Yvon Jaspers mag niet meer naar DWDD

Foto: Roland J. ReindersYvon Jaspers mag van de KRO geen tafeldame meer zijn in het tv-programma De Wereld Draait Door van Matthijs van Nieuwkerk, omdat de VARA-talkshow een ‘onbetrouwbare partner’ is. Dat vertelde een woordvoerster van de KRO dinsdag op Radio 1. Het is niet de keuze van Jaspers zelf om Van Nieuwkerk te boycotten. “Dat is een keuze van de KRO, waar zij volledig achter staat. Uiteraard hebben we Yvon zelf ook gesproken en ze staat volledig achter deze beslissing.

De wijze waarop DWDD vorige week terugblikte op Boer Zoekt Vrouw, vindt de KRO onbehoorlijk. In de aflevering van maandag vertelde Van Nieuwkerk dat de KRO hem naar aanleiding van die uitzending verbiedt om nog langer beelden uit de datingshow te laten zien.

Een halve waarheid, vindt de zegsvrouw. “Matthijs sprak gisteren niet helemaal de waarheid, want hij weet dondersgoed dat ze vorige week in de uitzending een onbetrouwbare partner bleken te zijn. We hadden voor de uitzending van vorige week helemaal geen toestemming gegeven voor het beeldmateriaal.

DWDD vroeg toen beeldmateriaal van het keuzemoment bij boer Aad. “Daar hebben zowel De Wereld Draait Door als Boulevard als Shownieuws die maandag toestemming voor gevraagd. Dat hebben we aan alle drie niet gegeven, omdat we niet willen dat één zo’n persoon op zo’n prominente manier wordt uitgelicht. De Wereld Draait Door heeft toen toch besloten het beeldmateriaal uit te zenden zónder toestemming. Dat doe je niet, want dat kan niet.”

Uit de context

Toch gebeurde het en de boeren werden door de tafelgasten flink te kijk gezet. “Het gaat over de liefde en de kandidaten stellen zich kwetsbaar op in het programma. Als je één fragment uit die zorgvuldige context haalt en er zo over doorpraat als vorige week in De Wereld Draait Door, dan is dat iets waar we onze deelnemers tegen willen beschermen.”

Nu besloot DWDD de Boer Zoekt Vrouw-scènes maar met poppen uit te beelden. “Dat is hun keuze. Prima. Zij mogen doen wat ze willen, maar wij gaan er niet aan meewerken.

Lucky TV, de satirische rubriek van DWDD, gebruikt nog wel beelden uit Boer Zoekt Vrouw. “Dat valt onder het mom van satire en daar gelden andere regels voor. Dat is een andere juridische term. Daar wordt geen toestemming voor gevraagd.”

DWDD moet het nu dus zonder beelden én zonder Jaspers stellen. “Voor dit seizoen is het basta, maar ze zijn van harte welkom om er een keer over te praten. We werken nu even heel graag samen met andere programma’s, waar we wel goede afspraken mee kunnen maken en wel een betrouwbare partner blijken te zijn. Dat is De Wereld Draait Door niet.

 

33 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Vincent
oktober 17, 2012 09:52

Dank Heer voor dit fijne nieuws!

Gast
Cas
oktober 17, 2012 00:37

Een zege voor het land, YVON IS WEG BIJ DWDD! HET WERD TIJD!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
Rianne
oktober 16, 2012 22:45

Oh wat héérlijk dat ze niet meer mag. Hadden ze bij de KRO jaren eerder moeten besluiten.

Gast
GW
oktober 16, 2012 20:42

@Nina: Ik snap best wat je wil zeggen Nina, het zijn mensen die zich kwetsbaar opstellen en hun hart open stellen op TV, maar het is en blijft een vrij land. We leven niet in Noord-Korea. Mensen zijn niet perfect, ik zeker niet, jij niet en dus ook deze boeren niet en aldus kan je, in het kader van vrijheid van meningsuiting, naast de positieve reacties ook kritiek verwachten. Bovendien, gezien de hoeveelheid brieven die ze krijgen is het is zeker niet alleen kritiek wat de boeren over zich heen krijgen. ;-)

Gast
Nina
oktober 16, 2012 20:01

Ik vind ook dat die boeren niet belachelijk mogen worden gemaakt. Het zijn schuchtige mensen die door middel van dit progamma echt een vriend/vriendin willen vinden! Dus ga ze niet belachelijk maken, eigenlijk willen ze liever helemaal niet optv.

Gast
Nederland1 is top
oktober 16, 2012 18:43

@ ”-”

DWWD = De Wind Waait Door?

Gast
GW
oktober 16, 2012 18:14

@ Marc E. Putto: Dat is toch grappig? Een beetje stangen mag toch wel?

@ Anonymous 17:03 Jij begrijpt het!

Oh en ik bedoelde natuurlijk een mening i.p.v. in mening. ;-) 15:51

Gast
Anoniem
oktober 16, 2012 18:09

Eindelijk, DWDD maakt toch een soort van promotie voor het programma. Ik denk dat het programma zo’n 400.000 kijkers van DWDD toch door DWDD gaan kijken.

Gast
Anoniem
oktober 16, 2012 17:48

Mooi zo!
ben haar zat.

Gast
.
oktober 16, 2012 17:44

DWWD is al vaker verweten geen betrouwbare partner te zijn….

Gast
Anoniem
oktober 16, 2012 17:03

ik begrijp het gemiep van de KRO niet. Elk seizoen is er wel een boer waar iedereen (4 miljoen kijkers) het over heeft, en niet altijd in positieve zin. Iedereen die aan Boer zoekt vrouw meedoet, weet dat mensen een mening over hen gaan hebben. Je weet dus waar je aan begint. Boer zoekt vrouw is daar echt geen uitzondering in, iedereen die op tv komt krijgt meningen, van Oh Oh Cherso tot Britt en Imke tot Holleeder. In DWDD worden slechts wat meningen geventileerd over Boer zoekt vrouw. Wat kan de KRO daar nou voor problemen van maken? Maar goed, maak er maar een media hype van, gaan er alleen maar meer mensen naar Boer zoekt vrouw kijken

Gast
Den Draaiert Joost
oktober 16, 2012 16:23

De Po moet eens stoppen met dat gezeur. Hebben ze niets beters te doen dan kissebissen en elkaar het licht in de ogen niet gunnen. Lijkt wel of weer in de jaren 50 verzuiling zitten.

Gast
henk
oktober 16, 2012 16:17

Boer zoekt vrouw is niet zo spannend als de vorige serie vind ik maar DWDD dat vind ik een gezeur en gezwam programma.

Gast
Gerdien
oktober 16, 2012 15:55

En toen werd er een reactie ingestuurd die overduidelijk nog niet was;). Nu zonder typefouten:
Kinderachtig. De KRO doet toch al zo hypocriet over BZV. En maar volhouden dat het geen spelletje is maar om echte mensen op zoek naar echte liefde gaat. Ja hoor, het is allemaal helemaal echt. Al die spontane gesprekljes waar toevallig een camera bij is? Wordt helemaal niet in scène gezet! Al die cliffhangers waardoor het net lijkt alsof Bert wil opstappen en boer Aad al heeft gekozen: de KRO manipuleert echt niet hoor, zijn ze veels te in-te-ger voor.
Hou toch op. De lol van deze freakshow is juist het kletsen en roddelen erover achteraf, bij de koffieautomaat of via twitter of in DWDD. Mij gingen de dames in DWDD vorige week ook een beetje ver maar het is natuurlijk wel het gevolg van hoe de KRO bewust deze vrouwen in beeld brengt: als een stel middelbare malloten.

Gast
Marc E. Putto
oktober 16, 2012 15:53

Moet je opletten, nu de rest van de week bij Lucky TV alleen maar Boer zoekt vrouw persiflages, Zo is die rooie VARA!

Gast
TERMINATOR
oktober 16, 2012 15:52

Je zou zo zeggen dat het bij de Publieke Omroep vele handen op 1 buik is, zeker met de lopende fusies, dat blijkt toch niet zo te zijn. Iedere omroep heeft blijkbaar nog steeds z’n eigen territorium dat manhaftig verdedigd dient te worden. Deze heibel in de tent is buitengewoon amusant en publicitair natuurlijk erg gunstig. Nóg betere kijkcijfers voor de PO !!

Gast
GW
oktober 16, 2012 15:51

Als de KRO denkt dat het merendeel van het publiek BZV kijkt omdat ze puur en alleen naar integere, hartverwarmende, feel-good televisie willen kijken en niet omdat ze soms stiekem ook wel moeten lachen om die karikaturale, vaak half-autistische, kneuterige boeren, dan zijn ze wel heel erg naïef. De DWDD zegt alleen maar hardop wat alle intelligente mensen denken. Jarenlang heeft Yvon Jaspers in DWDD reclame mogen maken voor BZV en nu wordt er eens een keer in mening verkondigt over BZV in DWDD die ze niet welgevallig is en dan gaan ze meteen steigeren. “Geen betrouwbare partner” is gewoon code voor “een imagoschadende media-uiting die we niet onder controle hebben”.

Een prettige bijkomstigheid is dat Yvon Jaspers niet meer bij DWDD komt. Er zijn al zo weinig intelligente, getalenteerde vrouwen op TV en die achterstand wordt zeker niet verholpen door Yvon Jaspers. Elke keer zodra Yvon Jaspers op de buis komt wordt de emancipatie van vrouwen op TV weer lichtjaren achteruit gezet.

Gast
voodoochile
oktober 16, 2012 15:51

En ik kan mijn naam niet goed spellen. :)

Gast
vodoochile
oktober 16, 2012 15:50

Ik ben een doorgaans debiele, dementerende en contactgestoords CO-fanboi. ;)

Gast
Gerdien
oktober 16, 2012 15:49

Kinderachtig. De KRO doet toch al zo hypocriet over BZV. En maar volhouden dat het geen spelletje is maar om echte mensen op zoek naar echte liefde gaat. Ja hoor., het si allemaal helemala echt. Al die spontane gesprekljes waar toevallig een camre abij is? Wordt helemala niet in sc

Gast
Anja
oktober 16, 2012 15:34

ah wat fijn,dan hoeven we tijdens dwdd niet maar naar dat nietszeggende vrouwtje aan te kijken.

Gast
voodoochile
oktober 16, 2012 15:31

“Boer Zoekt Vrouw”, waar hebben we het over, een datingshow voor contactgestoorde agrariërs, waar de oubolligheid van afdruipt. Maar ja, de doorgaans debiele, dementerende Ned1-staarder lust er wel pap van aan de kijkcijfers te zien. ;)

Gast
jeez
oktober 16, 2012 15:13

Ontzettend kinderachtig, en het is gewoon promotie wat ze krijgen bij DWDD want ze laten gewoon zien dat het een heel erg grappig programma is.

Maar hoera geen Yvon Jaspers meer, ik kreeg altijd kromme tenen van haar bijdrages in DWDD. Een beetje net als bij Koos Postema die altijd net de plank misslaat.

Gast
lichtpuntje
oktober 16, 2012 15:06

WEL 4 MILJOEN KIJKERS WIE DOET DE PO NA !!!!!!.

Gast
MjH
oktober 16, 2012 15:06

Inderdaad zijn ze daar behoorlijk de weg kwijt.

Vrijwel alle media besteed er nu aandacht aan. Zelfs op de nieuws site’s van RTL en NOS. Vanavond natuurlijk bij Shownieuws en Boulevard.

Waren ze dan toch (alleen) teleurgesteld in de kijkcijfers??? Om op deze wijze nog wat kijkers te trekken. Je zou het bijna gaan geloven.

Gast
k:Alex
oktober 16, 2012 15:05

Kan RTL het niet uit het contract schappen dat de KRO het uitzend en dan op eigen zender uitzenden?

Gast
KKRO
oktober 16, 2012 15:00

Ze zijn volledig de weg kwijt bij de KRO.

Nu hopen dat de kijkcijfers van Boer Zoekt Vrouw verder dalen!

Gast
Jos
oktober 16, 2012 14:56

YVO JASPERS IS EEN TOP MEID !!!!

Gast
hoi
oktober 16, 2012 14:38

beste nieuws van het jaar! yvon is zo’n kleutervrouwtje

Gast
IGSM
oktober 16, 2012 14:37

Beste nieuws van de dag.

Gast
Jim
oktober 16, 2012 14:34

tussen barbies baby/oh oh europa en boer zoekt vrouw zit echt geen enkel verschil wat de KRO er ook van denkt te maken

Gast
Tom
oktober 16, 2012 14:34

Wat kinderachtig zeg. Teken van zwakte. Laat DWDD er lekker over praten joh. Niet iedereen hoeft dat programma, wat ontzettend traag is, leuk te vinden.

Gast
Peter
oktober 16, 2012 14:33

Mooi zo, zijn we daar ook weer vanaf. DWDD is een leuk programma, maar als pedant kindvrouwtje Jaspers aanschuift zap ik altijd weg. Reden te meer om nu nog meer naar DWDD te kijken, heerlijk.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen