Beau houdt zich goed staande tegenover Wie is de Mol-geweld
De kijkcijfers van zaterdag 9 januari 2021 (SKO) – Wie is de Mol is hét kijkcijfermonster van de zaterdagavond, maar toch weet Beau van Erven Dorens er recht tegenover óók nog goed te scoren.
Wie is de Mol scoort structureel hysterisch goede kijkcijfers. Het nieuwe seizoen is vorige week begonnen met de meest bekeken seizoensopener ooit: er keken ruim 3,1 miljoen mensen. Deze week is de score met ruim 2,9 miljoen kijkers (40 procent) nog steeds ontzettend hoog. Toch lukt het Beau van Erven Dorens óók nog om een kijkcijferhit te zijn.
Beau hét Mol-alternatief
Recht tegenover Wie is de Mol zette Beau met zijn van Linda de Mol overgenomen quizshow Weet Ik Veel een mooie 1,4 miljoen kijkers (20 procent) neer. Daarmee heeft RTL 4 hét Wie is de Mol-alternatief in handen. Het brons om half negen was voor Verborgen Verleden met 697.000 kijkers (9 procent) op NPO 2.
Om half tien keken de meeste mensen naar BankGiro Miljonairs met 1,4 miljoen kijkers (20 procent) op RTL 4, MolTalk met 942.000 kijkers (15 procent) op NPO 3 en Nieuwe Boeren met 666.000 kijkers (12 procent) op NPO 1. Nieuwe Boeren is een grote teleurstelling; met Wie is de Mol als lead-in moeten er natuurlijk veel meer kijkers in zitten.
De vijfde plek op prime time was voor de voorstelling Numero Uno van Ronald Goedemondt op SBS 6. Daar keken 564.000 mensen (9 procent) naar.
Top zes
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:
- SBS 6 scoorde met Ronald Goedemondt: 564.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met CSI NY: 231.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met Helden van hier door het vuur: 184.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Mad Max: 181.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met The Last Castle: 155.000 kijkers,
- Net5 scoorde met Dr. Bull: 132.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), Kassa (1,3 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), RTL Boulevard (811.000), Editie NL (804.000) en Zes uur nieuws (543.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,1 miljoen), Hart van Nederland (685.000), Shownieuws (569.000), Studio Sport (509.000) en De Casting Kantine (474.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 20 procent en SBS 6 brons met 9 procent.
Top 15 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) |
---|---|
01. Wie is de Mol (NPO1) 2.923.000 | 01. NPO1 / 27.6% |
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.549.000 | 02. RTL4 / 19.6% |
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.428.000 | 03. SBS6 / 9.4% |
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.404.000 | 04. NPO2 / 7.2% |
05. BankGiro Miljonairs (RTL4) 1.401.000 | 05. NPO3 / 4.4% |
06. Weet ik veel (RTL4) 1.393.000 | 06. Vero / 3.1% |
07. Kassa (NPO1) 1.250.000 | 07. RTL8 / 3.1% |
08. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.117.000 | 08. ESPN / 2.5% |
09. EenVandaag (NPO1) 1.070.000 | 09. RTL5 / 2.4% |
10. MolTalk (NPO3) 942.000 | 10. RTL7 / 2.1% |
11. RTL Boulevard (RTL4) 811.000 | 11. NET5 / 1.9% |
12. Editie NL (RTL4) 804.000 | 12. ESPN2 / 1.4% |
13. Verborgen Verleden (NPO2) 697.000 | 13. BBC / 1.1% |
14. Hart van Nederland (SBS6) 685.000 | 14. SBS9 / 1.0% |
15. Nieuwe Boeren (NPO1) 666.000 | 15. Discov / 0.9% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) |
Meer kijkcijfers bij: |
01. Publieke Omroep 39,2% | |
02. RTL Nederland 28,1% | |
03. Talpa TV 15,4% |