Dramatisch ongeluk Koninginnedag Apeldoorn live op tv

Bij de viering van Koninginnedag in Apel- doorn heeft zich een dramatisch ongeluk voorgedaan. Een auto op de Loolaan reed door de menigte en daarna richting de bus met de koninklijke familie. De beelden waren live op televisie te zien bij Nederland 1. Er zijn twee doden gevallen en twaalf mensen zijn gewond. Op de grond lagen mensen, die door agenten werden gereanimeerd. De koninklijke familie zag het incident. De familie heeft alle festiviteiten afgelast. Om 15.45 uur belegt de politie een persconferentie.

171 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
T
mei 5, 2009 01:09

Reactie op Franubis:
Mooi gebaar die bloemen.
Ook leuk dat je koningin een hand heb kunnen schudden, op die vrouw kunnen we als Nederland trots zijn.

Gast
Cecil
mei 5, 2009 00:26

Ik ben het helemaal eens met de dominee van de grote kerk in Apeldoorn,dat er niet gesproken moet worden over meer beveiliging van het koningshuis,maar hulpverlening aan de desperates en loners die een gevaar vormen voor zichzelf en
anderen.Er lopen nog veel meer Karsen en Mohammed,s etc.
rond die een gevaar zijn voor de samenleving. Geen gemakkelijke taak,maar als er meer aandacht voor de medemens is en oplettendheid in deze kille wereld,kunnen hopelijk sommige van deze disasters worden voorkomen.

Gast
Anoniem
mei 4, 2009 21:55

Reactie op Franubis:
nee franubis we hadden er nog niks over gehoord…

Gast
Franubis
mei 4, 2009 21:28

Heej,
Ik ben weer terug van vakantie.
Ik zat in een bungalowpark op de veluwe, dus vlakbij Apeldoorn.
Met koninginnendag ging ik dus naar Apeldoorn!
Ik heb de Koningin een hand gegeven, en ”Hallo” gezegd tegen Prins Willem Alexander. Heel leuk allemaal.
Maar je hebt vast en zeker wel van het ”Drama” gehoord,nou ik was daar dus bij!
Ik zag niet de mensen door de lucht vliegen, maar ik zag wel de auto tegen de naald aan knallen ”Mega Knal!,, en ambulances,paniek en brancaars! Het was echt een chaos, een drama,een ramp, iedereen huilen en paniek. Dit was echt erg.
Er stond zeg maar tegenover de naald een mega lange rij wel paar straten lang, en daar stond ik, dus ik zag alles een beetje in de verte. Ik ben erg geschrokken hiervan. Ik ben afgelopen Zondag nog bij de naald geweest en bloemen ”bij een speciale plek daar” neergelegd, iedereen stond daar te huilen. Echt droevig allemaal! Ik heb er foto’s van gemaakt, van de Naald met de kapotte hek.
Erg heftig allemaal! Ben er nu nog in schok van!

Gast
Anoniem
mei 4, 2009 12:15

Reactie op Jeffoo00:

Gast
Marten Dek
mei 3, 2009 22:57

Vandaag sprak ik met mijn nicht (30)en die heeft op de radio gehoord ongeveer het volgende. Haar vriend (39) en een kind van 9 was er bij en luisterden vol verbazing naar het volgende.
om ongeveer 10 voor 12 hoorde zij op radio 5 dat de verslaggever die in apeldoorn ter plaatse was , die nog niks over die auto wist , hoorde dat er enige schoten waren gelost. hij merkte verbaast op dat hij die schoten hoorde , wat volgens hem waarschijnlijk saluut schoten waren. wat hij naar eigen zeggen erg opmerkelijk vond, omdat dit niet gebruikelijk is op koninginnedag.
vervolgens zette zij de tv aan omdat zij dacht dat dit niet klopte dat de reporter schoten hoorde en zag toen de beelden van de auto die tegen de naald reed. ondertussen had zij nog steeds de radio aan en was radio 5 op dat moment nog steeds niet op de hoogte van het drama. dat kwam enige minuten later op het nradionieuws. zij zette de radio uit en keek verder hoe het verging op tv.
enkele uren later arriveerde zij bij haar vriend en diens zoon en luisterden zij naar een andere radiozender om het laatste nieuws te volgen omtrend deze schokkende gebeurtenis.
deze zender was vermoedelijk radio 2 die live verslag deed in apeldoorn. er werden o.a. mensen en kinderen geinterviewd over wat zij hadden gezien.
en nu komt het: er waren kinderen en enkele volwassenen dus , die hadden gezien dat die auto vlak bij ze in de buurt was en dat de politie hem wegstuurde en vervolgens schoten losten. dit hoorde mijn nicht , haar vriend en zijn zoon dus ook uit de mond van de kinderen die werden geinterviewd op de radio. vervolgens reed de auto weg met de fatale gevolgen.
Tot zover haar bericht.
Nu vragen wij ons af waarom horen wij hier niets meer over?
Is de man te vroeg door agenten aangeschoten en kon hij niet meer normaal reageren

met vr. Gr.
Marten Dek.

Gast
yvette
mei 2, 2009 23:36

ik vind dit zo dom van die man hij heeft mensen dood gemaakt die nog door konden leven wand als die mensen thuis blijven zou dit niet voor hun overkomen. ik snap het niet wie doet zo domme dingen kan die persoon niet iets leuk of naar de cafe . om dus zo een dom ongeluk te gaan voor oor zaken. de mesen die dood zijn gegaan ik wens jullie veel sterte en een goen leven ook voor de zwaar gewonden mensen wie nog een ongeluk veroorzaak dan moet koningendag gewoon stoppen klaar dit kant tog niet

Gast
ashley
mei 1, 2009 14:12

ik vind het echt niet normaal wat er geburt is ik ben een meisje van 11 ik woon 10 minuten van apeldoorn af en gelukig is de dader dood ge gaan maar aan de ene kant kan de politie nou niks te weten komen van die dader
familie en vrienden van de mensen die over leden zijn sterkte en ge wonden
word snel weer beter

xx

Gast
ptje
mei 1, 2009 13:41

erg voor de betrokkenen en gewoden/doden en familie.
maar het leven gaat door.
er gaan wel meer mensen dood op de wereld en er gebeuren wel meer erge dingen.

ik had verwacht dat het een buitenlander zou zijn maar dat viel nog mee.
en aan zoiets kan niet worden gedaan.
een auto die 90km pu in een massa rijd.

en verhaaltjes over god, komop we leven in 2009 word een keer nuchter.
vroeger geloofden mensen in god en gingen ze naar de kerk.

nu weten we tog wel beter hoe alles in elkaar zit.
er is geen god klaar.
alleen het leven is er.
en egt een aanslag ofzo is het niet, ook al zou hij tegen de bus aan zijn gereden was er nog weinig met de familie gebeurd.
hij was gewoon gek/doorgedraaid

Gast
Outlaw
mei 1, 2009 13:04

Eindelijk kunnen jullie niet de BUITENLANDERS de schuld geven. Jah nou is het een van jullie een HOLLANDER wat nu Geertje, Rita, Hirsi. Hem kunnen jullie niet terug sturen naar zijn eigen land he?

(Niet denken dat ik het niet erg vind wat er is gebeurd, maar het moest er ff uit. Dus die 4 daar boven rust in vrede. en die 12 sterkte.)

Gast
G.R.
mei 1, 2009 12:59

Reactie op Outlaw:
Doe is rustig zeg. Idioot

Gast
michel
mei 1, 2009 12:05

Reactie op Anonymous: Zie niet in wat er arrogant aan is. Ik vind het heel erg wat er gebeurd is hoor ik bekijk het gewoon heel nuchter. Je mag het best niet met me eens zijn maar, om me nou gelijk uit te gaan schelden slaat nergens op. Je kent me helemaal niet. Dat is zieliger als in Amsterdam het feestje door te laten gaan hoor! En ik heb een hele gezellige dag gehad met in mijn hoofd ook de gebeurtenis in Apeldoorn.

Gast
johan b.
mei 1, 2009 11:43

Om 12.00u extra nieuwsuitzending Omroep Gelderland ! De dader is vannacht overleden. Heb gisteren ook nog even naar extra uitzending Omroep Gelderland Nieuws gekeke. En voor de rest kan ik mij niet druk maken wie er beter verslaggeving deed, de NOS of RTL7.

Gast
Henk
mei 1, 2009 11:40

Verschrikkelijk!
Dat zo iets vreselijks kan gebeuren!
De aantal doden 5 ik denk aan jullie mee
Het leek zo leuk te worden in Apeldoorn.
Ik wens jullie heel en heel veel sterkte de slachtoffers de mensen die het gezien hebben en de koninklijke familie!
Ik leef met jullie mee!
Ik hoop dat er volgend jaar nog betere maatregelen komen!

Gast
sanne
mei 1, 2009 10:37

ik leef met iedereen mee

Gast
tim
mei 1, 2009 10:34

ik heb de hele dag nosjournaal24.nl gevolgd, waar Koniginnendag live werd uitgezonden en daarom daarnaar ook de extra-journaal-bulletins. N.B. Ik kom vanuit Duitsland en kan daarom eigenlijk geen nederlandse netten bekijken. ik moet zeggen dat ik Nederland1 heel goed vondt ook als er een paar fouten inzaten in de bulletins, maar dat kan! Vooral Marieke de Vries, die spetterend verslag deed en natuurlijk ook weer fanatastiek was gewest op de persconferentie, waar ik soms het gevoel heb, dat geen andere journalist begint te vragen, nadat Marieke niet al 3 vragen heeft gestelt.
Naar de persconferentie ben ik overgerschakeld naar de livestream van rtl-z en ben heel verrast geweest. RTL deed uitstekend verslag, vooral Suzanne Bosman wiste wat zij deed. Bij dit soort dingen en de berichtgeving kan zich het Duitse RTL echt wat bijhalen.

Maar toch geloof ik, dat RTL gewoone cijfers trok, maar de NOS met torenhoge kijkcijfers deze Koniginnendag 2009 gaat afsluiten

Gast
Anoniem
mei 1, 2009 10:12

@michel

Jeetje man wat ben jij een gevoelloze arrogante lul: zeg

Gast
michel
mei 1, 2009 10:08

Reactie op Anonymous: Ned1 heeft over de hele dag meer reclame uitgezonden dan Rtl4. Deze hebben velen reclameblokken geskipt! Dat Ik hou van Holland nog werd herhaalt vond ik juist wel goed omdat ik denk dat iedereen wel even toe was aan iets luchtigs!

Verder vond ik het ook niet nodig dat in de andere plaatsen in Nederland de evenementen werden gestopt of in een aangepaste versie door ging. Hiermee hebben we de dader zijn zin gegeven. Wat hebben de slachtoffers er voor baat bij dat in Utrecht de muziek zachter ging of dat het in ZRotterdam helemaakl werd gestopt. Alles stond klar en de mensen waren er. Had het gewoon gevierd en sdesnoods harder en uitbundiger. voor de slachtoffers en met een moment van stilte uiteraard! Net als wat ze in Amsterdam hebben gedaan. Heel goed op gereageerd daar!

Gast
natas& rosanna
mei 1, 2009 09:59

hallo,we zijn vriendinnen.
we waren op de feest in naardenvesting.
we hoorden net pas toen we net terugkwamen
we vonden heel erg en niet normaal
HOW DURF HIJ DAT!!!!
is heel erg
5mensen dood
en de dader zelf is hersendood. egt niet normaal
Maar ze reageren wel beetje te overdreven…
waarom? omdat er zijn mensen dood elkjaar zou het feest zijn maar kijk goed
elk dag zijn 100mensen overlijden…<
dus dat betekent niks

xxx meidjeesxd

Gast
yo
mei 1, 2009 09:53

ik vind het allemaal maar bullshit!!
waarom zou een feest wel doorgaan met 4 doden
en waarom zou het afgelast worden omdat de koningin nog leeft????????
beetje stom broodje aap verhaal:S ik vind dat de koningin niet meer is als iedereen hoor.. ze mogen blij zijn dat ze nog leven dus doe niet zo dramatisch!!
ALLES VOOR DE KONINGIN….. DIKKE SCHIJT!!

Gast
Chiel
mei 1, 2009 09:32

Reactie op Anonymous: Ja, ver-schrik-ke-lijk! :?

Alle zenders zonden de comedy’s toch ook gewoon uit. ’t leven gata ook gewoon verder..

Gast
Anoniem
mei 1, 2009 09:31

Reactie op Anonymous:

Dus als er iets ergs gebeurt moet gelijk -op nieuws na- de hele tv op zwart? Met alle respect, maar de wereld vergaat niet en het leven gaat gewoon door.

Gast
Flippo
mei 1, 2009 09:29

Reactie op Anonymous: Ach, alle andere zenders hebben de normale programmering toch ook gewoon aangehouden. Kut wat er gebeurd is, maar het leven gaat verder.

Dat is hetzelfde als dat mensen hier roepen dat er minder mensen tv hebben gekeken vanwege de varkensgriep. Tuurlijk is Mien uit Assen uit d’r doen als ze al die nare berichten hoort, maar ze gaat ECHT niet om 21:30 uur al op bed liggen en houdt ook niet de tv uit, uit medeleven met de slachtoffers.

Allemaal zo’n onzin.

Gast
Anoniem
mei 1, 2009 09:26

@michel

Het zijn gewoon een stelletje ordinaire op geldbeluste graaiers bij RTL. Ze hebben voor mij afgedaan. Echt a-sociaal met die reclames en IHVH. Werkelijk schandalig!

Gast
michel
mei 1, 2009 09:18

Vind het goed dat Rtl4 gister Ik hou van Holland heel laat alsnog heeft uitgezonden. Denk dat het wel goed en even een stukje verlichting was na al dat nieuws en die beelden.

Laatste nieuws: De dader is overleden in het ziekenhuis.

Gast
!#Michael#!
mei 1, 2009 09:07

Reactie op MARCO VAN T HOF:

Ja 500 jaar terug naar in de tijd? Of gewoon naar voorbeeld van de strenge Islamitische landen die dit soort publieke afstraffingen en lijfstraffen nog steeds kennen, en door de gehele Internationale Gemeenschap (zie westerse wereld) daar op veroordeeld word!

Lekker hypocriet als wij Nederlanders dan ineens zulke straffen gaan geven! Daarnaast vind ik dat wij als maatschappij boven deze criminele praktijken moeten staan.
Wij hebben een relatief goed strafrechtelijk systeem, de criminaliteit is in Nederland immers velen malen lager dan in landen als de VS waar de straffen veel hoger liggen.
Ook de geschifte uitbraken zoals deze ‘aanslag’ komen in de VS veel vaker voor dan hier, wat er gisteren gebeurt is, is eigenlijk nog nooit vertoont in Nederland!

Ja, deze man moet tot de uiterste mogenlijkheden van ons strafrecht vervolgt worden! Levenslang en TBS, ten minste als de rechters dit vinden.
Maar wij moeten niet ons strafrecht omgaanbuigen om 1 zieke geest te straffen! Wanneer wij als Nederlandse Samenleving daarmee gaan beginnen is het hek pas echt van de dam!

Gast
Annemiekk
mei 1, 2009 08:27

Reactie op frans:
Maar sommige mensen kijken het gewoon wel, ik had het nog niet gezien en had wel behoefte aan even wat leuks.

Gast
frans
mei 1, 2009 03:18

Reactie op Richard2:
als men een beetje gevoel in hun donder hadden gehad, beide zijden, hadden ze vandaag samen overleg gehad en besloten dat het beter niet herhaald kon worden.

Gast
d'amsterdammertje
mei 1, 2009 02:58

Mag ik er nog even stil van zijn?

Het is een zwaar dilemma om iets wel of niet door te laten gaan op zo’n dag maar mijn gevoel zegt wees “fatsoenlijk” en “zaamhorig” maar dat zijn woorden die hun betekenis in Nederland al een tijdje zoek zijn in deze hedendaagse keiharde individualistische maatschappij.

Mijn oprechte condoleance aan alle nabestaanden van deze tragedie!

Gast
Richard2
mei 1, 2009 00:53

Reactie op frans:

Met de PCL was de afspraak gemaakt dat de show zowel live op 29 april als (in herhaling) intergraal op 30 april op RTL4 zou worden uitgezonden. Dit zodat zoveel mogelijk mensen meekregen hoeveel geld er werd weggeven en waar dat dan is gevallen (vindt de PCL altijd erg leuk om dat te melden).

RTL kon er dus niet onderuit.

Een ‘reguliere’ herhaling van IHVH zou (als daar de aanleiding voor was geweest – hoogstwaarschijnlijk niet deze -) RTL wel hebben gecanceld.

Gast
frans
mei 1, 2009 00:35

Reactie op Richard2:
ehhh, ik denk dat een sponsor het nu ook liever niet gehad heeft

Gast
Richard2
mei 1, 2009 00:21

Reactie op frans:

Sponsorverplichting. Anders had RTL het waarschijnlijk niet gedaan.

Gast
frans
mei 1, 2009 00:14

goh, en rtl gaat nog even de feestelijke koninginnedag van IHVH uitzenden….

Gast
anthonie
mei 1, 2009 00:05

Reactie op Jeffoo00:

Het is toch niet normaal hij is hersendood zeiden ze dat was die daarvoor ook al hoor

Gast
Oranjegek
april 30, 2009 22:59

Wat is Nederland nu ?? HELEMAAL NIKS MEER !! Alles gaat naar de klote hier, het echte Nederland bestaat niet meer, al meer dan 10 jaar niet meer. Vrijheid van meningsuiting, tolerantie, respect, nationalisme, dat bestaat vanaf vandaag niet meer voor mij. Je mag iemand of mensen of whaterver haten of niet leuk vinden, maar das geen reden om een aanslag te proberen te plegen op onze monarchie, ik ben er kapot van. Die beelden die men zag, afschuwelijk, en die 5 doden en tientallen gewonden, het is vreselijk. De dader was zelf ook zwaar gewond, is nu in levensgevaar, als hij dood gaat, komt tie er heel makkelijk mee weg, laat hem maar boeten, levenslang achter de tralies. Wie de Nederlandse traditie probeert te vernietigen, hoort in dit land niet thuis.

Gast
Tetje
april 30, 2009 22:41

Word je daar gestoord van. Het gaat nergens anders meer over. DWDD ging zelfs niet door. De wereld staat stil dus. Bij P&Ww zal het ook veelvuldig ter sprake komen. Tikkie overdreven misschien. Ik zeg de mazzel. Ik ga plaatjes draaien.

Gast
Carlyn
april 30, 2009 22:05

Wat verschrikkelijk zeg wat er vandaag is gebeurd! denk steeds terug aan dit beeld

http://www.youtube.com/watch?v=8SJiOEANN_M

en dan bij 0:56 dat meisje van 9 jaar oud.. te erg gewoon..
en ook voor alle andere slachtoffers.. wie doet zoiets zeg….

Gast
Richard2
april 30, 2009 21:55

Ik ben het dan ook grotendeels eens met de analyse van Douwe:

RTL had kwalitatief betere berichtgeving dan de NOS, terwijl de NOS (openlijk) kokketeert met hun bekwaamheid en betrouwbaarheid in hun live-/semilive-uitzendingen.

Gast
Richard2
april 30, 2009 21:46

Reactie op Roog:

Ik vind dit soort nieuwsuitzendingen juist wel een goed vergelijkingsmoment tussen beiden; juist als de uitzendingen van de nieuwsdiensten afwijkt van de ‘normale’ structuur (ook al geeft een verschikkelijke gebeurtenis als die van vandaag daartoe de aanleiding), kan je optimaal zien hoe de verschillende nieuwsaanbieders (ad hok) handelen.

Gast
wim
april 30, 2009 21:45

Douwe: inderdaad morgen zal blijken dat 3 kwart van de bevolking op Ned1 heeft afgestemd en om de eenvoudige reden dat daar de meest bekwame mensen zitten.

Gast
Marielle
april 30, 2009 21:41

In 1 woord Verschrikkelijk!!!! Waarom al dat zinloos geweld!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
jeanique de bruin
april 30, 2009 21:27

Ik vind het heel erg en verschrikkelijk.
Ik schrok toen ik het hoorden.
Wie doet zo iets?

Gast
Roog
april 30, 2009 21:21

Reactie op Douwe:

Dit lijken me nu uitgerekend uitzendingen die niet gebruikt moeten worden om te discusiëren over de verschillen tussen RTL en NOS (NPO).

Ik heb beide uitzendingen uitgebreid gevolgd en hoewel er enig verschil zat in de intensiteit (RTL bleef inderdaad continu live) was er in de informatievoorziening weinig verschil. Daarnaast sluit ik ook niet uit dat RTL en NOS veelvuldig hebben samengewerkt bij hun verslaggeving, niet enkel qua beelden, maar ook met betrekking tot deskundigen (Naardens burgemeester Peter Rehwinkel zat bijvoorbeeld binnen 30 minuten bij beiden in de studio).

Daarnaast moet je de eerste verslaggeving van de NOS in het kader van koninginnedag zien (ook kijkend naar het soort verslaggevers ter plaatsen) en RTL had meer echte nieuwsmensen ter plaatsen (Van der Vorst zat er ten slotte voor Boulevard en niet voor RTL nieuws).

Al met al hebben ze beide op een zo goed mogelijke wijze verslag gegeve, met voldoende kwaliteit. RTL heeft wel getracht meer “nieuws te maken”. Maar hoeveel deskundigen er ook aanschuiven, meer officieel nieuws dan beschiklbaar valt er uiteindelijk niet te brengen.

Gast
Douwe
april 30, 2009 21:04

Vreselijk dit incident en vreselijk voor de 5 doden, de andere slachtoffers en hun familie en nabestaanden!! Niet normaal !

RTL 7 en 4 hebben zeer actueel, assertief, deskundig en gereserveerd verslag gedaan van deze uit eindelijk treurige koninginnedag.
Mijn complimenten voor RTL nieuw/Z ; geen herhalingen van uitzendingen maar alles live met vele verschillende journalisten en deskundigen ter plaatse en in de studio en elders in den lande en vooral nieuwe nieuwsfeiten!.

Dat kan de Nos niet zeggen, het begin was goed, want zij waren er live bij, dat voorrecht hebben zij nog steeds, maar vervielen zeer snel in onbekwaanheid met slechte interviewers ter plekke en daar bovenop herhaalden zij tussen 13:30 en 15:00 uur gewoon hun nieuwsuitzendingen……… hoe treurig

Neeee, zoals al vaker bij dit soort tragedie’s zijn de PO slapende!!!
Maar dat past wel bij dit land, want lees morgen de kijkcijfers en je ziet dat miljoenen (zoals de NOS journaal lezer dit meldde in een vraag aan een “deskundige”, de arrogantie ten top!!) afstemmen op Ned 1, terwijl RTL Nieuws de kwaliteit brengt !!!

Gast
Richard
april 30, 2009 20:58

@ IK ja ik zag ut. maar ik haal ook alle info van geenstijl. daar staan allemaal fotos op.

Gast
Timor
april 30, 2009 20:56

Die man zal de cel nooit meer uit komen en terrecht, maar naar mijn gevoel is dit terreurlink, al zeggen die man en de politie van niet.

Gast
ik
april 30, 2009 20:53

mensen pas op met wat je zegt om zomaar plaatjes van de verdachte rond te vertellen, hij heet van zijn voornaam niet eens adriaan, maar iets met een K, en hij woont alleen in huissen en die andere wat jij dacht richard die woont daar niet.

Gast
veronique
april 30, 2009 20:48

die man moet niet de cel in
hij moet gemarteld worden en de doodsstraf krijgen man
dat verdient hij
of hetzelfde met hem doen wat hij met die mensen heeft gedaan
bekijk dit filmpje er zit ook een foto bij van dat kind van 9 jaar
ik ben pas 12 en ik ben vet geschrokken man
ik toon ook medeleven voor de familie van de slachtoffers en natuurlijk ook de slachtoffers
en het koningshuis verdient dit niet
NIEMAND VERDIENT DIT!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik heb het ongeluk op band opgenomen want ik was niet thuis en toen ik het zag had ik kippevel

Gast
kritische lezer
april 30, 2009 20:43

Reactie op MARCO VAN T HOF:

Domme man deze Marco. Enige vorm van geciviliseerd denken is deze man vreemd. Gelukkig dat dit land op een andere manier gekomen is waar het zich nu bevindt. De vroege middeleeuwen zijn inmiddels zo’n 800 jaar geleden. Gelukkig maar, dat willen we nooit meer terug.

Gast
MARCO VAN T HOF
april 30, 2009 20:21

HET KLINKT GEK WAT IK NU ZEG , MAAR OPHANGEN OP DE DAM OM EEN GOEDE DAAD TE STELLEN.WAT EEN EIKEL DIE VENT.DIT IS HET MOMENT OM EEN DAAD TE STELLEN NAAR DE MAATSCHAPPIJ TOE. DE LIMET IS BEREIKT.WE LATEN ONS LAND NAAR DE KLOTE GAAN.WE ZIJN TE SOFT. GEEN PARDON MEER NAAR IEDEREEN DIE DENKT DAT IE ALLES MAG. GOEDE NEDERLANDERS STA OP MET Z`N ALLEN ( DAN IS HET NOG HAALBAAR OM NORMAAL TE LEVEN) HEEL ZWAAR STRAFFEN DIE DADER ( SLECHTE ACHTERGROND OF NIET ) . BEN ZO KWAAD DAT IK ER NU MEE STOP , ANDERS KAN IK NOG WEL ENKELE UREN DOOR GAAN .BAAL BAAL BAAL.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen