
12. TLC / 0.8%
13. Comedy / 0.7%
14. Nick / 0.5%
15. N.geog / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 40,5%
2. RTL Nederland 31,7%
3. SBS Groep 14,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen