Akwasi mogelijk weg als omroepbaas na intimideren NPO-journalist

Akwasi stopt mogelijk als boegbeeld van Omroep Zwart nu hij in opspraak is geraakt vanwege het intimideren van een NPO-journalist. Hij gaat zich beraden op zijn rol, laat hij weten op Instagram.

Akwasi © RTL

Het is de tweede keer dat Akwasi in het nieuws komt vanwege zijn agressiviteit. Nadat hij tijdens zijn beruchte speech op de Dam opriep tot geweld tegen Zwarte Piet, heeft hij zich nu bizar gedragen tijdens een interview met een NPO Radio 1-programma van de EO. Hij nam de laptops mee van het radioteam en dreigde deze te formatteren.

‘Niet goed te praten’

De EO wachtte twee weken met het publiceren van het bizarre radio-interview en Akwasi ziet pas nu, na de ontstane ophef, reden om bij zichzelf te rade te gaan. “Ik ga bij mezelf te rade hoe dit heeft kunnen gebeuren en wat mijn rol binnen Omroep Zwart zal zijn”, laat hij weten.

Akwasi was na zijn speech op de Dam nog creatief met excuses (‘woordkunstenaar’), maar weet de boel nu niet goed te praten. “Mijn reactie na het misgelopen interview met de EO is niet goed te praten.”

En nu? “Voorlopig zal ik zwijgen.”

Steun

De rapper wordt gesteund door een deel van zijn aanhang. “Wanneer je constant in een hoekje wordt geduwd, is het menselijk om te breken. Sterk van je. We still love u. Komt goed”, zegt artieste Naaz.

En Defano Holwijn: “Erkennen is kracht. We live and we learn.”

Typhoon: “Tek a rust lion, je wordt gedragen.”

Tanja Jess: “Het is onhandig, maar de incidenten rond Akwasi hebben niets met deze omroep te maken. Ik zou het jammer vinden als het imago van Omroep Zwart hierdoor besmeurd wordt.”

Boze leden

Volgens het AD zijn er echter ook veel boze leden van Omroep Zwart. “Toen ik las hoe hij weer over de schreef ging met gewelddadige uitspraken en intimidatie raakte ik mijn vertrouwen in hem kwijt”, zegt lid Paulien bijvoorbeeld.

De krant wijst er in zijn artikel op dat Akwasi nu mogelijk alsnog vervolgd gaat worden voor zijn uitspraken op de Dam. “Hoewel omroep EO geen aangifte tegen de muzikant doet kan het Openbaar Ministerie besluiten hem alsnog te vervolgen voor zijn opruiende speech.”

Insta-post

De Insta-post van Akwasi:

145 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Marian Dora fan
januari 11, 2021 18:21

Hè aquarium, klap maar in je handjes, ze houden allemaal hun hand boven je hoofd. Anders had jij allang een veroordeling aan je broek hangen. Opruier dat je er bent…

Gast
Darius
januari 11, 2021 16:02

Akwasi wordt nu uitgekotst door de gehele media, door het volk, door iedereen. Maar aangezien hij een psychiatrisch patient is met megalomane en narcistische trekken, die in zijn eigen waanwereld leeft, denkt hij vast dat hij gewoon door kan gaan zo. Niet dus.

Gast
M. Kreukhoven
januari 11, 2021 13:16

Nee hoor, Akwasi blijft gewoon!!! Akwasi is onmisbaar in het debat, Akwasi is een verbinder, iemand met vooruitstrevend ideeën… Omroep Zwart 2022 on AIR…

Gast
Jaapww
januari 11, 2021 15:18
Antwoord op  M. Kreukhoven

Lekkere verbinder door jounalist te bedreigen.
Denk dat ik een andere definitie van verbinder heb dan U en Akwasi.

Gast
hhh
januari 11, 2021 15:59
Antwoord op  M. Kreukhoven

Heb je M.Kreukhoven de gek weer. Met je onmisbare Akwasi. Ik – en het hele Nederlandse volk kan hem missen als kiespijn. Lees de ingezonden brieven van het Telegraaf eens, gek.

Gast
Roger
januari 11, 2021 16:04
Antwoord op  M. Kreukhoven

Ironie toch?

Gast
Bart M.
januari 11, 2021 11:17

Misschien een excuusbriefje sturen aan de slachtoffers!

Gast
jan````````````````````````
januari 11, 2021 08:42

Speelt Akwasie nu ook al in de Nederlandse vertolking One upon in the west ? Als je de foto ziet zou je het haast denken
dat hij de strop krijgt !

Gast
Derks
januari 11, 2021 00:38

Volgens mij kan jij beter voor altijd zwijgen
Schaam je

Gast
Fidel
januari 10, 2021 23:52

Moet een groot complot zijn tegen deze laptop terrorist. Hij had een blackout…

Gast
Theo
januari 10, 2021 23:44

Wat een flapdrol in zijn witte pakje, k@tnegor.

Gast
Infidel
januari 10, 2021 23:14

Kunnen we deze man gewoon dood negeren. Geen aandacht, geen media, helemaal niks. Alsof die niet bestaat.

Gast
De Deugkabouter 🧙‍♂️
januari 10, 2021 22:00

Ik heb het fragment gehoord en ik vind wel dat de EO-journalist aan het drammen was . Hij stelt 3x dezelfde vraag en dan zou ik ook kwaad worden .

Gast
Theresa Goedhart.
januari 11, 2021 00:38

Welnee.
Akwasi wilde geen antwoord geven.
Dat is niet bepaald slim van hen.
Wees dan eerlijk en zeg het.
Domme man.
Die volgt zijn instincten.
En dat Is geen compliment.

Gast
Jaapww
januari 11, 2021 15:21

Ja hoor Kelder wordt verweten niet door te vragen en nu vraagt een journalist door omdat hij geen antwoord krijgt en dan is dat weer niet goed. Nedrland ik Gek aan het worden.

Gast
Timor
januari 10, 2021 21:52

Waarom begrijpt u Akwasimodo nu niet? Hij meent het altijd anders dan wat hij zegt. Daarom hoop ik dat hij zegt in Nederland te blijven!

Gast
Axel-F
januari 10, 2021 19:13

erik de zwart word de nieuwe directeur?

Gast
analist
januari 10, 2021 16:17

Bij de populairste berichten staat Akwazi vsndaag 1, 2 en 5 met stip. Is hij toch ergens populair.

Gast
Mappy
januari 10, 2021 15:42

Omroep baas ??? Ha Ha , GRAAIER zal je bedoelen.

Gast
Jaapww
januari 11, 2021 15:22
Antwoord op  Mappy

Via omweg zal hij wel uit de omroep ruif gaan vreten. Zeg maar productiebedrijf als verdienmodel.

Gast
Mappy
januari 10, 2021 15:38

Weten we zeker dat dit niet zwarte Piet is ?????

Gast
neutrale lezer
januari 10, 2021 15:55
Antwoord op  Mappy

Met die vergelijking beledigt u Zwarte Piet.

Gast
H.Vanna
januari 10, 2021 16:17
Antwoord op  Mappy

Als je die modderkruiper zo wil noemen, mij best.

Gast
honkietonk
januari 10, 2021 14:54

Hij heeft witte kleren aan op de foto: racisme !

Gast
Ome Cor
januari 10, 2021 15:50
Antwoord op  honkietonk

Nee joh, die foto is het negatiefje.

Gast
zodan
januari 10, 2021 14:41

OM, waar blijven jullie nu ? Tweede delict gepleegd. Waar zijn jullie ?!

Gast
Jaapww
januari 11, 2021 15:24
Antwoord op  zodan

Blijkt gewoon dat hij zich op de Dam niet liet meeslepen maar vantevoren alles had uitgedacht. Valse verklaring bi OM

Gast
xandertje
januari 10, 2021 14:28

Het OM moet NU optreden. Hij heeft gelogen door te zeggen dat zijn zwarte piet afspraken niet van te voren waren verzonnen. Dat waren ze wel, zo beweerde hij tijdens zijn EO interview. Toen hij schrok dat hij pakte hij de apparatuur van de interviewer af en bedreigde hem. Dit tweede is strafbaar. Het OM heeft gezegd dat Akwasi zich een jaar moet gedragen want de straf is voorwaardelijk. Dan is het nu dus tijd om hem te straffen!

Of komt hij er mee weg?

Gast
Shadow1100
januari 11, 2021 10:07
Antwoord op  xandertje

Meneer Wilders vroeg alleen:”Willen jullie meer of minder?” en hij wordt al jaaaaren vervolgd.
Voorbedrukte aangiftes, Hoofdcommissaris Paalberg van Isl-amsterdam als 1e ondertekenaar, etc. etc.
Deze Ashanti mag klaarblijkelijk dreigen om een kindervriend op zijn bek te trappen en 2 laptops stelen. Geen aangifte en waarschijnlijk ook geen optreden van het OM bij dit 2e misdrijf.

Gast
ex-Oerolganger
januari 10, 2021 13:45

Boycot meteen ook Oerol. Akwasi had zelfs in 2020 een dominante rol bij dit voorheen progressieve festival.
Dat krijg je nu tegenwoordig de Oerolorganisatie bestaat uit racistische, Amsterdamde nitwits die een voorkeur hebben voor acts die op belerende en infantiele wijze zogenaamd racisme aan de kaak willen stellen.

Gast
deep throat
januari 10, 2021 14:43
Antwoord op  ex-Oerolganger

Klopt helemaal. Dat krijg je als het hoofd programmering een Amsterdams laag opgeleid nitwitmeisje is. Verder is het een elitair festival geworden voor rijke ouderen en rijke randstedelingen met contacten met de organisatie die nota bene ook nog eens vaak gratis kaartjes krijgen.

Gast
Oskar
januari 10, 2021 13:40

Jacobien Vreekamp gaat weer hele vieze dingen doen.

Gast
Corry Jankbal
januari 10, 2021 13:15

Als akwasi weer eens een totaal niet gemeend “sorry” zegt mag hij wederom blijven. Wedden? In Nederland krijgt iedere crimineel immers een 4e, 5e of zelfs 6e kans.

Gast
Boycot Tony's Chocolonely
januari 10, 2021 12:55

Die reep wordt sinds kort door Akwasi gepromoot en hij krijgt er meer geld voor dan duizend boeren samen die deze nepslavenvrije cacao maken. Google of duckduck: ‘Tony’s Chocolonely kritiek’ en je wilt nooit meer iets met die hypocriete organisatie of die nepreep te maken hebben.

Gast
Ron Buitenhof
januari 10, 2021 15:05

De chocolade is overigens niet heel erg lekker, eigenlijk is die chocolade helemaal NIET lekker, een rubberachtige structuur en hij smelt niet prettig zoals een van de vele premium merken dat wel doen.
Mijn vriendin zegt dat de chocolade oud of overjarig is. Dat kan dus kloppen want het blijkt voor geen meter te verkopen.

Ook is het zo dat de boeren cacaoplukkers nog steeds geen faire prijs krijgen voor hun producten. Ze zijn te duur en Nestlé, Ferrero en Unilever halen de bonen daar waar ze het goedkoopste zijn. En zo blijft de misstand in de wereld.

Gast
OmeDick
januari 12, 2021 19:19

doe ik aan mee; “inspirerende gamechanger” noemen ze hem daar maar deze excuusneger halen ze er alleen maar bij hip divers te doen , kunnen ze dat ook afvinken

Gast
Extreme boy
januari 10, 2021 12:38

Die Tanja Jess die Duitse kuthoer,weg met dat wijf en Typhoon kan gelijk mee

Gast
Olga
januari 10, 2021 16:54
Antwoord op  Extreme boy

Typhoon stamt ook af slavenhouders. Cancelen!

Gast
Ome Cor
januari 10, 2021 12:28

Life time!

Gast
Ome Cor
januari 10, 2021 12:26

Ik zou graag de namen willen zien van de ledenlijst van die Omroep.
Weten we gelijk wie de meelopers zijn en wie we voortaan in de gaten moeten houden.
En, beste Twitter, sinds de oppermongool Trump een ‘lief time’ ban heeft gekregen van jullie, kunnen jullie dat ook regelen voor deze slaven-brulaap?

Gast
Trammel
januari 11, 2021 02:06
Antwoord op  Ome Cor

Sinds? Leer Nederlands, lamlul!

Gast
geschiedkundige
januari 10, 2021 12:24

Dat die nitwit Tanja Jess deze polariserende, agressieve opruier nog steeds steunt past bij haar tekort aan intelligentie en kennis.
Zij is van geboorte een Zuid-Duitse, de bakermat van het fascistische Duitsland. Misschien dat haar ouders haar nog wat geschiedenisles kunnen geven.

Gast
Misutoria
januari 10, 2021 12:15

Kan die extreem laag begaafde idioot met zijn aanhang niet in de oceaan gedumpt worden? Van dit soort akelige figuren wordt de wereld geen haar beter namelijk..

Hier in Nederland omroep ‘zwart’ beginnen, maar je zou eens in het land waar die vandaan komt – als ze daar tv hebben – omroep ‘blank’ moeten beginnen… Als je er daar al aan denkt lig je onder de grond. In welk land is dan meer racisme?

Gast
neutrale lezer
januari 10, 2021 13:52
Antwoord op  Misutoria

Dat hij dom en agressief is kan hij weinig aan doen. De hoofdschuldigen zijn de neplinkse media die massaal aandacht aan hem besteden en niet kritisch zijn. Zo leert hij zijn streken nooit af.(eufemisme voor agressie en misdaad loont)

Gast
Gerda
januari 10, 2021 12:07

Wat is die man toch slim.. Weer gelukt Akwasi, de meeste mensen kotsen je weer uit.. Dan kun jij en jouw medestanders roepen: er is zoveel discriminatie in Nederland!

Gast
Luister
januari 10, 2021 11:37

Dit soort hoort niet in Nederland. Voor dit uitschot is hier geen plaats.

Gast
blanco
januari 10, 2021 11:30

Hopelijk heeft Akwasi nu zijn eigen graf gegraven! En denk er aan voortaan geen Tony’s chocolonely meer te kopen, die hebben deze agressieve afstammeling van de Ashanti slavenhandelaren als boegbeeld voor hun chocolademerk gekozen.

Gast
Woordkunstenaar
januari 10, 2021 11:37
Antwoord op  blanco

Dat wist ik niet, cancellen die hap! (Wel jammer, verder sta ik wel achter hun missie)

Gast
viesluchtjesreep
januari 10, 2021 12:10
Antwoord op  Woordkunstenaar

De oprichter en voormalige eigenaar van Tony Chocolony is zeer teleurgesteld hoe de huidige eigenaar van dit merk nu te werk gaat. Ik koop daarom die kapitalistische reep al vijf jaar niet meer.

Gast
The Gordon Daily
januari 10, 2021 11:21

We doen nog 1 programma met hem: ik vertrek

Gast
XYZ
januari 10, 2021 11:00

Tanja jess de nieuwe aquarium net zo eng

Gast
GEWELDIG.
januari 10, 2021 10:54

O maar dat zou geweldig zijn, weg er mee, voor eens en altijd…Hup, Hup..

Gast
Roger
januari 10, 2021 10:32

He Akwasi, nu die hele nieuwe omroep van jou waarschijnlijk op ZWART gaat en je voldoende tijd zult krijgen in de nabije toekomst geef ik je een advies. Ga aan de slag met al die innerlijke woede en verongelijktheid. Als je dit agressiviteitsprobleem niet aanpakt blijft dit zich keer op keer tegen je keren. Pigment speelt misschien wel een minder belangrijke rol als je denkt. Het is je gedrag jongen, je gedrag…

Gast
maatje te groot
januari 10, 2021 10:15

Schei toch uit. Die querulant meent hier geen hol van van. Je denkt toch niet dat dit machtsgeil, haat zaaiend, verongelijkt zielig mannetje dit zo maar uit handen geeft? Gewoon weer een beetje zielig doen voor de buitenwereld en er uiteraard geen reet van menen. Hopelijk neemt de NOS maatregelen tegen hem. Oeps nou droom ik weer…:-)

Laatst bewerkt 15 dagen geleden door maatje te groot
Gast
Nico Tine
januari 10, 2021 10:03

Doodzwijgen die man en geen aandacht geven in de media. Na DWDD was hij zijn podium al best wel kwijt.

Gast
Nelis
januari 10, 2021 09:38

Valt me op dat hij op Instagram nog een hoop bijval krijgt, men doet het voorkomen alsof hij slachtoffer is van de media die hem tracht te framen. Weet niet wat kwalijker is, zijn gedrag of zijn volgers die alles met de mantel der liefde bedekken.

Gast
M. Kreukhoven
januari 10, 2021 09:24

Conclusie: EO’s reputatie is ook niet smetteloos!!! Ik ben in deze storend voorval niet voor Akwasi en ook niet tegen hem. Ik zie dat de boze witte man aanleiding heeft om ra.cistich te uiten….



Gast
maatje te groot
januari 10, 2021 10:18
Antwoord op  M. Kreukhoven

Ik zou in plaats van een conclusie te trekken, eerst eens goed Nederlands te leren schrijven.

Gast
Woordkunstenaar
januari 10, 2021 11:40
Antwoord op  M. Kreukhoven

Je weet dat de term ‘boze witte man’ op zichzelf al racistische framing is?

Gast
Blije, blanke adonis
januari 10, 2021 12:13
Antwoord op  Woordkunstenaar

…en seksistisch…

Gast
Momo
januari 10, 2021 14:00
Antwoord op  M. Kreukhoven

Rot op, achterlijke trol.

Gast
7_6
januari 10, 2021 14:45
Antwoord op  M. Kreukhoven

M.Kreukhoven, man je kunt werkelijk geen normale zin en geen normale redenatie afmaken. Gebrek aan intellect, he. Waarom schrijf je hier eigenlijk. Je reacties zijn lachwekkend en bewijzen van je gebrek aan capaciteiten.

Gast
Harry:-D
januari 10, 2021 09:21

Eenieder die deze volksmenner blijft steunen is

enorm naïef/zelf net zo fout/gewoon heel dom…

Gast
Karma!
januari 10, 2021 09:08

Laat ik beginnen met; het draait niet om akwasi, het draait niet om trump, het zijn de missies die men zou moeten inzien om ze voor te passeren.
Ik denk dat zowel trump als akwasie het leedvermaak nog niet verleerd zijn, dat maakt hun karma kwetsbaar.

Want hoeveel goedbedoelende leden van hun omroep/partij, zullen ze keihard uitlachen met hun team? Ondanks alle steun hen voor bedrieger of weirdo nemen (want.. je hebt mn kleur.. maar ik ken je niet?! Wie ben jij?! Rot op!!) , maar slijmen met promotiekanalen alsof ze het zo goed en discreet met mensen voorhebben….
Karma brengt de juiste mensen op de juiste plaats.
Steun omroep X en code oranje vanaf vandaag nog!!

Gast
jahoor
januari 10, 2021 14:49
Antwoord op  Karma!

En nu dan in begrijpelijk Nederlands ? Wat hebben jullie toch aan de gekleurde kant. Die idiote commentaren allemaal.

Gast
Fidel
januari 10, 2021 08:55

Trump die 4 jaar lang werd tegen gewerkt mag nooit meer twitteren, omdat hij 4 jaar lang is tegen gewerkt door de pers. Zwarte criminelen die daar aan het plunderen slaan heten voor de pers vrijheidsstrijders En zo’n racist die blanken haat wordt hier door dezelfde pers en de Grachtengordel bewoners die net als deze racist miljonair zijn in de kont gekropen. Ik ga op.Wilders stemmen. En velen met mij, hoe zou dat nou komen? Deze dwaas moet alsnog worden vervolgd, wegens het aanzetten tot haat.

Gast
Japierabo
januari 10, 2021 07:28

Ga nu allemaal maar ff kijken hoe het er nu tegenwoordig aan toe gaat in Zuid Afrika. Ff op YouTube kijken en voile en je weet ook gelijk nou ja trek je eigen conclusies

Gast
JanH
januari 10, 2021 05:41

“Akwasi was na zijn speech op de Dam nog creatief met excuses”. Nee hoor, dat was Akwasi niet. Die tekst is van de eerste tot de laatste letter door juristen geschreven.

Gast
tadaa
januari 10, 2021 14:50
Antwoord op  JanH

En na 4 maanden pas kon dit Ego het aan om de voor hem veel te moeilijke juridische tekst uit te spreken. Totaal niet gemeend natuurlijk, dat was voor ieder duidelijk. Rest my case. Sjongejonge wat een stuk tuig is dit.

Gast
Ttt
januari 10, 2021 02:26

Tanja Jess ook weer met die reactie. Omroep Zwart ís Akwasi, zo is het altijd al geweest en zo is het altijd naar buiten gebracht. En nu moeten we het volgens haar los van elkaar gaan zien.

Die vrouw is zogenaamd “woke” maar daarnaast ook gewoon dom. Een verschrikkelijke combinatie.

Gast
Nelis
januari 10, 2021 09:40
Antwoord op  Ttt

Verschrikkelijk deugmens die Tanja, en inderdaad niet al te snugger.

Gast
A.M.
januari 10, 2021 11:31
Antwoord op  Ttt

Tanja Jess hoopt op een baantje bij Omroep Zwart!

Gast
Ton Jansen
januari 10, 2021 02:09

Heel ff. Goedemorgen.
Dit akkefietje heeft zich op 27 december afgespeeld.
Er is sinds die tijd veel gebeurd.
Behalve dat Amerika bijna in de fik stond en de legitimiteit van de BLM beweging bijna werd onderuit gehaald omdat George Floyd een erkende gewelddadige recidivistische criminele misdadiger bleek die een mes wilde pakken uit zijn auto, en behalve dat Johan Derksen wederom aanhaalde dat de Omroep van Akwasi bij lange na het vereiste aantal betalende aspirant leden heeft binnengehaald, heeft Akwasi wel een persbericht de wereld ingestuurd dat hij en zijn metgezellen keihard aan het werk zijn om het conceptplan voor de omroep in wording gestalte te geven…
Geen woord over een verstoord interview met de EO.
Geen woord over de afdreiging en diefstal/wegneming van twee laptops.

Pas toen de EO het interview uitzond kwam het berouw en de inkeer. TWEE WEKEN LATER.
En alleen omdat hij er niet onderuit kon.

Klinkt een tikkeltje bekend in de oren?
Na de Dam toespraak van Akwasi duurde het ook een week of twee voordat hij onder druk van de publieke opinie excuses maakte.

Volgens mij heeft hij meer spijt van het excuses maken dan van iets anders.
Sorry seems to be the hardest word.

Gast
paragnost
januari 10, 2021 00:59

Hij gaat zich bla bla op zijn positie bla bla. Deze ingefluisterde woorden gebruiken politici om eufemistisch uit te drukken dat ze binnenkort opstappen. Maar bij deze nog niet veroordeelde polarisant A. betekent dit dat hij hoopt dat de boel overwaait of dat hij net als Poetin een paar jaar geleden zogenaamd de tweede man wordt, maar intussen wel stiekem de baas blijft spelen bij deze racistische (aspirant)omroep en als hoofdadviseur voor een nog rianter salaris dan de voorzitter zijn werk als provocateur voort gaat zetten.

Gast
lumen
januari 10, 2021 00:54

Dit juweeltje van omhooggevallen inbeelding en agressie mag zijn plek verlaten. Leeft in een waanwereld en komt zonder twijfel in een inrichting terecht. Dit is al een half jaar voor iedereen duidelijk, behalve voor de media. Die hebben last van een metersdikke plaat voor hun kop.

Gast
Karbonade
januari 10, 2021 00:50

Je zal maar Holwijn van je achternaam heten.
In gewoon Nederlands noemen wij dat bloedpoep.

Gast
honkietonk
januari 10, 2021 14:53
Antwoord op  Karbonade

Wat vindt je van Holman. gnirk gnirk.

Gast
Karbonade
januari 10, 2021 00:47

Ach, hij is niet gestikt in zijn eerste leugen.

Gast
critikast
januari 10, 2021 00:42

Een man, die zich niet kan beheersen en een gevaar is voor de samenleving. Met dit soort projectielen wordt de zaak alleen maar erger en heviger en bewijst hij niemand een dienst. Opzouten dus, kruip onder een steen en laat nooit meer wat van je horen ! Verlos ons van dit soort schepsels !

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen