Angela de Jong basht RTL Boulevard: ‘Kritiekloze promotiemachine’

Angela de Jong begint zich als professioneel tv-kijker steeds meer te ergeren aan de talloze RTL Boulevard-items waarin andere RTL-producties worden gepromoot. “Pr-machine!”

Eveline Stallaart en Angela de Jong © RTL

Shownieuws had lange tijd de naam, maar daar zijn ze er een beetje van afgestapt: het promoten van producties van hun zendercollega’s. Maar bij RTL Boulevard wordt dat de laatste tijd juist steeds erger. Het is inmiddels meer de etalage van RTL’s pr-afdeling waarbij er tussendoor ook nog wat showbizznieuwtjes worden besproken.

Rode loper

Luuk Ikink gaf gisterenavond vrij baan aan collega Eveline Stallaart om haar RTL 4-programma Married At First Sight te promoten. Zij werd later op de avond in VI keihard aangepakt door Johan Derksen, die deze tv-show wanstaltig vindt: “Dan komt er zo’n gebakje of varkentje binnenlopen en daar moet je dan mee zoenen en mee naar bed. Pleur toch op.”

Terechte kritiek, vindt Angela de Jong het. “Het was nogal een verschil met RTL Boulevard eerder op de avond, dat zich weer eens opzichtig liet gebruiken als kritiekloze promotiemachine en de rode loper uitrolde voor hun eigen Eveline Stallaart”, schrijft ze in haar beruchte column in het AD.

Belabberd

Er kwam geen énkele kritische vraag van Luuk, aldus Angela. “Geen enkele vraag over de belabberde resultaten van de afgelopen acht seizoenen, terwijl vijf succesvolle matches in ruim veertig huwelijken mager genoeg zijn om te concluderen dat de wetenschap een weinig betrouwbaar fundament vormt voor de liefde.”

Een kritische noot was volgens Angela wel op zijn plaats. “Maar dat deed Daphne Bunskoek natuurlijk niet. Die had enkel interesse in hoeveel drama en vuurwerk het nieuwe seizoen zou brengen.”

Een ok-score

Hoe is het nieuwe seizoen van Married First Sight gisteren eigenlijk van start gegaan? Er keken 815 duizend mensen, goed voor een marktaandeel van 23 procent in de commerciële doelgroep, schrijft Tina Nijkamp op haar analysekanaal. “Een ok-score, maar toch wat minder hoog dan vorig jaar. Toen 1,017 miljoen kijkers lineair.”

Ze besluit: “Het is helaas zelfs de minst bekeken lineaire start van al die seizoenen. Dat laagterecord was 844 duizend voor start in 2020. Gelukkig wordt het uitgesteld waanzinnig goed bekeken (en elk jaar meer), dus geen paniek bij RTL.”

Mediacourant vraagt zich af, wat vindt u?

Vindt u dat RTL Boulevard het promoten van RTL-producties moet matigen?

Tussenstand

Laden ... Laden ...

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen