Beau houdt zich goed staande tegenover Wie is de Mol-geweld

De kijkcijfers van zaterdag 9 januari 2021 (SKO) – Wie is de Mol is hét kijkcijfermonster van de zaterdagavond, maar toch weet Beau van Erven Dorens er recht tegenover óók nog goed te scoren.

Beau van Erven Dorens in Weet Ik Veel © William Rutten, RTL

Wie is de Mol scoort structureel hysterisch goede kijkcijfers. Het nieuwe seizoen is vorige week begonnen met de meest bekeken seizoensopener ooit: er keken ruim 3,1 miljoen mensen. Deze week is de score met ruim 2,9 miljoen kijkers (40 procent) nog steeds ontzettend hoog. Toch lukt het Beau van Erven Dorens óók nog om een kijkcijferhit te zijn.

Beau hét Mol-alternatief

Recht tegenover Wie is de Mol zette Beau met zijn van Linda de Mol overgenomen quizshow Weet Ik Veel een mooie 1,4 miljoen kijkers (20 procent) neer. Daarmee heeft RTL 4 hét Wie is de Mol-alternatief in handen. Het brons om half negen was voor Verborgen Verleden met 697.000 kijkers (9 procent) op NPO 2.

Om half tien keken de meeste mensen naar BankGiro Miljonairs met 1,4 miljoen kijkers (20 procent) op RTL 4, MolTalk met 942.000 kijkers (15 procent) op NPO 3 en Nieuwe Boeren met 666.000 kijkers (12 procent) op NPO 1. Nieuwe Boeren is een grote teleurstelling; met Wie is de Mol als lead-in moeten er natuurlijk veel meer kijkers in zitten.

De vijfde plek op prime time was voor de voorstelling Numero Uno van Ronald Goedemondt op SBS 6. Daar keken 564.000 mensen (9 procent) naar.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met Ronald Goedemondt: 564.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI NY: 231.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Helden van hier door het vuur: 184.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Mad Max: 181.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Last Castle: 155.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Dr. Bull: 132.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), Kassa (1,3 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), RTL Boulevard (811.000), Editie NL (804.000) en Zes uur nieuws (543.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,1 miljoen), Hart van Nederland (685.000), Shownieuws (569.000), Studio Sport (509.000) en De Casting Kantine (474.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 20 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Wie is de Mol (NPO1) 2.923.00001. NPO1 / 27.6%
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.549.00002. RTL4 / 19.6%
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.428.00003. SBS6 / 9.4%
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.404.00004. NPO2 / 7.2%
05. BankGiro Miljonairs (RTL4) 1.401.00005. NPO3 / 4.4%
06. Weet ik veel (RTL4) 1.393.00006. Vero / 3.1%
07. Kassa (NPO1) 1.250.00007. RTL8 / 3.1%
08. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.117.00008. ESPN / 2.5%
09. EenVandaag (NPO1) 1.070.00009. RTL5 / 2.4%
10. MolTalk (NPO3) 942.00010. RTL7 / 2.1%
11. RTL Boulevard (RTL4) 811.00011. NET5 / 1.9%
12. Editie NL (RTL4) 804.00012. ESPN2 / 1.4%
13. Verborgen Verleden (NPO2) 697.00013. BBC / 1.1%
14. Hart van Nederland (SBS6) 685.00014. SBS9 / 1.0%
15. Nieuwe Boeren (NPO1) 666.00015. Discov / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 39,2%
02. RTL Nederland 28,1%
03. Talpa TV 15,4%

79 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Mick
januari 11, 2021 00:24

SBS6 komt met een nieuw seizoen van Klein maar fijn.

Gast
Mol
januari 10, 2021 22:56

Wie is de Mol vind ik dit seizoen echt niets aan als je het vergelijkt met het jubileumseizoen. Tot 2 keer toe al een lasergame opdracht en de enige kandidaten die bij de NPO kijker bekend zijn liggen er al uit.

Gast
Rob
januari 10, 2021 21:57

Wie bij RTL geeft toestemming voor rtl exclusief??. Wat een ontzettend slecht programma !! Hoe kun je dat op tv uitzenden ??. Flop van het jaar denk ik.
Had het dan anders opgelost :
Zondag 21:15 wie ben ik ?
Donderdag 21:20 hh voor het zelfde geld ?. Of iets anders.

Nu kom je met een slecht programma op zondagavond waar de media aandacht aan gaat besteden! En Humberto een slechte lead in .. ook die krijgt morgen gelijk negatieve shit over zich heen. Dan kun je toch beter op zondag bv wie ben ik uitzenden ? En op donderdag een hh ?
Ontzettend dom van RTL !!!

Gast
John
januari 10, 2021 21:25

The Cube komt naar Nederland en zal te zien zijn bij SBS6.

Gast
Weg Ermee
januari 10, 2021 19:11

Zap ik zojuist langs RTL Boulevard zijn ze weer uitgebreid aan het melken over dat wanstaltige spelletje WIDM, waar 3 miljoen idioten naar turen.
Wat een kijkvolk!
Direct weer terug gezapt naar DWHW op ESPN1

Gast
Lekker eentoning
januari 10, 2021 15:07

RTL4:
Zaterdagavond 20.00 QUIZ
Zaterdagavond 21.30 QUIZ
Zondagavond 20.00 QUIZ
Zondagavond 21.30 QUIZ

Gast
Elke dag en elk uur hamburgers. Dat is RTL
januari 10, 2021 16:15
Antwoord op  Lekker eentoning

Men durft om financiële redenen geen enkel risico meer aan te gaan

Gast
Nel-ly Veen-en-daal
januari 10, 2021 16:30

Elke keer over hamburgers beginnen is ook eentonig.

De NPO zendt per week vaker een quiz uit.

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
januari 10, 2021 16:34
Antwoord op  Nel-ly Veen-en-daal

ojeee , begin ik al weer over hamburgers.

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
januari 10, 2021 16:36
Antwoord op  Nel-ly Veen-en-daal

Heb je iets tegen hamburgers?

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
januari 10, 2021 16:37

Let maar niet op mijn fake verspreider!

Ze is ziekelijk pro RTL

Gast
Eentonig die hamburgers
januari 10, 2021 18:45
Antwoord op  Nel-ly Veen-en-daal

Kies eens wat anders op de tv menukaart.

Gast
JaLoers
januari 10, 2021 16:44

Maar het scoort. Dus wat is je probleem

Gast
Nel-ly Veen-en-daal
januari 10, 2021 16:50
Antwoord op  JaLoers

Maakt me niks uit, ik ben per definitie negatief over rtl!

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
januari 10, 2021 20:47
Antwoord op  Nel-ly Veen-en-daal

Klets je nu weer tegen jezelf.

Gast
JaLoers
januari 10, 2021 16:43
Antwoord op  Lekker eentoning

En het scoort. Jammer he

Gast
Peter
januari 10, 2021 14:34

Beat the Champions is na het corrigeren met uitgesteld kijken in marktaandeel gezakt. Het programma heeft bijna geen uitgestelde kijkers. Prima lineaire cijfers maar geen hit.

Gast
Dummy's kijken naar bagger programma's
januari 10, 2021 12:14

Domme mensen blijven naar SBS en RTL kijken dat is niet zo vreemd toch

Gast
Robbygay
januari 10, 2021 14:33

Domme mensen komen met reacties zoals die van jou

Gast
JaLoers
januari 10, 2021 16:46

En jij naar Dummy programma’s als BZH, Nieuwe H., WIDS enz….enz…zeker, hahahaha

Gast
Freddy
januari 10, 2021 11:53

Wat knap van RTL: Weet ik veel houdt zich goed staande t.o. Wie is de mol. En mooie score van Bankgiro Miljonairs.

Gast
Rambo
januari 10, 2021 12:06
Antwoord op  Freddy

RTL4 houdt zich inderdaad sterk staande tegenover WIDM geweld. Had vooraf sterk mijn twijfels omdat zowel Weet ik Veel als Bankgiro Miljonairs allebei al voor de derde keer binnen één jaar geprogrammerd staan. Maakt kijker blijkbaar niet veel uit, best opvallend want overkill ligt op de loer.. Al zal Bankgiro Miljonairs volgende week wel zakken tegenover Matthijs.
Weet ik Veel terug naar zaterdag pakt vooralsnog goed uit.
Wel ben ik benieuwd hoe het de komende weken zich gaat ontwikkelen.. RTL4 heeft in principe vier quizachtige formats op zaterdag en zondag geprogrammeerd.

Gast
M. Kreukhoven
januari 10, 2021 09:45

Als deze gemanipuleerd cijfers kloppen dan: Gefeliciteerd Linda de Mol, haar bedacht formule (weet ik veel) blijft redelijk scoren. Wat een TV Godin!!! Dat er burgers zijn die RTL Duitsland kijken. Dan vraag je er gewoon om, om opgelicht te worden door kijkcijferonderzoek.

Gast
Yvonne
januari 10, 2021 11:03
Antwoord op  M. Kreukhoven

wat erg als je zó dom bent

Gast
jan````````````````````````
januari 10, 2021 11:14
Antwoord op  M. Kreukhoven

U bent niet de eerste die bedenkingen heeft over de SKO
er waren reeds meerdere instanties en personen in het vak voor u

Er zijn diverse buro`s die aan de kijkcijfers meewerken, er er zal wel een kern van waarheid in zitten , maar hoe zit het met de verdeling van kastjes als je 1275 kastjes hebt en er staan er 500 bij vaste NPO kijkers 400 Bij vaste RTL kijkers, en 250 bij vaste SBS kijkers en de rest kijkt overal naar , of naar hun thuisland zender
ja dan krijg je wel het zelfde staatje

Maar een schaduw telling is er niet . of enqueteren ze ook naar kijkers zonder kastje
want hoeveel kijkers kijken er naar SBS zonder kastje
Ik weet dat een tv zender ongeveer kan peilen via een kijk meter
hoeveel mensen er kijken althans bij de NPO kunnen ze dat

Zou goed zijn dat de SKO de constante betaalde kastjes 24/7 die aanstaan niet meer meetellen, want dat is een soort fraude wat zenders plegen

Gast
blanco
januari 10, 2021 11:24

Kastjes? Tegenwoordig kan toch elke aanbieder van tv-abo’s precies zien welke zender je zit te kijken dus als die centraal hun gegevens doorgeven aan SKO dan lijken me dat soort cijfers anno nu best realistisch. Ze kunnen tenslotte ook zien wie via de terugkijkoptie gekeken heeft en wie rechtstreeks.

Gast
jan````````````````````````
januari 10, 2021 11:40
Antwoord op  blanco

Dacht dat dat niet mocht, Ziggo KPN T-mobile mogen ook geen cijfers doorgeven, aan SKO

Als we die cijfers wel konden zien dan hadden we andere cijfers in het voordeel van SBS gehad

Het is toch raar, dat een zender als SBS6, en ingeburgerd bij het tv publiek , de zelfde soort programma`s uit zendt als RTL, altijd onder de cijfers van RTL zit , er moet dus in het systeem een fout zitten volgens mij heeft SBS6 meer kijkers dan we denken! ben ook benieuwd naar het nieuwe knikker programma, en wat ik heb gezien in de eerste shots op tv, er leuk uitziet , Als dit gaat floppen dan zit er iets goed fout bij SKO,, , of iets in het koppeke van de kijker , Dit programma is zoveel mooier en beter dat de masksinger, legomasters en de onbekende voice
die zijn mond moet houden !

Gast
COkijkers
januari 10, 2021 12:09
Antwoord op  M. Kreukhoven

Linda heeft die programma niet bedacht, praat niet zo’n onzin. Je zit hier gewoon te liegen, zeker betaald kracht van John de Mol. Wanneer word m. Kreukhoven geblokkeerd?,

Gast
Jopie
januari 10, 2021 12:31
Antwoord op  M. Kreukhoven

Als jij je brood bij de bakker betaald hebt van wie is ’t dan ?????

Gast
Rik
januari 10, 2021 09:25

Bye Bye SBS

Gast
Marjan
januari 10, 2021 09:29
Antwoord op  Rik

Ze hebben daar de wind in de zeilen! 🤣😂🤣

Gast
Uuuh
januari 10, 2021 11:09
Antwoord op  Marjan

Alleen de wind staat altijd verkeerd…..

Gast
Nel-ly Veen-en-daal
januari 10, 2021 12:10
Antwoord op  Marjan

Haha, blijft een grappige uitspraak van John de Mol!

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
januari 10, 2021 12:12
Antwoord op  Nel-ly Veen-en-daal

Reageren op jezelf is zo triest.

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
januari 10, 2021 12:33
Antwoord op  Nel-ly Veen-en-daal

Toch wel ziekelijk dat regeren op jezelf.

Ga hulp zoeken. Beterschap.

Gast
Erik
januari 10, 2021 08:56

Wat een afgunst iedere keer om “weet ik veel” ten eerste is er altijd geïnvesteerd om dit programma groot te maken, daardoor is het bij RTL gekomen toen der tijd. Nu is het een succes en wilt Ome John de programma’s terug? Dat gaat niet zomaar. Dan had hij al eerder een eigen zender moeten beginnen en het daar als eerst op moeten zetten, maar grote kans dat het dan niet was gaan vliegen.

Punt 2: het is verkocht aan iTV dus er is niks meer bij van Talpa!

Gast
Marjan
januari 10, 2021 09:04
Antwoord op  Erik

Rancune, rancune.
Om dezelfde reden is John ook Talpa begonnen, wat hem nu al meer dan driekwart van zijn vermogen heeft gekost.
Voor niets.

Laatst bewerkt 12 dagen geleden door Marjan
Gast
Jopie
januari 10, 2021 12:32
Antwoord op  Marjan

Erik jij kent zijn bankrekening!!!

Gast
Feitje
januari 10, 2021 08:56

SBS tegenwoordig de 4e zender van Nederland? NPO 2 gaat er met regelmaat voorbij.

Gast
Marjan
januari 10, 2021 09:05
Antwoord op  Feitje

Talpa heeft de wind in de zeilen! 🤣😂🤣

Gast
Uuuh
januari 10, 2021 11:10
Antwoord op  Marjan

Volgens Wendy van D. is er een visie en een plan……

Gast
JenZ
januari 10, 2021 08:56

Verborgen verleden vind ik teleurstellend. Dan gaan ze 12 generaties terug. 12 generaties terug heeft ieder mens zo’n 40.000 directe voorouders. En dan kiezen ze er van die 40.000 eentje uit waaraan ze een geschiedenisles kunnen ophangen. Want het gaat de NPO niet om de persoon zelf, maar om het uitdragen van een tijdsbeeld waaraan ze een moralistische linkse lading meegeven. Het is dus bedoeld als opvoeding. En daarvoor kijk ik niet.
Ronald de Boer had niks aan deze zoektocht.
Ik kijk niet meer.

Gast
Trotsie
januari 10, 2021 08:54

Dat Nieuwe Boeren is ook echt een draak van een programma. Wie dat heeft verzonnen moet toch echt ontslagen worden. En het is nog niet eens een idee van Talpa

Gast
Fan
januari 10, 2021 14:55
Antwoord op  Trotsie

Absoluut mee oneens. Een heerlijk en eerlijk programma. Ga er echt voor zitten!

Gast
gtstfites
januari 10, 2021 08:50

Er zappen ruim 2,2 miljoen mensen weg na Widm

Gast
Marjan
januari 10, 2021 08:50

1-13, wederom geen Talpa.
Opbouwfase.

Gast
Dave
januari 10, 2021 09:09
Antwoord op  Marjan

Al weer van naam veranderd. Wel iedere dag de zelfde soort posten. Wat een armoe.

Gast
Nomis
januari 10, 2021 11:20
Antwoord op  Dave

De pot verwijt de ketel dat ie zwart ziet.

Jullie moeten allebei eens normaal doen, stelletje droeftoeters!

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
januari 10, 2021 20:48
Antwoord op  Nomis

Reageer je nu weer op jezelf, triest.

Gast
Opbouwen & Afbouwen
januari 10, 2021 08:43

Zaterdag 9 januari 2016 (Zaterdag 9 januari 2021)

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

1. Publieke Omroep 34,8% (39,2%) —> met slechts 3 zenders
2. RTL Nederland 30,6% (28,1%) —> met meer dan 3 zenders
3. SBS Groep 13,2% (15,4%) —> met meer dan 3 zenders

Elke dag weer een feest der herkenning. Trek zelf uw conclusies en laat u geen zand in de ogen strooien door de Media.

Gast
Sukkel
januari 10, 2021 08:45
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Sukkels plaatsen dagelijks nietszeggende cijfers.

Gast
Een avondje AVRO. Een avondje thuis.
januari 10, 2021 08:48
Antwoord op  Sukkel

Laat u niet opjutten.
Rust, reinheid en regelmaat zijn een groot goed in deze bijzondere media wereld.

Gast
Lincoln
januari 10, 2021 09:07
Antwoord op  Sukkel

Iedere dag dezelfde reactie, zoals jij, zijn de ergste sukkels.

Gast
XYZ
januari 10, 2021 09:09
Antwoord op  Sukkel

Niet meer op reageren

Gast
Lincoln
januari 10, 2021 08:51
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Mooie winst voor NPO en Talpa!

Gast
Rob
januari 10, 2021 08:23

Verschillende keuzes van RTL / Peter pakken toch wel goed uit:
Talkshow om 22 uur ook kostenbesparing
Programma’s van 1.5 uur doordeweeks
Gtst 4 x per week ook kostenbesparing
Weet ik veel naar de zaterdagavond dachten veel mensen van niet doen ik zelf ook , maar Beau scoort prima. Sowieso gaat de zaterdagavond beter als vorig seizoen . Ook de programmering met de feestdagen was beter als in 2019.

Er zijn uiteraard ook verbeterpunten en wat programma’s zullen niet terugkomen dat heeft elke zender.
– Chantal komt werken verwacht ik niet
Dat terugkomt
– wat programma’s van 30 min scoorde niet goed.
– zondagavond moet beter , die avond zou ik flinke boost geven volgend seizoen met expeditie R. In plaat van 1x een seizoen van 17 aflevering zou ik 2x seizoen doen van 12 afleveringen ( normale seizoen en holland-België )

Maar het meeste ziet er goed uit veel programma’s kunnen ze mee door en ondertussen blijven werken ook aan nieuwe programma’s.
Het is nog wel onduidelijk hoe verder de programmering word vanaf maart vooral de zaterdagavond en zondag wel benieuwd naar. Als laatste de discussie over de programma’s die Linda niet mee mocht nemen heb ik nu al zo vaak gezien. Wie er gelijk heeft weet ik niet voor beide kanten valt wat te zeggen maar zakelijk gezien is het gewoon een goede keuze geweest van rtl om door te gaan met TVOH , Ooh wat een jaar en weet ik veel.
Met deze programma’s zou sbs het stukken beter doen in het weekend .

Gast
Pieter
januari 10, 2021 15:11
Antwoord op  Rob

Weet ik Veel stond eerst ook op zaterdagavond.

Gast
Pieter
januari 10, 2021 15:13
Antwoord op  Rob

Weet ik veel zou dezelfde cijfers hebben gehaald als Deze Quiz is voor Jou, in feiten is Deze Quiz voor Jou een leukere variant van Weet ik Veel door de verrassing op het einde in de studio, alleen met een net zo belabberde app.

Gast
J-tv
januari 10, 2021 15:20
Antwoord op  Rob

Vraag met af hoe ze het gaan doe met Expeditie op zondag. Duurt 1,5 uur. En ze willen Humberto rond 22/22:15 laten starten. Expeditie duurt 16 weken. Dan is er het hele najaar geen plek voor 1 tegen 50/100. Dan past niet tussen 21:30 en 22:15.

Gast
Anoniem
januari 10, 2021 08:06

Waar komt die obsessie van MC voor de kijkcijfers van RTL toch vandaan? Dat Het museum van Nederland op NPO1 een grote flop is of dat SBS6 nog niet een keer boven het miljoen heeft gescoord in 2021 of dat VI de laatste tijd heel slecht scoort, dat lezen we hier niet.

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
januari 10, 2021 08:01

Beau: een half uur eerder begonnen en is ook nog een gejat/idee van de Molletjes.

Gast
Nel-ly Veen-en-daal
januari 10, 2021 08:09

Jij bent een soort repeterende plaat: Beau heeft de presentatie van Weet Ik Veel overgenomen omdat Linda is vertrokken, dat heeft niks met jatten te maken.

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
januari 10, 2021 08:14
Antwoord op  Nel-ly Veen-en-daal

Praat je nu weer tegen jezelf.

Gast
Marjan
januari 10, 2021 08:52
Antwoord op  Nel-ly Veen-en-daal

Dat noemt men ook wel ‘ijlen’.

Gast
Lincoln
januari 10, 2021 09:05
Antwoord op  Marjan

Nu doe je het weer!

Gast
Maak je niet druk
januari 10, 2021 08:47

Ik snap dat het heel verveld voor je moet zijn dat het momenteel zo goed gaat met RTL en dat Talpa eerder achteruitgaat dan dat er opbouw in zit. Maar er zij belangrijkere dingen om je druk over te maken.

Gast
Werkt er überhaupt nog iemand anders bij RTL?
januari 10, 2021 08:51

Hoeveel Beau kun je op TV gooien……

Gast
Trotsie
januari 10, 2021 08:53

Vanavond weer Beau. Leuk!

Gast
Vreselijk. Weer Beau.
januari 10, 2021 09:02
Antwoord op  Trotsie

Ik wil niet elke avond hamburgers eten.

Gast
Nel-ly Veen-en-daal
januari 10, 2021 09:08

Ah, daar is het dagelijkse ‘grapje’ over hamburgers weer!

Gast
Dave
januari 10, 2021 09:10
Antwoord op  Nel-ly Veen-en-daal

Praat je nu weer tegen jezelf?

Gast
Art Rooijakkers
januari 10, 2021 09:34

Waarom krijg ik geen kans?

Gast
Bouwen aan Sbs6
januari 10, 2021 07:48

Als SBS6 en Talpa nog eens terugdenken aan wat ze vorig jaar voor flops in de eerste twee maanden van 2020 hebben gebracht dan was dat vergeleken waar ze momenteel mee komen helemaal zo slecht nog niet!

Wat vonden jullie van deze?
1. De Scheetjes: Bouwen op Bonaire
Wat dacht SBS6 toen ze met dit idee kwamen? We ‘jatten’ weer even twee paradijsvogels uit het bloemrijke archief van Ik Vertrek en het wordt net zo’n giga-hit als Chateau Meiland? We snappen ‘m hoor, maar het pakte allemaal vrij slecht uit. De avonturen van Hans en Karin, aka ‘De Scheetjes’, en hun mini-golfbaan op Bonaire leverden géén spectaculaire tv op. Toen bleek dat er érg weinig mensen keken, stuurde SBS6 Hans en Karin keihard naar de reservebank. Oef!

Verder keek er toen geen hond en zijn moeder naar de zoveelste schaatsshow maar tegenwoordig zouden ze al blij zijn met dit aantal tevreden kijkers:
2. Dancing On Ice
Bijna 450.000 kijkers voor groots zaterdagavondamusement op primetime? Dat is echt véél te weinig, zelfs anno 2020, de periode waarin Netflix de huiskamers domineert. BN’er-show Dancing On Ice van SBS6 begon nog aardig, maar zakte al snel door het ijs. En ja: die slechte woordgrap hebben we zojuist écht gemaakt. Past wel bij het niveau van Dancing on Ice! Overigens schaatste ook een andere ijs-show de mist in: De IJzersterkste op NPO 1 was ook al zo’n sterk staaltje ‘wtf gebeurt hier’-tv.

Winston bakte er niks van met…
3. 50/50
We blijven bij SBS6. De zender is een, euhm… terugkerend thema in dit lijstje! Waar Lingo bewijst dat Nederland nog best wel te porren is voor een dagelijks tv-spelletje, doet ’t programma ervoor op dezelfde zender ons toch weer twijfelen. De nieuwe kennisquiz 50/50 met Winston Gerschtanowitz is namelijk heel erg ‘dertien in een dozijn’. Weinig spanning, weinig spektakel, weinig echte vernieuwing – maar vooral: weinig kijkers. Winston mag van geluk spreken als ‘ie 300.000 Nederlanders kan bekoren…

En niemand zat indertijd te wachten op De Sollicitatie terwijl momenteel half Nederland door corona niet eens weet of die volgende maand nog een baan heeft!
4. De Sollicitatie
Wat ons betreft flopt De Sollicitatie op twee fronten. Zo zitten kijkers er overduidelijk niet op te wachten. Want ja, dat kunnen we na slechts twee afleveringen gerust stellen wanneer de cijfers zó belabberd zijn. Daarnaast voelt het allemaal wel erg simpel. In feite doet SBS6 niets meer dan een camera neerzetten tijdens echte sollicitatiegesprekken. That’s it. Wat dacht de redactie toen ze dit idee ging uitwerken? Oh nee, wacht: waarschijnlijk is er helemaal geen redactie! Dit programma is tot stand gekomen met medewerking van één cameraman. En als dat niet klopt, willen wij graag solliciteren als programma-bedenkers bij SBS6. Dat is pas lekker geld verdienen en blijkbaar is creativiteit géén vereiste!

En de favorieten van alle mensen die graag naar treinongelukken in Slow-Motion kijken.
5 en 6. Astro TV en Dit is mijn toekomst
Het einde van de paranormale programma’s Astro TV (Talpa) en Dit is mijn toekomst (RTL) kwam in januari als een mokerslag binnen. Dit had geen enkele glazen bol kunnen voorspellen. Het einde van een tijdperk. Nooit meer sassy medium Joke die bellers bang maakt, nooit meer onnozele tarotkaarten trekken en nooit meer van die heerlijke ongemakkelijke telefoongesprekken (‘Is uw man recent overleden?’, ‘Euhm… nee?’). Wat is hier dan de flop, horen we je denken? Nou, dat RTL en Talpa zijn gestopt met deze gouden tv natuurlijk! We hebben even een consultje nodig om deze pijn te verwerken…

Het kan niet veel slechter dachten we een jaar geleden maar nu Sbs6 weer de wind in de zeilen heeft kan het alleen maar beter want wat er nu op de zender te zien is ziet eruit als een nieuw dieptepunt

Gast
Lucy
januari 10, 2021 08:01
Antwoord op  Bouwen aan Sbs6

Goed verhaal, lekker kort

Gast
willem
januari 10, 2021 08:35
Antwoord op  Lucy

kort.

vrij naar Maxim H.

Goed samengevat L.

Gast
Marjan
januari 10, 2021 08:59
Antwoord op  Bouwen aan Sbs6

Het blijft bij Talpa gerommel in de marge en het eindresultaat is altijd hetzelfde, namelijk huilen met de pet op.

Gast
Lincoln
januari 10, 2021 09:05
Antwoord op  Marjan

Weer van naam veranderd?

Gast
Pieter
januari 10, 2021 13:07
Antwoord op  Bouwen aan Sbs6

50/50 had donderdag 9% marktaandeel en 400.000 kijkers om 18.30, erg goed voor SBS6 en bijzonder voor zo’n simpele quiz…

Gast
Pieter
januari 10, 2021 13:19
Antwoord op  Bouwen aan Sbs6

Lang Leve de Liefde en 50/50 doen het goed. Code van Coppens doet het goed. Iedereen is van de wereld doet het goed. De Familie Gillis doet het goed. Urk! doet het goed. Klein maar fijn doet het goed.

SBS6 had in januari 2020: 8,5% MADL
SBS6 heeft in januari 2021: 9,1% MADL

Ik verwacht dat De Familie Gillis en Code van Coppens nog gaan stijgen. Mensen vinden het heerlijk om de verschrikkelijke Gillis en z’n duivelse vrouw te zien. Code van Coppens werd erg positief ontvangen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen