Horecaondernemer kan Frits Wester wel wurgen in talkshow Beau

Frits Wester zorgde gisterenavond voor behoorlijk wat woede bij de horeca-ondernemers die aan tafel zaten bij Beau. Gastheer Beau van Erven Dorens moest zelfs even ingrijpen.

Frits Wester en Khalid Oubaha © RTL

Kroegbazen en restauranthouders in meer dan 50 steden kondigden gisteren aan dat ze op 17 januari 2021 hoe dan ook opengaan. Beau van Erven Dorens sprak er in zijn talkshow over met horecaondernemers Khalid Oubaha (foto: rechts), Johan de Vos en Helene Ganseman. Ook politiek journalist Frits Wester bemoeide zich met het onderwerp.

Bot

Frits Wester reageerde behoorlijk bot toen Khalid Oubaha riep dat het kabinet ‘niet respectvol’ omgaat met de horeca. “Wat zou je dan willen van het kabinet? Wat is nou een respectvolle manier? Ik ken al die discussies, ik bedoel: ik heb familieleden die horecazaken hebben. Nee, wacht even, nou mag ik!”

De tv-journalist wees op zijn eigen intimi, die ook deels in de horeca werken. “Vrienden en familie hebben ook zoiets van: ik heb een restaurant, heb alles goed geregeld, ik mag niet open, maar honderd meter verder mogen bij een hotel honderd mensen eten. En: mensen in de Ikea, ik snap het niet. Dat snap ik helemaal.”

Pochgedrag

Tegelijkertijd wees Frits ook op al die horeca-ondernemers die de afgelopen jaren flink aan het pochen waren. “Tegelijkertijd zie je ook horeca-ondernemers die de afgelopen jaren rondliepen van: ‘Kijk mij eens, ik heb zo veel zaken! Ik heb een nog grotere auto en nog dit erbij! Ik ben een ondernemer, kijk eens hoe goed het gaat!’”

Nu worden die horeca-ondernemers een keer geconfronteerd met tegenslag, aldus Frits. “Het gaat nu fout, shit happens, komt over ons heen, niemand heeft dit bedacht. En nu zeggen ze: ‘Ja, nu moet de belastingbetaler maar even helpen.’”

‘Ho, ho, ho!’

Het leidde tot flinke ophef bij de restauranthouders aan tafel. “Nee, ik vind dit te makkelijk!”, riep Khalid bijvoorbeeld.

Beau van Erven Dorens greep daarop in: “Ho, ho, ho, Frits, Frits! Laat mij die vraag even doorpasen. Als ik het goed vertaal, zegt Frits eigenlijk: ‘Dit is op een bepaalde manier, hoe wreed het ook klinkt, een ondernemersrisico.'”

Onzin, zegt Khalid. “Dat hoor je ook inderdaad bij de ministers, hè? Want informeel wordt het ook besproken van: ‘Corona is een ondernemersrisico.’ Nou, Frits, wij hebben er alles aan gedaan om mee te denken, hè. Maar elf weken geleden wilden we al met TNO en RIVM om tafel over NASA-techniek. Geen antwoord.”

‘Jullie veroorzaken derde golf!’

Khalid doet naar eigen zeggen alles aan een verantwoorde opening. “Ik heb al verschillende brieven gestuurd, ook naar onze burgemeester Bruls, van: ‘Wij willen onze gasten gewoon testen.’ Ik kan ervoor zorgen dat mijn mensen en mijn gasten negatief getest worden, maar we komen niet eens aan tafel, Frits. Het is niet zo dat wij negen maanden achterover leunen en we ons handje ophouden! Nee, wij worden gesloten om politieke redenen!”

Frits vervolgens: “Wil jij op je geweten hebben dat als jullie op 17 januari ongeoorloofd opengaan, dat jullie mogelijk een derde of vierde golf veroorzaken? Wil je dat de mensen in de zorg aandoen? Dat wil je toch ook niet? Dat risico loop je wel.”

Wurgen

De heren kwamen er niet uit met elkaar. Na het reclameblok merkte Beau op: “De heren zijn elkaar nog steeds aan het wurgen.”

Frits daarop: “Nee, nee, nee, we komen steeds nader tot elkaar.”

Het fragment kunt u onderstaand bekijken of via de RTL-site:

200 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Vink
december 6, 2020 22:54

Ja helemaal goed Frits. Die ondernemers in de horeca moeten niet zo janken. Ze hebben al 2 keer forse steun gehad en nu janken ze weer en krijgen voor de 3e keer steun. Ze vergeten alleen te zeggen, dat ze bang zijn dat ze anders hun dikke bak en groot jacht moeten gaan verkopen. Iedereen weet immers dat de horeca ondernemers tropenjaren hebben gehad en belasting hebben ontdoken. Dus ja Rutte, wie is hier nou zo slim….gaat de horeca alles terugbetalen als het straks weer goéd gaat en wie gaat daar op toezien? Nou Rutte ik zal zeggen geef mensen, die het echt zwaar hebben ook financiële steun en die je kan zien als gift. Wat nou we worden niet met respect behandeld…Ja jullie soort verdiend dat ook niet.
Ik kon niet zien aan die ondernemer, dat hij het zwaar heeft, ligt i.i.g. niet wakker…..ik zag geen wallen🤣🤣🤣

.

Gast
critikast
december 5, 2020 00:56

Wester heeft gelijk: de horecaondernemers spelen met verve de grote slachtofferrol. Zij hebben echter in de zomer nog enkele weken dankzij onbeschofte prijsverhogingen wat geld kunnen binnenhalen, dit in tegenstelling tot b.v. de evenementenbranche en de theaters, die helemaal geen inkomsten hebben gehad het hele jaar. De grootste geldwolven , de horeca dus, huilen krokodillentranen en gaan achteloos voorbij aan de risico’s die ze straks bewust nemen om een derde golf op hun geweten te hebben. Dichthouden die horeca en bij versoepeling voorrang geven aan restaurants, die zich nog een beetje aan de regels kunnen houden in tegenstelling tot cafés, waar men zich in de meeste gevallen aan god noch gebot stoort. En op 17 januari verscherpte controles als dat nodig is en fors laten betalen die kroegbazen !

Gast
Ongelofelijkgweoon
december 4, 2020 21:53

De Horeca staat als het LAATSTE op de lijst van de zogenaamde besmettingen!!
nummer 1 zijn de verzorgingstehuizen!!
Maar we mogen wel allemaal naar de Bijenkorf en Primark en elk Boutique en Warenhuis he???
en wel met z’n allen met Black Vryday massaal in de Bijenkorf en andere grote warenhuizen, komt u maar!!
Maar de Horeca die zich bewezen aan de regels heeft gehouden, mogen voorlopig niet meer open!
Dit riekt echt naar “het uitgaansleven uitroeien!!

Gast
Geert
december 4, 2020 18:59

Frits is onbeschoft, laat horeca gasten niet uit spreken.

Gast
Waldo Dewanand en Wieroe
december 4, 2020 15:47

Er moet een harde wet komen in hele HORECA dat het strafbaar wordt om aan COMA zuipen te doen in het cafe, of restaurant of om zoveel te drinken dat je alcohol promillage echt te hoog wordt en het je gezondheid onherstelbaar kan schaden, of derden ingeval van zwangerschap, of dat jou rijvaardigheid, incl fiets, scooter, motor, zodanig aangetast is dat de betreffende persoon een gevaar is op de wet. Mede aansprakelijkheids BEDING vd hele horeca, met achteraf beboeting en beperken vergunning, na recherche onderzoek in welk cafe deze persoon de alcohol kocht.

/// NOOT: Wij, Waldo en Wieroe met ons hele Delftse Arische Katten leger zijn lid van het Forum voor Democratie en dhr/ Shri Thierry Baudet zal vanavond absoluut zeker herkozen worden, met 99 % Ja stemmers vd 48.000 FVD leden. Bij NEE, gaat deze oude FVD rebellen club direct down want minstens 50,666.666 procent van de leden schrijft zich gelijk uit om aan te sluiten bij PLAN B partij met Thierry Baudet.

NOOT:
ben zelf van het goudbruin gekleurde INdiase Hindoeras, origine Indiase Sarnami, zgn Hindoestaanse Sranang Mang. Jai Jai Bharat Maata.

Gast
Diklip
december 5, 2020 04:18

Hey Dombo,

1. Er moet helemaal niks, en

2. Er bestaat al een wet die het “coma zuipen” verbied, namelijk: artikel 453 van het Wetboek van Strafrecht als overtreding betreffende de zeden.

3.Er bestaat al een wet die het verbied om de gezondheid te schaden van hemzelf of een ander en de openbare orde te verstoren onder invloed, namelijk: artikel 426

4.Er bestaat al een wet die het verbied om onder invloed van alchol of drugs mee te doen aan het verkeer, namelijk artikel 8 van de wegen verkeers wet.

Nu je dit weet, voel je je nou niet een beetje dom? Een beetje een spuit11?

Nooit geleerd om eerst even research te doen voordat je die grote schreeuw bakkes van je opentrekt? Voordat je gaat lopen roeptoeteren dat alles en iedereen oh zo laks is in het bedenken van regeltjes?

Betweter!

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Diklip
Gast
Waldo Dewanand en Wieroe
december 5, 2020 18:16
Antwoord op  Diklip

Ja mooie reactie, Diklip, bedankt dat jij reageerde.

maar hier gaat het om in mijn ondeskundig betoog, ik kan niet alles weten:

Mede aansprakelijkheids BEDING vd hele horeca, met achteraf beboeting en beperken vergunning, na recherche onderzoek in welk cafe deze persoon de alcohol kocht.

maw de cafe/ zuiptent eigenaar/ organisator kan bestrafd worden achteraf als zij dus iemand door lieten zuipen en zo even snel woekerwinsten maakten, mede aansprakelijkheids BEDING cafe, horeca zaak, na onderzoek, dit bestaat volgens mij nergens in de wet. Er is hoofdelijke aansprakelijkheid en hoofdelijke bestraffing en beboeting.

Gast
Tinu
december 6, 2020 09:42

Dhr. Buadet en zijn Forum voor Democratie gaan in deze periode vechtend over straat, maar hebben de afgelopen periode geen enkele constructieve bijdrage geleverd in het debat en mogelijke oplossingen.

Gast
Erik
december 4, 2020 15:05

Vind het een enorm moeilijke discussie en ik snap hun horecastrijd maar.. ik vond de horeca veelste arrogant worden, het kon niet op met openen van nieuwe zaken, onder de 3 euro geen pilsje, betaalde voor een flesje speciaal bier €6… Wel vind ik vreselijk dat de horeca nu wel heel harde klappen krijgt maar ach, ik ben door de coronacrises mijn baan kwijt en sta nu al in de min met al mijn rekeningen betaald. Hoe dan ook, ik weet nu al dat als 17 januari er zaken toch open mogen het weer mis gaat, uit klantvriendelijkheid zeggen kroegbazen er niks van en dan hebben we hier een heel andere discussie. Resumerend. Rot voor de horeca maar voor mij toch al onbetaalbare luxe.

Gast
Diklip
december 5, 2020 04:22
Antwoord op  Erik

Dat de horeca denk dit ongestraft te kunnen doen bewijst hun onmetelijke arrogantie des te meer!

Gast
Frans.D
december 4, 2020 13:26

Niet zo te keer gaan tegen Frits dat zuipkanon heeft al heel wat binnen gebracht bij de horeca

Gast
Erik
december 4, 2020 14:56
Antwoord op  Frans.D

Ja, lust dr wel een paar? Schat zo in dat hij thuis ook niet droog staat.. 🍻🍻🍻

Gast
yeah
december 4, 2020 21:57
Antwoord op  Frans.D

Daarom wil hij dat de Horeca dicht blijft anders krijgt hij weer zin in 20 bintjes + de shotjes erbij niet meegerekend, ja dat tikt aardig aan,he fritske?! ;-D

Gast
Jaapww
december 4, 2020 11:44

Frits heeft helemaal gelijk.

Gast
Wang
december 4, 2020 13:21
Antwoord op  Jaapww

Die horecahufters hebben helemaal niet alles gedaan om de regels te volgen. Eerder elke maas in de regels proberen te misbruiken, tot aan massale feestjes de avond voor de maatregelen aan toe. Eigen schuld, stelletje proleten. Alleen zielig voor het personeel, na jarenlang misbruikt te worden nu ook nog eens ontslagen

Gast
Grapje
december 4, 2020 00:36

In de jaren vijftig en zestig hadden we ook niet zoveel horeca en zoveel consumptie. We gaan terug naar de benauwde jaren vijftig, maar het is allemaal voor een goed doel: het milieu.

Gast
yeah
december 4, 2020 22:00
Antwoord op  Grapje

Het grote Reset is begonnen, alles falliet laten gaan, en de groten der aarde die blijven bestaan, en het rijmt ook nog, lijkt wel een Sinterklaas gedichtske!

Gast
John van der Kuijp
december 3, 2020 23:04

Standpunten kunnen en mogen verschillen. Voor dhr. Wester een stuk makkelijker met minder emotie dan bij dhr. Oubaha die de gevolgen van overheidsmaatregelen direct ondervind. Jammer dat dhr. v. Erven, de slechts kort benoemd, NASA techniek niet oppakte. Daarop door vragend had de kijkers “nieuws” kunnen leveren via dit programma. Immers deze – bij het grote publiek onbekende techniek – zuivert en desinfecteert de lucht, en is tegen laagdrempelig kosten beschikbaar.
https://bit.ly/2S2daOk

Gast
JoopH
december 3, 2020 20:49

Het grootste probleem is Nederlands drug nr 1: de alcohol.! Eenmaal verslaafd is het hek van de dam, daar weet Frits Wester ook genoeg over lijkt mij.waar gaat het hoofdzakelijk over? Terrassen.? Gevaarlijk want als er teveel gedronken wordt wordt de 1,5 meter vergeten. Waar gaat het nog meer altijd over ? De kroegen, vooral nu zorgen dat je genoeg in huis hebt: alcohol! En dan zie je onze premier alleen op tv?De ene keer met een biertje, de andere keer met een groot glas wijn. Illegale feestjes? Natuurlijk om de alcohol.

Gast
Erik
december 4, 2020 15:09
Antwoord op  JoopH

Iedereen rijd wel alcoholvrij nu, meer iets van alcohol in de huiskamer en het vrijen muurtje verder 😅😆

Gast
Marcél
december 3, 2020 18:08

Het is niet uit te leggen hoe krom de regels zijn! Alle vrijheid word je afgenomen, met een mondmasker wordt je de mond gesnoerd, terwijl de niet medische mondkapjes gewoon soort kippengaas is en niets helpt. Deze tweede golf wordt kunstmatig in leven gehouden in opdracht van Brussel, om je uiteindelijk te verplichten om ingeënt te worden. Vreemd toch dat heel Europa op slot zot terwijl er in de rest van de wereld niets aan de handijkt te zijn? Dit is allemaal onderdeel van de agenda 2030, de economie naar de knoppen helpen voor een nieuw betaal systeem of ander muntsoort
Deze zogenaamde pandemie is niets meer dan een nieuwe griep.je vrijheid is je al afgenomen sinds we binnen moeten blijven. In 2015 kondigde Bill Gates deze pandemie al aan op een congres waarbij hij zei de wereld bevolking terug te brengen naar een half miljard, en door inenting een microchip met vaccin in de mensen te plaatsen, zo zei die Bill Gates dat op een congres in 2015.

Gast
michiel
december 3, 2020 18:20
Antwoord op  Marcél

Marcel, lul niet zo dom.

Gast
Backers
december 3, 2020 19:26
Antwoord op  michiel

serieus heeft Bill Gates dit gezegd, zoek maar op internet

Gast
Truus
december 3, 2020 23:25
Antwoord op  Backers

Michiel is een lui varken, dat alleen maar met kadaverdiscipline luistert naar die watjes van het NOS-journaal.
Hij zal nooit zelf iets gaan onderzoeken. Durft hij niet. Bang dat ze tegen hem zeggen, dat hij dom lult.

Gast
Jaja
december 4, 2020 08:43
Antwoord op  Truus

Jij hebt alles onderzocht je weet precies hoe ’t allemaal zit
knap van je. In plaatst dat je dat vertelt ga je zitten schelden,
ik heb niks onderzocht maar schelden is een teken van onmacht
werk daar maar eens eerst aan!!

Gast
G.Bredius
december 4, 2020 11:45
Antwoord op  Truus

Iedereen in z’n waarde laten. Met dit soort scheldwoorden komen we er zéker niet.

Gast
Truus
december 3, 2020 23:22
Antwoord op  michiel

Wat een kutreactie van een schijtlaars die bang is voor complotdenken.
Laat jij je maar denken door dat tuig, robot!

Gast
Bertus Gasklep
december 4, 2020 01:52
Antwoord op  Truus

Truusje, nanotechnologie gaat onder andere gebruikt worden om chemotherapie te vervangen. De nanodeeltjes zullen via de bloedbaan gericht alleen kankercellen aanvallen en elimineren.

Mocht u nog eens kanker krijgen, en die kans is statistisch best groot, dan zult u Bill Gates nog wel smeken of hij u alsjeblieft met nanodeeltjes vol wil pompen. En als Billy er dan ook – volgens uw bizarre complottheorie – wat tracking chips bij mengt, zult u die cocktail maar al te graag accepteren, geloof me.

Gast
Jaja
december 4, 2020 08:45
Antwoord op  Bertus Gasklep

Ze praat als een kip zonder kop!

Gast
Janneke
december 3, 2020 18:24
Antwoord op  Marcél

Wat een onzin Marcel, je zult wel geen corona in je omgeving hebben meegemaakt!!

Gast
Truus
december 3, 2020 23:28
Antwoord op  Janneke

Met griepepidemieën lagen er ook mensen op IC’s te snakken naar adem.
Dat het nooit in beeld kwam, betekent voor jou dat het niet bestond en pas wanneer jij in 2020 voortdurend met je neus op de feiten wordt gedrukt door die eindeloos drammende media, bestaat het ineens, maar nu heet het corona.
Er zijn heel veel mensen, die in vorige jaren die grote ellende ook meegemaakt hebben. Dat jij het niet wist, wil nog niet zeggen dat het niet bestond en dat corona iets bijzonders is.

Gast
Bertus Gasklep
december 4, 2020 01:45
Antwoord op  Truus

Corona is gewoon een griepje, toch Truus? Zo staat het wel op Facebook tenminste, toch?

Gast
G.Bredius
december 4, 2020 11:58
Antwoord op  Bertus Gasklep

Bertus, dat beweert Truus niet. Ze vertelt dat griep dezelfde ellende kan veroorzaken als Corona. Tegenwoordig wordt griep echt heel erg onderschat. Beide oma’s van mij overleden naar aanleiding ervan. Het zijn allebei hele venijnige ziektes die bij de één zwaar en/of fataal zijn en de ander heeft nauwelijks klachten. Ik wil het geen van beide krijgen en daar heb ik me altijd naar gedragen. Laten we elkaar proberen te begrijpen in plaats van elkaar te bestrijden. Naar mijn idee hebben we het allemaal al moeilijk genoeg momenteel.

Gast
Ted
december 4, 2020 22:08
Antwoord op  Bertus Gasklep

Nou dit zegt zelfs WHO Tedross op de WHO site zelf, gaat u maar zelf lezen!

Gast
Bertus Gasklep
december 3, 2020 18:59
Antwoord op  Marcél

Maak jezelf niet onsterfelijk belachelijk man. Gebeurt die chip niet vandaag, dan gebeurt het wel morgen als je vrijwillig naar een of ander ver oord op vakantie wil en een dozijn inentingen tegen enge ziektes moet halen.
Daar heeft Bill Gates geen corona pandemie voor nodig vriend.

Gast
Truus
december 3, 2020 23:31
Antwoord op  Bertus Gasklep

Jij klinkt alsof je het normaal vindt wat Bill Gates doet en of er niets aan te doen is. Het is onsterfelijk belachelijk het maar gedwee te ondergaan en dus die chip voor een verre vakantiereis ook maar te accepteren.
Bertus Gasklep met de mentaliteit van een slaaf.

Gast
Bertus Gasklep
december 4, 2020 01:42
Antwoord op  Truus

Vertel eens Truus, wat gaat u eraan doen dan? Wat voor wereld veranderende dingen heeft u tot vandaag al weten af te dwingen, dat u zo zelfverzekerd bent dat u dat huzarenstukje deze keer nóg eens gaat bewerkstelligen?

U gaat gewoon die inenting vol met nanochips halen, of anders komt u geen vliegtuig, hotel, restaurant, ziekenhuis of bus meer in en gaat u een eventuele ziekenhuisopname agv corona uit uw erfenis betalen.

Kies maar.

Gast
gary
december 4, 2020 05:07
Antwoord op  Marcél

domme mensen die niet zelf op onderzoek uitgaan maar alles geloven wat de regering zegt zijn al schapen/slaven van de matrix—new world order—agenda 20-30—oa het chinese systeem wordt ingevoerd in nederland (europa) diegenen die achter de regering aanlopen zijn al-gehersenspoeld-geindoctrineerd-geprogrammeerd en gecontroleerd !!

Gast
Wang
december 4, 2020 13:24
Antwoord op  gary

‘zelf op onderzoek gaan’ is het nieuwe woord voor schizofrenie

Gast
Kritisch Avrolid
december 4, 2020 10:00
Antwoord op  Marcél

Marcel, je bent knettergek

Gast
Henry
december 4, 2020 19:23
Antwoord op  Marcél

Nieuwe griep? Waarschijnlijk bent u tot nog toe niet besmet geweest met het Corona virus. Neemt u nu maar van mij aan dat dit niet “gewoon “ een nieuwe griep is. Het is echt een aanslag op je lichaam , en weken later voel je je nog steeds waardeloos. Helemaal af. Dat virus vreet je gewoon helemaal op.
Ik hoop voor u dat het u bespaart blijft maar pas op met er te makkelijk over te denken

Gast
yeah
december 4, 2020 22:03
Antwoord op  Marcél

Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die WAKKER IS!! * duimske voor u!

Gast
echt
december 4, 2020 22:05
Antwoord op  yeah

Kijk maar na op yotube bruikbare idioot! ;-D

Gast
Master Beer
december 3, 2020 17:49

Een wit broodje met een plakje jonge kaas bij de takeaway van een plaatselijk café…. vier euro per stuk!!! Ik wil best de lokale ondernemer steunen maar de horecaondernemer mag met zulke prijzen spartelend ten onder gaan.

Gast
Fritss zit weer aan de drank, eikel moraal narcist
december 3, 2020 17:41

Bhabha ik word hier misselijk van, domme moraalnarcist, ze maken exstra alles kapot, dit is the big reset en als alles kapot is gaan we horen build back “beter”.
De mensen die dit onderandere voor ons verzonnen zitten en wonen in Zweden. Daarom doen ze daar wel nog normaal uit opdracht van die duivelse multinationals. Hun weten namelijk dat dit hele corona gedoe een grote fars is. Er is geen oversterfte, bijna nergens op de wereld.
Waar zijn alle griepdoden gebleven??

Gast
Janneke
december 3, 2020 18:25

Schrijf eerst eens in begrijpelijk Nederlands!

Gast
Truus
december 3, 2020 23:34
Antwoord op  Janneke

“Geen oversterfte” schrijft hij. Dat is de kern van zijn verhaal. Is dat iets uit zijn stukje, dat je misschien wèl begrijpt?
Leid de aandacht niet af naar een taalfoutje, maar durf na te denken over wat hij zegt.

Gast
😷Paulus
december 3, 2020 17:17

😷Sorry hoor, die kale 😲eikel van die Marrokaan doet me denken 🤔aan crime. Ik moet het effe afleren. Heel slecht van mij zo te denken😏

Gast
Janny
december 3, 2020 14:42

Ik ben het eens met Frits Wester hoe vervelend ook de situatie is.Als je ondernemer wordt moet je een buffer opbouwen ,voor slechte tijden op te kunnen vangen,dat is het risico van ondernemerschap. Corona is niet door de politiek vezonnen.Daar heeft iedereen last van.Ook de mensen in de politiek.Ja en inderdaad , ik heb veel mensen mee gemaakt , de eerste omzet voelen zij zich al rijk grote auto groter huis dure vakantie te veel personeel ,zonder corona gingen ze vaak na een jaar al failliet .Ondernemer zijn is een vak dat doe je niet zomaar.Maar hoe dan ook het het is voor ons allemaal geen pretje.

Gast
Jack
december 3, 2020 18:18
Antwoord op  Janny

Gelukkig is een buffer onuitputtelijk.

Gast
Backers
december 3, 2020 19:33
Antwoord op  Janny

Klopt helemaal niets van de maatregelen, ze zijn niet wetenschappelijk onderbouwd! Waarom is de horeca in de hotels wel open? Er is ook aangetoond dat in de horeca de minste besmettingen waren. Wat een belachelijke opmerking: bij de 1ste omzet voelen ze zich al rijk, wat heeft dat met dit beleid te maken?

Gast
Meindert Kramp
december 3, 2020 23:40
Antwoord op  Backers

Het heeft inderdaad niets met dit beleid te maken, maar eerder met het feit dat heel veel Nederlanders stinkend jaloers zijn als de buurman net iets meer heeft.
Als de buurman opschept over zijn grote auto, zitten zij meteen boven op de kast. Het is dom materialisme. Maar dit corona of liever gezegd de lockdowns van de schijtpolitici zullen er voor zorgen dat jaloezie niet meer nodig is, want straks zijn we allemaal lekker in armoe solidair met elkaar.

Gast
eva
december 3, 2020 20:08
Antwoord op  Janny

En een beginnende ondernemer janny?

Gast
Sybe
december 3, 2020 20:20
Antwoord op  Janny

Loonslaaf…

Gast
Jan
december 3, 2020 23:36
Antwoord op  Janny

Is corona niet door de politiek verzonnen? Ligt er maar net aan, wat men onder politiek verstaat. Het is wel heel toevallig, dat het allemaal zo goed uitkomt voor degenen, die een aantal jaren met allerlei einde-van-de-aarde-hypes komen.

Gast
Hansje
december 3, 2020 14:41

Mooi om te zien dat al die dikke patsers failliet gaan.

Gast
Chris
december 3, 2020 15:12
Antwoord op  Hansje

Het is toch super asociaal om die corona virus op t bordje van de horeca ondernemers te leggen. Wat nou samen.stelletje egoisten.
Iedereen hier met z.n grote mond .ze moesten zelf eens voelen hoe het is maanden zonder inkomsten te zitten bah hypocrieten

Gast
Diklip
december 4, 2020 02:58
Antwoord op  Chris

Heb ik al eens gehad; en toen mocht ik ook niet op teevee mijn wel en wee spuien!

Gast
Hennie
december 3, 2020 16:08
Antwoord op  Hansje

Wat een blaaskaak was die man.Ergerde mij kapot.

Gast
Backers
december 3, 2020 19:42
Antwoord op  Hansje

Jou tijd komt ook nog wel dat je het finacieel gaat voelen!

Gast
Gdhj
december 3, 2020 20:22
Antwoord op  Backers

Jouw

Gast
Babyboomer
december 3, 2020 23:47
Antwoord op  Backers

We gaan het allemaal voelen. Gepensioneerden en ambtenaren denken, dat ze veilig zijn, maar ook zij worden geplukt. Reken maar. George Soros is een communist en satanist en een Jood van het hele verkeerde soort, waar de meeste Joden zich kapot voor zouden schamen.
Die man heeft gezeg dat wij, de “rijken”, de wereld moeten redden door grote leningen aan te gaan en het geld vervolgens weg te geven aan goede doelen. Maar de rente daar zitten wij dan voor de rest van ons leven mee opgescheept. Dat is nog maar een advies van die klojo. Achterbakse adviezen worden echter beleid. Verdiep je maar eens in de plannen van zijn vriend Klaus Schwab.
Dat soort ziet ons als minderwaardig.

Gast
Syb
december 3, 2020 20:22
Antwoord op  Hansje

Sukkeltje, werkt waarschijnlijk onderbeen baas met minimaal inkomen..

Gast
Meindert Kramp
december 3, 2020 23:41
Antwoord op  Hansje

Jaloers kreng. Aan jouw soort gaat Nederland kapot. Jij sloopt met jouw afgunst solidariteit zodat de aasgieren ons verder leeg kunnen roven.

Gast
Luister
december 3, 2020 14:17

Had Frits weer gezopen?

Gast
jmp
december 3, 2020 13:58

Kijk! De spijker op zn kop door Frits! Het gejammer van de Horeca is behoorlijk misplaatst. Als je ziet tegen welke woekerprijzen men in de afgelopen tientallen jaren de drankjes, menu’s, hotelovernachtingen, etc. heeft verkocht, café’s, restaurants, waarbij het niet op kon qua interieur, de meest dure verbouwingen werden gedaan. Wat Wester zegt, al die in luxe badende horeca uitbaters die zich als pátsers gedroegen met de duurste auto’s, merkkleding en woonhuizen.
Daarom, bij de wat kleinere kroegjes ga ik heel ver met de uitbaters mee, maar met de overgrote meerderheid hoeven we qua financieën echt niet zo veel medelijden te hebben. Bovendien, als ze het niet wit hebben, dan hebben ze heus ook nog genoeg zwart geld liggen.

Dit verhaal geldt eigenlijk ook exact hetzelfde voor al die jammerende sportclubs, en dan met name de amateurvoetbal clubs in voetbal en bijv. ook het hockey, waarin amateurclubs met steeds meer geld gingen smijten voor, vooral, spelers/speelsters die overal en nergens vandaan werden gehaald, tegen de meest gekke bedragen, daarbij grote getalen hondstrouwe, braaf contributie betalende leden zijn weggejaagd.

Gast
Meindert Kramp
december 3, 2020 23:55
Antwoord op  jmp

De topregenten vinden dat de wereld tenonder gaat aan consumentisme.
Valt het niemand op, dat nu juist DAT aan banden wordt gelegd, zogenaamd door een ziekte?
Vliegen, pretparken, museau, horeca etc. allemaal naar de kloten. Uit armoe gaan de overlevers het internet op en hun stenen winkels verdwijnen. De controle op het volk wordt daardoor nog makkelijker. Het afschaffen van contant geld doet de rest.
Dat hele corona waar mensen net zo ellendig aan sterven als aan griep in de vorige seizoenen, alleen werd dat toen niet iedere dag breed uitgemeten in de media, dat corona is een plan om de economie te hervormen en steeds meer rijkdom in steeds minder handen te krijgen. De mensen gaan opgehokt worden in megasteden en zullen verarmen door de toestroom vanuit Afrika, wat ook in de plannen zit.
Zij vinden daarboven, dat wij niet dankbaar genoeg zijn voor onze rijkdom en dat wij maar eens moeten gaan delen. Zelf zijn ze niet van plan hun miljarden met ons te delen.

Gast
Jaja
december 4, 2020 08:52
Antwoord op  jmp

Woon vlakbij de grens, als je daar de prijzen ziet van restaurants
en terrasjes geloof je je ogen niet.

Gast
West
december 4, 2020 09:09
Antwoord op  Jaja

Heb geen medelij met uitbaters , ze hebben allemaal of bijna allemaal heel veel zwart geld met hun bijverdiensten, wat het daglicht niet kan verdragen
De meeste hebben een crimineel verleden
Ook in Hilversum kunnen ze er wat van wat consumptie prijzen betreft. In het centrum een kartonnen bekertje
half gevuld met koffie, een thee, en twee mini petit fluor appel koekjes , bijna 13 euro , en zogenaamd was pinnen niet mogelijk ! Deze zaak loop ik dus voor altijd voorbij.

Gast
joost
december 3, 2020 13:41

Frits Wester is sinds hij geen voorlichter meer is van het CDA, zijn eigen weg maar gegaan.
Hij zag voor hem “een gat “in tv politiek commentaar.

Daarbij hanteert hij nu echter dezelfde methoden die in media land gewoon zijn.
Laat af en toe een heel klein beetje kritiek los, maar blijf verder héél goede vrinden met alles wat politiek is en ook tot de vazallen in de staatsomroep. De zoveelste slijmjurk journalist aldaar.
Frits heeft n.l. thans geen eigen mening meer, is een kritiekloze politieke commentator geworden waar we niks aan hebben en hij is blij dat hij nog mag meedoen, gezien zijn fouten als alcohol verslaafde.

Gast
Meindert Kramp
december 3, 2020 23:57
Antwoord op  joost

Geweldig dat zoveel mensen het met jou eens zijn. Dat geeft weer een beetje hoop dat niet alle Nederlanders zitten te slapen.

Gast
Bo
december 3, 2020 13:25

Als horecaondernemers op 17 januari toch open gaan, zaak gelijk sluiten en dichttimmeren, tevens levenslang vergunning intrekken.

Gast
Dumpie
december 3, 2020 14:12
Antwoord op  Bo

En de bezoekers met rust laten? Of ook levenslang geven?
Gelijke monniken, gelijke kappen.

Gast
Meindert Kramp
december 4, 2020 00:06
Antwoord op  Dumpie

Mensen met het syndroom van Down hebben een genetisch foutje, dat in hun hele lichaam zit en in iedere nieuwe cel weer tevoorschijn komt.
Vooraanstaande wetenschappers, die geweerd worden door de social media en de mainstream media waarschuwen ons dat het RNA in de nieuwe vaccins ons genetisch materiaal zodanig kunnen veranderen dat er geen genezing, geen medicijnen, geen weg terug mogelijk is, net zoals bij mensen met het genoemde syndroom. Men zou het liefst mensen met down arborteren, maar met gevaccineerden met rna zal dat niet meer gaan. Die gaan vanzelf wel kapot aan allerlei vreemde kwalen, die na een second opinion, third opinion etc. nog steeds een raadsel zullen zijn, maar uiteraard nooit toegeschreven gaan worden aan de vaccins.
Als jij gaat vragen naar een vaccin zonder RNA dan geven ze jou toch dat vaccin maar zij zullen dan zeggen dat er geen RNA inzit. Mensen liegen nooit toch? Kijk maar naar Rutte. Overheden liegen nooit. Het NOS-Journaal liegt nooit.
Bush, Clinton en Obama laten zich straks zeer demonstratief voor de tv-camera’s inenten, maar men kan zich afvragen of zij hetzelfde krijgen als wij.

Gast
eva
december 3, 2020 20:10
Antwoord op  Bo

Ikea dan ook dicht, ook niet meer vliegen?

Gast
Meindert Kramp
december 3, 2020 23:58
Antwoord op  Bo

Wie denk jij wel, dat je bent? Het vriendje van de dochter van Adolf Hitler?

Gast
Diklip
december 3, 2020 13:22

Ik ben het wel eens met Frits; ik zag het ook in mijn omgeving, van die patserige horeca ondernemers die lopen te showen ket hun dikke bmw of mercedes bij te jonge meiden…. Niet allemaal overigens maar meestal hebben ze wel een grote bek!

En negen van de tien keer zijn het eigenlijk ook echt geen fijne mensen!

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Diklip
Gast
Diklip
december 3, 2020 13:49
Antwoord op  Diklip

Aanvulling: de aardigste, oprechtste en meest betrouwbaare horeca ondernemer die ik ken is een gepensioeneerde hoerenbaas; dat zijn wel echt mensen mensen haha!

Gast
Fritsiepilsie
december 3, 2020 20:46
Antwoord op  Diklip

Je zou toch zeggen dat Frits het voor de horeca juist op moet nemen..Kan ie weer lekker zuipen in de kroeg :-)

Gast
COkijkers
december 3, 2020 13:08

De horeca moet niet zo klagen, maar creatief omgaan met de situatie. Hier in mijn dorp hebben diverse horecaondernemers een kerststand opgebouwd met warme chocomelk, koffie en glühwein en verkopen massaal kerstbomen. Een groot succes!, dus als ze eens creatief gaan nadenken i.p.v. alleen maar klagen. Ze hebben vorig jaar ook dik en dubbel verdiend met dat extreem goede weer

Gast
Donald
december 3, 2020 14:03
Antwoord op  COkijkers

U heeft zeker ook een bureau bullshitbaantje van 9 tot 5 en krijgt de centen aan het einde van de maand automatisch op de rekening?

Gast
Meindert Kramp
december 4, 2020 00:08
Antwoord op  Donald

LOL

Gast
Marcos
december 3, 2020 12:54

Walgelijke Frits Wester weer,zie hem liever in een kliniek dan op tv!

Gast
Sport 7 kijker
december 3, 2020 14:51
Antwoord op  Marcos

Dus je kwam hem tegen in de kliniek waar jij ook zat?

Gast
Paul Lamote
december 3, 2020 12:49

Frits heeft gewoon gelijk. De horeca vult al jarenlang gigantisch zijn zakken en als het dan tegenzit is het gelijk jammeren.

Gast
Willem Adema
december 3, 2020 13:04
Antwoord op  Paul Lamote

Echt belachelijk deze opmerking. Heel veel kleine horeca-ondernemers zitten onder het modale salaris. De ondernemers met meerdere zaken die misschien dan wel veel verdienen betalen gewoon hun belasting. Een feestcafe is misschien al vanaf maart dicht, welk bedrijf heeft voor een jaar reserves. Daarvoor is de steun echt niet genoeg. Nu wordt een zaak gesloten op last van de overheid ongeacht je maatregelen hebt genomen of niet.

Gast
COkijkers
december 3, 2020 13:09
Antwoord op  Paul Lamote

Precies, klopt helemaal wat je schrijft

Gast
Moba
december 3, 2020 22:11
Antwoord op  Paul Lamote

Hoezo je weet echt niet wat je zegt…je kunt toch niet de hele horeca over 1 kam scheren…over het algemeen zijn het hele hard werkende mensen die met heel hun ziel en zaligheid werken om andere mensen te entertainen het zijn de grootste belasting betalers waar iedere andere zonder werk zijn zakken mee vult…hoe meer ze verdienen hoe beter het is voor de staatskas…hoe meer zaken ze hebben hoe beter het is want dat zorgt er voor dat er ook meer mensen een baan hebben en daarbij komt wat is een leven zonder entertainment… in wat voor vorm dan ook…en Frits Wester moet gewoon zijn bek houden want hij praat poep…hoezo dat is het risico van ondernemen dan moet je wel kunnen ondernemen maar als je niet kunt ondernemen omdat het je wordt opgelegd dan houdt het toch op…ik ben echt woest…je zult maar een liefdevol bedrijf hebben en dat zie je als zand tussen je vingers door glijden…mensen die dit niet begrijpen hebben niets te verliezen want die krijgen gewoon elke maand hun geld en weten niet wat ze zeggen! Het is echt vreselijk wat ze mee maken hoezo ze moeten niet piepen ze hebben alle recht om te piepen…het kraakt aan alle kanten…je kunt het toch niet meer verklaren zoveel onrecht…mensen die hier iets over te zeggen hebben in de negatieve zin van het woord …hebben niets met de horeca dat kan niet anders…want anders zouden ze wel begrijpen hoe verdrietig het allemaal is…Corona is van ons allemaal…dus iedereen moet geholpen worden in wat voor branche dan ook… helpen op maat voor iedereen!

Gast
Ed Cetera
december 4, 2020 00:10
Antwoord op  Paul Lamote

DE horeca bestaat niet. DE moslim bestaat niet. DE et cetera

Gast
Gerda
december 3, 2020 12:33

De klanten van de horeca zijn vnl mensen met een dikke portemonnee of een vet alcoholprobleem

Gast
Observant
december 3, 2020 12:39
Antwoord op  Gerda

En uitbaters kampen met overgewicht als je die twee horecagasten op tv zag.

Gast
Truus
december 4, 2020 00:11
Antwoord op  Gerda

Gerda met die ene kam en dat beetje wol. Wat een armoe.

Gast
man pan
december 3, 2020 12:29

Probleem zijn de rotte appels die de boel verpesten. Wat mij betreft mag de horeca weer opengaan, maar bij eerste overtreding van de regels geen waarschuwing maar gewoon aantal maanden dicht en een vette boete.

Gast
Blinde Herdershond
december 3, 2020 12:10

Iemand met de naam Khalid die respect eist. What else is new.
Zijn respect voor de zorg daarentegen is ver te zoeken, getuige zijn voorgenomen actie.
Als de horeca nu altijd lief was geweest voor z’n klanten zou ik ze misschien begrijpen, maar toen ze de gulden één op één omzetten naar de euro ging een hoop sympathie verloren.

Gast
Meindert Kramp
december 4, 2020 00:15
Antwoord op  Blinde Herdershond

Niet Khalid heeft te weinig respect, maar de overheid heeft te weinig respect.
Blinde honden laten zich afleiden door het moslim dingetje, maar het gaat niet om hoe moslims zijn, maar om hoe de overheid is, die teveel heeft bezuinigd en van de zomer tijd had om het te herstellen en snel mensen op te leiden, maar het met opzet niet deed. Het geld dat ervoor nodig was, dat mochten de Italianen hebben.

Gast
Joris driepinter
december 3, 2020 11:58

@Meeroker 10.41. Die zeldzame keer dat jij op het terras kunt zitten en “last” hebt van meeroken,daar zul jij niets van merken.Het is een kwestie van, het gewoon niet kunnen verdragen.Ik heb ook weleens last van die Kut barbecuestank in de tuin zomers, maar ja een beetje verdraagzaamheid kan geen kwaad ,we zijn met velen

Gast
Ook een meeroker
december 3, 2020 12:43
Antwoord op  Joris driepinter

Helaas zijn verslaafde asociale rokers op het terras steeds met velen.

Gast
Achterlijke vleeseters
december 3, 2020 17:49
Antwoord op  Ook een meeroker

En ook zijn er veel te veel asociale barbecueburen.

Gast
eva
december 3, 2020 20:12
Antwoord op  Ook een meeroker

zullen we allemaal tegelijkertijd stoppen met roken? en waar gaat rutte dan die 3 miljard tax vandaan halen?

Gast
Donald
december 3, 2020 11:58

Over mede CDA rat Grapperhaus horen we Fritsje dan weer niet. Die had gewoon schijt aan alle maatregels en kwam er mee weg. “Doe wat wij zeggen, niet wat wij doen”, is het motto van deze Haagse rattenkolonie. En ze lachen ons allemaal uit met een dikke fluim na recht in de bakkes.

Gast
Onze Held Geert
december 3, 2020 11:48

Omdat Frits alle drank afgezworen heeft heb ik nog wel dorst ….

Gast
Joris driepinter
december 3, 2020 11:48

Gezeik van die horeca,in april riepen ze we gaan kapot ,we gaan failliet.Het is nu december en ze zijn er nog steeds.Het is iedereen moeilijk,ze zoeken het maar uit.

Gast
Yannon
december 3, 2020 11:47

Dit is volgens mij hoe een discussie hoort te gaan. Verschillende gezichtspunten. Onderbouwen met argumenten. Mag best eens pittig gaan maar met respect naar elkaar. Je hoeft het ook niet eens te worden. De kijker mag zijn eigen afweging in maken en standpunt bepalen

Gast
anonymous
december 3, 2020 11:39

Ik heb geen medelijden met de horeca, echt niet..Er is al te veel horeca in Nederland,
nu blijven de goede over.

Gast
Willem Adema
december 3, 2020 13:07
Antwoord op  anonymous

De goede? Of de grote ketens… ?

Gast
Meindert Kramp
december 4, 2020 00:19
Antwoord op  Willem Adema

Spijker kop !!
Door de lockdowns komt steeds meer macht en rijkdom in handen van die kleine groep van 0,1% die toch al stinkend rijk is.
Laat dat nou net de bedoeling zijn. Dat vindt ik als complotdenker.
De rest is het er niet mee eens, want die denkt niet. Zij voelen zich bedreigd en reageren met scheldpartijen.
Het heet niet voor niets complot “denker”.

Gast
Ron
december 3, 2020 11:31

Frits, de spreekbuis van het CDA is totaal niet geloofwaardig te nemen. Deze horeca ondernemer is een boegbeeld voor de horeca in Nederland. Daar mag men trots op zijn. Go for it!

Gast
Een tevreden gast
december 3, 2020 10:58

De horeca was er als de kippen bij om de gulden 1 op 1 in de euro om te zetten, elke OB wijziging wordt ruimschoots verwerkt. Nu is er een tegenslag en meteen zijn al die ‘ondernemers’ die in goede tijden de big boy uithingen zielig en moeten gehoord en geholpen worden. Gebruik maar wat van je zwarte geld om de boel recht te trekken.

Gast
Willem Adema
december 3, 2020 13:09
Antwoord op  Een tevreden gast

Lekker simpel om alle horeca ondernemers te veroordelen om de actie van een enkele. Inkoop een liter bier voor consument 1 euro , voor een horecaondernemer 3,60..

Gast
Bertus Gasklep
december 3, 2020 19:21
Antwoord op  Willem Adema

Het is pas simpel om te beweren dat ‘een enkele’ zich schuldig maakte aan het 1 op 1 omprijzen van gulden naar euro.
Het was juist een enkele die het NIET deed, maar ook zij hebben naderhand gewoon hun prijzen gelijk getrokken met de voorlopers. Uiteindelijk kost een briefje overal minstens 2 euro, en nergens meer 0,90 (oftewel 2 gulden).

En ja, horeca ondernemers kopen hun bier duurder in, maar dat is hún probleem. Omdat het voor hen makkelijker onderhandelen met hun klanten is dan hun leveranciers, kiezen ze de weg van de minste weerstand.
Ook de Heineken’s van deze wereld zijn profiteurs, daarom ben ik ook erg in mijn nopjes met het feit dat ook zij de corona voelen.

Gast
ronnie
december 3, 2020 10:49

Frits Wester is bang dat hij dan weer naar de kroeg gaat.

Gast
Rodney
december 3, 2020 10:49

Kunnen ze de vaccins niet beter aan de restaurants geven? Dan verwerken zij dat in een heerlijke maaltijd of dessert… binnen een mum van tijd heeft iedereen dat spul binnen!

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
december 3, 2020 20:29
Antwoord op  Rodney

Zieke hond

Gast
Jan
december 4, 2020 00:22

Wel lachen met die Rodney toch?

Gast
André
december 3, 2020 10:31

De horeca is altijd al een verzameling van het niet zo nauw nemen met regels. Het is absurd om te gaan dreigen om je zin te krijgen. Ik stel voor dat dat de nieuwe standaard wordt. Dan kunnen we ook gaan dreigen om alle dieren in de bioindustrie los te laten, of alle tankstations te blokkeren vanwege de CO2 uitstoot enz enz. Wat een prachtige maatschappij krijgen we dan. De horeca loopt er toch altijd de kantjes al vanaf. Het lijkt beter om bedrijven die toch open gaan de vergunning afnemen en nooit meer terug geven. Er is toch al veel te veel horeca. Zo regelen ze zelf hun broodnodige shake out

Gast
Uuuh
december 3, 2020 10:30

Die meneer Oubaha deed het wat mij betreft prima! Niks mis mee.

Wat ik mij wel afvroeg: Waarom zat politiek commentator Frits W. daar nou eigenlijk het politieke geweten van ons land te spelen? Dat is zijn rol toch helemaal niet? Bovendien is hij ook niet heel geloofwaardig gezien zijn gedrag en uitspraken in het afgelopen jaar…..

Gast
Statisticus
december 3, 2020 10:24

Met een beetje geluk zijn alle mensen boven de zestig rond die tijd gevaccineerd. De mortaliteit zal dan met circa 90 procent dalen als het vaccin ook goed werkt bij ouderen. (Oudere) Mensen met onderliggend lijden zullen sowieso meestal pas uitgaan als ze volledig beschermd zijn.
Bovendien daalt het aantal doden elke week de komende tijd vijf tot tien procent en zal de groepsimmuniteit midden januari tussen 20 en 25 procent liggen. De paar besmettingen die begin volgend jaar nog plaatsvinden zullen gemiddeld pas vier weken later een effect kunnen hebben op ouderen kwetsbaren die dan dusdanig beschermd zijn dat ze meestal niet of minder ziek worden.

Gast
Observant
december 3, 2020 10:37
Antwoord op  Statisticus

Goed stuk, maar de discussie moet ook gaan onder welke strengere voorwaarden met name kroegen open mogen. Glazen met spoelwater spoelen zou verboden moeten worden, ook na corona, en een vrijblijvend advies om meer dan een keer per dag het toilet te poetsen moet worden veranderd in een verplichting na elk toiletbezoek de toiletruimte grondig te reinigen.

Gast
Meeroker
december 3, 2020 10:41
Antwoord op  Observant

Vergeet niet het (mee)roken te verbieden op terrassen. Wereldwijd 7 miljoen tabaksdoden ruim drie keer meer dan aan covid-19 per jaar.

Gast
Rekenaar
december 3, 2020 10:45
Antwoord op  Meeroker

Het is nog erger. Gemiddeld verliezen zij vier tot vijf keer meer levensjaren dan een coronadode.

Gast
Meindert Kramp
december 4, 2020 00:26
Antwoord op  Meeroker

Aan die tabaksdoden kun je zien, hoe onzinnig het is, dat je iedere dag wel over de coronadoden hoorde, maar niet over de tabaksdoden.
Voor de tabaksdoden leggen we ook niet de hele economie plat.
Voor de tabaksdoden stoppen we ook niet met levensreddende operaties.

Gast
Zomaar
december 3, 2020 10:24

Het probleem met de kroegen zijn de relatief kleine ruimtes waar je voor langere tijd verblijft, en is het bijna onmogelijk om de 1½ meter afstand te houden.
Dat kan in restaurants, theaters, sportscholen, zwembaden, etc wel.

Gast
Herr Kaiser
december 3, 2020 10:15

Zojuist op de Duitse tv heel duidelijk gemaakt dat we niets moeten verwachten tot de herfst 2021.
Bereid u voor op een hete zomer.

Gast
Duco van Deugen
december 3, 2020 10:13

Wurgen, walgen en kotsen gaan het helemaal maken in 2021…

Gast
Corry Jankbal
december 3, 2020 09:46

Ik zie erg veel asociale, domme en egoïstische mensen die zich zelfs niet aan de eenvoudigste regels willen houden. In de basic fit sportscholen bijvoorbeeld is geen toezicht of handhaving, bezoekers doen maar wat. Maar het blijft raar dat ik wel twee escorts mag bestellen? En ik mag wel in een hotel gaan lunchen. Maar niet in een lunchroom.

Gast
Jan
december 4, 2020 00:28
Antwoord op  Corry Jankbal

Een en al tegenstrijdigheden en we pikken het allemaal.

Gast
Friemel
december 4, 2020 08:21
Antwoord op  Corry Jankbal

Kleine correctie, je mag niet zomaar in een hotel gaan lunchen. Dat mag alleen als je ook een hotelkamer in dat hotel geboekt hebt. Het verschil zit in de nuances….

Gast
Psychiater Welgoed-Snik.
december 3, 2020 09:43

Als de Gall & Gall verplicht dicht zou moeten piepte Frits wel anders.

Gast
Blauwe knoop
december 3, 2020 10:26

Raar waarderingssysteem, acht plusjes van mij.

Gast
Freek
december 3, 2020 09:40

Het zijn vooral mensen die comfortabel hun loon doorbetaald krijgen die vinden dat mensen die zelf inkomen en werk voor anderen genereren, niet zo moeten zeuren.

Alles zit in je bedrijf dat gaat nu kapot omdat ze China zonodig vleermuizen willen eten.
Laat dat is tot uw doordringen!

Gast
fikkie
december 3, 2020 09:35

Het is allemaal niet zo moeilijk. Ikea’s, tuincentra, warenhuizen etc allemaal vol, maar een lekkere kop koffie in een café zit er niet in. Willekeur dus.

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
december 3, 2020 20:31
Antwoord op  fikkie

Zo gaat dat in een lobbycratie. Zonder goede lobby kom je er niet in bij die marionetten in Den Haag.

Gast
fikkie
december 3, 2020 09:33

De horeca ondernemer heeft groot gelijk en heeft VVD’r Frits op een correcte manier op zijn plaats gezet.

Gast
Bratis Lava
december 3, 2020 09:29

Frits is/was toch vaste klant in de horeca. Alcohol als brandstof, aldus Frits. Ja met de jaren gaat alles minder, ook voor de Fritzer.

Gast
Bratis Lava
december 3, 2020 09:32
Antwoord op  Bratis Lava

Het is jammer dat Beau een reclamezuil voor de VVD+Grachtengordel is. Links lullen, rechts vullen. Daar zijn er wel meer van.

Gast
robb
december 3, 2020 11:20
Antwoord op  Bratis Lava

Links lullen, rechts vullen zijn de beste mensen , veel geld verdienen maar ze hebben ook oog voor de mensen die het minder gaat.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen